abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69983531
In augustus ga ik beginnen aan de KMA als Off TD.

Ik vroeg mij af of iemand mij kon vertellen uit ervaring wat handig is om bij je te hebben aan uitrusting die je niet standaard uitgereikt krijgt. (Of bijvoorbeeld dingen vervangen voor iets praktischers)
pi_69984261
geen eigen zooi!
pi_69984483
Nou, een hoofdlampje is wel handig hoor in die klote pubtentjes...ben blij dat ik er vanaf ben
  vrijdag 12 juni 2009 @ 20:50:52 #4
211797 Esses
Splendide mendax
pi_69985190
Eigenlijk mag je niets, natuurlijk niet dat is LOGISCH! Je moet het kunnen doen met de BASIS uitrusting die je VERSTREKT krijgt. Als je eigen prut op uitzending of om het even wat kapot gaat zal je het daar ook mee moeten doen. Dat je LATER met eigen spullen gaat trainen, prima. Maar niet in 't begin, eerst de basics, daarna pas de rest.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:26:11 #5
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_69986258
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 20:57 schreef Thijster het volgende:
klinkt triest... heb je het zelf afgemaakt?
Dude, het is helemaal niet triest, het is juist waar je op getraind wordt. Fijn dat je allemaal superdeluxe vesten hebt en allemaal GPS toestanden of zo, maar je moet het met het minst mogelijk ook kunnen. Nogal logisch dan dat je dat verstrekt krijgt en niet meer.

Geen eigen zooi is een vrij logische gedachtegang in dit geval.

De KMA (of welke andere militaire opleiding dan ook) test je grenzen en verlegt die. Leert je om onder stressvolle omstandigheden te functioneren. Niet om op je dooie gemakje in je comfortzone te blijven.

Hoe suf het ook klinkt, alleen basisuitrusting is vrij voor de hand liggend.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:27:47 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_69986306
Ik zou een eigen kevlar vest kopen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 00:44:43 #7
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69991706
Een blanco aan justitiele documentatie

Succes man. Mooi vak.
Intelligent, but fucked up.
pi_70016321
Gezellig topic, dacht even een reactie te plaatsen over deze vraag, maar als ik dan zie hoe zielig sommigen zich gedragen krijg ik het schaamrood op de kaken. Heb er een schijthekel aan dat mensen topics misbruiken om hun mening te ventileren over defensie terwijl dat niet gevraagd word. Heb het fatsoen om een vraag te beantwoorden of onthou je van commentaar (zeker als het off-topic is). Open dan lekker je eigen topic met de naam Defensie is kut of zo en krijg lekker heel defensie over je heen, het zal me aan m'n reet roesten.

Nu on-topic: Ga gewoon lekker die kant op zonder allerlei troep te kopen. Het meeste wat je koopt heb je niet nodig of je koopt juist veel te dure of goedkope zooi. Probeer het gewoon te doen met de spullen die defensie je verstrekt, je zult zien dat dat meestal ruim afdoende is. Tijdens of na je opleiding kun je bij heel veel mensen rondvragen wat nou echt handige goodies zijn en wat je absoluut niet moet kopen.

Veel succes met je opleiding en wie weet komen we elkaar eens tegen als beroepscollega! !
  maandag 15 juni 2009 @ 17:51:06 #9
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_70032098
Mooi gesproken, en daar sta ik helemaal achter.
maar we leven in Nederland, daar wil iedereen overal ergens Iets of wat van vinden en zich daarover uiten.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  FOK!fotograaf donderdag 18 juni 2009 @ 13:05:26 #10
145146 Andyy
pi_70128139
quote:
Op maandag 15 juni 2009 08:57 schreef Zandhaas82 het volgende:
Gezellig topic, dacht even een reactie te plaatsen over deze vraag, maar als ik dan zie hoe zielig sommigen zich gedragen krijg ik het schaamrood op de kaken. Heb er een schijthekel aan dat mensen topics misbruiken om hun mening te ventileren over defensie terwijl dat niet gevraagd word. Heb het fatsoen om een vraag te beantwoorden of onthou je van commentaar (zeker als het off-topic is). Open dan lekker je eigen topic met de naam Defensie is kut of zo en krijg lekker heel defensie over je heen, het zal me aan m'n reet roesten.

Nu on-topic: Ga gewoon lekker die kant op zonder allerlei troep te kopen. Het meeste wat je koopt heb je niet nodig of je koopt juist veel te dure of goedkope zooi. Probeer het gewoon te doen met de spullen die defensie je verstrekt, je zult zien dat dat meestal ruim afdoende is. Tijdens of na je opleiding kun je bij heel veel mensen rondvragen wat nou echt handige goodies zijn en wat je absoluut niet moet kopen.

Veel succes met je opleiding en wie weet komen we elkaar eens tegen als beroepscollega! !
(zet er ook in dat mensen die via new topics komen niet hoeven te reageren heeft gewerkt in mijn topics )
pi_70657718
Ik heb ook een vraag m.b.t. de KMA. Ik zit nu nog op een opleiding die niets met Defensie te maken heeft, ben volgend jaar klaar en ben dan 24 jaar. Ik zit te twijfelen tussen een aansluitende master, gaan werken (eindelijk geld verdienen), of de opleiding krijgswetenschappen aan de KMA.

Minpunt van dat laatste is dat de opleidingen aan de KMA weer bachelor zijn, dus moet ik weer 3-4 jaar bachelor doen..

Waar ik nieuwsgierig naar ben is het volgende. Als je in het leger gaat, krijg je gelijk salaris. Is dat ook zo als je aan de KMA gaat studeren? Dat zou de keus voor nog eens 3-4 jaar studeren namelijk wel makkelijker maken!
  zondag 5 juli 2009 @ 05:00:06 #12
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70659501
Ja, als je aan het KMA gaat studeren krijg je betaald aangezien je een opleiding volgt terwijl je in dienst bent...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zondag 5 juli 2009 @ 19:54:59 #13
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_70677947
Opgeruimd staat netjes.
pi_70700144
quote:
Op zondag 5 juli 2009 19:54 schreef Bob-B het volgende:
Opgeruimd staat netjes.
Huh?
  maandag 6 juli 2009 @ 14:50:58 #15
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70701168
Hij heeft crapposts verwijdert.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')