Je kunt natuurlijk stellen dat labiele mensen eerder geneigd zijn Ouija te proberen / geloven.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Zou het niet doen. Genoeg verhalen van mensen die naderhand allerlei problemen ondervonden. Die hoeven niet per se allemaal niet waar te zijn.
Dat zou je kunnen stellen. Dat lijkt me echter slechts een fantasievolle stelling zonder enige onderbouwing, die op een zeer makkelijke manier het ongeloof in een wereld van spiritueel leven ondersteunt, en alle ooggetuigenverlagen van mensen met ervaring tot onzin verklaart en de ooggetuigen tot labiele fantasten.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:58 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk stellen dat labiele mensen eerder geneigd zijn Ouija te proberen / geloven.
In dat geval zou je mensen die het willen doen het moeten afraden, en mensen die het niet boeit rustig moeten laten doen
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 06:32 schreef Flammie het volgende:
Hier is een artikel dat ik vond op het internet;
[..]
Hier is het volledige stuk:
[..]
http://www.straightdope.c(...)s-a-ouija-board-work
En een linkje;
Ik durf, ik heb zelf al zn bord gemaakt maar het werkt niet. Ik heb alles al geprobeerd
nogmaals, iemand die claimed dit wel te kunnen (communicatie met een ouija board):
dit kunnen we dus testen door te blinddoekenAls het echt geesten zijn die het planchette laten bewegen hoef je geen zicht te hebben op de locaties van letters etc. Dus wie durft?
quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:03 schreef Bastard het volgende:
Even eea opgezocht voor je:
Een wijnglas wordt omgekeerd op een zogeheten ouija-bord, een bord met de letters van het alfabet en de cijfers 0 tot en met 9, geplaatst. Twee of meer personen leggen vervolgens twee vingers van de rechterhand op de voet van het glas, dat dan na enige tijd als gevolg van de invloed van aanwezige geesten en/of onbewuste spierwerking in beweging geraakt en letters op het bord aanwijst, die tezamen een boodschap zouden moeten inhouden.
Dit glaasjedraaien is niet altijd positief. Men trekt vaak de lagere geesten aan die nogal eens minder prettige dingen te vertellen hebben. Hierbij hebben ze de neiging om zich aan de 'glaasjesdraaiers' vast te klampen en energie af te tappen om hun eigen evolutie verder te zetten. Voor personen die zich daartoe (onbewust) laten leiden, kan dit nare gevolgen hebben. Er is vaak ook 1 persoon die fungeert als het medium, deze persoon kan erg vermoeid raken door de energie die er gebruikt word om te communiceren. Deze persoon kan ook last krijgen van plotselinge stemmingswisselingen.
Verder wat URL's
Uitleg van het proces
"Eerste hulp"
Gebruikerservaring
Heb je het bord zelfgemaakt? zo ja.. hoee?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:33 schreef Exoteria het volgende:
Ik doe het af en toe voor/met anderen,
er kan niet veel gebeuren behalve dat je jezelf gek maakt.
En als je daar dus vatbaar voor bent, of je jezelf op zit te naaien, dan moet je je ier niet mee bezig houden.
Je zal dan geheid, met of zonder tussenkomst van iets externs (geest oid), in no time slapeloze nachten hebben, een zogenaamde poltergeist in je keuken hebben wonen, en uiteindelijk tussen de witte jasjes belanden.
In het andere geval kan het leuk, interessant, nuttig, ondersteunend, of compleet waardeloos zijn.
Zoek maar eens op Manke, heeft deze week nog gepost.. vanuit een psychiatrische inrichting, vraag hem eens om zijn ideeenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:33 schreef Cristal het volgende:
[..]
Thaaaaaaaaaaaaaankss.
werkt alleen niet bij mij!:(
Lijkt me heel sterk dat je in een pysichiatrische inrichting op internet mag.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:06 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zoek maar eens op Manke, heeft deze week nog gepost.. vanuit een psychiatrische inrichting, vraag hem eens om zijn ideeen
Dat heeft nog helemaal nooit gewerkt xdquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:29 schreef _Led_ het volgende:
Maar in principe moet het dus ook gewoon met een muis kunnen, dat ze letters op je scherm aanwijzen.
Scheelt je weer zo'n bord maken.
Meh, I say bring it on.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:19 schreef Norlaris het volgende:
Advies:
Doe het niet.
Je weet totaal niet wat je oproept. Het is niet allemaal koek en ei aan "gene zijde" als je dat soms dacht.
Zelfs de ervaren rotten op het spirituele gebied raden het af dus als je denkt dat je zo paranormaal bezig bent en de blits ermee maakt in die kringen, dat is dus juist niet zo. Het staat eerder juist ontzettend kafferig als mensen al die waarschuwingen ten spijt zich hier nog steeds mee bezig denken te moeten houden. Misschien deden ze dit nog in de tijd van de slapstickfilms toen spiritisme even "in" was, maar die mode is allang achterhaald.
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:51 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Geesten maken niemand gek, gekken maken geesten.
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:51 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Geesten maken niemand gek, gekken maken geesten.
Ok,quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:16 schreef Cristal het volgende:
Heeft iemand ervaring met Ouija? En hoe kan je zelf z'n bord maken?
Ik wil het namelijk een keer uit proberen.
O ja, daar hebben we weer zo'n 'scepticus' die denkt dat ie alles weetquote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:52 schreef bassos het volgende:
Contact met entiteiten via Ouija lijkt tot nu toe allemaal illusie te zijn.
Ik denk dat de lijnen op dit moment bezet zijn en je in de wacht bent gezet. Gewoon geduld hebben of probeer het later nog eens.quote:Op zondag 27 september 2009 11:20 schreef Cristal het volgende:
Bij mij lukt het nog steeds niet om met geesten te comminuceren. Iemand ideen?
je hebt het over jezelf gezien je vreemde ervaring die zich meerdere keren heeft herhaald door de jaren heen dus dat geeft helemaal niet .quote:Op maandag 28 september 2009 00:22 schreef semperon het volgende:
Ik denk zelf dat veel mensen die het over vreemde ervaringen hebben zelf behoorlijk labiel zijn, mijn excuses als dit denigrerend over komt.
Gr,
o
Ja.. en het liefst dat er iets werkt natuurlijk, leuk juist die verhalen.. vooral van de (enigzins) sceptici die toch even een WTF-momentje hebbenquote:Op maandag 28 september 2009 09:39 schreef Flammie het volgende:
Ik heb ook gebruikerservaring en voor mij werkte het absoluut niet. Gebruikerservaring geeft aan dat de persoon in kwestie ervaring heeft in het gebruik van zo een bord, niet of het succes had toch?
Glaasje heffen, glaasje draaien, weinig verschilquote:Op maandag 28 september 2009 09:58 schreef Bastard het volgende:
Ja precies, we gaan gewoon in de kroeg gezellig glaasje draaien dan
heel goed concentreren...quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:45 schreef Cristal het volgende:
Vanavond ga ik het weeeer proberen! Elke andere keer is het nog niet gelukt.. iemand nog tips om het deze keer wel te laten lukken..
Wat denk je nou zelf, dat er een geest komt die je plankje even beweegt ?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:45 schreef Cristal het volgende:
Vanavond ga ik het weeeer proberen! Elke andere keer is het nog niet gelukt.. iemand nog tips om het deze keer wel te laten lukken..
Het oorspronkelijke Ouija bord is van Fuld en is ouder dan PB Ouija. Parker Brothers heeft er nu wel patent op. Andere borden mogen geen Ouija hetenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:09 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Wat denk je nou zelf, dat er een geest komt die je plankje even beweegt ?
Je weet dat Ouija is uitgevonden door de Parker Brothers die het als speelgoed bedachten he ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ouijabord
quote:Door de geheimzinnigheid rondom het bord met spiritistische fantasieverhalen te voeden, speelde Fuld in op de goedgelovigheid van de kopers. Hij beweerde dat het bord had verteld dat Ouija het Egyptische woord voor 'geluk' is. Als het bord dat al gezegd heeft, is het in ieder geval onjuist. Over het algemeen wordt aangenomen dat Charles Kennard het woord ouija heeft bedacht en dat het een combinatie is van respectievelijk het Franse en het Duitse woord voor 'ja' — een van de antwoorden die op het bord staan afgedrukt.
kassaaaaquote:In de loop der jaren verkocht Fuld miljoenen ouijaborden. Hij gebruikte de merknaam ook om anti-reuma-olie, geneeskrachtige stenen en andere kwakzalverij aan de man te brengen. Concurrenten bestookte hij met juridische procedures. Onder hen waren zijn voormalige werkgever Charles Kennard, die in de jaren 1890 een nieuw ouijabordenbedrijf probeerde op te richten, en zijn broer Isaac Fuld, die enige tijd Williams compagnon was geweest maar al snel voor zichzelf was begonnen als producent van 'Oriole-borden'.
quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:19 schreef Cristal het volgende:
Ik heb Ouija bord uit Amerika over laten komen.. Dinsdag komt ie aan.. Misschien meer geluk
jullie zijn dus allemaal [gelukkig] ervoor gesloten.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:14 schreef Michielos het volgende:
Ok, mijn Ouija sessie liep op niks uit vrijdag. Paar vrienden uitgenodigd, een mantra gezongen ter bescherming (www.google.com is je vriend) en netjes de handen gewassen. Er gebeurde niet veel waarna we maar een film gingen kijken.
Volgnede week staat er echter een nieuwe sessie op het programma en zal ik foto's maken
game on
Hij zelf zag niks ,je kan het wel googlen varkensbloed en pentagramquote:Op maandag 12 oktober 2009 08:14 schreef Dragorius het volgende:
Manke, hoe tekent iemand een pentagram op de muur met varkensbloed? Heb je altijd een potje staan of net een varken geslacht?
Dit dus.quote:Op maandag 12 oktober 2009 05:49 schreef Summers het volgende:
wie zegt dat dat naar boven moet komen tijdens de ouija sessie en niet pas daarna ....
Hoe weet jij dat allemaal , het gebeurde toch bij Manke ?quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:15 schreef Summers het volgende:
[..]
Hij zelf zag niks ,je kan het wel googlen varkensbloed en pentagram
schijnt voor bescherming te zijn of niet ? beetje onduidelijk
beetje voodooachtig![]()
Hij was bij iemand die entiteiten kon zien , hij hoort ze .
ik word misselijk
Geen idee maar ik vraag het daarom, varkensbloed kun je ook niet "eeuwig" laten staan dus of hij heeft een partij in de koelkast (maar da's ook niet "eeuwig") of het is vers geslacht en opgevangen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:15 schreef Summers het volgende:
[..]
Hij zelf zag niks ,je kan het wel googlen varkensbloed en pentagram
schijnt voor bescherming te zijn of niet ? beetje onduidelijk
beetje voodooachtig![]()
Hij was bij iemand die entiteiten kon zien , hij hoort ze .
ik word misselijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |