abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:08:29 #176
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_69930517
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:07 schreef motorbloempje het volgende:
ik zit hier nu te glunderen dat ik 'n wiskunde mop snap terwijl ik niet eens weet WAAROM de afgeleide van x2 2x is
Dat weet ik ook niet hoor ik heb een bloedhekel aan afgeleiden dus ik heb toentertijd al die regels in mijn kop gestampt en er verder niet teveel bij stilgestaan.

Het heeft iets te maken met minuscule veranderingen van de omstandigheden waarin de oorspronkelijke functie is ontstaan geloof ik moet je Newton even bellen.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:10:31 #177
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69930601
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:06 schreef Muis006 het volgende:
Maar Vikje en XM, ik wilde jullie net de quotientregel uit gaan leggen!
Ik bedank eventjes
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? donderdag 11 juni 2009 @ 12:10:41 #178
70532 loveli
N
pi_69930611
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:07 schreef motorbloempje het volgende:
ik zit hier nu te glunderen dat ik 'n wiskunde mop snap terwijl ik niet eens weet WAAROM de afgeleide van x2 2x is
Heb ooit het bewijs moeten leren. Heb een goed geheugen, die wiskunde mop ken ik van meer dan 10 jaar geleden, maar 'nuttige' dingen zoals dat bewijs onthouden... no way.
crap in = crap out
pi_69930617
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Grappig, dat gepraat over promoveren hier terwijl ik net van m'n scriptiebegeleider heb gehoord dat ik geen hoogvlieger ben en dus naar een promotieplek uberhaupt wel kan fluiten.
Wat een K**-opmerking Zoiets zouden ze zelfs in Delft nooit tegen de studenten zeggen (en daar staan ze toch niet bekend om hun subtiliteit ).
Had het ermee te maken dat je uiteindelijk je scriptie heel gehaast hebt geschreven? Bij het instituut waren ze toch best over je te spreken?
pi_69930660
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:10 schreef loveli het volgende:

[..]

Heb ooit het bewijs moeten leren. Heb een goed geheugen, die wiskunde mop ken ik van meer dan 10 jaar geleden, maar 'nuttige' dingen zoals dat bewijs onthouden... no way.
Urgh, ik zo dat moeten weten, ja. Net zoals het bewijs voor de abc-formule
pi_69930860
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:05 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Nee dus.
Ik haalde slechte cijfers omdat ik verschrikkelijke faalangst had.
Zodra ik achter mijn tentamen zat wist ik niets meer. Eenmaal buiten de zaal wist ik alles weer.
En toch was ik niet minder intelligent dan mijn studiegenoten.
[..]

Feitelijk is dat anders wel waar.
Maar goed: de vergelijking zou wel opgaan als jullie dezelfde leermethode hadden (en je dus hetzelfde trainingschema zou hebben).
[..]

Sterker nog: snel afgeleid zijn is júist een klassiek symptoom van hoogbegaafdheid.
Nee, dat is niet perse feitelijk waar: als iemand de 100m 3x zo snel loopt, heeft dat ook te maken met aanleg: sommige mensen hebben genetisch gezien een grotere aanleg voor bijvoorbeeld sprinten of juist duurloop. Zaken als VO2max zijn voor een (vrij groot) deel genetisch bepaald niet niet 100% trainbaar. Dus als je mensen van dezelfde lengte/gewicht hetzelfde trainingsschema zou geven, wil dat niet zeggen dat ze aan het eind van het schema even hard kunnen lopen.
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_69930867
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:10 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Wat een K**-opmerking Zoiets zouden ze zelfs in Delft nooit tegen de studenten zeggen (en daar staan ze toch niet bekend om hun subtiliteit ).
Had het ermee te maken dat je uiteindelijk je scriptie heel gehaast hebt geschreven? Bij het instituut waren ze toch best over je te spreken?
M'n scriptie is nog niet af. Daar zou ik een 9 op moeten halen, en m'n docent en ik weten beide wel dat dát 'm niet gaat worden. M'n stagebegeleider was inderdaad wel heel tevreden, maar daar koop ik verder niet zoveel voor.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:19:29 #183
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_69930972
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:05 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Nee dus.
Ik haalde slechte cijfers omdat ik verschrikkelijke faalangst had.
Zodra ik achter mijn tentamen zat wist ik niets meer. Eenmaal buiten de zaal wist ik alles weer.
En toch was ik niet minder intelligent dan mijn studiegenoten.
[..]

Feitelijk is dat anders wel waar.
Maar goed: de vergelijking zou wel opgaan als jullie dezelfde leermethode hadden (en je dus hetzelfde trainingschema zou hebben).
[..]

Sterker nog: snel afgeleid zijn is júist een klassiek symptoom van hoogbegaafdheid.
faalangst is idd. een ander verhaal...

maar ik vind dat je als je dik bent en je hetzlefde trainingsschema als de atleet volgt, het toch uidelijk is dat je verliest omdat je dik bent (dik hier even gelijk aan minder intelligent)

ik ben ook retesnel afgeleid trouwens (zit rustig tijdens tentamens een half uur uit t raam te staren of ineens een kwartier mn boodshcappenlijst te bedenken). maar haalde desondanks hoge cijfers. dus vind ik mezlef dan inderdaad wel slimmer dan iemand die ook afgeleid is en mínder hoge cijfers haalt. das toch neit heel gek? iemand met dyslexie die een negen haalt voor een toets vind ik ook slimmer dan iemand met dyslexie die een 6 haalt...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:20:12 #184
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_69930995
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Grappig, dat gepraat over promoveren hier terwijl ik net van m'n scriptiebegeleider heb gehoord dat ik geen hoogvlieger ben en dus naar een promotieplek uberhaupt wel kan fluiten.
he wat vervelend DaD: schrale troost - promoveren is vind ik eigenlijk helemaal niet leuk

enneh, je hoeft neit altijd een 8 gemiddeld te staan voor een promotieplek hoor!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_69931119
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:16 schreef cyclechick het volgende:
Nee, dat is niet perse feitelijk waar: als iemand de 100m 3x zo snel loopt, heeft dat ook te maken met aanleg: sommige mensen hebben genetisch gezien een grotere aanleg voor bijvoorbeeld sprinten of juist duurloop. Zaken als VO2max zijn voor een (vrij groot) deel genetisch bepaald niet niet 100% trainbaar. Dus als je mensen van dezelfde lengte/gewicht hetzelfde trainingsschema zou geven, wil dat niet zeggen dat ze aan het eind van het schema even hard kunnen lopen.
Ja tuurlijk.
De vergelijking gaat alleen volledig op als je een monozygote tweeling vergelijkt.
Dat de ene wel topsporter wordt (hoge cijfers haalt) en de andere niet, zegt niets over de aanleg (intelligentie) want die is bij beiden hetzelfde.
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:25:08 #186
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69931177
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:20 schreef kwakveense het volgende:

[..]

he wat vervelend DaD: schrale troost - promoveren is vind ik eigenlijk helemaal niet leuk

enneh, je hoeft neit altijd een 8 gemiddeld te staan voor een promotieplek hoor!
Idd.
Maar je hebt wel referenties nodig en de docent je begeleidt bij je afstuderen is een voor de hand liggende referentie. Maar na zo'n opmerking schat ik de kans dat hij DaD ergens wil aanbevelen niet bijzonder hoog in .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:27:43 #187
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69931275
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:30:40 #188
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69931366
beetje oftopic, maar:

Ik zit te denken om dit te maken als D vanavond en ik dacht om er echt een maaltijd van te maken is het misschien wel lekker om er kidneybonen of tonijn (of allebei?) door te doen en dan met sla in een wrap eten (ik heb nog meergranen wraps liggen). Zou dat lekker zijn? en zou het een beetje een fatsoenlijk vullende avondmaaltijd zijn (ik eet dan 2 wraps denk ik) ?
en het allerbelangrijkste : is het wel slank-verantwoord?
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:32:13 #189
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69931413
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:30 schreef Blurred86 het volgende:
beetje oftopic, maar:

Ik zit te denken om dit te maken als D vanavond en ik dacht om er echt een maaltijd van te maken is het misschien wel lekker om er kidneybonen of tonijn (of allebei?) door te doen en dan met sla in een wrap eten (ik heb nog meergranen wraps liggen). Zou dat lekker zijn? en zou het een beetje een fatsoenlijk vullende avondmaaltijd zijn (ik eet dan 2 wraps denk ik) ?
Behóóóóórlijk off-topic ja! .
Niet meer actief op Fok!
pi_69931506
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:16 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

M'n scriptie is nog niet af. Daar zou ik een 9 op moeten halen, en m'n docent en ik weten beide wel dat dát 'm niet gaat worden. M'n stagebegeleider was inderdaad wel heel tevreden, maar daar koop ik verder niet zoveel voor.
Zeg dat niet te hard, zo ben ik ook aan mijn baan gekomen. Mijn stagebegeleider heeft mijn naam onthouden en toen er extra personeel nodig was en een kleine ruimte in de begroting, heeft ze me gebeld. Niet helemaal het stappenplan dat de meeste mensen volgen, maar het werkte blijkbaar wel.

Verder is het natuurlijk niet leuk om zoiets te horen, en zeker niet op die manier .
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:36:10 #191
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69931533
eigenlijk is heel jullie discussie offtopic en ben ik juist heel erg ontopic
pi_69931628
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:30 schreef Blurred86 het volgende:
beetje oftopic, maar:

Zeker gezond, ook wel redelijk slank (mais en avocado zijn relatief calorierijk, maar niet bepaald zorgwekkend ). Ik weet niet zeker of ik tonijn (uit blik, neem ik aan?) met koriander een combi vind (hoewel, ik eet wel tonijnsteak met een sausje met koriander). Bonen kunnen natuurlijk altijd. Is het voor twee personen? Anders is het natuurlijk gewoon teveel eten, dat krijg je niet op. Of je moet morgen lunchen met een kliekje
pi_69931681
Blurred, klinkt heel lekker die salade! Ik zou er eerder kidneybonen bij doen dan tonijn, maar ik ben niet zo'n tonijn-uit-blik liefhebber. Je zou er ook gerookte kip in kunnen doen. En het lijkt me goed geschikt om in een wrap te doen ja, al zou ik de tomaat dan wel wat kleiner snijden.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_69931716
Nog meer ontopic: mijn lijst.
O: 2 eitjes
T: 2 kleine nectarines
L: 4 knackebrodjes met paprikaprut
T: danio-kwark vanille/rabarber
T: pecannoten
S: pilates
T: stuk witte choco
S: zumba
D: grote salade met kikkererwten, geroosterde aubergine en paprika, en hummus met za'atar
T: cognac of wodka
pi_69931763
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:19 schreef kwakveense het volgende:
maar ik vind dat je als je dik bent en je hetzlefde trainingsschema als de atleet volgt, het toch uidelijk is dat je verliest omdat je dik bent (dik hier even gelijk aan minder intelligent)
Intelligentie zou je beter vergelijken met "bouw" of "aanleg" en gewicht met bijvoorbeeld "intentie" of "motivatie". Denk ik.
Zoals ik hier boven ergens zei:
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:23 schreef vergeetmewelletje het volgende:
De vergelijking gaat alleen volledig op als je een monozygote tweeling vergelijkt.
Dat de ene wel topsporter wordt (hoge cijfers haalt) en de andere niet, zegt niets over de aanleg (intelligentie) want die is bij beiden hetzelfde.
pi_69931798
Mijn lijstje tot nu toe:
O: vanillekwark met muesli
L: 2 boterhammen met osseworst

Op de planning staan nog
* amandelen
* magere kwark met frambozen
* cherrytomaatjes
* couscous met falafel en tomatensaus

En ik ga een cheesecake bakken. Die met witte choco en frambozen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_69931836
Mag ik overigens opmerken dat ik vandaag wéér was afgevallen t.o.v. gisteren? Amarettocakejes FTW
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:52:24 #198
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69931997
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:40 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Zeker gezond, ook wel redelijk slank (mais en avocado zijn relatief calorierijk, maar niet bepaald zorgwekkend ). Ik weet niet zeker of ik tonijn (uit blik, neem ik aan?) met koriander een combi vind (hoewel, ik eet wel tonijnsteak met een sausje met koriander). Bonen kunnen natuurlijk altijd. Is het voor twee personen? Anders is het natuurlijk gewoon teveel eten, dat krijg je niet op. Of je moet morgen lunchen met een kliekje
Het hoeft voor mij ook niet superslank, dus dat is geen probleem
Ik vroeg me ook al af of tonijn (uit blik idd ja) wel lekker zou zijn, ik denk dat ik kidneybonen en gegrilde kipfilet erdoor doe (phaidra, is gerookte kip dat wat ze bij de (rauwe) kipfilet hebben liggen met een soort van bruinig korstje? Dat lijkt me altijd heel vies, het ziet er zo droog uit! en kun je dat gewoon zo uit de verpakking eten, of moet je dat nog verhitten?).
Ik eet vanavond alleen, maar was al van plan om de rest morgen als lunch te eten

Bedankt voor het meedenken dames!
  Vis een optie? donderdag 11 juni 2009 @ 12:53:45 #199
70532 loveli
N
pi_69932051
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:47 schreef ColdFeet het volgende:
Mag ik overigens opmerken dat ik vandaag wéér was afgevallen t.o.v. gisteren? Amarettocakejes FTW
Ik zeg, een nieuwe dieet-hype.
crap in = crap out
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:56:05 #200
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69932146
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:47 schreef ColdFeet het volgende:

De mijne zijn op en ik ben van plan om dit weekend brownies te bakken, die hebben vast geen magische eigenschappen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')