Dat weet ik ook niet hoorquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:07 schreef motorbloempje het volgende:
ik zit hier nu te glunderen dat ik 'n wiskunde mop snapterwijl ik niet eens weet WAAROM de afgeleide van x2 2x is
Ik bedank eventjesquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:06 schreef Muis006 het volgende:
Maar Vikje en XM, ik wilde jullie net de quotientregel uit gaan leggen!
Heb ooit het bewijs moeten leren. Heb een goed geheugen, die wiskunde mop ken ik van meer dan 10 jaar geleden, maar 'nuttige' dingen zoals dat bewijs onthouden... no way.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:07 schreef motorbloempje het volgende:
ik zit hier nu te glunderen dat ik 'n wiskunde mop snapterwijl ik niet eens weet WAAROM de afgeleide van x2 2x is
Wat een K**-opmerkingquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Grappig, dat gepraat over promoveren hier terwijl ik net van m'n scriptiebegeleider heb gehoord dat ik geen hoogvlieger ben en dus naar een promotieplek uberhaupt wel kan fluiten.
Urgh, ik zo dat moeten weten, ja. Net zoals het bewijs voor de abc-formulequote:Op donderdag 11 juni 2009 12:10 schreef loveli het volgende:
[..]
Heb ooit het bewijs moeten leren. Heb een goed geheugen, die wiskunde mop ken ik van meer dan 10 jaar geleden, maar 'nuttige' dingen zoals dat bewijs onthouden... no way.
Nee, dat is niet perse feitelijk waar: als iemand de 100m 3x zo snel loopt, heeft dat ook te maken met aanleg: sommige mensen hebben genetisch gezien een grotere aanleg voor bijvoorbeeld sprinten of juist duurloop. Zaken als VO2max zijn voor een (vrij groot) deel genetisch bepaald niet niet 100% trainbaar. Dus als je mensen van dezelfde lengte/gewicht hetzelfde trainingsschema zou geven, wil dat niet zeggen dat ze aan het eind van het schema even hard kunnen lopen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:05 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Nee dus.
Ik haalde slechte cijfers omdat ik verschrikkelijke faalangst had.
Zodra ik achter mijn tentamen zat wist ik niets meer. Eenmaal buiten de zaal wist ik alles weer.
En toch was ik niet minder intelligent dan mijn studiegenoten.
[..]
Feitelijk is dat anders wel waar.
Maar goed: de vergelijking zou wel opgaan als jullie dezelfde leermethode hadden (en je dus hetzelfde trainingschema zou hebben).
[..]
Sterker nog: snel afgeleid zijn is júist een klassiek symptoom van hoogbegaafdheid.
M'n scriptie is nog niet af. Daar zou ik een 9 op moeten halen, en m'n docent en ik weten beide wel dat dát 'm niet gaat worden. M'n stagebegeleider was inderdaad wel heel tevreden, maar daar koop ik verder niet zoveel voor.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wat een K**-opmerkingZoiets zouden ze zelfs in Delft nooit tegen de studenten zeggen (en daar staan ze toch niet bekend om hun subtiliteit
).
Had het ermee te maken dat je uiteindelijk je scriptie heel gehaast hebt geschreven? Bij het instituut waren ze toch best over je te spreken?
faalangst is idd. een ander verhaal...quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:05 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Nee dus.
Ik haalde slechte cijfers omdat ik verschrikkelijke faalangst had.
Zodra ik achter mijn tentamen zat wist ik niets meer. Eenmaal buiten de zaal wist ik alles weer.
En toch was ik niet minder intelligent dan mijn studiegenoten.
[..]
Feitelijk is dat anders wel waar.
Maar goed: de vergelijking zou wel opgaan als jullie dezelfde leermethode hadden (en je dus hetzelfde trainingschema zou hebben).
[..]
Sterker nog: snel afgeleid zijn is júist een klassiek symptoom van hoogbegaafdheid.
he wat vervelend DaD: schrale troost - promoveren is vind ik eigenlijk helemaal niet leukquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Grappig, dat gepraat over promoveren hier terwijl ik net van m'n scriptiebegeleider heb gehoord dat ik geen hoogvlieger ben en dus naar een promotieplek uberhaupt wel kan fluiten.
Ja tuurlijk.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:16 schreef cyclechick het volgende:
Nee, dat is niet perse feitelijk waar: als iemand de 100m 3x zo snel loopt, heeft dat ook te maken met aanleg: sommige mensen hebben genetisch gezien een grotere aanleg voor bijvoorbeeld sprinten of juist duurloop. Zaken als VO2max zijn voor een (vrij groot) deel genetisch bepaald niet niet 100% trainbaar. Dus als je mensen van dezelfde lengte/gewicht hetzelfde trainingsschema zou geven, wil dat niet zeggen dat ze aan het eind van het schema even hard kunnen lopen.
Idd.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:20 schreef kwakveense het volgende:
[..]
he wat vervelend DaD: schrale troost - promoveren is vind ik eigenlijk helemaal niet leuk![]()
enneh, je hoeft neit altijd een 8 gemiddeld te staan voor een promotieplek hoor!
Behóóóóórlijk off-topic ja!quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:30 schreef Blurred86 het volgende:
beetje oftopic, maar:
Ik zit te denken om dit te maken als D vanavond en ik dacht om er echt een maaltijd van te maken is het misschien wel lekker om er kidneybonen of tonijn (of allebei?) door te doen en dan met sla in een wrap eten (ik heb nog meergranen wraps liggen). Zou dat lekker zijn? en zou het een beetje een fatsoenlijk vullende avondmaaltijd zijn (ik eet dan 2 wraps denk ik) ?
en het allerbelangrijkste: is het wel slank-verantwoord?
Zeg dat niet te hard, zo ben ik ook aan mijn baan gekomen. Mijn stagebegeleider heeft mijn naam onthouden en toen er extra personeel nodig was en een kleine ruimte in de begroting, heeft ze me gebeld. Niet helemaal het stappenplan dat de meeste mensen volgen, maar het werkte blijkbaar wel.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
M'n scriptie is nog niet af. Daar zou ik een 9 op moeten halen, en m'n docent en ik weten beide wel dat dát 'm niet gaat worden. M'n stagebegeleider was inderdaad wel heel tevreden, maar daar koop ik verder niet zoveel voor.
Zeker gezond, ook wel redelijk slank (mais en avocado zijn relatief calorierijk, maar niet bepaald zorgwekkendquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:30 schreef Blurred86 het volgende:
beetje oftopic, maar:
Ik zit te denken om dit te maken als D vanavond en ik dacht om er echt een maaltijd van te maken is het misschien wel lekker om er kidneybonen of tonijn (of allebei?) door te doen en dan met sla in een wrap eten (ik heb nog meergranen wraps liggen). Zou dat lekker zijn? en zou het een beetje een fatsoenlijk vullende avondmaaltijd zijn (ik eet dan 2 wraps denk ik) ?
en het allerbelangrijkste: is het wel slank-verantwoord?
Intelligentie zou je beter vergelijken met "bouw" of "aanleg" en gewicht met bijvoorbeeld "intentie" of "motivatie". Denk ik.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:19 schreef kwakveense het volgende:
maar ik vind dat je als je dik bent en je hetzlefde trainingsschema als de atleet volgt, het toch uidelijk is dat je verliest omdat je dik bent (dik hier even gelijk aan minder intelligent)
quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:23 schreef vergeetmewelletje het volgende:
De vergelijking gaat alleen volledig op als je een monozygote tweeling vergelijkt.
Dat de ene wel topsporter wordt (hoge cijfers haalt) en de andere niet, zegt niets over de aanleg (intelligentie) want die is bij beiden hetzelfde.
Het hoeft voor mij ook niet superslank, dus dat is geen probleemquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zeker gezond, ook wel redelijk slank (mais en avocado zijn relatief calorierijk, maar niet bepaald zorgwekkend). Ik weet niet zeker of ik tonijn (uit blik, neem ik aan?) met koriander een combi vind (hoewel, ik eet wel tonijnsteak met een sausje met koriander). Bonen kunnen natuurlijk altijd. Is het voor twee personen? Anders is het natuurlijk gewoon teveel eten, dat krijg je niet op. Of je moet morgen lunchen met een kliekje
Ik zeg, een nieuwe dieet-hype.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:47 schreef ColdFeet het volgende:
Mag ik overigens opmerken dat ik vandaag wéér was afgevallen t.o.v. gisteren? Amarettocakejes FTW
quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:47 schreef ColdFeet het volgende:
Mag ik overigens opmerken dat ik vandaag wéér was afgevallen t.o.v. gisteren? Amarettocakejes FTW
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |