Ja, vaak wel helaas.quote:
Ik ga mijn studie weer oppakkenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 00:37 schreef Ole het volgende:
[..]
Ja, vaak wel helaas.
Maar goed, dit was een toets administratie, en ze hoefden gelukkig geen lange teksten te schrijven![]()
Rekenen is ook al te moeilijk tegenwoordig. En antwoord geven op de vraag die gesteld is is ook heel erg moeilijk
Jippiequote:
quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:59 schreef borisz het volgende:
[..]
7 jaar hebben we de Euro inmiddels.
Zou je dat nou wel doen? kun je minder fokkenquote:
quote:
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 00:37 schreef Ole het volgende:
Ja, vaak wel helaas.
Als ze ook niet het goede voorbeeld krijgen, kun je de kids de schuld niet geven natuurlijk !quote:Op vrijdag 12 juni 2009 00:06 schreef Ole het volgende:
Ze mogen volgende week nog herkansen
Inderdaad, er zijn er een aantal die eigenlijk op de universiteit thuishoren.
'een aantal zijn' mag tegenwoordig. Ik vind het ook niet mooi, maar het mag wel.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 07:40 schreef Bjoro het volgende:
[..]
[..]
[..]
Als ze ook niet het goede voorbeeld krijgen, kun je de kids de schuld niet geven natuurlijk !
Nee hoor.....quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:44 schreef Ole het volgende:
[..]
'een aantal zijn' mag tegenwoordig. Ik vind het ook niet mooi, maar het mag wel.
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:48 schreef Ole het volgende:
Laatst nog over gehad met een collega die Nederlands geeft. Ik heb het ook nagezocht in het groene boekje. Er is ook een wit boekje trouwens.
Het mag dus echt Ik zal even kijken of ik een bron kan vinden.
Het witte boekje en je bron hebben het niet over de officiële regels......quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:50 schreef Ole het volgende:
asje! http://www.onzetaal.nl/advies/aantal.php
Wij rekenen het goed in onze opleidingquote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:53 schreef dndiek het volgende:
[..]
[..]
Het witte boekje en je bron hebben het niet over de officiële regels......
Zegt dan meer over de opleiding dan over de kennis van de Nederlandse taalquote:
En nu is het weekend. Bierquote:Is het 'Een aantal collega's ging op cursus' of 'Een aantal collega's gingen op cursus'?
--------------------------------------------------------------------------------
Beide zinnen zijn juist. Bij een aantal is zowel enkelvoud als meervoud mogelijk. In het dagelijks taalgebruik is het meervoud het gewoonst.
Hier even een rood wijntje in de zon op het balkonquote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:05 schreef Ole het volgende:
Op de site staat dat het allebei juist is.
En nu is het weekend. Bier![]()
![]()
En die site is juist het twistpunt, maar goed....quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:05 schreef Ole het volgende:
Op de site staat dat het allebei juist is.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |