Eerlijk? Omdat ik in hoofdlijnen vind dat ik helemaal niet zo slecht eet! Ja, er zijn dagen dat het beter kan en meer enzo. Maar ik ontbijt in principe gewoon iedere dag. Neem een tussendoortje als ik niet in vergadering zit. Ik lunch gewoon, neem een 2e tussendoortje én nog avondeten ook. En dan vaak 's avonds ook nog iets. Ja, ik kan vast betere keuzes maken qua voedingswaarde e.d., maar dat gaat ook met ups en downs. My god, vergeleken met een jaar of 6 a 7 geleden is dit al zo'n enorme verbetering!! Toen at ik bijna niks op een dag! En dat ik nu in ieder geval al meer eet en meer verspreid over de dag, is ook dankzij Duvel die me daarmee geholpen heeft!! En daar ben ik 'm ook heel dankbaar voor. Maar ik vind niet dat je van iemand kan verwachten dat ie zo ineens drastisch zn eetpatroon gaat omgooien en wijzigen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:36 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Als je dat sporten zo lekker vindt, zorg dan ook dat je het op een gezonde manier kunt blijven doen door genoeg te eten. Je weet best dat je daar echt niet dik van zult worden, dus waarom doe je dat dan niet, als er verder niks aan de hand is?
Ik heb twee smaken: Italiano en Bretagne en ik heb geen idee welke ik ga eten. Wordt ienemiene mutte waarschijnlijkquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:30 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Welke smaak heeft dat, die viscuisine?
Teiltjes?quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:36 schreef Laureline het volgende:
[..]
Daarom heb ik zo'n hekel aan de AH. En houd ik zo van de markt. Echt, ik zou niet weten wat ik zonder de teiltjesdaar zou moeten. Deze week zaten er vier rijpe avocado's in de teiltjes. En een halve kilo aardbeien, die lekkere kleine. En zeven gele paprika's. En twee enorme courgettes, of twee enorme aubergines.
Er zit juist een enorme drogreden in! Sporten is helemaal niet per definitie gezond. Als je zo weinig eet is het juist slecht voor je want je onttrekt voedingsstoffen aan andere delen van je lichaam die ze gewoon nodig hebben om te blijven functioneren.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
En daar, lieve lezers, zit ook wel weer een kern van waarheid in.
De moraal van het verhaal is dus, nou ja.
Toen kwam er een olifant met een grote snuit en die blies dit verhaaltjedeze post uit.
Dan moet je t wel over een kwartiertje de oven inschuiven!quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb twee smaken: Italiano en Bretagne en ik heb geen idee welke ik ga eten. Wordt ienemiene mutte waarschijnlijk.
En doe eens lief tegen CF!
[..]
Teiltjes?
Viscuisinetopic!. Nou ja of dat
is zal ik over 50 minuten weten.
Nee, meestal om 17 uur alquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat grappig Vik, eet jij elke avond om 17:30 precies?.
Jahaaaaaah!quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:43 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Dan moet je t wel over een kwartiertje de oven inschuiven!
Je ontbijt helemaal niet. Een bakje Optimel van 60kcal is geen ontbijt, da's een snack.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Eerlijk? Omdat ik in hoofdlijnen vind dat ik helemaal niet zo slecht eet! Ja, er zijn dagen dat het beter kan en meer enzo. Maar ik ontbijt in principe gewoon iedere dag. Neem een tussendoortje als ik niet in vergadering zit. Ik lunch gewoon, neem een 2e tussendoortje én nog avondeten ook. En dan vaak 's avonds ook nog iets. Ja, ik kan vast betere keuzes maken qua voedingswaarde e.d., maar dat gaat ook met ups en downs. My god, vergeleken met een jaar of 6 a 7 geleden is dit al zo'n enorme verbetering!! Toen at ik bijna niks op een dag! En dat ik nu in ieder geval al meer eet en meer verspreid over de dag, is ook dankzij Duvel die me daarmee geholpen heeft!! En daar ben ik 'm ook heel dankbaar voor. Maar ik vind niet dat je van iemand kan verwachten dat ie zo ineens drastisch zn eetpatroon gaat omgooien en wijzigen.
En wat betreft dat sporten. Ja, ik kies er soms voor als ik na een avondje kaasfondue en creme brulee toe dan een keer extra te gaan. Sue me.
Teiltjes, dat is de titel van mijn existentiële debuurtoman! Ken je die niet?quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:37 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Teiltjes, wat zijn dat?
Ik kom nooit op de markt dus ik ken niks anders dan AH.
Daar ben ik het gewoon niet mee eens, sorryquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:44 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Je ontbijt helemaal niet. Een bakje Optimel van 60kcal is geen ontbijt, da's een snack.
Eén bakje kwark en 1 eierkoek op een hele dag? Ja, 6 jaar geleden misschien. Maar nu echt niet meer.quote:En dat sporten na kaasfondue en creme brulee is inderdaad niet onredelijk maar je weet best dat dat ook niet de situatie is waar wij problemen mee hebben. Je gaat namelijk ook sporten op een bakje kwark en een eierkoek.
Oh, ik had er nog nooit van gehoord.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:45 schreef Laureline het volgende:
[..]
Teiltjes, dat is de titel van mijn existentiële debuurtoman! Ken je die niet?
Nee, de teiltjes zijn de enige dingen die CF en MoBlo doen terugverlangen naar Den Haag, die plastic bakjes op de markt waarvan de inhoud altijd 1 euro kost. Dus al naar gelang het seizoen zitten de teiltjes vol met: walnoten, pompoen, meloen, grapefruits, mandarijnen, broccoli, etc. Wij hebben altijd als sport zoveel mogelijk uit de teiltjes te scoren op de markt, en dan verkneukelen we ons later bij de paprika's in de AH die 1,79 per stuk kosten, dat we die fijn niet hoeven te kopen![]()
Ik stem voor Bretagnequote:Op woensdag 10 juni 2009 16:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb twee smaken: Italiano en Bretagne en ik heb geen idee welke ik ga eten. Wordt ienemiene mutte waarschijnlijk.
Ok, da's misschien wat overdreven maar het gebeurt vaak genoeg dat je gaat sporten terwijl je die dag nog haast niet meer kcal op hebt dan je alleen al bij het sporten weer opgebruikt. Dan heeft je lichaam dus niks over om op te draaien. Je snapt toch wel dat dat niet oneindig lang goed kan gaan, of niet?quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Daar ben ik het gewoon niet mee eens, sorry. Ik vind een bakje yoghurt een prima ontbijt.
[..]
Eén bakje kwark en 1 eierkoek op een hele dag? Ja, 6 jaar geleden misschien. Maar nu echt niet meer.
Daar stem ik ook voor want de Bretagne is de lekkerstequote:Op woensdag 10 juni 2009 16:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik stem voor BretagneJe hebt gister al Italiano(-ish) gegeten
Nee ik juig voor niemand.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:48 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik heb al eerder gepost dat ik morgen weer een oven heb, maar niemand juigt voor me.![]()
Jullie hebben geen idee hoe zwaar het leven is als je maanden geen oven hebt.
Oh, ik kan het me voorstellen ja.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:48 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik heb al eerder gepost dat ik morgen weer een oven heb, maar niemand juigt voor me.![]()
En ik heb net de Italiano uit de vriezer gelegdquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik stem voor BretagneJe hebt gister al Italiano(-ish) gegeten
Ik denk dat Duvel kan bevestigen dat ik altijd nog wat te eten neem voordat ik ga sporten.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:48 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ok, da's misschien wat overdreven maar het gebeurt vaak genoeg dat je gaat sporten terwijl je die dag nog haast niet meer kcal op hebt dan je alleen al bij het sporten weer opgebruikt. Dan heeft je lichaam dus niks over om op te draaien. Je snapt toch wel dat dat niet oneindig lang goed kan gaan, of niet?
heb je weleens je hele menu van de afgelopen week in de caloriechecker gezet?quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Daar ben ik het gewoon niet mee eens, sorry. Ik vind een bakje yoghurt een prima ontbijt.
[..]
Eén bakje kwark en 1 eierkoek op een hele dag? Ja, 6 jaar geleden misschien. Maar nu echt niet meer.
jawel, want ik heb toen ik net op mezelf was een jaar lang geen oven gehadquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:48 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Maar ook iets dat opweegt tegen de kcal die je bij het sporten gaat verbruiken?quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik denk dat Duvel kan bevestigen dat ik altijd nog wat te eten neem voordat ik ga sporten.
En nu ga ik naar huis.
Lekkerquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:48 schreef Duvel het volgende:
Als troost vanavond een bord bieten, gebakken krieltjes in schil (met yoghurtmayo!) en een pepersteak.
Bietjes.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:48 schreef Duvel het volgende:
Als troost vanavond een bord bieten, gebakken krieltjes in schil (met yoghurtmayo!) en een pepersteak.
quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:50 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Lekkerkruidenboter op de peppersteak?
Hebben we niet...quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:50 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Lekkerkruidenboter op de peppersteak?
ja, en dan eet je daarna niks meer en sla je alsnog je diner overquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik denk dat Duvel kan bevestigen dat ik altijd nog wat te eten neem voordat ik ga sporten.
En nu ga ik naar huis.
Ik vertik het idd om voor je te juigen jaquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:48 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Dat staat niet op de verpakkingquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat zit er in de Bretagne? Enorme keien?
Jongens, laat het nu maar weer even voor wat het is. Mini, kwak, jullie hebben echt een punt, maar volgens mij hebben we XM vandaag al genoeg aan haar kop gezeurdquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:50 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Maar ook iets dat opweegt tegen de kcal die je bij het sporten gaat verbruiken?
Lieg ons nou niet voor XM, we zien je lijstjes toch... Ik zou dit echt niet zeggen als het een eenmalig incident was geweest.
Omg spuit elluuuuuuuuuuuuuuuuuuf Vikje!!!!quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik vertik het idd om voor je te juigen ja.
Juichen daarentegen!.
als ze nog wat langer achter in het kasje zouden liggen zouden ze vast zo zijn gewordenquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:54 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Zoiets?
[ afbeelding ]
Truffelaardappels.
Oh, f*k.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik vertik het idd om voor je te juigen ja.
Juichen daarentegen!.
Geen spuit 11, maar GcyborgMTAquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:54 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Omg spuit elluuuuuuuuuuuuuuuuuuf Vikje!!!!
Neeeeeeeeeeeeeeee, je moet 'm eerst in z'n volle glory en shiny staat bewonderenquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:51 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Bietjes.![]()
Meejuigers, bedankt!![]()
Vriendlief kookt morgen, dus de oven is waarschijnlijk al gebruikt voordat ik hem zelfs maar gezien heb.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |