abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:52:20 #1
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_69898857

¿Qué pasa? wat is dit ?
Dit topic is een wederopstanding van het test-topic, bedoeld om mensen de kans te geven om hun gaves te demonstreren. Het eer-vorige topic liep uiteindelijk verkeerd vanwege vetes en gezeik, en het afgelopen topic werd volgebaggerd door figuren die niet eens de moeite namen de OP te lezen.
Toch ga ik het nog een keer proberen, optimistisch als ik ben, dus gaan we dat soort onzin weer proberen te voorkomen door wat duidelijke regels in de OP te zetten

Het mes snijdt aan twee kanten :
  • skeptici kunnen hier hun veelgevraagde bewijs krijgen
  • believers kunnen hier hun claims waarmaken door hun gaven te demonstreren en zo eventueel om bewijs vragende skeptici de mond snoeren.
    Een win-win-situatie, toch ?

Wat is de bedoeling ? Waar hebben we het wel over, en waar niet ?
    De bedoeling is om hier dingen te testen op een manier die voor zowel de skeptici als de believers aanvaardbaar is. Kortom, dat de tests in samenspraak gemaakt worden, zodat geen van beide groepen achteraf kan zeggen dat de test niet eerlijk was of niet objectief.
    Zo houden we het eerlijk !

We gaan hier geen persoonlijke ervaringen of anekdotes spuien, daar hebben we niets aan - die bewijzen niets aan andere mensen.
    We gaan het hier ook niet hebben over (tests van) mensen die niet op dit forum zitten (Char, Derek Ogilvie), daar hebben we ook weinig aan.
    Ook gaan we ons niet proberen te onttrekken aan de "in samenspraak een test opzetten" regel, die is er niet voor niks.
    Als je iemand niet van tevoren kunt overtuigen met een goed voorstel van een goede test, kun je achteraf al helemaal niemand overtuigen van jouw interpretatie van de uitslag.
    We houden het hier enkel bij tests en de uitslagen daarvan.

We tonen respect naar mensen die het aandurven om een test te doen.
    Punt.
    Wat de uitkomst ook is, het is dapper om jezelf zo onder het vergrootglas te leggen.
    Mensen die dat durven verdienen dus respect

We gaan hier niet slowchatten.
    Het idee is dat als je dit topic opent, je de tests en resultaten ziet.
    Het is niet de bedoeling dat je 3 pagina's slap geouwehoer door moet spitten om eens een test te vinden.
    Wil je ouwehoeren, open dan zelf een leuk topic (eventueel met verwijzing naar dit topic) of doe het in truth ouwehoer # 216
    Wil je discussieren over het nut van dit topic (of gebrek daaraan), over je eigen ervaringen, over hoe stom wetenschappers wel niet zijn of wat dan ook, gelieve dat dan in een ander topic te doen.
    Dank !

Geef eens een voorbeeld, wat zouden we kunnen testen ?
    Nou, als je denkt dat je met je gedachten voorwerpen kunt bewegen (telekinese) is dat natuurlijk een mooie.
    Maar verder
  • toekomstvoorspellen
  • pyrokinese
  • gedachtenlezen
  • remote-viewing
    en zo zijn er natuurlijk nog heel veel meer dingen te bedenken.

Dus ben je er van overtuigd dat je met een bijzondere gave bent geboren,
    of na veel oefenen in de vingers hebt ?

Doe gezellig mee en verdien eeuwig respect in TRU !

Wil je roepen "Zo werkt het paranormale niet !" of "Nou ik heb het ooit geprobeerd en het werkt echt wel hoor" ?
    Open dan maar je eigen topic, maar val ons er hier niet mee lastig

---

Een paar tests uit het verre verleden, opgesteld volgens deze regels :

Pendeltest :
    Heksen, onder ons ?
    Resultaat: 1 goed, 4 fout.

Remote-viewing test :
    TRU test topic
    Resultaat : niet uitgevoerd, onderwerp denkt zelf na een half jaar oefenen dat het niet gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Led_ op 10-06-2009 15:01:48 ]
  • zzz
    pi_69899814
    Ik heb wel een leuke test:
    Een goede vriend van mij staat op het punt om vader te worden. Zijn vriendin heeft per ongeluk door laten schemeren dat het een meisje wordt (tenminste, die indruk had mijn vrouw). Afgelopen zondag hadden wij het hierover en kwam bij ons allebei als eerste de naam Sanne op.
    De bevalling moet nog plaatsvinden dus bij deze is onze ingeving vastgelegd. Zodra het geboortekaartje er is zal ik een scan plaatsen. Ook als we het mis hadden.
    Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
    Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
      woensdag 10 juni 2009 @ 15:36:21 #3
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_69900194
    tvp
    The truth was in here.
      woensdag 10 juni 2009 @ 15:49:25 #4
    31101 _Led_
    pi_69900606
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 15:24 schreef Prutzenberg het volgende:
    Ik heb wel een leuke test:
    Een goede vriend van mij staat op het punt om vader te worden. Zijn vriendin heeft per ongeluk door laten schemeren dat het een meisje wordt (tenminste, die indruk had mijn vrouw). Afgelopen zondag hadden wij het hierover en kwam bij ons allebei als eerste de naam Sanne op.
    De bevalling moet nog plaatsvinden dus bij deze is onze ingeving vastgelegd. Zodra het geboortekaartje er is zal ik een scan plaatsen. Ook als we het mis hadden.
    ....maar wat testen we daarmee ?
    Het geslacht is een kans van 50% toch ?
    zzz
    pi_69900684
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 15:49 schreef _Led_ het volgende:

[..]

....maar wat testen we daarmee ?
    Het geslacht is een kans van 50% toch ?
    De naam van het kind raden. Maar ja, het is natuurlijk niet te achterhalen of de poster in kwestie gelijk heeft als hij zegt dat hij de naam nog niet weet.
      woensdag 10 juni 2009 @ 15:52:51 #6
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_69900722
    Dus daar schieten we niks mee op.
    The truth was in here.
      woensdag 10 juni 2009 @ 15:57:35 #7
    31101 _Led_
    pi_69900914
    Da's nou ook niet echt iets wat ik voor me zie als een paranormale gave ofzo eerlijk gezegd.
    zzz
      woensdag 10 juni 2009 @ 16:14:12 #8
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_69901576
    Bagger verwijderd.. kappen maar nu.
    The truth was in here.
    pi_69901885
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 15:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De naam van het kind raden. Maar ja, het is natuurlijk niet te achterhalen of de poster in kwestie gelijk heeft als hij zegt dat hij de naam nog niet weet.
    Je zult me wat de dat betreft moeten geloven, maar over het algemeen houden mensen de naam van de ongeborene geheim.
    Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
    pi_69902065
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 15:57 schreef _Led_ het volgende:
    Da's nou ook niet echt iets wat ik voor me zie als een paranormale gave ofzo eerlijk gezegd.
    Wat is precies de definitie van een paranormale gave? Ik ben van mening dat ieder mens paranormale vermogens heeft. De een wat meer ontwikkeld dan de ander. Intuïtie valt daar wat mij betreft ook onder.
    Juist omdat bij ons tegelijkertijd dezelfde naam opkwam leek het me leuk om dat hier vast te leggen. Mocht blijken dat we gelijk hebben dan heb ik het in ieder geval vastgelegd met datum en tijd.
      donderdag 18 juni 2009 @ 10:58:16 #11
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_70123700
    En weer open.

Even een opmerking voor de mensen die hier posten ter behoeve van het topic. _led_ is de gespreksleider zeg maar. Sterkte.

En voor _led_, ga er verantwoordelijk mee om, zodra je mensen wegjaagt zodat er alleen maar sceptische mensen overblijven is het topic mislukt, het is aan jou om dat niet te laten gebeuren.

Enjoy.
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
    Vrijheid
      donderdag 18 juni 2009 @ 11:07:19 #12
    31101 _Led_
    pi_70124024
    Jogy, zolang de regels in de OP nageleefd worden zou dat geen enkel probleem moeten zijn,
    die zijn juist opgesteld om het voor zowel de (bij gebrek aan betere verwoording) 'believers' als de skeptici leuk te houden.

Game on !
    zzz
      donderdag 18 juni 2009 @ 11:18:30 #13
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_70124458
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 11:07 schreef _Led_ het volgende:
    Jogy, zolang de regels in de OP nageleefd worden zou dat geen enkel probleem moeten zijn,
    die zijn juist opgesteld om het voor zowel de (bij gebrek aan betere verwoording) 'believers' als de skeptici leuk te houden.
    Game on !
    Niet bepaald maar dat terzijde. Het gaat hier niet om 'leuk' maar om nut in de ogen van de sceptisch ingestelde mensen alhier. Echter als iemand z'n [whatever] op het spel wil zetten is dat alleen maar prachtig uiteraard.
    Vrijheid
      donderdag 18 juni 2009 @ 11:20:52 #14
    31101 _Led_
    pi_70124555
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 11:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Niet bepaald maar dat terzijde.
    Het gaat hier niet om 'leuk' maar om nut in de ogen van de sceptisch ingestelde mensen alhier. Echter als iemand z'n [whatever] op het spel wil zetten is dat alleen maar prachtig uiteraard.
    Kunnen we dit even naar het FB topic verplaatsen ?
    zzz
      zaterdag 20 juni 2009 @ 11:05:48 #15
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_70189868
    Ok ik heb mailcontact met FE gehad:
    quote:
    Verzonden: 17 June 2009 08u49
    Aan: FatalException
    beste,
    een vraagje. Een tijdje geleden al, zei je tegen mij dat ik je voorspellende gave iets directer mocht meemaken en dat jij ging voorspellen wat voor een ernstigs mij zoal te wachten staat.

Ik ben hier eigenlijknog steeds op aan het wachten

groet,
    Michiekl
    antwoord:
    quote:
    Beste Michielos,

Jou staat niets ernstigs te wachten, althans ik heb hier tijdens trancendente meditatie niets van kunnen zien.

Er is mogelijk wel iets met een zwarte motorfiets maar geen idee wat. Dit gebeurt op TU-23 wat 23 juni kan zijn.

Groeten
    beetje vaag enz maar:
    quote:
    hartelijk dank voor de voorspelling FE.
    ben i.i.g. blij dat me niks ernstigs te wachten staat.
    Ik zal er op letten en als ik iets hoor mbt een zwarte motorfiets dan hoor je dit ook.
    Michielos topics zijn als het eten van oesters.
      dinsdag 23 juni 2009 @ 00:09:52 #16
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_70276172
    Sorrie voor de linkdump: Retro psychokinese, test het hier! Maar die moet jullie wel interesseren. Kan je gewoon zelf doen .
    Vrijheid
      dinsdag 23 juni 2009 @ 06:44:21 #17
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_70278733
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 11:05 schreef Michielos het volgende:
    Ok ik heb mailcontact met FE gehad:
    [..]

antwoord:
    [..]

beetje vaag enz maar:
    [..]
    Vandaag 23 juni.
    The truth was in here.
      dinsdag 23 juni 2009 @ 07:19:43 #18
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_70278894
    Mijn vermoeden is dat morgen FE komt om zijn zwarte motor te verklaren. Opeens had het niks met mij te doen maar is er een ongeluk ergens gebeurd met een zwarte motorfiets o.i.d/ (is dat het geval dan voorspel ik op 12 juli "iets" met een rode auto ). Ik zal er i.i.g. goed op letten(ik ga vandaag verschillende keren de deur uit). Overigens is dit een subjectieve test, ik ga volledig akkoord met de gegevens zoals deze door de geteste is opgesteld. Zie dit als een edit post. Ik houd jullie op de hoogte en zal de uitslag pas om 00:00 posten.

Eerste edit: rustig naar werk gereden. Heb voor speling gelet op zwarte voetgangers, zwarte fietsers, zwarte motorrijders (een blauwe en een rode gezien, maar zonder gevolg), HELL omdat ik het goed bedoel, zelf s naar zwarte auto's gekeken. Niks aan de hand, niks gezien.
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 00:09 schreef jogy het volgende:
    Sorrie voor de linkdump: Retro psychokinese, test het hier! Maar die moet jullie wel interesseren. Kan je gewoon zelf doen .
    Ik zal eens aan een IT vriend vragen om naar de programmacode te kijken (als dat mogelijk is)
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 07:58 schreef Bastard het volgende:
    Die zwarte motor hoeft niet gelinkt te zijn aan jouw.. misschien is het een gebeurtenis die de kranten niet eens zal halen.
    ik weet niet of ik hierop moet lachen of huilen Bastard...
    Hij stuurt het me persoonlijk in een mail.

[ Bericht 26% gewijzigd door Michielos op 23-06-2009 08:36:56 ]
    Michielos topics zijn als het eten van oesters.
      dinsdag 23 juni 2009 @ 07:58:17 #19
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_70279146
    Die zwarte motor hoeft niet gelinkt te zijn aan jouw.. misschien is het een gebeurtenis die de kranten niet eens zal halen.
    The truth was in here.
    pi_70279429
    In dat geval: 25 augustus.. een man en een fiets
      dinsdag 23 juni 2009 @ 09:21:18 #21
    31101 _Led_
    pi_70280373
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 07:58 schreef Bastard het volgende:
    Ja, zo ken ik 'r nog een paar
    zzz
      dinsdag 23 juni 2009 @ 10:00:06 #22
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_70281254
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 09:21 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ja, zo ken ik 'r nog een paar
    Ja.. zo lees is het he.. maar dat is het probleem met niet vooraf vastgestelde testopstellingen, blijft discutabel dan he.
    The truth was in here.
    pi_70281430
    Nou ja dat klopt dan wel maar zou je deze "voorspelling" dan wel paranormaal noemen in alle eerlijkheid?
    Ben je helemaal verbluft wanneer er iets zou gebeuren ergens op deze aardkloot met een zwarte brommer op de dag die FE aankondigde? Zou je dat onverklaarbaar noemen en toewijzen aan iets paranormaals?
    Of denk je zoals ik dat dit inderdaad wel heel erg vaag is en vrijwel zeker een "hit".
    Want mijn voorspelling staat nog he;

25 augustus een man een fiets....

Ik ben er om eerlijk te zijn niet over te spreken, ongeacht het resultaat
      dinsdag 23 juni 2009 @ 10:06:21 #24
    31101 _Led_
    pi_70281432
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 10:00 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja.. zo lees is het he.. maar dat is het probleem met niet vooraf vastgestelde testopstellingen, blijft discutabel dan he.
    Joh, ik zou bijna gaan denken dat je nu inziet waarom ik daar op hamer

Mijn voorspelling, net zo nauwkeurig als die van FE :
    Op 24 juni gebeurt er ergens iets met iemand.
    zzz
      dinsdag 23 juni 2009 @ 10:11:21 #25
    230727 sjoep
    a new day!
    pi_70281569
    We zijn maar vast aan het ouwehoeren geslagen?
    Daar gaan we weer hoor
    -oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')