Hier mijn monsterverslag

Zo hey wat was dit fucking vet

Als de line-up volgend jaar weer zo tof is dan ga ik er zeker weer heen

Ik vond met name de eerste twee dagen echt tof maar in de laatste twee dagen zaten wel wat aangename verrassingen

Verslagje:
Eagles of Death Metal maar een klein stukje van gezien, het was echt te crisis heet

Klonk wel vet alleen stond de basedrum echt te hard. Maar even in het gras bij de Marquee gaan zitten om te wachten op
Emiliana Torrini. Ik vond haar echt tof

Had de cd de dagen vantevoren ook al veel gechecked en aangezien ze vooral veel van de nieuwe cd speelde kende ik meer dan de helft. Mooie afwisseling tussen lieve ballads en dansbare liedjes (Jungle Drum). Alleen wel jammer dat de meesten alleen Jungle Drum kende en de sfeer er toen pas echt inkwam. Maar mij kon het niet deren, het was mooi
Fleet Foxes klonk ook erg tof

Helaas niet helemaal goed kunnen checken omdat Irien een kleine zonnesteek had maar desondanks nog best goed kunnen horen. Die ga ik nog een keer checken
En toen was het tijd voor
Placebo, een van de bands waar ik het meest naar uitkeek. En het was mooi

Kende helaas niet zoveel, een paar nummers van de nieuwe cd en een paar klassiekers als Every Me and Every You en Meds maar ik heb echt genoten. Binnenkort maar eens checken in Ahoy

En toen
Oasis, ik vond het echt niks. Het klonk prima hoor maar Liam stond er zo ontzettend ongeinteresseerd en agressief bij dat ik me echt afvroeg waarom ze uberhaupt nog optreden. Wonderwall werd afgeraffeld, alleen bij Don't look back in Anger had ik een kippevelmomentje. Maar routineus en met weinig bezieling over het algemeen. Was blij dat het afgelopen was

Hoogetpunt vond ik nog I am the Walrus en dat terwijl ik eigenlijk tegen Beatlescovers ben
Prodigy was een vette afsluiter van de eerste dag, ben goed uit mijn plaat gegaan

Mooie mix van het nieuwe en het oude materiaal, klassiekers als Breath, Poison en Outer Space werden gewoon gedaan

Vrijdag net te laat voor
Just Jack maar nog wel wat van gehoord in de verte, vind het erg vrolijk en goed om mee wakker te worden
White Lies klonk goed maar niet echt meegekregen, we zaten toen achterin te chillen in het gras. Maar ga ze nog wel even beluisteren
Amy McDonald was leuk, alleen inderdaad wel precies dezelfde set als Lowlands vorig jaar. Maar het blijft vrolijke muziek en ze deed het goed

Ben benieuwd naar nieuw materiaal, dan zullen we weten of het een eendagsvliegje is of dat ze meer in haar mars heeft.
Vanaf dat moment was het een paar uur durende trip van alleen maar mooie muziek.
Elbow was prachtig, kippevel

Vooral de accoustische versie van Weather to Fly die daarna doorgezet werd in de cd-versie. De zanger is erg innemend en de muziek weet te raken, was er echt even stil van
Bloc Party heeft me aangenaam verrast, na een inspiratieloos en veel te luid optreden op Lowlands een paar jaar geleden had ik ze eigenlijk al afgeschreven maar ze bewezen nu wel degelijk goede muziek te maken en Kele had er zin in. De sfeer zat er goed in en het klonk goed
The Killers waren weer een feestje zoals altijd

Brandon was goed bij stem voor de verandering dus dat was een mooie meevaller

Kende alleen het nieuwe materiaal niet dus toch maar eens de nieuwe cd gaan checken

En toen
Coldplay, het grote moment waar ik al maanden naar uitgekeken had. Ik heb er maar een woord voor: wow. Ze begonnen met Life in Technicolour en gooide er meteen Clocks, In my Place en Yellow achteraan. Kreeg echt kippevel van die gele ballen over het publiek

Ik vond het helemaal niet routineus maar juist fris en ze hadden er zin in. De versie van Billy Jean met alleen piano was echt tof

Wat mij betreft had dit optreden nog veel langer mogen duren, wat mooi! Heb gelijk kaarten voor september gekocht

Zaterdag hebben we eerst een beetje zitten chillen voordat we de wei opgingen, vond de programmering 's middags ook niet zo heel interessant. De
Yeah Yeah Yeahs waren leuk, vrolijke muziek, goed zingende leadzangeres. Kwam er vrolijk vandaan en helemaal in the mood voor
Franz Ferdinand. We stonden in het tweede voorste vak, mooi plekje

Het was een solide optreden, niet heel speciaal maar het is Franz Ferdinand dus ze kunnen bij mij niet veel fout doen

Daarna weer een chillmoment ingelast voordat we naar
Kings of Leon gingen. Ik had altijd een gigantische hekel aan zijn stem tot ik naar de nieuwe cd ben gaan luisteren en door er doorheen te luisteren ben ik het gaan waarderen, en het was tof

Vooral Use Somebody vond ik mooi, en Sex on Fire omdat toen de hele wei losging
2 Many DJ's was weer strak als altijd, heerlijk staan dansen. Tof dat ze nog wat van Michael Jackson draaide

En Windowlicker van Aphex Twin, die hoor ik veel te weinig

Goede aflsuiter voor een wat minder interessant dagje

De zondag was de dag waar ik het minst naar uitkeek maar ook hier waren een paar verrassingen die de dag goedmaakte
Seasick Steve was toch wel de meest vreemde eend in de bijt op het festival maar wat was het tof

Een simpele Amerikaan die met enkel een driesnarige gitaar heerlijk bluesnummers over de wei verspreidde. De perfecte muziek om de dag mee te beginnen

Om de takkeherrie van
The Mars Volta te ontkomen naar
Lady Linn & Her Magnificent Seven gegaan. Ik snap echt niet wat die op Werchter deed, zoete jazzballads, en nog niet eens heel speciaal uitgevoerd, waren wat mij betreft echt misplaatst op Werchter. De keiharde bassen van the Mars Volta erdoorheen hielp ook niet echt mee, en toen de stortbui dan eindelijk Werchter bereikte vond ik het niet erg om bij het optreden weg te rennen en te gaan schuilen onder die grote overdekkingen bij de tafels achterin

Daarna naar
Black Eyed Peas meer voor de gein maar vond het best leuk

Kende toch best veel en dat maakt het alweer een stuk leuker

Door naar
Kaiser Chiefs waar we weer een plekje achterin het voorste vak wisten te bemachtigen. Ik verwachtte er weinig van na het optreden op Lowlands 2 jaar geleden waar de zanger dronken en inspiratieloos zijn trucje vertoonde. Dit keer wel met bezieling en dat maakte het een stuk beter, ze hebben het dus nog wel

Lekker gedanst bij
Royksopp, een van de leukste bands van het festival. Wat een leuke lieve vrolijke muziek

Wat mij betreft was dit een betere afsluiter geweest, nog even lekker uit je dak.
Metallica is dan ook niet echt mijn ding, vond het echt niks

Een bak herrie waar ik geen melodie in kan ontdekken. One vond ik wel tof en Sanitarium klonk mooi

Wat een geweldig festival, van hoogtepunt naar hoogtepunt

Ik vond het sanitair echt niet smerig, na Sziget ben ik wel wat gewend

Er was altijd wc-papier en heb geen echt smerige dixies gezien. Vond alleen de regel dat je geen dopjes op je flesjes mocht nergens op slaan

Allemaal voorzorgsmaatregelen nemen tegen de hitte en dan moeilijk doen over flesjes water

De sfeer was top, iedereen had er echt zin in

Nog betere sfeer dan Lowlands

En het publiek was relaxed, er was altijd wel ruimte waardoor je best ver vooraan kon komen zelfs tijdens optredens.
Volgend jaar weer
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam