abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69840389
Komend weekend kan ik m'n nieuwe bolide ophalen bij de dealer. Mits ie dan betaald is...

Nu is de vraag hoe dat bij de ING te doen?

Telefonisch overboeken kan niet. Bij ING kun je telefonisch geld overboeken via de Saldolijn, maar da's hoogstens ¤ 700 per dag. Bovendien zou ik die functie dan eerst nog moeten aanvragen.

Pinnen kan niet. Het bedrag is te hoog.

Cash zou wel kunnen, maar dan moet ik a) met heel veel cash over straat en b) opnemen van grote bedragen gaat bij ING ook niet zo simpel. Het moet dan vooraf besteld worden, in meedere opnames opgenomen. Lastig.

Van tevoren overmaken is ook een optie, maar dan is er geen weg terug. Stel dat ik daar kom en er blijkt een betonblok op de auto gevallen te zijn, maar 'we hebben 'm netjes gerepareerd hoor!' Zie dan je geld maar weer terugestort te krijgen.

Een idee is misschien om bij de dealer terplekke in te loggen op m'n rekening en hem te laten zien dat ik het geld overmaak. Heeft iemand dat wel eens zo gedaan?

Of is er nog een andere mogelijkheid, die ik over het hoofd zie?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2009 21:13:22 ]
  maandag 8 juni 2009 @ 21:13:28 #2
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_69840460
Kun je de dealer geen machtiging geven?
Op woensdag 16 juli 2008 @ 22:17 schreef okidokie het volgende:
Deze GauloisesB. moet heel erg snel op Fok! geweerd worden met zijn uiterst treurige berichten.
pi_69840476
pi_69840504
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:13 schreef GauloisesB. het volgende:
Kun je de dealer geen machtiging geven?
Hoe doe ik dat?
  maandag 8 juni 2009 @ 21:15:04 #5
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_69840543
ING bellen en het daglimiet verhogen. Kan pas sinds 800 jaar bij vrijwel iedere bank.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_69840555
Je krijgt toch gewoon een factuur?
pi_69840580
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:15 schreef Biogarde het volgende:
ING bellen en het daglimiet verhogen. Kan pas sinds 800 jaar bij vrijwel iedere bank.
Dat kan niet naar een bedrag van boven de 10.000 kan ik je vertellen. Dat lukte mijn ouders laatst ook niet toen ze een groot bedrag wilde betalen.
pi_69840640
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:15 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat kan niet naar een bedrag van boven de 10.000 kan ik je vertellen. Dat lukte mijn ouders laatst ook niet toen ze een groot bedrag wilde betalen.
Laatst 13.000 moeten betalen. Kon na een belletje gewoon per pin. Wel alleen bij de eerste transactie van die dag.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  maandag 8 juni 2009 @ 21:17:23 #9
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_69840650
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:15 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Kon bij de Postbank 10+ jaar geleden al. M'n ouders betaalde ooit een auto met een pinpas. Lijkt me sterk dat hier geen manier voor is anno 2009. Of rijden we allemaal in auto's die we niet hoeven te betalen?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  maandag 8 juni 2009 @ 21:18:56 #10
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_69840732
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:15 schreef Reintji het volgende:
Je krijgt toch gewoon een factuur?
Ja, en op die factuur staat dat je de dealer machtigt om eenmalig *****,** van je rekening af te schrijven.

Of denk ik nu te simpel?

Zelf nog nooit zo'n bedrag afgerekend, maar dit lijkt me logisch
Op woensdag 16 juli 2008 @ 22:17 schreef okidokie het volgende:
Deze GauloisesB. moet heel erg snel op Fok! geweerd worden met zijn uiterst treurige berichten.
pi_69840774
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:17 schreef Suijk het volgende:

[..]

Laatst 13.000 moeten betalen. Kon na een belletje gewoon per pin. Wel alleen bij de eerste transactie van die dag.
Mijn moeder had 3x gebeld (omdat er iedere keer een ander verhaal werd opgehangen) maar het kwam er op neer dat ze per pinpas niet meer dan 2500 euro kon gaan pinnen.
pi_69840791
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:17 schreef Suijk het volgende:

[..]

Ah, dan is dat een idee. Belletje doen naar de klantenservice van iNG en naar de dealer of dat kan.
  maandag 8 juni 2009 @ 21:21:21 #13
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_69840849
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:19 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Mijn moeder had 3x gebeld (omdat er iedere keer een ander verhaal werd opgehangen) maar het kwam er op neer dat ze per pinpas niet meer dan 2500 euro kon gaan pinnen.
Maar die is wel degelijk te verhogen voor een transactie. Weliswaar eenmalig waarschijnlijk, maar het kan.
pi_69840861
Je bank bellen..of even langs gaan van te voren
Volgens mij doen ze het dan telefonisch overboeken en krijg autohandelaar telefoon van zijn eigen bank..
Hell To The Liars
pi_69840872
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:18 schreef GauloisesB. het volgende:

[..]

Ja, en op die factuur staat dat je de dealer machtigt om eenmalig *****,** van je rekening af te schrijven.

Of denk ik nu te simpel?

Zelf nog nooit zo'n bedrag afgerekend, maar dit lijkt me logisch
Hoe weet de dealer in dat geval of ik wel voldoende geld heb? Als ik geen rooie cent heb, maar 'm wel machtig, krijgt ie toch nooit z'n geld?
  maandag 8 juni 2009 @ 21:22:15 #16
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_69840885
Gebundeld in een zwarte koffer, staat het meest gangster als je daarmee over straat loopt.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_69840900
Gewoon pinnen?

Bij de ABN kan je (tijdelijk) je daglimiet aanpassen. ING zal dat ook wel kunnen toch? Moet je dus wel even langs je bank.

contant geld gaan ze niet blij mee zijn. En anders kan ING je wel vertellen hoe het wel moet.
pi_69840914
En anders kan je altijd nog je pinpas meenemen en ter plekke via internet de overboeking maken waar de dealer bij zit?
pi_69841032
Het lijkt mij dat die dealer wel vaker auto's verkoopt, dus misschien dat je daar eens kunt informeren wat zo'n beetje de normale gang van zaken is?
pi_69841047
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:22 schreef LilDutchPrincess het volgende:
contant geld gaan ze niet blij mee zijn.
Valt wel mee, denk ik. Mijn huidige auto - de auto die ik nu inruil - heb ik destijds ook cash betaald. Dat was ook geen kinderachtig bedrag om mee in de trein te zitten...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_69841099
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:24 schreef Antaresje het volgende:
Het lijkt mij dat die dealer wel vaker auto's verkoopt, dus misschien dat je daar eens kunt informeren wat zo'n beetje de normale gang van zaken is?
Tuurlijk, doe ik ook. Hij is alleen nu lastig bereikbaar en er zijn hier vast wel meer mensen die wel eens een grote aankoop hebben gedaan.
pi_69841849
Het ligt een beetje aan je situatie. Ben je een oud postbank klant, of zat je al bij de ING?

Zat je al bij de ING en heb je nog je euro/wereldpas, kun je je limiet verhogen via kantoor (met legitimatie). Maximale verhoging weet ik zo niet.

Zat je bij de postbank, of heb je alleen nog maar een betaalpas, dan heb je pech. Limiet is niet te verhogen, ook niet via kantoor. Max 2500 per dag per pas dus.

Overige mogelijkheden:
-Overschrijvingskaart
-Internetbankieren
-Spoedoverboeking via kantoor (op werkdagen voor 13:30) (kosten 8 euro)
-Contant betalen (bedragen boven de 12000 moeten gereserveerd worden, minimaal 3 werkdagen van tevoren)
pi_69841901
bel je bank, klaar.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_69843039
Je kan gewoon de bank opbellen en zeggen dat je dat moet betalen en wilt pinnen, dan kan dat gewoon voor 1 dag omhoog gezet worden! Heb voor oude baan een keer een partij moeten pinnen die we hadden opgekocht en dat was een kleine 80k, gewoon bellen en als het op de rekening staat doen ze er echt niet moeilijk over!
pi_69843505
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:41 schreef Mr.Mojito het volgende:
Zat je bij de postbank, of heb je alleen nog maar een betaalpas, dan heb je pech. Limiet is niet te verhogen, ook niet via kantoor. Max 2500 per dag per pas dus.
quote:
Overige mogelijkheden:
-Overschrijvingskaart
-Internetbankieren
-Spoedoverboeking via kantoor (op werkdagen voor 13:30) (kosten 8 euro)
-Contant betalen (bedragen boven de 12000 moeten gereserveerd worden, minimaal 3 werkdagen van tevoren)
Spoedoverboeking via kantoor zou betekenen dat ik eerst naar de dealer moet om te kijken of de auto in orde is, dan naar een ING kantoor, en dan weer terug naar de dealer. Ook niet echt handig.
pi_69843558
Gewoon cash man. Niet huilen. Is jouw geld, dat de bank het jou zo moeilijk maakt er direct bij te kunnen, geeft aan in wat voor faalsysteem wij leven.
  Moderator maandag 8 juni 2009 @ 23:54:02 #27
45833 crew  Fogel
pi_69848068
Ik maak gewoon 1 dag vantevoren het volledige bedrag over naar de dealer, mocht er een betonblok op de auto gevallen zijn, zien we dat dan wel weer.
Als ik een tweedehands auto zou kopen, zou ik dat waarschijnlijk niet doen, maar af-fabriek kan er weinig fout gaan wat mij betreft.

Koop jij deze keer een nieuwe of weer een tweedehands?
SPOILER
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_69851056
Afgelopen donderdag ook een andere auto voor de mrs. opgehaald bij de dealer. Weliswaar "slechts" 4 cijfers voor de komma, maar aangezien we ook bij de ING (ex-Postbank) zitten zou het afrekenen lastig kunnen worden. Gelukkig hebben we drie rekeningen lopen bij de ING, dus hebben we het in drie keer pinnen betaald.
De mate van kinderachtigheid van dit soort posts is te sneu voor woorden.
pi_69851216
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 07:29 schreef Sabelhout het volgende:
Afgelopen donderdag ook een andere auto voor de mrs. opgehaald bij de dealer. Weliswaar "slechts" 4 cijfers voor de komma, maar aangezien we ook bij de ING (ex-Postbank) zitten zou het afrekenen lastig kunnen worden. Gelukkig hebben we drie rekeningen lopen bij de ING, dus hebben we het in drie keer pinnen betaald.
Dat heb ik afgelopen weekend ook gedaan. Ik ben dus niet de enige gek die het zo doet
Ze vonden het bij de dealer ook niet echt raar. Ik had het ook over kunnen maken, maar ik wilde toch wel eerst de auto zien voordat ik 'm betaalde..
Maar goed, bij bedragen met 5 cijfers voor de komma werkt ook pinnen met 3 passen niet.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_69853457
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:07 schreef -_Tommy_- het volgende:
Je kan gewoon de bank opbellen en zeggen dat je dat moet betalen en wilt pinnen, dan kan dat gewoon voor 1 dag omhoog gezet worden! Heb voor oude baan een keer een partij moeten pinnen die we hadden opgekocht en dat was een kleine 80k, gewoon bellen en als het op de rekening staat doen ze er echt niet moeilijk over!
Kerel, lees voordat je lult.
pi_69853512
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:10 schreef Mr.Mojito het volgende:

[..]

Kerel, lees voordat je lult.
Tja ik ga er vanuit dat een ING gewoon dezelfde service geeft als een ABN en een Rabobank! Beetje vreemd dat ze onderscheid maken over wie wel of geen PB klant is geweest!
pi_69853569
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:12 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Tja ik ga er vanuit dat een ING gewoon dezelfde service geeft als een ABN en een Rabobank! Beetje vreemd dat ze onderscheid maken over wie wel of geen PB klant is geweest!
En dat ligt dus aan het soort pasje dat je nog hebt. Ouwe ING passen kunnen het nog, alle andere passen niet.

Maar het blijft slecht.
pi_69853634
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:15 schreef Mr.Mojito het volgende:

[..]

En dat ligt dus aan het soort pasje dat je nog hebt. Ouwe ING passen kunnen het nog, alle andere passen niet.

Maar het blijft slecht.
Ligt echt niet aan het pasje hoor, ligt er gewoon aan of ze het hebben ingeregeld dat het wel of niet kan! Het is eigenlijk belachelijk dat je niet op een normale manier aan je eigen geld kan komen bij een bank!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:27:03 #34
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_69853923
Ligt niet aan de pas hoor, maar aan de softwarematige limiet die er op je rekening-pas combinatie zit.
Vorig jaar ook m'n auto gepind. Bij de Rabo wilden ze het best verhogen.

Misschien moet je wat doorzeuren bij de ING.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_69854147
Tuurlijk ligt het niet aan het pasje zelf, maar inderdaad aan de software gecombineerd met de soort pas.

Maar ik zeg je dus, de nieuwe betaalpassen en de oude giropassen hebben die functie (nog) niet. Ook niet als je gaat zeuren.
pi_69854987
De bank krijgt dit soort vragen dagelijks, ze helpen je echt wel daar zijn ze voor.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 11:31:41 #37
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_69855760
mijn auto ook per internetbankieren betaald ter plekke.
Ik heb al een boek.
pi_69856056
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:27 schreef _Flash_ het volgende:
Ligt niet aan de pas hoor, maar aan de softwarematige limiet die er op je rekening-pas combinatie zit.
Vorig jaar ook m'n auto gepind. Bij de Rabo wilden ze het best verhogen.

Misschien moet je wat doorzeuren bij de ING.
Nou ja, alleen al het feit dat je moet doorzeuren is eigenlijk al een reden om een andere bank te zoeken. Ik weet dat het bij de Rabo geen enkel probleem is.

Grote kas-opnames regelen ze daar vaak zelfs al op zo'n manier bij de kleine service-kantoren. De pin-automaten binnen zijn 'de geldkluis'. Wil je 15k opnemen, verhogen ze opnamelimiet voor de eerstvolgende transactie, en mag je je 15k uit de ATM die binnen staat gaan halen.

Best leuk, zo'n pak geld uit een pin-automaat zien rollen .
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_69856131
Ik heb mijn auto laatst betaald door het geld bij de dealer over te maken.
Kon hij ook meteen zien dat het betaald was en wist ik zeker dat ik het naar de goede rekening overschreef.

[ Bericht 0% gewijzigd door mighty_myte op 09-06-2009 12:29:37 ]
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_69857263
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:43 schreef mighty_myte het volgende:
Ik heb mijn auto laatst betaald voor het geld bij de dealer over te maken.
Kon hij ook meteen zien dat het betaald was en wist ik zeker dat ik het naar de goede rekening overschreef.
Dat kan ook natuurlijk, gewoon daar ter plekke overmaken!
pi_69858266
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:14 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Dat kan ook natuurlijk, gewoon daar ter plekke overmaken!
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:22 schreef Phuturistixxx het volgende:
En anders kan je altijd nog je pinpas meenemen en ter plekke via internet de overboeking maken waar de dealer bij zit?
Echt een vet goed idee
pi_69859428
Zo'n goed idee dat het zelfs al in de OP als mogelijkheid genoemd stond.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:46:00 #43
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_69860333
Ja, katvanger meenemen voor de naam en een nep-site maken die doet alsof je die 30K overmaakt.
Hoppa!
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_69860544
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:24 schreef Antaresje het volgende:
Volgens mij is de normale gang van zaken dat je het via telebankieren overmaakt voor je de auto op gaat halen. Het moet daar op de rekening staan zeg maar. Dat kan met een vlotte bank dus zelfs nog op de zelfde dag (al zou ik het de avond van te voren doen).
Zeker als je bij een dealer koopt zou ik me daar niet zo druk over maken hoor.
Ik heb dat de laatste 10 jaar altijd zo gedaan. Ik ga niet met tig mille aan cash lopen...

Ik weet niet, maar maak je je niet overmatig zorgen over de gevolgen van als er iets met die auto is?
Waarom zou die dealer jou een auto willen verkopen/afleveren die niet volgens afspraak is?
Is er niet een optie dat je een betaling binnen 24 uur nog ongedaan kunt maken o.i.d. (het "terughalen")?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 14:11:39 #45
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_69861177
Nee, daarom moet je gewoon pinnen. Boter bij de vis.

Logisch toch?
Ik kan me niet voorstellen dat de ING niet de limiet voor 1 betaling wil verhogen. Is TS bij ING op kantoor geweest of heb je alleen maar gebeld?
pi_69861320
Ja, volgens mij koop je een auto, en die wordt vervolgens rijklaar gemaakt.
M.a.w. je tekent al op woensdag bijvoorbeeld, en dan haal je 'm zaterdag op. Als je dan die auto op zaterdag komt halen, dan moet het geld op de rekening staan.
Dan heb je het voorlopige eigendomsbewijs toch al (koop overeenkomst, dat bovagding)? Dan ben je toch al eigenaar? Als er dan nog wat gebeurt dan is dat een verzekeringskwestie.
pi_69861325
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 13:52 schreef lezzer het volgende:

Is er niet een optie dat je een betaling binnen 24 uur nog ongedaan kunt maken o.i.d. (het "terughalen")?
Nee je kan alleen stoneren als het is afgeschreven niet als je het zelf hebt overgemaakt!
pi_69861373
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 14:15 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Nee je kan alleen stoneren als het is afgeschreven niet als je het zelf hebt overgemaakt!
Ok, nou, die optie is er dus niet, helder.
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 14:11 schreef _Flash_ het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat de ING niet de limiet voor 1 betaling wil verhogen. Is TS bij ING op kantoor geweest of heb je alleen maar gebeld?
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen, dat ING voor iedereen die een auto koopt elke keer de betalingslimieten moet verhogen...
  dinsdag 9 juni 2009 @ 14:28:49 #49
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_69861863
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 14:16 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ok, nou, die optie is er dus niet, helder.
[..]

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen, dat ING voor iedereen die een auto koopt elke keer de betalingslimieten moet verhogen...
Waarom niet? Mensen moeten toch af en toe zulke bedragen afrekenen. En vanuit zorgplicht kan je niet opeens al je klanten een pinlimiet van 20K geven.

Voor de auto's die ik gekocht heb heeft de Rabo zonder probleem mijn limiet verhoogt. Moest er alleen wel even voor naar kantoor komen om m'n legitimatie te laten zien. Logisch natuurlijk.

In de toekomst zal je dat lijkt me ook wel via internetbankieren kunnen instellen. Scheelt hun ook weer arbeidstijd
  dinsdag 9 juni 2009 @ 14:35:33 #50
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_69862126
Hier in België haal je gewoon een gecertifieerde bankcheck bij je bank, dealer is 100% zeker dat ie gedekt is, en is op naam van de dealer, dus bij verlies kan ie nog altijd geblocked worden.
pi_69863805
Pinlimiet verhogen is niet mogelijk. Volgens de klantenservice van iNG een vraag die ze geregeld krijgen, maar het kan dus niet. Wat wel kan is op de dag zelf naar een ING-kantoor gaan voor een spoedopdracht. Dat moet je dan voor 13:30 doen en dat staat het dezelfde dag op de rekening van de begunstigde. Daar schiet ik echter weinig mee op.

Het wordt dus toch van tevoren geld overmaken. De zorg dat er wat mis is met de auto, of dat de dealer opeens failliet blijkt ofzo, moet dan maar even vergeten worden.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:26:33 #52
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_69864015
Hoe ik het destijds heb gedaan van Postbank naar ING 1 jaar terug:

- Zorgen voor genoeg geld op je girorekening (postbank toen).
- Naar autobedrijf gaan en auto bekijken, in orde bevonden = sleutels bij autobedrijf achterlaten, overschrijvingspapieren meenemen naar postkantoor.
- Naar postkantoor gaan en auto overschrijven.
- In datzelfde postkantoor zeggen ik wil graag (fictief bedrag) ¤15.000 opnemen, dit gaan ze dan tellen en je moet ff een kamertje inkomen. Na 5-10 mins heb je je geld cash in een envelop.
- Dan ga je naar de bank van de tegenpartij (in mijn geval toen ING, aan de overkant van de straat van het postkantoor): geld storten en zorgen dat zij een fax sturen naar het autobedrijf met bevestiging van betaling.
- Je rijd weer naar het autobedrijf, waar zij inmiddels de fax met betalingsbevestiging binnen hebben.

Sleuteltje in het stopcontact en scheuren met die bak
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:30:23 #53
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_69864148
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 15:26 schreef KhaZ het volgende:
Sleuteltje in het stopcontact en scheuren met die bak
Euhm....
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:36:01 #54
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_69864398
Zo kan het ook, maar wat een onzinnige manier KhaZ
pi_69864671
whehe ik heb het destijds gewoon met internetbankieren overgemaakt

maarja vast klant enzo he. wellicht wat meer wederzijds vertrouwen dan wanneer je bij een of andere vaag autobedrijf naar binnen stapt
pi_69864892
bankcheque is toch gewoon het makkelijkste?

Vraag in de bank een gedekte cheque van een paar 1000¤ op naam van de garage, en neem die mee? Kan niemand anders er iets mee doen als hij gevonden wordt...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69865188
Heeft de dealer geen pc met internet staan? Lijkt mij dat ze dat tegenwoordig wel hebben. Zo heeft degene die mijn auto toen kocht het ook gedaan. random-reader van de rabo mee.. auto bezichtigen, op mijn pc geld overgemaakt, naar postkantoor.

Lijkt mij het makkelijkst.
pi_69865399
Postkantoor? Waar kopen jullie je auto's? Overschrijven gebeurt gewoon bij de dealer.

En die 'gedekte cheque' is vast een Belgisch fenomeen.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:59:17 #59
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69865433
Over met grote bedragen over straat gaan:

De ouders van mijn vriendin hebben pas hun huis in Spanje verkocht. Cash, heel normaal in Spanje. Meer dan 5 ton voor gekregen. Maar dat geld moest terug naar Duitsland. En dat maak je dus niet zomaar even over in het weekend. Dus kreeg mijn vriendin, haar moeder, haar broer en palief zelf 120k in haar broekzak/jas/tas.. De douane mocht niet zien natuurlijk. Dus mijn vriendin met 120.000 euro in haar jas, broek, laptoptas over straat..
  dinsdag 9 juni 2009 @ 16:17:25 #60
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_69866257
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 15:30 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Euhm....
*kuch* contactslot
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_69866630
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 14:28 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Waarom niet? Mensen moeten toch af en toe zulke bedragen afrekenen. En vanuit zorgplicht kan je niet opeens al je klanten een pinlimiet van 20K geven.

Voor de auto's die ik gekocht heb heeft de Rabo zonder probleem mijn limiet verhoogt. Moest er alleen wel even voor naar kantoor komen om m'n legitimatie te laten zien. Logisch natuurlijk.

In de toekomst zal je dat lijkt me ook wel via internetbankieren kunnen instellen. Scheelt hun ook weer arbeidstijd
Ik snap niet waarom dit allemaal moet zo. Ik heb altijd pas getelebankierd als ik op papier al eigenaar was.
Geen enkel probleem. Dus ik snap niet waar de angst van TS vandaan komt.
pi_69866840
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 15:47 schreef Athmozz het volgende:
bankcheque is toch gewoon het makkelijkste?

Vraag in de bank een gedekte cheque van een paar 1000¤ op naam van de garage, en neem die mee? Kan niemand anders er iets mee doen als hij gevonden wordt...
Bankcheque? Cheques hebben wij in NL al jaren niet meer
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:50:47 #63
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_69869764
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 16:30 schreef snellejelle het volgende:

[..]

gewone cheques niet nee maar denk dat bankcheques nog wel bestaan.

Trouwens TS, vraag anders eens aan je garage hoe z'n klanten het over het algemeen doen.
pi_69870070
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 16:30 schreef snellejelle het volgende:

[..]

bankcheques bestaan ook in NL nog, alleen worden ze haast nooit gebruikt (logisch ook, banken in NL rekenen daar blijkbaar voor aan). Hier kan je die gratis afhalen, dus worden ze nog frequenter gebruikt.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69871063
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 15:20 schreef k_man het volgende:
Pinlimiet verhogen is niet mogelijk. Volgens de klantenservice van iNG een vraag die ze geregeld krijgen, maar het kan dus niet. Wat wel kan is op de dag zelf naar een ING-kantoor gaan voor een spoedopdracht. Dat moet je dan voor 13:30 doen en dat staat het dezelfde dag op de rekening van de begunstigde. Daar schiet ik echter weinig mee op.

Het wordt dus toch van tevoren geld overmaken. De zorg dat er wat mis is met de auto, of dat de dealer opeens failliet blijkt ofzo, moet dan maar even vergeten worden.
Door dit soort verhalen verbaas ik me er elke keer weer over dat er nog mensen zijn die bij de ING willen bankieren.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_69877448
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 18:34 schreef Metatron het volgende:

[..]

Door dit soort verhalen verbaas ik me er elke keer weer over dat er nog mensen zijn die bij de ING willen bankieren.
Want jij doet dagelijks aankopen boven de 2500 euro?
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:50:05 #67
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_69892360
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:34 schreef Mr.Mojito het volgende:

[..]

Nee, maar dit weegt voor mij wel redelijk zwaar mee onder het kopje klantvriendelijkheid.
pi_69892583
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:34 schreef Mr.Mojito het volgende:

[..]

Nee, maar ALS het eens nodig is prefereer ik een bank die me niet op alle mogelijke manieren tegenwerkt.
Meh.
pi_69892646
TS, als je nu eens het bedrag -2500 euro de dag tevoren overmaakt en na controle van de auto de laatste 2500 euro pint? Heb je iig nog iets achter de hand mocht er iets mis zijn met die auto.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:05:22 #70
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_69892881
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:59 schreef Levitation het volgende:
TS, als je nu eens het bedrag -2500 euro de dag tevoren overmaakt en na controle van de auto de laatste 2500 euro pint? Heb je iig nog iets achter de hand mocht er iets mis zijn met die auto.
En de overige 5.000+?
pi_69893102
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:05 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

En de overige 5.000+?
Overmaken, het hele bedrag minus de 2500 euro die je ter plekke kunt pinnen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')