SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2009 21:13:22 ]
Hoe doe ik dat?quote:Op maandag 8 juni 2009 21:13 schreef GauloisesB. het volgende:
Kun je de dealer geen machtiging geven?
Dat kan niet naar een bedrag van boven de 10.000 kan ik je vertellen. Dat lukte mijn ouders laatst ook niet toen ze een groot bedrag wilde betalen.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:15 schreef Biogarde het volgende:
ING bellen en het daglimiet verhogen. Kan pas sinds 800 jaar bij vrijwel iedere bank.
Laatst 13.000 moeten betalen. Kon na een belletje gewoon per pin. Wel alleen bij de eerste transactie van die dag.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat kan niet naar een bedrag van boven de 10.000 kan ik je vertellen. Dat lukte mijn ouders laatst ook niet toen ze een groot bedrag wilde betalen.
Kon bij de Postbank 10+ jaar geleden al. M'n ouders betaalde ooit een auto met een pinpas. Lijkt me sterk dat hier geen manier voor is anno 2009. Of rijden we allemaal in auto's die we niet hoeven te betalen?quote:Op maandag 8 juni 2009 21:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat kan niet naar een bedrag van boven de 10.000 kan ik je vertellen. Dat lukte mijn ouders laatst ook niet toen ze een groot bedrag wilde betalen.
Ja, en op die factuur staat dat je de dealer machtigt om eenmalig *****,** van je rekening af te schrijven.quote:
Mijn moeder had 3x gebeld (omdat er iedere keer een ander verhaal werd opgehangen) maar het kwam er op neer dat ze per pinpas niet meer dan 2500 euro kon gaan pinnen.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:17 schreef Suijk het volgende:
[..]
Laatst 13.000 moeten betalen. Kon na een belletje gewoon per pin. Wel alleen bij de eerste transactie van die dag.
Ah, dan is dat een idee. Belletje doen naar de klantenservice van iNG en naar de dealer of dat kan.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:17 schreef Suijk het volgende:
[..]
Laatst 13.000 moeten betalen. Kon na een belletje gewoon per pin. Wel alleen bij de eerste transactie van die dag.
Maar die is wel degelijk te verhogen voor een transactie. Weliswaar eenmalig waarschijnlijk, maar het kan.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Mijn moeder had 3x gebeld (omdat er iedere keer een ander verhaal werd opgehangen) maar het kwam er op neer dat ze per pinpas niet meer dan 2500 euro kon gaan pinnen.
Hoe weet de dealer in dat geval of ik wel voldoende geld heb? Als ik geen rooie cent heb, maar 'm wel machtig, krijgt ie toch nooit z'n geld?quote:Op maandag 8 juni 2009 21:18 schreef GauloisesB. het volgende:
[..]
Ja, en op die factuur staat dat je de dealer machtigt om eenmalig *****,** van je rekening af te schrijven.
Of denk ik nu te simpel?
Zelf nog nooit zo'n bedrag afgerekend, maar dit lijkt me logisch
Valt wel mee, denk ik. Mijn huidige auto - de auto die ik nu inruil - heb ik destijds ook cash betaald. Dat was ook geen kinderachtig bedrag om mee in de trein te zitten...quote:Op maandag 8 juni 2009 21:22 schreef LilDutchPrincess het volgende:
contant geld gaan ze niet blij mee zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tuurlijk, doe ik ook. Hij is alleen nu lastig bereikbaar en er zijn hier vast wel meer mensen die wel eens een grote aankoop hebben gedaan.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:24 schreef Antaresje het volgende:
Het lijkt mij dat die dealer wel vaker auto's verkoopt, dus misschien dat je daar eens kunt informeren wat zo'n beetje de normale gang van zaken is?
quote:Op maandag 8 juni 2009 21:41 schreef Mr.Mojito het volgende:
Zat je bij de postbank, of heb je alleen nog maar een betaalpas, dan heb je pech. Limiet is niet te verhogen, ook niet via kantoor. Max 2500 per dag per pas dus.
Spoedoverboeking via kantoor zou betekenen dat ik eerst naar de dealer moet om te kijken of de auto in orde is, dan naar een ING kantoor, en dan weer terug naar de dealer. Ook niet echt handig.quote:Overige mogelijkheden:
-Overschrijvingskaart
-Internetbankieren
-Spoedoverboeking via kantoor (op werkdagen voor 13:30) (kosten 8 euro)
-Contant betalen (bedragen boven de 12000 moeten gereserveerd worden, minimaal 3 werkdagen van tevoren)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
Dat heb ik afgelopen weekend ook gedaan. Ik ben dus niet de enige gek die het zo doetquote:Op dinsdag 9 juni 2009 07:29 schreef Sabelhout het volgende:
Afgelopen donderdag ook een andere auto voor de mrs. opgehaald bij de dealer. Weliswaar "slechts" 4 cijfers voor de komma, maar aangezien we ook bij de ING (ex-Postbank) zitten zou het afrekenen lastig kunnen worden. Gelukkig hebben we drie rekeningen lopen bij de ING, dus hebben we het in drie keer pinnen betaald.
Kerel, lees voordat je lult.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:07 schreef -_Tommy_- het volgende:
Je kan gewoon de bank opbellen en zeggen dat je dat moet betalen en wilt pinnen, dan kan dat gewoon voor 1 dag omhoog gezet worden! Heb voor oude baan een keer een partij moeten pinnen die we hadden opgekocht en dat was een kleine 80k, gewoon bellen en als het op de rekening staat doen ze er echt niet moeilijk over!
Tja ik ga er vanuit dat een ING gewoon dezelfde service geeft als een ABN en een Rabobank! Beetje vreemd dat ze onderscheid maken over wie wel of geen PB klant is geweest!quote:
En dat ligt dus aan het soort pasje dat je nog hebt. Ouwe ING passen kunnen het nog, alle andere passen niet.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 10:12 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Tja ik ga er vanuit dat een ING gewoon dezelfde service geeft als een ABN en een Rabobank! Beetje vreemd dat ze onderscheid maken over wie wel of geen PB klant is geweest!
Ligt echt niet aan het pasje hoor, ligt er gewoon aan of ze het hebben ingeregeld dat het wel of niet kan! Het is eigenlijk belachelijk dat je niet op een normale manier aan je eigen geld kan komen bij een bank!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 10:15 schreef Mr.Mojito het volgende:
[..]
En dat ligt dus aan het soort pasje dat je nog hebt. Ouwe ING passen kunnen het nog, alle andere passen niet.
Maar het blijft slecht.
Nou ja, alleen al het feit dat je moet doorzeuren is eigenlijk al een reden om een andere bank te zoeken. Ik weet dat het bij de Rabo geen enkel probleem is.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 10:27 schreef _Flash_ het volgende:
Ligt niet aan de pas hoor, maar aan de softwarematige limiet die er op je rekening-pas combinatie zit.
Vorig jaar ook m'n auto gepind. Bij de Rabo wilden ze het best verhogen.
Misschien moet je wat doorzeuren bij de ING.
Dat kan ook natuurlijk, gewoon daar ter plekke overmaken!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:43 schreef mighty_myte het volgende:
Ik heb mijn auto laatst betaald voor het geld bij de dealer over te maken.
Kon hij ook meteen zien dat het betaald was en wist ik zeker dat ik het naar de goede rekening overschreef.
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:14 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Dat kan ook natuurlijk, gewoon daar ter plekke overmaken!
Echt een vet goed ideequote:Op maandag 8 juni 2009 21:22 schreef Phuturistixxx het volgende:
En anders kan je altijd nog je pinpas meenemen en ter plekke via internet de overboeking maken waar de dealer bij zit?
Volgens mij is de normale gang van zaken dat je het via telebankieren overmaakt voor je de auto op gaat halen. Het moet daar op de rekening staan zeg maar. Dat kan met een vlotte bank dus zelfs nog op de zelfde dag (al zou ik het de avond van te voren doen).quote:Op maandag 8 juni 2009 21:24 schreef Antaresje het volgende:
Het lijkt mij dat die dealer wel vaker auto's verkoopt, dus misschien dat je daar eens kunt informeren wat zo'n beetje de normale gang van zaken is?
Nee je kan alleen stoneren als het is afgeschreven niet als je het zelf hebt overgemaakt!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:52 schreef lezzer het volgende:
Is er niet een optie dat je een betaling binnen 24 uur nog ongedaan kunt maken o.i.d. (het "terughalen")?
Ok, nou, die optie is er dus niet, helder.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:15 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Nee je kan alleen stoneren als het is afgeschreven niet als je het zelf hebt overgemaakt!
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen, dat ING voor iedereen die een auto koopt elke keer de betalingslimieten moet verhogen...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:11 schreef _Flash_ het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat de ING niet de limiet voor 1 betaling wil verhogen. Is TS bij ING op kantoor geweest of heb je alleen maar gebeld?
Waarom niet? Mensen moeten toch af en toe zulke bedragen afrekenen. En vanuit zorgplicht kan je niet opeens al je klanten een pinlimiet van 20K geven.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:16 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ok, nou, die optie is er dus niet, helder.
[..]
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen, dat ING voor iedereen die een auto koopt elke keer de betalingslimieten moet verhogen...
Euhm....quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:26 schreef KhaZ het volgende:
Sleuteltje in het stopcontact en scheuren met die bak
*kuch* contactslotquote:
Ik snap niet waarom dit allemaal moet zo. Ik heb altijd pas getelebankierd als ik op papier al eigenaar was.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:28 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Waarom niet? Mensen moeten toch af en toe zulke bedragen afrekenen. En vanuit zorgplicht kan je niet opeens al je klanten een pinlimiet van 20K geven.
Voor de auto's die ik gekocht heb heeft de Rabo zonder probleem mijn limiet verhoogt. Moest er alleen wel even voor naar kantoor komen om m'n legitimatie te laten zien. Logisch natuurlijk.
In de toekomst zal je dat lijkt me ook wel via internetbankieren kunnen instellen. Scheelt hun ook weer arbeidstijd
Bankcheque? Cheques hebben wij in NL al jaren niet meerquote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:47 schreef Athmozz het volgende:
bankcheque is toch gewoon het makkelijkste?
Vraag in de bank een gedekte cheque van een paar 1000¤ op naam van de garage, en neem die mee? Kan niemand anders er iets mee doen als hij gevonden wordt...
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:30 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Bankcheque? Cheques hebben wij in NL al jaren niet meer
bankcheques bestaan ook in NL nog, alleen worden ze haast nooit gebruikt (logisch ook, banken in NL rekenen daar blijkbaar voor aan). Hier kan je die gratis afhalen, dus worden ze nog frequenter gebruikt.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:30 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Bankcheque? Cheques hebben wij in NL al jaren niet meer
Door dit soort verhalen verbaas ik me er elke keer weer over dat er nog mensen zijn die bij de ING willen bankieren.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:20 schreef k_man het volgende:
Pinlimiet verhogen is niet mogelijk. Volgens de klantenservice van iNG een vraag die ze geregeld krijgen, maar het kan dus niet. Wat wel kan is op de dag zelf naar een ING-kantoor gaan voor een spoedopdracht. Dat moet je dan voor 13:30 doen en dat staat het dezelfde dag op de rekening van de begunstigde. Daar schiet ik echter weinig mee op.
Het wordt dus toch van tevoren geld overmaken. De zorg dat er wat mis is met de auto, of dat de dealer opeens failliet blijkt ofzo, moet dan maar even vergeten worden.
Want jij doet dagelijks aankopen boven de 2500 euro?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:34 schreef Metatron het volgende:
[..]
Door dit soort verhalen verbaas ik me er elke keer weer over dat er nog mensen zijn die bij de ING willen bankieren.
Nee, maar dit weegt voor mij wel redelijk zwaar mee onder het kopje klantvriendelijkheid.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:34 schreef Mr.Mojito het volgende:
[..]
Want jij doet dagelijks aankopen boven de 2500 euro?
Nee, maar ALS het eens nodig is prefereer ik een bank die me niet op alle mogelijke manieren tegenwerkt.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:34 schreef Mr.Mojito het volgende:
[..]
Want jij doet dagelijks aankopen boven de 2500 euro?
En de overige 5.000+?quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:59 schreef Levitation het volgende:
TS, als je nu eens het bedrag -2500 euro de dag tevoren overmaakt en na controle van de auto de laatste 2500 euro pint? Heb je iig nog iets achter de hand mocht er iets mis zijn met die auto.
Overmaken, het hele bedrag minus de 2500 euro die je ter plekke kunt pinnen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |