abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69863805
Pinlimiet verhogen is niet mogelijk. Volgens de klantenservice van iNG een vraag die ze geregeld krijgen, maar het kan dus niet. Wat wel kan is op de dag zelf naar een ING-kantoor gaan voor een spoedopdracht. Dat moet je dan voor 13:30 doen en dat staat het dezelfde dag op de rekening van de begunstigde. Daar schiet ik echter weinig mee op.

Het wordt dus toch van tevoren geld overmaken. De zorg dat er wat mis is met de auto, of dat de dealer opeens failliet blijkt ofzo, moet dan maar even vergeten worden.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:26:33 #52
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_69864015
Hoe ik het destijds heb gedaan van Postbank naar ING 1 jaar terug:

- Zorgen voor genoeg geld op je girorekening (postbank toen).
- Naar autobedrijf gaan en auto bekijken, in orde bevonden = sleutels bij autobedrijf achterlaten, overschrijvingspapieren meenemen naar postkantoor.
- Naar postkantoor gaan en auto overschrijven.
- In datzelfde postkantoor zeggen ik wil graag (fictief bedrag) ¤15.000 opnemen, dit gaan ze dan tellen en je moet ff een kamertje inkomen. Na 5-10 mins heb je je geld cash in een envelop.
- Dan ga je naar de bank van de tegenpartij (in mijn geval toen ING, aan de overkant van de straat van het postkantoor): geld storten en zorgen dat zij een fax sturen naar het autobedrijf met bevestiging van betaling.
- Je rijd weer naar het autobedrijf, waar zij inmiddels de fax met betalingsbevestiging binnen hebben.

Sleuteltje in het stopcontact en scheuren met die bak
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:30:23 #53
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_69864148
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 15:26 schreef KhaZ het volgende:
Sleuteltje in het stopcontact en scheuren met die bak
Euhm....
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:36:01 #54
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_69864398
Zo kan het ook, maar wat een onzinnige manier KhaZ
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_69864671
whehe ik heb het destijds gewoon met internetbankieren overgemaakt

maarja vast klant enzo he. wellicht wat meer wederzijds vertrouwen dan wanneer je bij een of andere vaag autobedrijf naar binnen stapt
pi_69864892
bankcheque is toch gewoon het makkelijkste?

Vraag in de bank een gedekte cheque van een paar 1000¤ op naam van de garage, en neem die mee? Kan niemand anders er iets mee doen als hij gevonden wordt...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69865188
Heeft de dealer geen pc met internet staan? Lijkt mij dat ze dat tegenwoordig wel hebben. Zo heeft degene die mijn auto toen kocht het ook gedaan. random-reader van de rabo mee.. auto bezichtigen, op mijn pc geld overgemaakt, naar postkantoor.

Lijkt mij het makkelijkst.
pi_69865399
Postkantoor? Waar kopen jullie je auto's? Overschrijven gebeurt gewoon bij de dealer.

En die 'gedekte cheque' is vast een Belgisch fenomeen.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:59:17 #59
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69865433
Over met grote bedragen over straat gaan:

De ouders van mijn vriendin hebben pas hun huis in Spanje verkocht. Cash, heel normaal in Spanje. Meer dan 5 ton voor gekregen. Maar dat geld moest terug naar Duitsland. En dat maak je dus niet zomaar even over in het weekend. Dus kreeg mijn vriendin, haar moeder, haar broer en palief zelf 120k in haar broekzak/jas/tas.. De douane mocht niet zien natuurlijk. Dus mijn vriendin met 120.000 euro in haar jas, broek, laptoptas over straat..
  dinsdag 9 juni 2009 @ 16:17:25 #60
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_69866257
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 15:30 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Euhm....
*kuch* contactslot
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_69866630
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 14:28 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Waarom niet? Mensen moeten toch af en toe zulke bedragen afrekenen. En vanuit zorgplicht kan je niet opeens al je klanten een pinlimiet van 20K geven.

Voor de auto's die ik gekocht heb heeft de Rabo zonder probleem mijn limiet verhoogt. Moest er alleen wel even voor naar kantoor komen om m'n legitimatie te laten zien. Logisch natuurlijk.

In de toekomst zal je dat lijkt me ook wel via internetbankieren kunnen instellen. Scheelt hun ook weer arbeidstijd
Ik snap niet waarom dit allemaal moet zo. Ik heb altijd pas getelebankierd als ik op papier al eigenaar was.
Geen enkel probleem. Dus ik snap niet waar de angst van TS vandaan komt.
pi_69866840
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 15:47 schreef Athmozz het volgende:
bankcheque is toch gewoon het makkelijkste?

Vraag in de bank een gedekte cheque van een paar 1000¤ op naam van de garage, en neem die mee? Kan niemand anders er iets mee doen als hij gevonden wordt...
Bankcheque? Cheques hebben wij in NL al jaren niet meer
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:50:47 #63
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_69869764
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 16:30 schreef snellejelle het volgende:

[..]

gewone cheques niet nee maar denk dat bankcheques nog wel bestaan.

Trouwens TS, vraag anders eens aan je garage hoe z'n klanten het over het algemeen doen.
pi_69870070
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 16:30 schreef snellejelle het volgende:

[..]

bankcheques bestaan ook in NL nog, alleen worden ze haast nooit gebruikt (logisch ook, banken in NL rekenen daar blijkbaar voor aan). Hier kan je die gratis afhalen, dus worden ze nog frequenter gebruikt.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69871063
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 15:20 schreef k_man het volgende:
Pinlimiet verhogen is niet mogelijk. Volgens de klantenservice van iNG een vraag die ze geregeld krijgen, maar het kan dus niet. Wat wel kan is op de dag zelf naar een ING-kantoor gaan voor een spoedopdracht. Dat moet je dan voor 13:30 doen en dat staat het dezelfde dag op de rekening van de begunstigde. Daar schiet ik echter weinig mee op.

Het wordt dus toch van tevoren geld overmaken. De zorg dat er wat mis is met de auto, of dat de dealer opeens failliet blijkt ofzo, moet dan maar even vergeten worden.
Door dit soort verhalen verbaas ik me er elke keer weer over dat er nog mensen zijn die bij de ING willen bankieren.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_69877448
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 18:34 schreef Metatron het volgende:

[..]

Door dit soort verhalen verbaas ik me er elke keer weer over dat er nog mensen zijn die bij de ING willen bankieren.
Want jij doet dagelijks aankopen boven de 2500 euro?
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:50:05 #67
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_69892360
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:34 schreef Mr.Mojito het volgende:

[..]

Nee, maar dit weegt voor mij wel redelijk zwaar mee onder het kopje klantvriendelijkheid.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_69892583
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:34 schreef Mr.Mojito het volgende:

[..]

Nee, maar ALS het eens nodig is prefereer ik een bank die me niet op alle mogelijke manieren tegenwerkt.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_69892646
TS, als je nu eens het bedrag -2500 euro de dag tevoren overmaakt en na controle van de auto de laatste 2500 euro pint? Heb je iig nog iets achter de hand mocht er iets mis zijn met die auto.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:05:22 #70
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_69892881
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:59 schreef Levitation het volgende:
TS, als je nu eens het bedrag -2500 euro de dag tevoren overmaakt en na controle van de auto de laatste 2500 euro pint? Heb je iig nog iets achter de hand mocht er iets mis zijn met die auto.
En de overige 5.000+?
pi_69893102
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:05 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

En de overige 5.000+?
Overmaken, het hele bedrag minus de 2500 euro die je ter plekke kunt pinnen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')