ik noem het ook niet 'zo', dat doen fransen dus. ik ben niet op het idee gekomen om het 'franse frietjes' of 'omelet du fromage' te noemen, sorry.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:06 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
... So? Je hoeft het toch niet te eten of het zo te noemen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar waarom zeik je er dan over? Laat ze lekker...quote:Op maandag 8 juni 2009 20:10 schreef optimusfunk het volgende:
[..]
ik noem het ook niet 'zo', dat doen fransen dus. ik ben niet op het idee gekomen om het 'franse frietjes' of 'omelet du fromage' te noemen, sorry.
het is toch verantwoord om in klaagbak te zeiken?quote:Op maandag 8 juni 2009 20:11 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Maar waarom zeik je er dan over? Laat ze lekker...
dus jij valt op algerijnen of half verwijfde praatzieke kakventjes ?quote:Op maandag 8 juni 2009 20:09 schreef Myraela het volgende:
Het eten is indd niets.
Maar de mannen zijn er wel okay, of zijn die ook niet echt frans?
Tssk geef toe, er zitten wel lekkere mannen in frankrijk.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:14 schreef misteriks het volgende:
[..]
dus jij valt op algerijnen of half verwijfde praatzieke kakventjes ?
Dat dusquote:Op maandag 8 juni 2009 20:17 schreef Myraela het volgende:
[..]
Tssk geef toe, er zitten wel lekkere mannen in frankrijk.
Die zuigt dus echt. alles is daar droog en kleiner dan hier.quote:
Ach joh, 's avonds een laxeerpilletje nemen en al die chemische troep er weer uit spoelen.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:22 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die zuigt dus echt. alles is daar droog en kleiner dan hier.
En ze kennen onze goddelijk Mackroket niet
Dan heb ik dus al meteen geen trek meer he.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:24 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Ach joh, 's avonds een laxeerpilletje nemen en al die chemische troep er weer uit spoelen.
Oehhh, Stokbrood is lekker (L)quote:Op maandag 8 juni 2009 20:47 schreef Arcturus het volgende:
stokbrood (met knoflook stinkt wel als de tering) is anders
+1quote:Op maandag 8 juni 2009 20:49 schreef Manono het volgende:
een culinaire barbaar, dat ben je
quote:Palet de topinambours et truffes noires (4 pers.)
Topinambours
200 g de topinambours
Matériel : 1 emporte-pièce de 3 cm de diamètre
Truffes noires
2 truffes noires de 50 g chacune
50 g de foie gras cuit tamisé
20 g de beurre
Sel, poivre du moulin
Brunoise de truffes noires
Chutes de truffes en brunoise
10 g de beurre
50 g de persil haché
Sel, poivre du moulin
Sauce
Chutes de truffes en brunoise
10 g de beurre
2 c.s. de porto
1 dl de fond brun de volaille
Sel, poivre du moulin
Préparation
Topinambours
Laver et éplucher les topinambours.
Couper 12 tranches de 2 mm d’épaisseur.
A l’aide d’un emporte-pièce, détailler en rondelles de 3 cm de diamètre.
Cuire à l’eau salée pendant 15-20 minutes. Egoutter.
Truffes noires
Brosser et laver les truffes noires.
Eplucher délicatement et tailler 8 tranches de 2 mm d’épaisseur sur 3 cm de diamètre.
Etuver les rondelles de truffes et de topinambours au beurre. Saler et poivrer.
Brunoise de truffes noires
Détailler les chutes de truffes en fine brunoise.
Etuver la moitié de la brunoise au beurre. Saler et poivrer.
Une fois refroidie, ajouter le persil haché.
Finitions
Palets de topinambours et truffes noires
Monter chaque palet en superposant 3 tranches de topinambours et 2 truffes noires en alternant.
Séparer à chaque fois par une fine couche de foie gras tamisé.
Masquer le tout avec le foie gras. Rouler chaque palet dans le mélange persil-truffe.
Mettre les palets dans un four préchauffé à 150° pendant 10-12 minutes.
Sauce
Etuver au beurre la 2e moitié de la brunoise de truffes.
Déglacer au porto.
Ajouter le fond brun de volaille.
Cuire 6-8 minutes à feu doux. Saler et poivrer.
Dressage
Sur chaque assiette chaude, déposer au centre un palet de topinambours et truffes.
Entourer de quelques gouttes de sauce.
Cette recette peut être réalisée avec des pommes de terre à la place des topinambours.
Purée de topinambours (facultatif)
200 g de topinambours
50 g de beurre
1 dl de bouillon de légumes*
1 zeste de citron
1 zeste d’orange
Sel, poivre du moulin
Purée de topinambours (facultatif)
Laver et essuyer le citron et l’orange
Faire un zeste d’orange et de citron à l’aide d’un couteau économe.
Enlever la pellicule blanche qui donnerait de l’amertume.
Détailler en fine brunoise.
Blanchir 1 minute à l’eau bouillante.
Rafraîchir à l’eau froide. Egoutter.
Peler les topinambours, les laver et les tailler en dés.
Faire revenir au beurre. Saler et poivrer.
Mouiller aux 1/3 de la cuisson avec le bouillon de légumes.
Ajouter la fine brunoise d’agrumes. Laisser compoter.
Ecraser à la fourchette. Retirer du feu.
Mettre une noix de beurre.
Rectifier l’assaisonnement. Réserver au chaud.
quote:Op maandag 8 juni 2009 20:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
![]()
Alleen heb je sneller een Mcdrive in je achtertuin gebouwd dan bovenstaande hap op je bord.
Wat is dit nu weer voor quasi-interessant doen.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
![]()
Alleen heb je sneller een Mcdrive in je achtertuin gebouwd dan bovenstaande hap op je bord.
Voor de liefhebbers: http://www.lepontdebrent.com/blog/?m=200902
Je bent ook een pauper als je naar Parijs gaat en dan kebab gaat vreten, maar ja wat een boer niet kent dat vreet ie niet.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:51 schreef captainkid het volgende:
Twee keer naar Parijs geweest.
Goedkoop eten, vergelijkbaar met pizza, shoarma of patat hier, is in elk geval niet te vreten daar.
Mijn god frikandellen met een zure laag, droge croissantjes, zure sinaasappelsap, en je betaald je scheel voor die rommel.
Rest van de vakantie bij de mcdonalds gezeten, terwijl ik een hekel heb aan mcdonalds.
Je hoort inderdaad niemand ooit zeggen: laten we eens Frans gaan eten.
Leek mij wel een steuntje in de rug voor TS.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor quasi-interessant doen.
Kijk mij eens een Frans recept hebben
nou niet zo jaloers doen hoor ook jij kan nu een frans recept online vindenquote:Op maandag 8 juni 2009 21:01 schreef Buitendam het volgende:
Wat is dit nu weer voor quasi-interessant doen.
Kijk mij eens een Frans recept hebben
quote:Op maandag 8 juni 2009 21:26 schreef Kolovrat het volgende:
Nou mijn Salade Lyonaise die ik paar weken terug in Lyon gegeten heb was anders erg lekker.
pomp fritequote:
Ach zo vaak kijk ik niet op de menu kaart. En op het vmbo krijg je doorgaans geen fransquote:Op maandag 8 juni 2009 22:13 schreef Kolovrat het volgende:
[..]
Jezus hoe dom kun je zijn
Pommes frites dan altijd nog
vmboquote:Op maandag 8 juni 2009 22:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ach zo vaak kijk ik niet op de menu kaart. En op het vmbo krijg je doorgaans geen fransTrouwens ik zie nergens punten staan
Ik moest lachen man!quote:
ga iemand anders topic vernaggelen met je achterlijke friet/patat discussies, faalpuber.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik moest lachen man!Je posts worden steeds leuker. Lekker blijven posten
Echt niet, duurt verdomme een half uur voordat mijn crispy chicken (ik had m wel eenpaar maandne van te voren dat ie in nl uitkwam ^^) klaar was terwijl ik daar de enigste was.quote:
Dat is tenminste gezond. Tegen kanker enzo. (antioxidanten ftw)quote:Op maandag 8 juni 2009 22:24 schreef zagevent het volgende:
Néé, Nederlandse keuken, dat is pas lekker.![]()
Met worst en boerenkool, boerenkool en worst. En af en toe gefrituurd vlees uit de muur halen waar het al uren ligt af te koelen en ziektes te verzamelen.
Hoho, denk aan je imago jongeman. Maar daar vroeg je toch ook om met dit topic..of dacht je dat dit topic veel verder zou komen dan een patat/friet discussie? Mist alle orginaliteit en supreme, neem anders een kijkje in mijn compilatie werk. Wellicht gaat het werkenquote:Op maandag 8 juni 2009 22:23 schreef optimusfunk het volgende:
[..]
ga iemand anders topic vernaggelen met je achterlijke friet/patat discussies, faalpuber.
quote:Op maandag 8 juni 2009 21:06 schreef Nieuweling. het volgende:
[..]
De croissant komt oorspronkelijk niet uit Frankrijk maar uit Oostenrijk, vriend.
quote:Op maandag 8 juni 2009 21:29 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Die komen dus uit Zwitserland.
Creme brulee
Frietquote:
Alles?quote:Op maandag 8 juni 2009 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
Weet trouwens niet wat hier mis mee is.
[ afbeelding ]
Friet inderdaad!quote:
ik verdedig ook geen nederlandse cuisine, stoethaspel.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:24 schreef zagevent het volgende:
Néé, Nederlandse keuken, dat is pas lekker.![]()
Met worst en boerenkool, boerenkool en worst. En af en toe gefrituurd vlees uit de muur halen waar het al uren ligt af te koelen en ziektes te verzamelen.
Franse geen eens met een hoofdletter schrijven.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:31 schreef optimusfunk het volgende:
[..]
ik verdedig ook geen nederlandse cuisine, stoethaspel.
franse cuisine is een illusie, croissants? omelet met kaas? 'franse frietjes'? heul niet frans. stelletje food-nakkers.
Ik vind het inderdaad heel erg netjes door de kat uitgekotst zodat het precies mooi op het bord terecht kwam. Chapeau voor je kat!quote:Op maandag 8 juni 2009 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
[ afbeelding ]
Nah..dat stokbrood kan ik nog wel snappen ja. Maar die zalm dan??quote:Op maandag 8 juni 2009 22:33 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad heel erg netjes door de kat uitgekotst zodat het precies mooi op het bord terecht kwam. Chapeau voor je kat!
Die zalm ziet er erg verlept uit en is waarschijnlijk inderdaad ook eerst in aanraking geweest met maagzuur voordat het op je bord terecht kwam.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nah..dat stokbrood kan ik nog wel snappen ja. Maar die zalm dan??
Ja als je het allemaal zo gaat bekijken moet je naar de cafetaria gaan! Maar die kipfilet ziet er wel goed uit lekker sausje erover.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
Die zalm ziet er erg verlept uit en is waarschijnlijk inderdaad ook eerst in aanraking geweest met maagzuur voordat het op je bord terecht kwam.
stamppot is anders wel een traditioneel hollands gerecht, maar ik zie het punt niet om daar over door te jammeren gezien ik het niet over hollandse cuisine heb.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:34 schreef Bullschnitzel. het volgende:
Aardappels zijn ook niet nl, net als stamppot, en nog veel meer, dus wat zijken jullie nou.
Maar bouillabaisse, salade nicoise, coq au vin en quiche lorraine welquote:Op maandag 8 juni 2009 22:31 schreef optimusfunk het volgende:
[..]
ik verdedig ook geen nederlandse cuisine, stoethaspel.
franse cuisine is een illusie, croissants? omelet met kaas? 'franse frietjes'? heul niet frans. stelletje food-nakkers.
Door dat sausje zie en proef je niet dat het een oud stuk kip wasquote:Op maandag 8 juni 2009 22:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja als je het allemaal zo gaat bekijken moet je naar de cafetaria gaan! Maar die kipfilet ziet er wel goed uit lekker sausje erover.
En die oranje dingen dan? En die uitgekotste salade?quote:Op maandag 8 juni 2009 22:41 schreef Fogel het volgende:
[..]
Door dat sausje zie en proef je niet dat het een oud stuk kip was
Ik eet liever vers eten...
Paris Paris mon Cheri....quote:Op maandag 8 juni 2009 19:58 schreef optimusfunk het volgende:
weet je waarom niemand ooit voorstelt om 'frans' te gaan eten? dat is omdat frankrijk geen eigen cuisine heeft. ze hebben (oude) kaas met van dat beton-brood en wijn dat in een of ander dampig hok heeft gezeten voor vijftig jaar. verder niks.
weet je wat frankrijk wel doet met eten? ze gaan het kut maken, franse cuisine is gewoon eten nemen, het in kwantiteit afnemen er met 'kwaliteit' compenseren door er veel suiker, boter erbij te doen, en kaas ernaast doen.
daarnaast stelen fransen gewoon eten en noem het dan 'frans', patat/friet (wat jullie maar willen, anders krijg ik een stormloop topic over patat en friet) is gewoon in belgië uitgevonden, wat doen die sneaky fransen? die noemen het franse frietjes.
ze zijn zelfs zo wanhopig dat ze zelfs slakken proberen te verkopen, en dat noemen ze dan cuisine.
edit: heeft dit topic meerwaarde als ik zeg dat ik fransen in het algemeen prestigieuze snobs vind? elitair gedoe met hun eten.
Ziet er anders behoorlijk pauper uitquote:Op maandag 8 juni 2009 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
[ afbeelding ]
Ken je geschiedenisquote:Op maandag 8 juni 2009 22:39 schreef optimusfunk het volgende:
[..]
stamppot is anders wel een traditioneel hollands gerecht, maar ik zie het punt niet om daar over door te jammeren gezien ik het niet over hollandse cuisine heb.
Ten eerste garnalen zijn ranzig.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 8 juni 2009 22:56 schreef captainkid het volgende:
[..]
Ten eerste garnalen zijn ranzig.
En geen idee wat er links van licht, maar ziet er uit als kattekots.
De kip ziet er vaag uit, alsof ze het verneukt hebben met zon vies zuur Frans laagje.
Tenslotte gerookte zalm en stokbrood.. ja leuk voor er bij of zo.
Wel he?quote:
Jup, in Parijs eet je vaak bizar slecht, heb het zelf ook meegemaakt. Er zitten de honderden restaurants waar je als toerist gewoon opgelicht wordt. Slecht eten voor een veel te dure prijs. Vorig jaar heb ik een Nederlandse toerist zelfs stennis zien schoppen en dreigen met het bellen van de politie. Toen hoefte ie toch mooi niet te betalenquote:Op maandag 8 juni 2009 20:51 schreef captainkid het volgende:
Twee keer naar Parijs geweest.
Goedkoop eten, vergelijkbaar met pizza, shoarma of patat hier, is in elk geval niet te vreten daar.
Mijn god frikandellen met een zure laag, droge croissantjes, zure sinaasappelsap, en je betaald je scheel voor die rommel.
Rest van de vakantie bij de mcdonalds gezeten, terwijl ik een hekel heb aan mcdonalds.
Je hoort inderdaad niemand ooit zeggen: laten we eens Frans gaan eten.
Ja en het is nog eens moeilijk vies ookquote:Op dinsdag 9 juni 2009 09:42 schreef EdAtTheBar het volgende:
...
Je ziet daar bijna geen Chinese restaurants en als ze er zijn zijn ze fucking duur.
...
quote:
importbelgenquote:woonplaats: Omgeving zwolle.
Okay, dat ben ik met je eens. je moet het toch echt eens op hebben voordat je kan oordelen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:10 schreef Maikuuul het volgende:
Frans eten FTW !
Mensen die 16+ zijn en nog steeds zich als kinderen van 5 gedragen met hun "Dat lust ik niet".
Zoals garnalen: bahhh die vieze oranje dingen eet ik echt niet het ziet er zo smerig uit .... hoe kun je nou weten of iets vies is door te kijken hoe het eruit ziet.
Of: Ik lust geen vis ... en het nooit geproefd hebben
Totally childish
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |