quote:
Het is koud daar in het MO deze tijd van het jaarquote:Op maandag 8 juni 2009 20:29 schreef NorthernStar het volgende:
Waarom hebben die lui eigenlijk zo'n gestoffeerde autoband op hun hoofd?
hou jij het maar bij dat, ,weet niet zeker ,.quote:Op maandag 8 juni 2009 19:50 schreef IHVK het volgende:
Ik zag laatst een documentaire over orthoxe joden.
Ze dragen hoofddoek en ze zijn (ik denk dat de heersende doctrine is in ieder geval weet niet zeker) voor een Arabische overheersing in plaats van de zionistische overheersing. TV kijken doen ze niet aan en technologie ook niet. (Hoewel eentje stiekem een mobieltje gebruikte maar zich er wel voor schaamde omdat hij zo overtuigd orthodox was)
Idd ja, 35 gradenquote:Op maandag 8 juni 2009 23:30 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het is koud daar in het MO deze tijd van het jaar
Orthodoxe Joden – niet allemaal (er zijn veel bewegingen) zijn soms tegen Israël op grond van de religieuze opvatting dat de staat Israël pas gesticht mag worden door Joden op het moment dat de Messias terugkomt. Tot die tijd is het hun niet toegestaan een eigen land daar te vormen. Maar daarnaast, Israël is grotendeels op basis van seculiere opvattingen gevormd, dat stoort velen ook. Heden ten dage ligt de situatie echter wel vrij complex, er zijn anti-zionisten, er zijn er die niet-zionistisch zijn (maar ook niet anti-zionistisch), en sommigen die wel zionistisch zijn.quote:Op maandag 8 juni 2009 19:50 schreef IHVK het volgende:
Ik zag laatst een documentaire over orthoxe joden.
Ze dragen hoofddoek en ze zijn (ik denk dat de heersende doctrine is in ieder geval weet niet zeker) voor een Arabische overheersing in plaats van de zionistische overheersing. TV kijken doen ze niet aan en technologie ook niet. (Hoewel eentje stiekem een mobieltje gebruikte maar zich er wel voor schaamde omdat hij zo overtuigd orthodox was)
quote:
Palestijnen bedoel jequote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat een achterlijk woestijnvolk is het ook.
O, ik zag alleen de foto, ik dacht dat het om moslims ging. Ik bedoel: Wat een uitverkoren volk van nobelen dat onze westerse waarden deelt is het ook.quote:
quote:Op maandag 8 juni 2009 20:20 schreef Roi het volgende:
[..]
Neturei Karta waarschijnlijk, de andere anti-Zionistische bewegingen gaan bijvoorbeeld gewoon niet stemmen en boycotten af en toe iets. Terwijl deze partij oproept tot haat en vernietiging...
Maar mogen die bakkebaarden wel rennen op sabbath?quote:Op maandag 8 juni 2009 17:31 schreef Meki het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.ynetnews.com/articles/1,7340,L-3727033,00.html
Gaat lekker daar... tijd voor een nieuw kabinet daar.
Wellicht was het binnen de Eroew?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar mogen die bakkebaarden wel rennen op sabbath?
quote:
Normaliter mogen Joden op de Sabbat buitenshuis geen arbeid verrichten of veel lopen, ze mogen o.a.. niets ‘tillen’ (b.v. in hun zak stoppen). Dat beperkt de mogelijkheden nog al, maar daar is wat op gevonden, namelijk de Eroew, die dient als uitbreiding van het ‘huiselijk gebied’. Dit biedt Joden dus wat meer vrijheid.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |