abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67878836
quote:
Jongeren pesten transseksueel de wijk uit

http://www.ad.nl/utrecht/(...)eel_de_wijk_uit.html

Door RAYMOND BOERE

UTRECHT - Opnieuw is een bewoonster van de Utrechtse wijk Zuilen vanwege haar seksuele geaardheid de wijk uitgejaagd. Het gaat om een transseksuele vrouw die in het kader van een hulpverleningstraject vorig jaar november in de Harteveldlaan was komen wonen.
Sindsdien wordt ze volgens buurtbewoners vanwege haar geaardheid gepest door een groep Marokkaanse jongeren die op het nabijgelegen Zwanenvechtplein rondhangen. De vrouw werd geregeld uitgescholden. Diverse keren is haar huis bekogeld met stenen, bevestigt de politie. Met oud en nieuw is haar brievenbus in het portiek opgeblazen en nadat deze was vervangen is het slot onklaar gemaakt.

Afgelopen dinsdag keerden de jongeren zich tegen de onderbuurvrouw, toen zij genoeg had van de treiterijen en de jongens tot de orde riep. In haar tuin werd brand gesticht. Ook is toen de deur van de transseksuele vrouw beklad met de tekst: ‘Jij gaat deze buurt uit, viezerik. Kankerhomo.’

De bewoonster durft sindsdien niet meer terug naar haar woning en is opgevangen door hulpverleners. Ze verblijft nu in een opvanghuis.

Al eerder bewoners Zuilen weggepest
Door RAYMOND BOERE

UTRECHT - Genoeg had ze van het trappen tegen de deur en het belletje trekken.
Met drie kleine kinderen in huis was bewoonster Wallenburg de pesterijen van een groep Marokkaanse jongeren aan het adres van haar transseksuele bovenbuurvrouw meer dan zat.

Rond kwart voor elf dinsdagavond stapte ze naar buiten en riep de jongeren tot de orde. Kort daarna werd haar eigen tuin in brand gestoken. ,,Gelukkig zagen de buren het op tijd, zodat de schade beperkt is. Maar je moet er niet aan denken dat het vuur via de bomen was overgeslagen naar de woning.’’

Wallenburg is er nog kwaad over. Geschrokken ook. ,,Ik heb nooit last van ze. Laat dat duidelijk zijn. Maar nu moeten ze mij hebben, omdat ik voor mijn bovenbuurvrouw opkwam. Dit is niet normaal meer. Laat mensen toch gewoon zijn zoals ze willen zijn.’’

Het is niet de eerste keer dat een bewoner van Zuilen de wijk wordt uitgejaagd vanwege de seksuele geaardheid. Vorig jaar oktober nog keerde een lesbisch stel Zuilen de rug toe, nadat ze de pesterijen van Marokkaanse jongeren zat waren. Maar ook in het buurtje langs de Vecht waar de transseksuele vrouw nu niet meer durft terug te keren, was het al eerder raak. In 2005 vluchtte een moeder met twee kinderen de stad uit na de buurtterreur van Marokkaanse hangjongeren rond het Nijenrodeplantsoen. In 1999 werd een man in dezelfde woning getreiterd en uiteindelijk neergestoken.

Burgemeester Wolfsen zei na het laatste incident in Zuilen dat er alles aan gedaan zou worden om dit niet meer te laten gebeuren. Toch ziet een buurtbewoonster zich opnieuw genoodzaakt om wegens de buurtterreur haar woning te verlaten. ,,Helaas is het zo dat je nooit kan garanderen dat het kwaad de wereld uit is. Maar dit pikken we nog steeds niet en er wordt alles aan gedaan om de daders te pakken,’’ zegt woordvoerster Derksen.

Volgens politiewoordvoerster De Heer is er inmiddels een onderzoek naar discriminatie gaande. Makkelijk is dat niet, geeft De Heer toe. ,,Als mensen wat zeggen, zijn ze bang het volgende slachtoffer te zijn. Maar we doen wat we kunnen doen.’’ Binnenkort roept de politie alle bewoners via een flyer op informatie te geven.

Ook de gemeente heeft volgens Derksen maatregelen genomen. Inmiddels zijn er gesprekken met de Marokkaanse gemeenschap geweest over dit incident en gaan jongerenwerkers er extra aandacht aan schenken.

Alle bewoners krijgen binnenkort een brief. Ook gaan hier binnenkort straatcoaches aan de slag, maar die stonden al in de planning.

Wow dat zal helpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door MevrouwHopjes83 op 09-04-2009 22:20:46 ]
pi_67878875
Na zoveel topics he, kan je nog steeds niet de nieuwsberichten in quote tags zetten?
  donderdag 9 april 2009 @ 22:13:22 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_67878891
Jezus, pak die lui nou eens gewoon op! Al die Job Cohen oplossingen.
pi_67878906
De Marokkaanse jeugd houdt NWS wel levendig.
  donderdag 9 april 2009 @ 22:14:14 #5
139330 TNA
For the stars that shine
pi_67878912
quote:
Op donderdag 9 april 2009 22:13 schreef BasEnAad het volgende:
Jezus, pak die lui nou eens gewoon op! Al die Job Cohen oplossingen.
Vergis je niet in de kracht van thee
pi_67878927
quote:
Op donderdag 9 april 2009 22:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
Na zoveel topics he, kan je nog steeds niet de nieuwsberichten in quote tags zetten?
Nee, weet niet hoe dat moet.
  donderdag 9 april 2009 @ 22:17:28 #7
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_67879013
Heerlijk, gesprekken
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_67879025
*knip*

[ Bericht 95% gewijzigd door Frutsel op 10-04-2009 10:04:08 ]
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
  donderdag 9 april 2009 @ 22:18:18 #9
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_67879041
quote:
Op donderdag 9 april 2009 22:14 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nee, weet niet hoe dat moet.
[ quote ] [ /quote ] zonder spaties natuurlijk

OT: wat vreselijk! Ik kan zo boos worden om dit soort onrecht, laat ze ze maar hard aanpakken, sterker nog, ik hoop dat die jochies de wijk uit gepest worden! nee, dat lost ook niets op, ik weet het...
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_67879087
quote:
Op donderdag 9 april 2009 22:18 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

[ quote ] [ /quote ] zonder spaties natuurlijk

OT: wat vreselijk! Ik kan zo boos worden om dit soort onrecht, laat ze ze maar hard aanpakken, sterker nog, ik hoop dat die jochies de wijk uit gepest worden! nee, dat lost ook niets op, ik weet het...
Ow thanks
  donderdag 9 april 2009 @ 22:20:05 #11
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_67879099
quote:
Op donderdag 9 april 2009 22:14 schreef TNA het volgende:

[..]

Vergis je niet in de kracht van thee [ afbeelding ]
Ik adviseer rattengifthee!
  donderdag 9 april 2009 @ 22:22:06 #12
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_67879185
Pak de ouders van dat tuig aan.
Geef ze flinke boetes,moet je eens zien hoe snel het opgelost is.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_67879248
quote:
Op donderdag 9 april 2009 22:22 schreef mazaru het volgende:
Ja idd, een straatcoach helpt echt niet hoor.
pi_67879284
quote:
Op donderdag 9 april 2009 22:14 schreef sjimz het volgende:
De Marokkaanse jeugd houdt NWS wel levendig.
Het is wel wat overdreven aan het worden inderdaad. Geert Wilders zit al fappend hier te lurken lijkt me.
  Donald Duck held donderdag 9 april 2009 @ 22:25:27 #15
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_67879304
Die tekst op de deur was dan weer wel netjes in het Nederlands. Die komma laat de zin beter klinken en kankerhomo is een samengesteld woord, dus inderdaad geen spatie. Heel netjes hoor, veel mensen maken daarmee juist vaak fouten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_67883444
quote:
Op donderdag 9 april 2009 22:22 schreef mazaru het volgende:
Dit gaat allang niet meer helpen. Dat hadden ze 10 jaar geleden moeten invoeren.
Dan hadden die ouders hun kinderen misschien iets meer in toom gehouden.
Die groepen die sommige plekken in Zuilen teisteren zijn niets meer of minder dan losgeslagen
wildebeesten.
pi_67883897
quote:
Ook de gemeente heeft volgens Derksen maatregelen genomen. Inmiddels zijn er gesprekken met de Marokkaanse gemeenschap geweest over dit incident en gaan jongerenwerkers er extra aandacht aan schenken.

Alle bewoners krijgen binnenkort een brief. Ook gaan hier binnenkort straatcoaches aan de slag, maar die stonden al in de planning.
Jezus hey het zijn geen kleine kinderen meer. Wat een land zeg. Die daders weten dondersgoed dat zulke dingen niet mogen. En dan ga je ze met zo'n babyaanpak op hun gedrag wijzen?
pi_67883938
Ik heb niks tegen anderzijnerige mensen...maar soms vallen ze zo uit de toon!
Bv een travo is bv soms teveel overdreven vrouwelijk opgemaakt etc..
Mag wel? Van mij wel..maakt mij niet uit maar..
als je er zo vaag uit gaat zien en zelf denkt ok..ik ben een vrouw..wow....ja euh?
Kan me er wel iets bij voorstellen dat domme jongeren niet kunnen nadenken danwel inleven... anderzijds...acceptatie is tegenwoordig niet erg in de mode!
Al deze jongens die hem pesten worden in een volgend leven zelf travo, nu ja,
ze hebben er zelf voor gekozen toch? Hadden ze hem maar niet weg moeten pesten...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 10 april 2009 @ 01:30:44 #19
189777 zagevent
what's in a name
pi_67884166
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 01:30 schreef zagevent het volgende:
Geert kom er maar in.
Geert hoeft er zelf niet in te komen. Zijn tegenstanders sleuren hem erin.
  vrijdag 10 april 2009 @ 01:33:36 #21
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_67884180
quote:
Geert kom er maar in.
Kutbelg. Houd je bezig met je eigen problemen.

Volgens mij houdt Mevrouwhopjes zich 24 uur per dag bezig met het zoeken van krantenartikelen waar ''allochtonen'' het in moeten ongelden.
  Trouwste user 2022 vrijdag 10 april 2009 @ 01:34:51 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_67884194
De marokaanse ouders krijgen een brief.

'Ik niet nederlands kunnen lezen.'

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 10 april 2009 @ 01:35:05 #23
237059 Twerk
The Spurs
pi_67884196
Ja, het is moeilijk voor onderontwikkelde domoren om te accepteren dat bepaalde mensen anders zijn.

Waarschijnlijk was die transseksueel wel knapper dan hun moeders met 55 kilo overgewicht. Nouja..
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_67884234
quote:
Geert kom er maar in.
Het was Pim die in mannen kwam, niet geert
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
pi_67884324
Om verdomme depressief van te worden - zijn het dan alleen Marokkanen die klote gedrag vertonen en daarmee het nieuws halen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')