quote:Jongeren pesten transseksueel de wijk uit
http://www.ad.nl/utrecht/(...)eel_de_wijk_uit.html
Door RAYMOND BOERE
UTRECHT - Opnieuw is een bewoonster van de Utrechtse wijk Zuilen vanwege haar seksuele geaardheid de wijk uitgejaagd. Het gaat om een transseksuele vrouw die in het kader van een hulpverleningstraject vorig jaar november in de Harteveldlaan was komen wonen.
Sindsdien wordt ze volgens buurtbewoners vanwege haar geaardheid gepest door een groep Marokkaanse jongeren die op het nabijgelegen Zwanenvechtplein rondhangen. De vrouw werd geregeld uitgescholden. Diverse keren is haar huis bekogeld met stenen, bevestigt de politie. Met oud en nieuw is haar brievenbus in het portiek opgeblazen en nadat deze was vervangen is het slot onklaar gemaakt.
Afgelopen dinsdag keerden de jongeren zich tegen de onderbuurvrouw, toen zij genoeg had van de treiterijen en de jongens tot de orde riep. In haar tuin werd brand gesticht. Ook is toen de deur van de transseksuele vrouw beklad met de tekst: ‘Jij gaat deze buurt uit, viezerik. Kankerhomo.’
De bewoonster durft sindsdien niet meer terug naar haar woning en is opgevangen door hulpverleners. Ze verblijft nu in een opvanghuis.
Al eerder bewoners Zuilen weggepest
Door RAYMOND BOERE
UTRECHT - Genoeg had ze van het trappen tegen de deur en het belletje trekken.
Met drie kleine kinderen in huis was bewoonster Wallenburg de pesterijen van een groep Marokkaanse jongeren aan het adres van haar transseksuele bovenbuurvrouw meer dan zat.
Rond kwart voor elf dinsdagavond stapte ze naar buiten en riep de jongeren tot de orde. Kort daarna werd haar eigen tuin in brand gestoken. ,,Gelukkig zagen de buren het op tijd, zodat de schade beperkt is. Maar je moet er niet aan denken dat het vuur via de bomen was overgeslagen naar de woning.’’
Wallenburg is er nog kwaad over. Geschrokken ook. ,,Ik heb nooit last van ze. Laat dat duidelijk zijn. Maar nu moeten ze mij hebben, omdat ik voor mijn bovenbuurvrouw opkwam. Dit is niet normaal meer. Laat mensen toch gewoon zijn zoals ze willen zijn.’’
Het is niet de eerste keer dat een bewoner van Zuilen de wijk wordt uitgejaagd vanwege de seksuele geaardheid. Vorig jaar oktober nog keerde een lesbisch stel Zuilen de rug toe, nadat ze de pesterijen van Marokkaanse jongeren zat waren. Maar ook in het buurtje langs de Vecht waar de transseksuele vrouw nu niet meer durft terug te keren, was het al eerder raak. In 2005 vluchtte een moeder met twee kinderen de stad uit na de buurtterreur van Marokkaanse hangjongeren rond het Nijenrodeplantsoen. In 1999 werd een man in dezelfde woning getreiterd en uiteindelijk neergestoken.
Burgemeester Wolfsen zei na het laatste incident in Zuilen dat er alles aan gedaan zou worden om dit niet meer te laten gebeuren. Toch ziet een buurtbewoonster zich opnieuw genoodzaakt om wegens de buurtterreur haar woning te verlaten. ,,Helaas is het zo dat je nooit kan garanderen dat het kwaad de wereld uit is. Maar dit pikken we nog steeds niet en er wordt alles aan gedaan om de daders te pakken,’’ zegt woordvoerster Derksen.
Volgens politiewoordvoerster De Heer is er inmiddels een onderzoek naar discriminatie gaande. Makkelijk is dat niet, geeft De Heer toe. ,,Als mensen wat zeggen, zijn ze bang het volgende slachtoffer te zijn. Maar we doen wat we kunnen doen.’’ Binnenkort roept de politie alle bewoners via een flyer op informatie te geven.
Ook de gemeente heeft volgens Derksen maatregelen genomen. Inmiddels zijn er gesprekken met de Marokkaanse gemeenschap geweest over dit incident en gaan jongerenwerkers er extra aandacht aan schenken.
Alle bewoners krijgen binnenkort een brief. Ook gaan hier binnenkort straatcoaches aan de slag, maar die stonden al in de planning.
Wow dat zal helpen.
Vergis je niet in de kracht van theequote:Op donderdag 9 april 2009 22:13 schreef BasEnAad het volgende:
Jezus, pak die lui nou eens gewoon op! Al die Job Cohen oplossingen.
Nee, weet niet hoe dat moet.quote:Op donderdag 9 april 2009 22:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
Na zoveel topics he, kan je nog steeds niet de nieuwsberichten in quote tags zetten?
[ quote ] [ /quote ] zonder spaties natuurlijkquote:Op donderdag 9 april 2009 22:14 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee, weet niet hoe dat moet.
Ow thanksquote:Op donderdag 9 april 2009 22:18 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
[ quote ] [ /quote ] zonder spaties natuurlijk
OT: wat vreselijk! Ik kan zo boos worden om dit soort onrecht, laat ze ze maar hard aanpakken, sterker nog, ik hoop dat die jochies de wijk uit gepest worden!nee, dat lost ook niets op, ik weet het...
Ik adviseer rattengifthee!quote:Op donderdag 9 april 2009 22:14 schreef TNA het volgende:
[..]
Vergis je niet in de kracht van thee [ afbeelding ]
Ja idd, een straatcoach helpt echt niet hoor.quote:Op donderdag 9 april 2009 22:22 schreef mazaru het volgende:
Pak de ouders van dat tuig aan.
Geef ze flinke boetes,moet je eens zien hoe snel het opgelost is.
Het is wel wat overdreven aan het worden inderdaad. Geert Wilders zit al fappend hier te lurken lijkt me.quote:Op donderdag 9 april 2009 22:14 schreef sjimz het volgende:
De Marokkaanse jeugd houdt NWS wel levendig.
Dit gaat allang niet meer helpen. Dat hadden ze 10 jaar geleden moeten invoeren.quote:Op donderdag 9 april 2009 22:22 schreef mazaru het volgende:
Pak de ouders van dat tuig aan.
Geef ze flinke boetes,moet je eens zien hoe snel het opgelost is.
Jezus hey het zijn geen kleine kinderen meer. Wat een land zeg. Die daders weten dondersgoed dat zulke dingen niet mogen. En dan ga je ze met zo'n babyaanpak op hun gedrag wijzen?quote:Ook de gemeente heeft volgens Derksen maatregelen genomen. Inmiddels zijn er gesprekken met de Marokkaanse gemeenschap geweest over dit incident en gaan jongerenwerkers er extra aandacht aan schenken.
Alle bewoners krijgen binnenkort een brief. Ook gaan hier binnenkort straatcoaches aan de slag, maar die stonden al in de planning.
Geert hoeft er zelf niet in te komen. Zijn tegenstanders sleuren hem erin.quote:Op vrijdag 10 april 2009 01:30 schreef zagevent het volgende:
Geert kom er maar in.
Kutbelg. Houd je bezig met je eigen problemen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 01:30 schreef zagevent het volgende:
Geert kom er maar in.
Nee maar Nederlanders die lopen kutten en in een of ander kut gehucht wonen zijn niet interessant voor de krant...Het zijn immers gewoon Moslims of Marokkanenquote:Op vrijdag 10 april 2009 01:46 schreef Hamilcar het volgende:
Om verdomme depressief van te worden - zijn het dan alleen Marokkanen die klote gedrag vertonen en daarmee het nieuws halen?
Inderdaad. Zelfs hier in Zwolle wordt de meeste overlast veroorzaakt door Nederlanders. Maar goed, dat is natuurlijk geen nieuws.quote:Op vrijdag 10 april 2009 01:48 schreef mudkipzz het volgende:
[..]
Nee maar Nederlanders die lopen kutten en in een of ander kut gehucht wonen zijn niet interessant voor de krant...Het zijn immers gewoon Moslims of Marokkanen
Zelfs hier in Zwollequote:Op vrijdag 10 april 2009 01:49 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Inderdaad. Zelfs hier in Zwolle wordt de meeste overlast veroorzaakt door Nederlanders. Maar goed, dat is natuurlijk geen nieuws.
In het grote, ruige Zwolle. De metropool in het Oostenquote:
Goede Vrijdag dus geen zaken vanwege Judas.quote:Op vrijdag 10 april 2009 01:50 schreef tong80 het volgende:
Trouwens in gereformeerde dorpen word je ook uit hun gebied gejaagd
Tja, ik maak alleen ongein mee in Rotterdam en dan weet je wel bij welke types je het moet zoekenquote:Op vrijdag 10 april 2009 01:49 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Inderdaad. Zelfs hier in Zwolle wordt de meeste overlast veroorzaakt door Nederlanders. Maar goed, dat is natuurlijk geen nieuws.
Niets mis met Zwolle. Maar haar inwoners moeten niet het beeld scheppen alsof het Rio de Janeiro aan de Ijssel is.quote:Op vrijdag 10 april 2009 01:56 schreef Twerk het volgende:
[..]
In het grote, ruige Zwolle. De metropool in het Oosten
Daar woont ook zowat geen autochtoon meer.quote:Op vrijdag 10 april 2009 01:58 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Tja, ik maak alleen ongein mee in Rotterdam en dan weet je wel bij welke types je het moet zoeken
Een vriend van me kreeg vandaag te horen dat rechten studenten die behoren tot een ethnische minderheid de voorkeur krijgen boven anderen bij de aanvraag van een bepaalde studiebeurs. Misschien kan hij het proberen om autochtoon als minderheid er door te krijgen jaquote:Op vrijdag 10 april 2009 02:01 schreef sig000 het volgende:
[..]
Daar woont ook zowat geen autochtoon meer.
IK zie het nog niet zo zwart in, hetzelfde hadden we vroeger ook. Wijken met dilkke villas en wat verder de sociale huursector.quote:Op vrijdag 10 april 2009 02:07 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Een vriend van me kreeg vandaag te horen dat rechten studenten die behoren tot een ethnische minderheid de voorkeur krijgen boven anderen bij de aanvraag van een bepaalde studiebeurs. Misschien kan hij het proberen om autochtoon als minderheid er door te krijgen ja![]()
Het is wel jammer, want Rotterdam is Rotterdam niet meer. De kant van m'n vader is al jaren geleden weggetrokken en hebben er ook niks meer te zoeken. In veel wijken wil je gewoon niet wonen. In Spangen wordt je door jonge kinderen gewoon met een blik vol afgunst, afkeer en aggressie aangekeken - en dat alsof het de normaalste zaak is. Er is iets goeds mis met de samenlevingen dit soort nieuwsberichten laten dat wel een beetje zien.
Dat zijn slechts incidenten joh, blanken zijn even erg/erger man.quote:Op donderdag 9 april 2009 22:14 schreef sjimz het volgende:
De Marokkaanse jeugd houdt NWS wel levendig.
Google News alerts op 'Marokkanen' gezet.quote:Op vrijdag 10 april 2009 01:33 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Kutbelg. Houd je bezig met je eigen problemen.
Volgens mij houdt Mevrouwhopjes zich 24 uur per dag bezig met het zoeken van krantenartikelen waar ''allochtonen'' het in moeten ongelden.
Zoals staphorst?quote:Op vrijdag 10 april 2009 01:50 schreef tong80 het volgende:
Trouwens in gereformeerde dorpen word je ook uit hun gebied gejaagd
Uuhmm, wie doet dat dan? Aansteller.quote:Op vrijdag 10 april 2009 02:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Niets mis met Zwolle. Maar haar inwoners moeten niet het beeld scheppen alsof het Rio de Janeiro aan de Ijssel is.
Oh ik dacht dat ie daar standaard op stond.quote:Op vrijdag 10 april 2009 02:23 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Google News alerts op 'Marokkanen' gezet.
Herkenbaar was in een disco en zo'n boer komt naar ons toe omdat we er als wijven uit zien.quote:Op vrijdag 10 april 2009 02:37 schreef cerror het volgende:
Ik zie het al zo voor me: Ik sta in een discotheek (whehehe) en ik kijk naar een boer.
Voor een kwart seconde.
Een minuut later staan 10 van die boeren om me heen te roepen: Wolleh wat jai, jai kaikuh? Wolleh ik sjloop jou!
Vervolgens word ik wakker in 't ziekenhuis.
Ik wil graag de statistieken met de ratio.
Kan die lul van RTL met z'n onderzoeken daar niet eens aandacht aan besteden?
Stond dat ook in het bericht?quote:Wow dat zal helpen.
Niet echt, maar ik vroeg het me wel af.quote:
quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:02 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Niet echt, maar ik vroeg het me wel af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |