quote:95.000 plaatsen in nieuwe Kuip
ROTTERDAM - Het nieuwe stadion van Feyenoord moet plaats gaan bieden aan 95.000 toeschouwers. Dat zei Peter van Gend, directeur van Siemens, tijdens een symposium donderdag in de huidige Kuip.
afbeelding vergroten De omgeving van de oude Kuip nu. Met het nieuwe stadion erbij, zijn meer wegen nodig. FOTO SANNE DONDERS
Van Gend: 'Je bent dan in één klap het grootste stadion van West-Europa. Op die manier trek je veel makkelijker sponsors en investeerders aan.
Je betaalt 600 miljoen voor een stadion met 80.000 plaatsen. Voor een relatief laag bedrag van 50 miljoen extra ben je direct hét stadion van West-Europa.
Het gaat erom hoeveel supporters je hebt. En daarmee zijn we nog steeds de grootste in Nederland. Maar 80000 is groot zat idd.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:43 schreef Sloggi het volgende:
Wat hebben wij, een subtopper (en dan ben ik nog positief), aan zo'n groot stadion?
Ajax heeft meer supporters, stond in de VI.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Het gaat erom hoeveel supporters je hebt. En daarmee zijn we nog steeds de grootste in Nederland. Maar 80000 is groot zat idd.
Waarom? Dat zijn niet allemaal betalende seizoenskaarthouders hoor.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Het gaat erom hoeveel supporters je hebt. En daarmee zijn we nog steeds de grootste in Nederland. Maar 80000 is groot zat idd.
Ik denk dat hij het heeft over supporters die daadwerkelijk naar het stadion gaan.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:59 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ajax heeft meer supporters, stond in de VI.
Ajax heeft meer teletekstsupporters ja. Maar dat zal jij wel niet snappen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:59 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ajax heeft meer supporters, stond in de VI.
http://www.european-footb(...)n/current/avened.htmquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:03 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het heeft over supporters die daadwerkelijk naar het stadion gaan.
Ja, Ajax geeft altijd 50.000 op. Ook al komen de helft van de SCC-houders niet opdagenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
http://www.european-footb(...)n/current/avened.htm
Niet weer die discussie aub.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
http://www.european-footb(...)n/current/avened.htm
Klopt, maar wat is belangrijker voor de financiën van een club ? Dat er 50.000 betalen voor een kaartje en er 30.000 van komen, of dat er 35.000 komen en betalen? De catering buiten beschouwing gelaten, want dat is variabel.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:07 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ja, Ajax geeft altijd 50.000 op. Ook al komen de helft van de SCC-houders niet opdagen
Jawel hoor maar een onderzoek liegt nu eenmaal niet.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ajax heeft meer teletekstsupporters ja. Maar dat zal jij wel niet snappen.
Dat er 45.000 komen en betalen. Voor zowel de sfeer in het stadion als de financien.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Klopt, maar wat is belangrijker voor de financin van een club ? Dat er 50.000 betalen voor een kaartje en er 30.000 van komen, of dat er 35.000 komen en betalen? De catering buiten beschouwing gelaten, want dat is variabel.
Maar waar gaat het in dit geval nou om? Of er geld binnen komt of omdat er ruimte moet zijn voor toeschouwers om naar het stadion te komen? Feit is dat de Kuip beter gevuld is dan de ArenA.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Klopt, maar wat is belangrijker voor de financiën van een club ? Dat er 50.000 betalen voor een kaartje en er 30.000 van komen, of dat er 35.000 komen en betalen? De catering buiten beschouwing gelaten, want dat is variabel.
Wel als het op feiten is gebaseerd die niet kloppen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:13 schreef sjimz het volgende:
[..]
Jawel hoor maar een onderzoek liegt nu eenmaal niet.
Alleen komt er niet voldoende geld binnen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Maar waar gaat het in dit geval nou om? Of er geld binnen komt of omdat er ruimte moet zijn voor toeschouwers om naar het stadion te komen? Feit is dat de Kuip beter gevuld is dan de ArenA.
Een feit klopt altijd, anders is het geen feitquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wel als het op feiten is gebaseerd die niet kloppen.
Alsof dat aan de supporters ligtquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:18 schreef sjimz het volgende:
[..]
Alleen komt er niet voldoende geld binnen.
Jij noemt het een feit terwijl het niet kloptquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:19 schreef sjimz het volgende:
[..]
Een feit klopt altijd, anders is het geen feit
D-K, je hebt helemaal gelijk jongenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:21 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Jij noemt het een feit terwijl het niet klopt![]()
![]()
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:23 schreef Kopbal het volgende:
Het stadion levert te weinig op inderdaad. Maar ik zit nog altijd liever in een volgepakte Kuip dan in een troosteloos betonnen geval waar er elke week weer mooie oranje/paars/whatever gekleurde stoeltjes te zien zijn.
Het gaat erom dat een groter stadion rendabel is, en dat het er vanaf hangt of je naar cijfertjes kijkt als club zijnde of letterlijk koppen gaat tellen. Cijfermatig gezien is 50.000 betalende toeschouwers beter dan 44.000 betalende toeschouwers, ongeacht hoeveel mensen er daadwerkelijk zitten. Dus als je een groter stadion gaat bouwen en je stijgt van 44.000 naar 60.000 vastbetalende toeschouwers of van 50.000 naar 80.000, maar daarvan komt de helft maar drie keer seizoen, het levert wel meer op dan die 60k. Ongeacht welke club welk voorbeeld in deze is, om het even los van de Ajax - Feyenoord discussie te trekken.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Maar waar gaat het in dit geval nou om? Of er geld binnen komt of omdat er ruimte moet zijn voor toeschouwers om naar het stadion te komen? Feit is dat de Kuip beter gevuld is dan de ArenA.
De praktijk wijst uit dat een groter stadion altijd meer toeschouwers trekt. Al denk ik ook niet dat we 100.000 gaan redden, op die paar keer per jaar naquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:25 schreef BliksemSchigt het volgende:
Want die mensen denk niet ineens uit het niets, oh - er kunnen 100.000 man in, dan wil ik ook!
Zo werkt het inderdaad wel, hoe jammer dat ook is. Moet er niet aan denken, zo'n groot stadionquote:Al snap ik de redenering wel dat als je maar 50m bij moet leggen op 600m, dat je die keuze wel maakt. Als Feyenoord in staat is om het stadion zelf te exploiteren of iig te delen in de winst, gaat het wel enorm aantrekkelijk zijn voor allerlei soorten Europese evenementen.
Ik heb precies hetzelfde, heb totaal nog geen zin in het nieuwe seizoen, wanneer begint dat eigenlijk, vrij vroeg toch?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:30 schreef Happel het volgende:
Heb nog geen zin in volgend seizoen, ben het vorige nog aan het verwerken.
Idd, toen het Gelredome hier klaar was werd opeens iedereen voor Vitesse in de buurtquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:30 schreef Kopbal het volgende:
[..]
De praktijk wijst uit dat een groter stadion altijd meer toeschouwers trekt. Al denk ik ook niet dat we 100.000 gaan redden, op die paar keer per jaar na
[..]
Eind juli/begin augustus.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:39 schreef Luni het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde, heb totaal nog geen zin in het nieuwe seizoen, wanneer begint dat eigenlijk, vrij vroeg toch?
Als er bij Feyenoord 25.000 komen heb je meestal meer sfeer als dat er 45.00 komen,maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:16 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Dat er 45.000 komen en betalen. Voor zowel de sfeer in het stadion als de financien.
Mij lijkt persoonlijk 60.000 meer dan zat.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:40 schreef Kopbal het volgende:
Belachelijk 100.000 plaatsen, ik zou zeggen 80.000 max.
Prima ambitie.quote:
Nee hoor, maar dat is een andere discussiequote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:19 schreef sjimz het volgende:
[..]
Een feit klopt altijd, anders is het geen feit
Het trekt meer toeschouwers.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Idd, toen het Gelredome hier klaar was werd opeens iedereen voor Vitesse in de buurt
Dat kost alleen maar meer geld.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 20:38 schreef Ritmo het volgende:
95.000 is wel heel extreem veel. Zou je niet eerst met 70.000 beginnen om daarna eventueel uit te breiden?
Dat klopt, maar dat is omdat hun stadion anders te lang niet beschikbaar is.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:25 schreef Ritmo het volgende:
Denk dat dat wel meevalt toch? Twente en AZ doen het ook in fases.
Is het speelschema al bekend dan?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 09:06 schreef Kopbal het volgende:
Eerste wedstrijd NEC thuis, tweede wedstrijd Vitesse uit. Bron: de Gelderlander
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |