adios, scheelt weer een salaris.quote:
Feyenoord.nlquote:Feyenoord heeft zich versterkt met Dani Fernández. De 26-jarige vleugelverdediger, die afgelopen twee seizoenen op huurbasis uitkwam voor NEC, wordt overgenomen van het Oekraďense Arsenal Kiev. Na eerder op de dag de medische keuring te hebben doorstaan, zette Dani Fernández vanmiddag zijn handtekening onder een contract dat hem voor drie jaar aan Feyenoord verbindt.
Daniel Fernández Artola werd geboren in Barcelona. De Catalaan doorliep de volledige jeugdopleiding van voetbalgrootmacht FC Barcelona en was als jonge speler vier jaar lang een vaste waarde in het beloftenteam van de ‘blaugranas’. In de zomer van 2006 verruilde hij de Catalaanse trots voor het Oekraďense Arsenal Kiev, dat hem achtereenvolgens uitleende aan Metallurg Donetsk en NEC. Bij de Nijmegenaren kreeg hij te maken met Mario Been, onder wie Fernández uitgroeide tot één van de betere rechtsbacks van de eredivisie. Been is blij dat hij de back komend seizoen opnieuw onder zijn hoede krijgt. ‘'Hij is een technisch sterke, oprukkende rechtervleugelverdediger. Van zulke spelers hou ik’, aldus Feyenoords nieuwe trainer.
Hoewel Feyenoord, als bekend, momenteel uiterst kritisch naar haar uitgaven moet kijken, is de club er middels haar relaties toch in geslaagd Dani Fernández aan te trekken. ‘Zijn transfer is mogelijk gemaakt door externe financiers die Feyenoord een warm hart toedragen en de club aan versterkingen willen helpen nu zij daar zelf de middelen niet voor heeft’, laat algemeen directeur Eric Gudde weten.
quote:Dani: 'Alleen voor Feyenoord wilde ik NEC verlaten'
10/06/2009 17:29
Dani Fernández kon woensdag eindelijk op de foto met een Feyenoord-shirt. De Spaanse verdediger onderging een medische keuring bij de Rotterdamse club en zette zijn handtekening onder een driejarig contract.
'Dit is voor mij de leukste dag van mijn vakantie en de beste dag van mijn carričre', zegt Fernández op de website van zijn nieuwe club. 'Ik ben dolblij dat ik definitief een streep kan zetten onder mijn Oekraďense avontuur, maar vooral gelukkig dat ik nu Feyenoorder ben.'
'Vanaf het moment dat Mario Been mij vertelde dat hij me graag mee wilde nemen naar Rotterdam, was er voor mij maar één club waarvoor ik NEC wilde verruilen', aldus de 26-jarige rechtsback. 'Nu het zo ver is, voel ik me een trots man. De supporters en dit stadion maken Feyenoord voor mij de mooiste en grootste club van Nederland.'
Fernández was sinds januari 2008 actief voor NEC. Onder leiding van coach Been speelde hij 34 Eredivisiewedstrijden in Nijmegen. Zijn transfer naar Feyenoord had heel wat voeten in de aarde omdat de voormalige speler van Barcelona eigendom was van een Oekraďense zakenman.
quote:Oud-Feyenoorder Cruz weg bij Internazionale
Julio Ricardo Cruz vertrekt na zes seizoenen bij Internazionale. De oud-Feyenoorder vindt dat hij te weinig speeltijd krijgt bij de Italiaanse kampioen. Voorzitter Massimo Moratti liet woensdag op de tv-zender van Inter weten het transferverzoek van Cruz in te willigen.
"Cruz is van groot belang voor ons geweest", aldus Moratti. "Spelers als hij verdienen het niet om op de bank te zitten, dus dan is het goed als hij een andere ploeg gaat zoeken." De 34-jarige spits maakte in zes seizoenen vijftig competitiedoelpunten voor Inter, waarmee hij de afgelopen vier jaar kampioen van de Serie A werd.
Moratti liet op de tv-zender ook weten dat het contract van verdediger Marco Materazzi is verlengd tot medio 2012.
Goede aankoop, RB-positie is al sinds het vertrek van Emerton slecht bezet.quote:
Waar wel bij moet worden gezegd dat de totale loonsom-stijging van Feyenoord de afgelopen vijf jaar welgeteld 1 % is.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
VI meldt dat het salaris van Makaay zelfs 2,8 miljoen zou zijn, terwijl Van Bronckhorst maar 4 ton minder verdient.
Elke niet EU speler krijgt sowieso een half miljoen per jaar.
Boszquote:Op woensdag 10 juni 2009 18:13 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Waar wel bij moet worden gezegd dat de totale loonsom-stijging van Feyenoord de afgelopen vijf jaar welgeteld 1 % is.(Toen 26.7, nu 27.1 miljoen per jaar.)
Behoorlijk wanbeleid dus voor het Bosz-tijdperk. Maarja, een selectie van 50 man kost ook niet niets.![]()
Gullit + Wotte.
Dat zou betekenen dat ze hem gekocht hebben en niet gehuurd, wat ik dacht. Een huur periode en dan de optie tot koop.quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:42 schreef TC03 het volgende:
[.'Ik ben dolblij dat ik definitief een streep kan zetten onder mijn Oekraďense avontuur.]
Zou weer heerlijk typisch Feyenoord zijn als ie straks voor 3/4 miljoen vertrokken is.quote:RR: Luc Castaignos kiest voor Arsenal
Volgens Radio Rijnmond heeft Luc Castaignos uit alle interesse Arsenal gekozen. Na zijn vakantie in juli wordt er volgens Radio Rijnmond verder onderhandeld tussen Feyenoord en Arsenal. Castaignos zou bij Arsenal willen tekenen en vervolgens terugverhuurd worden aan Feyenoord.
Daar dacht ik ook al aan idd.quote:Op woensdag 10 juni 2009 19:20 schreef Juk het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat ze hem gekocht hebben en niet gehuurd, wat ik dacht. Een huur periode en dan de optie tot koop.
Maar dit is natuurlijk veel beter
Ik kan me er wel iets bij voorstellen als ze er meer dan 5 miljoen voor krijgen. Voor Feyenoord is het verder totaal niet interessant om hem terug te huren, absoluut geen volwaardige basisspeler.quote:
Wow waar kun je die bestellen? Zijn illegaal toch? Ken je een plekje waar ik ze kan kopen?quote:Op woensdag 10 juni 2009 20:04 schreef Feyenoordlife het volgende:
Zo, fakkel voor de eerste taining is besteld
Kijk uit met die belgische fakkels uit vuurwerkwinkels. Sommige smelten net als een kaars, een daarmee wil je niet op de tribune staan. Doet zo fucking veel pijn als je dat spul in je nek krijgt!quote:Op woensdag 10 juni 2009 20:08 schreef Lastpost het volgende:
Ik heb nog steeds bergen fakkels over, tijdens de oud en nieuw inkopen maar een berg meegenomen uit ons buurland en voorlopig nog weinig reden gehad om er een boel af te steken.
Overigens ben ik voor een verkoop van die jonge spits, mits ie ook daadwerkelijk meerdere jaren (geen 2) wordt gestalt bij onze club en ook echt miljoenen oplevert.
Tuurlijk kun je de pech hebben dat die jongen het wél redt van alle jonge gasten die te vroeg vertrekken en dan kankert iedereen weer, andere kant is natuurlijk dat ie mogelijk via de A1 straks niet goed genoeg is qua doorontwikkeling en dan kanekrt iedereen dat we toen die miljoenen hadden moeten pakken en hangen de wanbeleid spanddoeken er weer.
K. ik ga iig niet mee, toch niet genoeg geld.quote:Op woensdag 10 juni 2009 19:14 schreef mister_popcorn het volgende:
komt er nog n Feyenoord fok meet in lissabon dan?
En die castaignodsdinges moet niet op z'n 16e vertrekken. Maar ja, ook hij zal daar waarschijnlijk snel genoeg achterkomen.
http://www.compass24.nlquote:Op woensdag 10 juni 2009 20:27 schreef TN-FR het volgende:
[..]
Wow waar kun je die bestellen? Zijn illegaal toch? Ken je een plekje waar ik ze kan kopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |