quote:Op maandag 8 juni 2009 18:02 schreef Happel het volgende:
[..]
Nieuw
Mario Been (trainer) NEC
Erwin Mulder Excelsior Was verhuurd
Nicky Hofs Vitesse Was verhuurd
Weg
Michael Mols nvt Gestopt
Serginho Greene nnb Geen nieuw contract
Henk Timmer nnb Geen nieuw contract
Glenn Kobussen Go Ahead Eagles Tot medio 2010
Dit is volgens de officiële site de selectie:
[ afbeelding ]
Bij 2.5 miljoen had ik al mijn twijfels bij een bod op Cissé, laat staan bij 5.quote:Streep door Cissé, Dani tekent
Door SJOERD MOSSOU
ROTTERDAM - Feyenoord zet voorlopig een streep door de naam van Sekou Cissé, de Ivoriaanse aanvaller van Roda JC. Nu de Kerkraadse club een aanmerkelijk hoger transferbedrag eist dan eerder werd aangenomen, is de voetballer zo goed als onhaalbaar geworden voor de Rotterdammers.
afbeelding vergroten Sekou Cissé. FOTO PRO SHOTS
Feyenoord wilde Cissé extern financieren en de club had een geldschieter gevonden die garant stond voor een bedrag tussen de twee en de drie miljoen euro. Nu Roda JC minimaal het dubbele vraagt, is snel zaken doen voor Feyenoord feitelijk onmogelijk geworden.
Trainer Mario Been had de externe financier eerder overtuigd dat Cissé voor twee à drie miljoen een investering waard was. Nu dat bedrag veel hoger uitpakt, is het akkoord tussen club en geldschieter niet meer aan de orde. Een forse tegenvaller voor Feyenoord, dat goede kaarten dacht te hebben in de race om Cissé. De speler had na een goed gesprek met Been al aangegeven graag naar de Kuip te willen komen.
FC Twente, dat beduidend meer geld te besteden heeft, is nog wel in de markt voor Cissé. Ook de Enschedese club ging uit van een transferbedrag rond de 2,5 miljoen euro, maar Twente zit niet met handen en voeten gebonden aan een externe financier. Zeker als het Eljero Elia of Marko Arnautovic ziet vertrekken, kan het alsnog toeslaan in Kerkrade.
Ook enkele Franse clubs hebben inmiddels interesse getoond in Cissé, die afgelopen weekeinde voor Ivoorkust uitkwam in het WK-kwalificatieduel met Guinee. Dit tot ergernis van Roda JC, dat de voetballer afgelopen week moest missen in het cruciale play-offs-duel met SC Cambuur.
Omdat de Limburgse club zich in die wedstrijd alsnog verzekerde van een langer verblijf in de eredivisie, is de nood om Cissé te verkopen een stuk minder. Roda JC moet nog altijd terug in de begroting en kan het geld zeer goed gebruiken, maar het hoeft niet meer overhaast toe te happen. Technisch directeur Martin van Geel gaat in zijn onderhandelingen voor de hoofdprijs.
De komst van Dani Fernandez naar Feyenoord wordt morgen wél bekrachtigd. De Spaanse verdediger, die afgelopen seizoen voor NEC uitkwam, ondertekent eindelijk zijn contract voor drie seizoenen, na drie maanden van onderhandelingen. De deal was zo gecompliceerd, omdat de transferrechten in het bezit zijn van Oekraïnse zakenman, terwijl Feyenoord ook deze transfer extern financiert. Dani hoeft alleen nog medisch gekeurd te worden.
Ah, dus het kost iemand (de supporter) geld omdat iemand anders (de fotograaf) z'n werk niet goed doet?quote:
Ze hopen natuurlijk dat een Engelse club dat er voor neerlegd.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 00:33 schreef Kopbal het volgende:
Welke mongool gaat in godsnaam 5 miljoen neerleggen voor Cisse?
Blijkbaar.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 06:41 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ah, dus het kost iemand (de supporter) geld omdat iemand anders (de fotograaf) z'n werk niet goed doet?
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 06:42 schreef Ritmo het volgende:
Godver, grijpen we toch net weer naast Kaka. Kutbeleid.
Sterkte Henke en nabestaanden.quote:Droevige familieomstandigheden Henrik Larsson
Feyenoord heeft met droefheid kennisgenomen van het totaal onverwachte overlijden van de broer van onze oud-speler Henrik Larsson. Het levenloze lichaam van Robert Larsson (35) werd in diens woonplaats Helsinki aangetroffen door de politie. Feyenoord wenst Henrik en zijn familie zeer veel sterkte bij het verwerken van dit zware verlies.
Mooie seizoens-opening toch, thuis tegen een tegenstander waar wat eer tegen te behalen valt?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:35 schreef AartBakkebaard het volgende:
Eerste competitewedstrijd is meteen een lastige:
02/08 Feyenoord sc Heerenveen 14:30 uur
ben dan volgens mij op vakantie nogquote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:43 schreef Lastpost het volgende:
Mooie eerste pot voetbal inderdaad.
Spitsnieuws.nlquote:Straatarm Feyenoord koopt Dani
Feyenoord is er, ondanks de zorgwekkende financiële situatie, in geslaagd Daniel 'Dani' Fernández over te nemen van NEC.
De 26-jarige rechtsback tekent in Rotterdam een contract voor drie seizoenen.
'Moeilijke deal'
"Eindelijk is het rond", zegt Dmitri Selyuk, de zaakwaarnemer van Dani, in Voetbal International. "Ik heb veel deals gedaan, maar dit was de meest ingewikkelde". De transferrechten van de Spanjaard waren in het bezit van een Oekraïnse zakenman.
Externe financiers
De schuld van Feyenoord ligt rond de twintig miljoen euro. De transfer lijkt dan ook gefinacierd door externe geldschieters.
Been
Mario Been blijft dus de trainer van Dani. Ze werkten eerder samen bij NEC en gaan volgend seizoen dus proberen Feyenoord weer op de rails te krijgen.
Dani voetbalde eerder voor Metallurg Donetsk. Sinds 2008 speelde hij in Nijmegen. Dani doorliep zijn jeugdopleiding bij Barcelona. Morgen ondergaat hij een medische keuring.
Dat is ook één van mijn zorgen inderdaad.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:50 schreef TJDoornbos het volgende:
Geen Dani op het shirt van Fernandez aub!
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:50 schreef TJDoornbos het volgende:
Hoezo begrijp je dat niet? Tiendalli is niet goed genoeg, en eventuele stand-ins (Greene en Lucius) zijn vertrokken. Ik snap niet hoe je dat niet kan begrijpen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:49 schreef BertMaalderink het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet wat je met die knakker moet. Al was het de beste back van de wereld, daar ligt het probleem gewoon niet.
Uhhmm dat hangt bij mij van de prestaties afquote:Voor het bemannen van een aantal nieuw te realiseren servicepunten rond thuiswedstrijden van Feyenoord is de club op zoek naar een aantal vrijwilligers dat zich hiervoor het gehele seizoen beschikbaar wil stellen. Bij de servicepunten kunnen bezoekers van wedstrijden van Feyenoord de meest uiteenlopende informatie verkrijgen, zoals informatie over kaartverkoop, wedstrijdbezoek, Het Legioen, Kameraadjes, enz. De vrijwilligers worden aangestuurd door de Afdeling Supporterszaken van Feyenoord.
Functie-eisen:
•Goede kennis van Feyenoord en haar activiteiten
•Goede communicatieve vaardigheden
•Stressbestendig
•In staat om Feyenoord op een positieve manier uit te dragen
•Het gehele seizoen beschikbaar
•Woonachtig in de omgeving van Rotterdam
•Leeftijd: tussen de 20 en 35 jaar
Wij bieden:
Feyenoord biedt promotiemedewerkers het volgende:
•Gratis bezoek van alle thuiswedstrijden
•Een kledingpakket
•Een reiskostenvergoeding
•Consumpties
Reacties:
Feyenoord-supporters die zich willen inzetten als promotiemedewerker kunnen contact opnemen met Atma Bharos via abh@feyenoord.nl. Je kunt tot uiterlijk 1 juli aanstaande reageren.
Goede backs zijn noodzakelijk om goed voetbal te spelenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:49 schreef BertMaalderink het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet wat je met die knakker moet. Al was het de beste back van de wereld, daar ligt het probleem gewoon niet.
feyenoord moet er alles aan doen om deze jongen niet te vroeg te verkopenquote:'Arsenal meldt zich voor Castaignos'
9 juni 2009 K
In de nieuwe uitgave van Sportweek laat de zaakwaarnemer van Luc Castaignos weten dat Arsenal zich officieel heeft gemeld voor de jonge aanvaller. Liverpool zou dat nog niet hebben gedaan. Volgens de zaakwaarnemer staat de 16-jarige spits alleen open voor een overeenkomst met Arsenal indien dat gebeurt in een constructie waarin hij komend seizoen nog bij Feyenoord zou kunnen blijven.
Alsof een rechtsback het grote verschil gaat makenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:49 schreef Kopbal het volgende:
Nee, het probleem ligt inderdaad niet in de verdediging
Gelukkig hebben ze dat dan ook niet gedaan.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:57 schreef BertMaalderink het volgende:
maar als je 20 miljoen in de schulden zit en er komt een externe financier, zou ik er geen dure rechtsback van kopen.
Je kan niet prima uit de voeten met Tiendalli. Naast een keeper is een RB het belangrijkst.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:57 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Alsof een rechtsback het grote verschil gaat maken
Wanneer je organisatie goed staat kan je ook prima uit de voeten met een Tiendalli.
Ik zeg niet dat het geen goede aankoop is, maar als je 20 miljoen in de schulden zit en er komt een externe financier, zou ik er geen dure rechtsback van kopen.
Daarom heet jij ook BertMaalderink op een forum en is Been trainer van Feyenoord.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:32 schreef BertMaalderink het volgende:
Ik vind de keeper en de spitspositie belangrijker. Als je een goede organisatie hebt staan heb je echt geen wereldtopper op rechtsback nodig. Alsof ploegen als Heerenveen en AZ van die geweldenaren op de backpositie hebben staan. De gehele achterhoede van AZ was door jullie weggehoond als ze twee jaar terug waren gekocht.
Zo'n Tiendalli kan gewoon meedraaien als Been eens wat structuur in het elftal brengt.
Het aantrekken van een spits zou veel meer prioriteit moeten hebben. Nu heb je alleen Makaay in de spits, waarvan je nog maar moet afwachten of het ooit nog gaat lopen. En een keeper is belangrijk. Daar had ik m'n centen eerst aan uitgegeven. Daarna zou ik pas naar een RB gaan kijken.
En met welke toptrainer heb ik de eer?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:46 schreef Juk het volgende:
[..]
Daarom heet jij ook BertMaalderink op een forum en is Been trainer van Feyenoord.
Dat is al jaren bekendquote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:52 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Volgens een Zweeds blad wilt Lazio Roma Labinot Harbuzi..zullen de meeste denken, maar diezelfde Harbuzi heeft hier als tiener meerdere jaren onder contract gestaan. Na o.a. Curth, Bastos en Elmander de volgende die dus aantoont dat Feyenoord wel degelijke kan scouten, maar in de behandeling van de talenten tekort schiet.
Kansloze constructie, toch? Alsof die gozert op zijn 16e gaat debuteren in Feyenoord 1!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:11 schreef buddyb het volgende:
'Arsenal meldt zich voor Castaignos'
9 juni 2009 K
In de nieuwe uitgave van Sportweek laat de zaakwaarnemer van Luc Castaignos weten dat Arsenal zich officieel heeft gemeld voor de jonge aanvaller. Liverpool zou dat nog niet hebben gedaan. Volgens de zaakwaarnemer staat de 16-jarige spits alleen open voor een overeenkomst met Arsenal indien dat gebeurt in een constructie waarin hij komend seizoen nog bij Feyenoord zou kunnen blijven.
Precies. Overigens is dat niet wat de zaakwaarnemer heeft gezegd. Die had het over 'rustig kunnen blijven ontwikkelen bij Feyenoord'. Dat 'ene seizoen' is dus niet daadwerkelijk genoemd door hem dacht ik.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:15 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Kansloze constructie, toch? Alsof die gozert op zijn 16e gaat debuteren in Feyenoord 1!
Jij bent het niet eens met de beslissing van Been, ik niet.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:49 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
En met welke toptrainer heb ik de eer?
Wijnaldum was nog jonger dan hem.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:15 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Kansloze constructie, toch? Alsof die gozert op zijn 16e gaat debuteren in Feyenoord 1!
Dat betekend nog niet dat de trainer alles beter weet, ziet en zal invullen natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:23 schreef Juk het volgende:
[..]
Jij bent het niet eens met de beslissing van Been, ik niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |