RAAAAAAH!quote:Op zaterdag 6 juni 2009 10:01 schreef bartschaijk70 het volgende:
ik vraag om normalen onderwerpen die ook iedereen intresant zouw kunnen vinden.
Ja of mensen die 'ik irriteer me' zeggen in plaats van 'ik erger me'quote:Op maandag 8 juni 2009 11:32 schreef Kopbal het volgende:
Ik irriteer me nog steeds het meest aan is ipv eens. Dat verspreidt zich ook over heel Nederland de laatste tijd lijkt het wel.
Ik huil met je mee.quote:Op maandag 8 juni 2009 11:33 schreef Isdatzo het volgende:
Ja, mensen moeten dat is afleren!
Daar irriteer ik me echt aan!
.
.
.
.
![]()
.
Hullie.quote:Op maandag 8 juni 2009 11:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En hun maken nog veel meer taalfouten!
Oh, mag best, maar niet in TT's. Nergens voor nodig.quote:Op maandag 8 juni 2009 11:38 schreef Kopbal het volgende:
Oh jee, kanker mag natuurlijk niet.
Tyfus wel.
Dank! Mag het k woord niet meer op FoK! tegenwoordig? Of alleen niet meer in TT's?quote:
Wou(den) is minder formeel dan wilde(n), maar niet fout.quote:Op maandag 8 juni 2009 11:40 schreef Mozy het volgende:
Wij wouden naar de bios gaan.
Ik irriteert mijn er ook aan!!quote:Op maandag 8 juni 2009 11:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, mensen moeten dat is afleren!
Daar irriteer ik me echt aan!
.
.
.
.
![]()
.
Ik heb tot vandaag altijd gedacht dat 'wouden' fout was...quote:Op maandag 8 juni 2009 11:43 schreef TNA het volgende:
[..]
Wou(den) is minder formeel dan wilde(n), maar niet fout.
Ik wou is toch ook heel normaal?quote:Op maandag 8 juni 2009 11:45 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
Ik heb tot vandaag altijd gedacht dat 'wouden' fout was...
Ik ook.quote:Op maandag 8 juni 2009 11:45 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
quote:
quote:bmw 3 serie 1.8 i 1993 met nieuwen apk zeer goeden staat!!!
http://www.vandale.nl/van(...)ek/?zoekwoord=willenquote:Op maandag 8 juni 2009 11:45 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
quote:Op maandag 8 juni 2009 11:32 schreef Kopbal het volgende:
Ik irriteer me nog steeds het meest aan is ipv eens. Dat verspreidt zich ook over heel Nederland de laatste tijd lijkt het wel.
quote:Op maandag 8 juni 2009 11:48 schreef TNA het volgende:
[..]
http://www.vandale.nl/van(...)ek/?zoekwoord=willen
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/919/
Wilde is wel beter. Wou is meer voor iets als "Ik wou dat ik Elisha Cuthbert had". Maar goed, je mag beide vormen gebruiken, hoewel wilde(n) voor schrijftaal is aan te raden.
quote:Op maandag 8 juni 2009 11:48 schreef TNA het volgende:
[..]
http://www.vandale.nl/van(...)ek/?zoekwoord=willen
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/919/
Wilde is wel beter. Wou is meer voor iets als "Ik wou dat ik Elisha Cuthbert had". Maar goed, je mag beide vormen gebruiken, hoewel wilde(n) voor schrijftaal is aan te raden.
Ja, maar je legendarische lerares had ook gelijk.quote:Op maandag 8 juni 2009 11:51 schreef godigita het volgende:
[..]De lijfspreuk van mijn enigszins legendarische groep 5 lerares was 'Wouden zijn BOSSEN!!!'. Ga je me nu vertellen dat wouden mag?
Mag het? Ja.quote:Op maandag 8 juni 2009 11:51 schreef godigita het volgende:
[..]De lijfspreuk van mijn enigszins legendarische groep 5 lerares was 'Wouden zijn BOSSEN!!!'. Ga je me nu vertellen dat wouden mag?
Ik dacht dat 'wou' spreektaal was en wel goedgekeurd werd (voornamelijk in zinnen zoals hierboven genoemd, soort van 'zou willen'), en 'wouden' gewoon fout. Wouden is 't meervoud van woud (bos)... Maar goed, weer wat geleerd vandaag!quote:
Wilden is het meervoud van wilde.quote:Op maandag 8 juni 2009 11:51 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
Ik dacht dat 'wou' spreektaal was en wel goedgekeurd werd (voornamelijk in zinnen zoals hierboven genoemd, soort van 'zou willen'), en 'wouden' gewoon fout. Wouden is 't meervoud van woud (bos)... Maar goed, weer wat geleerd vandaag!
En wezen zijn KINDEREN ZONDER OUDERS!!!quote:Op maandag 8 juni 2009 11:51 schreef godigita het volgende:De lijfspreuk van mijn enigszins legendarische groep 5 lerares was 'Wouden zijn BOSSEN!!!'. Ga je me nu vertellen dat wouden mag?
quote:Op maandag 8 juni 2009 11:54 schreef TNA het volgende:
[..]
Wilden is het meervoud van wilde.
[ afbeelding ]
Dat mag overigens ook.quote:Op maandag 8 juni 2009 11:54 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
En wezen zijn KINDEREN ZONDER OUDERS!!!
(als in: 'we zijn wezen schaatsen."'
quote:Op maandag 8 juni 2009 11:54 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
En wezen zijn KINDEREN ZONDER OUDERS!!!
(als in: 'we zijn wezen kamperen'.)
quote:Op maandag 8 juni 2009 11:39 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Oh, mag best, maar niet in TT's. Nergens voor nodig.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/442/je_kan_kunt/quote:Op maandag 8 juni 2009 12:34 schreef thefunny het volgende:
Wat ik vaak tegen kom, is
"U kan ook" of "Je kan ook", zelfs in professionele bedrijfsbrochures.
U KUNT OOK, JE KUNT OOK
Druk maken om spellingsfouten op een internetforumpjequote:Op maandag 8 juni 2009 11:32 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
'Jouwn' kan ik me ook zo druk om maken.
Enigste kan geloof ik wel toch? Maar dan heeft het niet dezelfde betekenis als 'enig kind' of 'dat was het enige snoepje dat nog over was' bijvoorbeeld.quote:Op maandag 8 juni 2009 17:46 schreef donnakol het volgende:
Enigste..wanneer gaat men dat goed zeggen?
Als er iemand gequote moet worden in de OP....quote:Op maandag 8 juni 2009 19:08 schreef phpmystyle het volgende:
Ik kan het niet laten om hier te posten
dat wordt ook andersom gebruikt!quote:
Het is inderdaad enige tenzij je het als overtreffende trap van 'enig' als in: 'leuk' gebruikt. Dan is het wel enigste.quote:Op maandag 8 juni 2009 17:58 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Enigste kan geloof ik wel toch? Maar dan heeft het niet dezelfde betekenis als 'enig kind' of 'dat was het enige snoepje dat nog over was' bijvoorbeeld.
Maar als je zegt "Oh wat is dat enig! Dat is het enigste popje wat ik ooit heb gezien!", dan klopt het toch? Of moet het dan zijn 'meest enige'?
Oh btw, nu ik het ff na lees lijkt het me logischer dat het 'meest enige' zou zijn...
Wat vinden/weten jullie?
Die laatste klopt sowieso van geen kant.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:07 schreef daReaper het volgende:
mensen die engelse woorden in het nederlands op z'n engels vervoegen
Hij is met zijn auto gecrashed
Hij owned jou
Advies neemt hij niet aan, want hij vindt zichzelf uiteraard geweldig schrijvenquote:Hopelijk u voldoende met dit schrijven te hebben geinformeerd en Ik hoor graag van u betreffende de mogelijkheden voor het bezoek aan U, uw team as woensdag.
WTFquote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:37 schreef JX het volgende:
Ik wil ook ff klagen hier. Mijn collega/leidinggevende moet eens leren schrijven![]()
[..]
Advies neemt hij niet aan, want hij vindt zichzelf uiteraard geweldig schrijven![]()
Heb meelij
Nekschotquote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:45 schreef florabay het volgende:
Ik ken iemand die jijgenlijk typt in plaats van eigenlijk
quote:Ik verneem graag feedback van U op de inhoud van de offerte
quote:Daarnaast heb ik een vraag of als U tijd ziet om vrijdag (datum) kort bij u langs te komen voor een kennismakingsbezoek zodat we dan de wijzigingen kunnen doornemen
Kill mequote:Hopend u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en ik kijk uit naar onze kennismaking.
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:23 schreef Suusje-V het volgende:
Net ff nog verder op google gezocht. Kom ik dit tegen:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |