Ik ga met hem op vakantie, dus ben ook geintresseerd in de tips! Even voor de duidelijkheid, we beginnen bovenlangs.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:36 schreef Smaharba het volgende:
Wij zijn van plan om deze route te nemen 9 juli. Nog tips voor een andere route of iets dergelijks?
[ afbeelding ]
quote:1st class train travel.
Unlimited travel on the national rail networks in Bulgaria, Greece, Macedonia, Montenegro, Romania, Serbia, and Turkey
Choice of 5, 10, or 15 days of unlimited train travel in a one-month period.
prijzenquote:5 days in 1 month $153.00
10 days in 1 month $268.00
15 days in 1 month $324.00
Zie er een beetje hetzelfde uit als wat ik wil gaan doen, maar dan de andere kant op. Terugvliegen vanuit Istanbul dus.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:57 schreef Totziens het volgende:
Ik heb een globale planning van mijn reis gemaakt en vertrek eind Juni:
Maar grote kans dat er nog wat gaat veranderen
wij doen juist andersom omdat je anders op een bepaalde dag en bepaalde tijd in istanbul moet. Ik zou de hele reis zitten stressen of we dat wel zullen halen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 09:40 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Zie er een beetje hetzelfde uit als wat ik wil gaan doen, maar dan de andere kant op. Terugvliegen vanuit Istanbul dus.
Als ik van Istanbul terug zou gaan met de trein, dan krijg ik het gevoel dat de vakantie al voorbij is, en ik elke dag een beetje dichter bij huis kom![]()
Vanuit Nederland?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:45 schreef boeiuh het volgende:
Wat kost een enkeltje naar Istanbul met de trein ongeveer? Thanks!
owh dus je bent wel een betrouwbare bron dus! Das mooi, ik durfde er al niet meer op te hopen toen ik die prijzen zagquote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:58 schreef Totziens het volgende:
Ik ga nog steeds op de bonnefooi maar zo'n route lijkt me wel tof. Ik lees er (misschien te) veel over dus dan komt er steeds meer bij wat me leuk lijkt hehe.
In Istanbul kun je die 5 dagen in 1 maand dus voor 55 Lira/25 euro kopen, verschilt per land en vooraf kopen op zo'n railsite is verschrikkelijk duur en belachelijk wat ze er dus aan verdienen Leep!
@Pleasureman - Ik heb de afgelopen maanden in Istanbul gewoond dus voor mij is het thuis verlaten en uiteindelijk ook weer thuis belanden
"gratis" + reserveringskosten voor je zit/slaapplaats. Die kunnen in sommige landen nog flink oplopenquote:Op zondag 21 juni 2009 15:16 schreef Spougle het volgende:
Misschien een domme vraag, maar ik hoor er nu pas voor het eerst over. Krijg je nu korting met zo een interrail pas of kan je voor dat eenmalige bedrag daarna gewoon "gratis" door Europa reizen?
Oké bedankt. En in welke landen loopt dat dan zo hoog op? En aan hoeveel moet ik dan ongeveer denken?quote:Op zondag 21 juni 2009 17:46 schreef MCH het volgende:
[..]
"gratis" + reserveringskosten voor je zit/slaapplaats. Die kunnen in sommige landen nog flink oplopen
Tering, zoek het zelf uit.quote:Op maandag 22 juni 2009 12:46 schreef Spougle het volgende:
[..]
Oké bedankt. En in welke landen loopt dat dan zo hoog op? En aan hoeveel moet ik dan ongeveer denken?
Sorry hoor dacht dat dit een interrail topic was. En dat ik dat gewoon hier kon vragen.quote:
Het is inderdaad een soort zoekmachine hier. Als je echt zeker weet dat je wilt gaan interrailen en je hebt speciale vragen kun je terecht op het forum van www.worldonrails.nl Ze hebben daar ook een forumonderdeel 'FAQ per land' dat de meeste toeslagen per land en per trein aangeeft. Daar zou ik eens gaan kijken. Succes.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:57 schreef Spougle het volgende:
[..]
Sorry hoor dacht dat dit een interrail topic was. En dat ik dat gewoon hier kon vragen.![]()
De meeste hotels vragen inderdaad al vooraf om een deel per creditcard te betalen. De rest van het bedrag kun je in het hotel bij aankomst contant betalen. Andere hotels willen dat je alles al in één keer per creditcard betaald. Verschilt dus per hotel.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 03:48 schreef PeoplesFernandez het volgende:
kan je contant betalen bij hostels/hotels of is het allemaal creditcard?
Het idee achter CC is toch dat het pas later wordt afgeboekt?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:54 schreef PeoplesFernandez het volgende:
zijn er ook hotels of hostels waarbij je gewoon alles contant kan betalen? heb niet echt zin om geld op mijn CC te zetten
Dat verschilt dus. Sommige hotels schrijven ook meteen (een deel) af.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:56 schreef zquing het volgende:
[..]
Het idee achter CC is toch dat het pas later wordt afgeboekt?
Ik heb wel ervaring (2003) met de trein van Triëste naar Ljubljana en daar kwam toen geen taxi of bus bij kijken.quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:08 schreef Fentoozler het volgende:
Iemand héél toevallig ervaring met de trein vanuit Venetië naar Ljubljana? Blijkt dat je daar in Gorizia de bus/taxi moet pakken en dit staat ook zo beschreven, maar iemand ervaring?
Ikzelf ben er drie dagen geweest en die heb je in mijn ogen ook minimaal wel nodig.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:58 schreef Zephyrus het volgende:
Istanbul lijkt me een geweldige stad. Hoeveel dagen zijn volgens jullie minimaal 'vereist' om een aardige indruk te krijgen?
hoe was bulgarije???quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:32 schreef Totziens het volgende:
Zo, ik ben terug! Ik heb toevallig ook de trein gepakt richting Bucharest vanuit Istanbul en deze was prima. Niet online te boeken maar als je 4/5 dagen in Istanbul bent en één van die dagen even naar het sirkeci station gaat en boekt dan komt het helemaal goed. Ik raad trouwens aan om eerder uit te stappen: Veliko Tarnovo, Bulgarije.
Boekarest heb ik nog geen positief verhaal over gehoord tijdens mijn trip, Brasov echter wel weer.
Veel plezier in ieder geval!
Super! Dus de trein ter plekke boeken is het beste ('t zal wel de enige optie zijn)? Hetgeen dat mij dwars zit met ter plekke boeken is dat de trein straks vol is geboekt, of loopt dit wel los? Hoeveel was je trouwens kwijt voor de route (enkele reis)?quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:32 schreef Totziens het volgende:
Zo, ik ben terug! Ik heb toevallig ook de trein gepakt richting Bucharest vanuit Istanbul en deze was prima. Niet online te boeken maar als je 4/5 dagen in Istanbul bent en één van die dagen even naar het sirkeci station gaat en boekt dan komt het helemaal goed. Ik raad trouwens aan om eerder uit te stappen: Veliko Tarnovo, Bulgarije.
Boekarest heb ik nog geen positief verhaal over gehoord tijdens mijn trip, Brasov echter wel weer.
Veel plezier in ieder geval!
Dat scheelt dan nog die ¤ 45!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:10 schreef Totziens het volgende:
Bulgarije was mooi en ik voelde me veilig, sla Sofia alleen over en ga naar Veliko Tarnavo, Plovdiv of Varna (kust). Voor plovdiv en Varna kun je het beste de bus pakken vanuit Istanbul volgens mij, trein voor veliko tarnavo (richting bucharest). Trein daar boeken is je enige optie en hij zat volgens mij niet vol toen ik mee ging, als jij op je 1e dag meteen even naar het treinstation gaat komt het helemaal goed volgens mij. Ik heb de duurdere variant gedaan, een slaapcompartiment (in mn uppie en kon op slot) wat me 45 euro heeft gekost. Ga lekker voor de couchette zou ik zeggen, maar dat is achteraf.
Van anderen en locals heb ik gehoord dat nachttreinen rond Sarajevo, Budapest en in Polen niet aan te raden zijn qua veiligheid maar zo lang je met wat meer mensen bent zal het wel los lopen.
En hoe zat het nu precies met dat balkan ticket? wat heb je nu betaald voor welke termijn?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:33 schreef Totziens het volgende:
Belachelijk zeg dat ze met die prijs aan komen, klopt niks van. Ik googlde vaak even mijn route om een prijsindicatie te krijgen, vaak is het al eens ergens anders gevraagd.
Kosten bij de grens zijn er volgens mij niet, alleen als je Turkije in gaat moet je 10 euro voor een visum betalen.
De trein van Istanbul naar Bucharest was veilig naar mijn idee. Veel plezier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |