abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70255864
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:57 schreef Spougle het volgende:

[..]

Sorry hoor dacht dat dit een interrail topic was. En dat ik dat gewoon hier kon vragen.
Het is inderdaad een soort zoekmachine hier. Als je echt zeker weet dat je wilt gaan interrailen en je hebt speciale vragen kun je terecht op het forum van www.worldonrails.nl Ze hebben daar ook een forumonderdeel 'FAQ per land' dat de meeste toeslagen per land en per trein aangeeft. Daar zou ik eens gaan kijken. Succes.
pi_70256056
Veel plezier Maarten

Ik begin donderdagavond met mijn reis richting Nederland, eerste stop is Veliko Tarnovo/Bulgarije... morgen kaartje kopen
pi_70259464
Zag op ns highspeed dat een ritje berlijn nu ¤31,- is.. Al zul je bij aankomst daar wel weer ¤400,- in een weekendje uitgeven
Kom je veel backpakkers tegen in internationale 'treinen'? heb het nog nooit gedaan...
pi_70417149
hallo allemaal, snel ff wat vraagjes:

is er een minimum periode waarin je je interrail kaart moet kopen en ophalen voordat hij in kan gaan?

kan je contant betalen bij hostels/hotels of is het allemaal creditcard?
pi_70420863
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 03:48 schreef PeoplesFernandez het volgende:
kan je contant betalen bij hostels/hotels of is het allemaal creditcard?
De meeste hotels vragen inderdaad al vooraf om een deel per creditcard te betalen. De rest van het bedrag kun je in het hotel bij aankomst contant betalen. Andere hotels willen dat je alles al in één keer per creditcard betaald. Verschilt dus per hotel.
pi_70422535
zijn er ook hotels of hostels waarbij je gewoon alles contant kan betalen? heb niet echt zin om geld op mijn CC te zetten
  zaterdag 27 juni 2009 @ 13:56:13 #32
122997 zquing
Drama Junk
pi_70422575
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 13:54 schreef PeoplesFernandez het volgende:
zijn er ook hotels of hostels waarbij je gewoon alles contant kan betalen? heb niet echt zin om geld op mijn CC te zetten
Het idee achter CC is toch dat het pas later wordt afgeboekt?
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_70427722
ik snap het niet? :p
pi_70428541
kan ik ook gewoon mijn creditcard gegevens doorgeven zodat ze weten dat ik een echt persoon ben? anders moet ik voor meerdere mensen telkens betalen aangezien ik de enige ben met een CC.

hoe werkt dit precies bij de meeste hostels/hotels?
pi_70435069
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 13:56 schreef zquing het volgende:

[..]

Het idee achter CC is toch dat het pas later wordt afgeboekt?
Dat verschilt dus. Sommige hotels schrijven ook meteen (een deel) af.
  maandag 13 juli 2009 @ 13:13:34 #36
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_70931499
schopje omdat ik benieuwd ben hoe het met totziens gaat
of niet natuurlijk
pi_71041214
Iemand héél toevallig ervaring met de trein vanuit Venetië naar Ljubljana? Blijkt dat je daar in Gorizia de bus/taxi moet pakken en dit staat ook zo beschreven, maar iemand ervaring?
  maandag 20 juli 2009 @ 11:50:28 #38
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_71144229
voorprettopic.
Nog even een vraagje. De rest van onze groep wil graag camperen tijdens onze reis. Ik zelf prefereer ook camperen boven hostels. Echter lijkt het me niet heel erg realistisch dat er campings op loopafstand van het OV liggen. Vind het ook zonde om 3 weken met campeer spul te slepen als we het toch niet kunnen gebruiken.
Wat is jullie mening?
of niet natuurlijk
  maandag 20 juli 2009 @ 12:47:04 #39
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71145968
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:08 schreef Fentoozler het volgende:
Iemand héél toevallig ervaring met de trein vanuit Venetië naar Ljubljana? Blijkt dat je daar in Gorizia de bus/taxi moet pakken en dit staat ook zo beschreven, maar iemand ervaring?
Ik heb wel ervaring (2003) met de trein van Triëste naar Ljubljana en daar kwam toen geen taxi of bus bij kijken.

Een check op www.bahn.de laat zien dat er nog steeds één rechtstreekse trein per dag rijdt (vanaf Venetië althans). En die komt nog steeds midden in de nacht aan...
Met overstap in Villach (Oostenrijk) zijn er meer mogelijkheden.
pi_71187878
Ik vertrek dit weekend, 25 juli. Heb een Global Pass gekocht voor 22 dagen aaneengesloten. Wenen, Bratislava, Budapest, Balatonmeer, Zagreb en Rijeka zitten in de planning
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_71191421
Ik ben van plan om van Istanbul met de trein richting Boekarest te gaan. Nu heb ik via de internationale reisplanner vernomen dat er een directe trein gaat van Istanbul naar Boekarest. Iemand ervaring?

De planner kan alleen geen prijs geven, heeft iemand een idee hoeveel dit zal kosten? Op de site van de Turkse spoorwegen staat dat een enkeltje 86,5 Lire kost (ongeveer ¤40). Klopt dit en zijn deze tickets überhaupt (online) te koop vanuit Nederland of moet dit per se ter plekke?

Istanbul lijkt me een geweldige stad. Hoeveel dagen zijn volgens jullie minimaal 'vereist' om een aardige indruk te krijgen?
pi_71260246
Zo, ik ben terug! Ik heb toevallig ook de trein gepakt richting Bucharest vanuit Istanbul en deze was prima. Niet online te boeken maar als je 4/5 dagen in Istanbul bent en één van die dagen even naar het sirkeci station gaat en boekt dan komt het helemaal goed. Ik raad trouwens aan om eerder uit te stappen: Veliko Tarnovo, Bulgarije.
Boekarest heb ik nog geen positief verhaal over gehoord tijdens mijn trip, Brasov echter wel weer.

Veel plezier in ieder geval!
pi_71261184
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:58 schreef Zephyrus het volgende:
Istanbul lijkt me een geweldige stad. Hoeveel dagen zijn volgens jullie minimaal 'vereist' om een aardige indruk te krijgen?
Ikzelf ben er drie dagen geweest en die heb je in mijn ogen ook minimaal wel nodig.
pi_71263218
Kun als Nederlander ook een Interrailkaart aanschaffen buiten Nederland? In Griekenland bijvoorbeeld?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  donderdag 23 juli 2009 @ 23:08:14 #45
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_71267810
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 19:32 schreef Totziens het volgende:
Zo, ik ben terug! Ik heb toevallig ook de trein gepakt richting Bucharest vanuit Istanbul en deze was prima. Niet online te boeken maar als je 4/5 dagen in Istanbul bent en één van die dagen even naar het sirkeci station gaat en boekt dan komt het helemaal goed. Ik raad trouwens aan om eerder uit te stappen: Veliko Tarnovo, Bulgarije.
Boekarest heb ik nog geen positief verhaal over gehoord tijdens mijn trip, Brasov echter wel weer.

hoe was bulgarije???
voelde je daar veilig enzo?
of niet natuurlijk
pi_71268614
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 19:32 schreef Totziens het volgende:

Super! Dus de trein ter plekke boeken is het beste ('t zal wel de enige optie zijn)? Hetgeen dat mij dwars zit met ter plekke boeken is dat de trein straks vol is geboekt, of loopt dit wel los? Hoeveel was je trouwens kwijt voor de route (enkele reis)?
pi_71285618
Bulgarije was mooi en ik voelde me veilig, sla Sofia alleen over en ga naar Veliko Tarnavo, Plovdiv of Varna (kust). Voor plovdiv en Varna kun je het beste de bus pakken vanuit Istanbul volgens mij, trein voor veliko tarnavo (richting bucharest). Trein daar boeken is je enige optie en hij zat volgens mij niet vol toen ik mee ging, als jij op je 1e dag meteen even naar het treinstation gaat komt het helemaal goed volgens mij. Ik heb de duurdere variant gedaan, een slaapcompartiment (in mn uppie en kon op slot) wat me 45 euro heeft gekost. Ga lekker voor de couchette zou ik zeggen, maar dat is achteraf.

Van anderen en locals heb ik gehoord dat nachttreinen rond Sarajevo, Budapest en in Polen niet aan te raden zijn qua veiligheid maar zo lang je met wat meer mensen bent zal het wel los lopen.
pi_71299797
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:10 schreef Totziens het volgende:
Bulgarije was mooi en ik voelde me veilig, sla Sofia alleen over en ga naar Veliko Tarnavo, Plovdiv of Varna (kust). Voor plovdiv en Varna kun je het beste de bus pakken vanuit Istanbul volgens mij, trein voor veliko tarnavo (richting bucharest). Trein daar boeken is je enige optie en hij zat volgens mij niet vol toen ik mee ging, als jij op je 1e dag meteen even naar het treinstation gaat komt het helemaal goed volgens mij. Ik heb de duurdere variant gedaan, een slaapcompartiment (in mn uppie en kon op slot) wat me 45 euro heeft gekost. Ga lekker voor de couchette zou ik zeggen, maar dat is achteraf.

Van anderen en locals heb ik gehoord dat nachttreinen rond Sarajevo, Budapest en in Polen niet aan te raden zijn qua veiligheid maar zo lang je met wat meer mensen bent zal het wel los lopen.
Dat scheelt dan nog die ¤ 45! Ik had gebeld met treinreiswinkel en gevraagd naar de prijs van een enkeltje Istanbul - Boekarest op een willekeurige dag in augustus: rond de ¤150,- Ze voegde er ook nog aan toe dat dit exclusief kosten bij de grens (?) was...

Ik ga inderdaad in m'n eentje, althans tot zover... is jouw opmerking over de nachtreinen rond Sarajevo, Budapest en in Polen ook van toepassing op 'mijn' route?

In ieder geval thanks voor het advies
pi_71312615
Belachelijk zeg dat ze met die prijs aan komen, klopt niks van. Ik googlde vaak even mijn route om een prijsindicatie te krijgen, vaak is het al eens ergens anders gevraagd.
Kosten bij de grens zijn er volgens mij niet, alleen als je Turkije in gaat moet je 10 euro voor een visum betalen.
De trein van Istanbul naar Bucharest was veilig naar mijn idee. Veel plezier.
  maandag 27 juli 2009 @ 10:50:30 #50
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_71358926
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:33 schreef Totziens het volgende:
Belachelijk zeg dat ze met die prijs aan komen, klopt niks van. Ik googlde vaak even mijn route om een prijsindicatie te krijgen, vaak is het al eens ergens anders gevraagd.
Kosten bij de grens zijn er volgens mij niet, alleen als je Turkije in gaat moet je 10 euro voor een visum betalen.
De trein van Istanbul naar Bucharest was veilig naar mijn idee. Veel plezier.
En hoe zat het nu precies met dat balkan ticket? wat heb je nu betaald voor welke termijn?
Sofia trok me sowieso al niet maar Bulgarije lijkt me zo moooi Vriendin wil via griekenland/macedonie naar servie. Maar noord griekenland tekt me dan weer totaaaal niet
of niet natuurlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')