abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:03:28 #101
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_70088591
Je hebt hier nu verschillende adviezen gehad, heb je ergens iets aan? Ga je er wat mee doen?
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:47:20 #102
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_70101360
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:39 schreef cat2 het volgende:
praktische adviezen zijn altijd welkom simmu.
ik zou zeggen beëindig de relatie, dan heeft je vriend er ook wat aan, je stelt je hier iig niet positief op,maar erg koppig en eigenwijs. en das niet de juiste vrouw voor hem, zo kan hij zich nooit ontplooien.
pi_70105055
Ik ben van nature niet iemand die direct is en ook niet dominant. Dat is mijn aard niet. Ik reageer wel zo op dingen die ik echt niet vind kloppen, zoals hier een moeder die haar kind afblaft en achter stelt op haar andere kind. In mijn ogen kun je dat dus niet maken. Dit kan ten koste gaan van iemands zelfvertrouwen. Ik ben daar heel fel op. Het feit dat ze amper tegen mijn vriend praten, hem nergens bij betrekken en eigenlijk in hun hele houding zich in allerlei opzichten beter vinden dan mijn vriend werkt voor mij als een rode lap op een stier. Ik reageer daar heel fel op.

Voor mij zit een juiste oplossing er inderdaad nog niet bij. Het is heel makkelijk te zeggen dat je het maar moet uitmaken en dat je het los moet maken, maar ik denk dat als iemand in dezelfde situatie zou zitten daar heel anders over denkt. Ik vind de hele houding naar mijn vriend toe meestal niet respectvol en ik vind dat hij beter verdient.
pi_70105253
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik zou zeggen beëindig de relatie, dan heeft je vriend er ook wat aan, je stelt je hier iig niet positief op,maar erg koppig en eigenwijs. en das niet de juiste vrouw voor hem, zo kan hij zich nooit ontplooien.
nou, vergeet niet dat dit een forum is he. dit is een plaats waar je ongegeneerd je ergernis mag uiten. in ruil daarvoor wordt je door alle andere mensen hier dan ook net zo ongegeneerd neergesabeld

ik kan natuurlijk alleen voor mezelf (mbt de schoonkrengen) spreken, maar het van je afschrijven op een forum kan iig eventjes opluchten en soms doe je ideetjes op. (tip: google "simmu schoonfamilie" voor ergenis over schoonkrengen)

een voorbeeldje uit de practische hoek. als mijn schoonfamilie sangdrax (mijn partner) willen bereiken bellen ze altijd? juist: mij. en allemaal minstens tweemaal per week. niet opnemen helpt niet (dan stroomt steeds de vopicemail over), direct zeggen dat we dit niet waarderen helpt niet. die lui hebben een blok beton van 5 meter lang en 3 meter dik voor hun kop.
oplossing: andere mobiel (+nr) voor mij en mijn oude mobiel naar sandrax. en nee. mijn nr krijgen ze gewoon niet. punt. (daar is nu dan weer gezever over aangezien sangdrax zo handig was om te zeggen dat ik een nieuw mobiel heb.......). en op wonderlijke wijze heb ik altijd als schoonpa op bezoek komt elders een afspraak, hoe wonderlijk nou toch, sorrie!

in een dergelijke hoek moet je het zoeken. zoek gewoon een practische oplossing voor wat *jij* vervelend vind, en never mind de rest. blijkbaar ben je verder heel gelukkig met je vriend. tis zijn moeder. niet de jouwe. dus dan ook niet jouw probleem. niks mis met stevig vluchtgedrag op de juiste tijd
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_70105377
quote:
Het feit dat ze amper tegen mijn vriend praten, hem nergens bij betrekken
stimuleer dat dan toch meid! dan gaan jullie toch gewoon niet mee naar familieevenement X waar de rest wel voor uitgenodigd had! en verjaardagen? als je vriend er niet aan denkt, hunnie jullie niet uitnodigen, dan hoef je toch verder ook niks met die lui. ironisch genoeg kom ik er zelf niet zo makkelijk vanaf. mijn schoonkrengen zouden liefst elke dag op de stoep staan (volgende tip: ga gewoon 200 kilometer ver weg wonen, dat scheelt al een boel in bezoekjes )
pi_70105512
Dat heb ik al een paar keer aangegeven. Vind ik zelf ook de beste oplossing.

Maar als ie aangeeft niet te willen komen worden ze kwaad op hem. Hij durft dus echt niet zonder iets te laten weten weg te blijven omdat hij bang is dat zijn moeder dan hysterisch voor onze deur staat omdat ze kwaad is dat hij niet is geweest.

Verder zijn ze helemaal niet dwingend of zo.

simmu hoe zou je het volgende dan doen: uitnodigingen verjaardagen van zijn zus/zwager e.d. loopt altijd via zijn moeder. Zijn zus vraagt hem zelf niet. Dan maar gewoon niet gaan??
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:55:08 #107
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_70107605
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 18:58 schreef cat2 het volgende:
simmu hoe zou je het volgende dan doen: uitnodigingen verjaardagen van zijn zus/zwager e.d. loopt altijd via zijn moeder. Zijn zus vraagt hem zelf niet. Dan maar gewoon niet gaan??
Dat lijkt me logisch, als je niet door iemand zelf wordt uitgenodigd, dan is het niet sjiek om wel te komen op te dagen.
Dus gewoon niet komen en als mamma commentaar heeft, pech daar ben je geen verantwoording voor schuldig,ook niet aan die zus, want je hebt toch geen uitnodiging ontvangen.
pi_70107745
quote:

Maar als ie aangeeft niet te willen komen worden ze kwaad op hem. Hij durft dus echt niet zonder iets te laten weten weg te blijven omdat hij bang is dat zijn moeder dan hysterisch voor onze deur staat omdat ze kwaad is dat hij niet is geweest.

Als mijn zus jarig is dan bel ik zelf wel op om te vragen of en wanneer ze het viert. Verder horen mijn zus en ik ook veel over elkaar via mijn moeder, dus kan ook maar zo dat mijn moeder begint over de verjaardag.
pi_70107785
zo denk ik er dus ook over.
Maar vriend durft dit niet snel te doen. Hoop dat hij het toch een keer doet.

Maar het is toch ook niet echt normaal dat alles via de moeder verloopt en dat broer en zus verder geen direct contact hebben met elkaar??

@Xennia, jij belt je zus tenminste zelf nog op af en toe. Bij mijn vriend en zus loopt echt alle contact via de moeder. Ze bellen elkaar echt nooit. Zus belt 3 keer per jaar of zo naar ons om te vragen of wij dan weten waar moeder is. Dat is het contact tussen broer en zus. Vind ik ook niet erg eigenlijk. Het gaat mij meer om de denigrerende houding naar mijn vriend toe. Daar val ik wel over.
pi_70108868
quote:

kijk, als zn moeder hem uitnodigt is het afhankelijk van of hij wil of niet. en daarna komt pas aan jou de keus of je meegaat. als die moeder er verder niks specifiek van zegt, tsja. dan gewoon wijselijk de mond houden en achteraf de nijd negeren onder het motto "had je maar iets moeten zeggen
pi_70109215
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:59 schreef cat2 het volgende:
Maar het is toch ook niet echt normaal dat alles via de moeder verloopt en dat broer en zus verder geen direct contact hebben met elkaar??
Als ze daar beiden geen behoefte aan hebben, doet het er niet toe of het als normaal wordt beschouwd
pi_70109399
Op zich is het ook niet zo'n probleem xennia.

Ik tel daar wel alle keren bij op dat mijn vriend wordt genegeerd en buiten gelegenheden wordt gehouden. Dan zie ik het gebrek aan contact niet meer als geen behoefte hebben aan. Ik zie het dan meer als opzettelijk niet bellen of op andere manieren contact hebben met elkaar omdat mijn vriend niet belangrijk genoeg is. Daarom vind ik het niet normaal.
pi_70109481
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:25 schreef simmu het volgende:

[..]

kijk, als zn moeder hem uitnodigt is het afhankelijk van of hij wil of niet. en daarna komt pas aan jou de keus of je meegaat. als die moeder er verder niks specifiek van zegt, tsja. dan gewoon wijselijk de mond houden en achteraf de nijd negeren onder het motto "had je maar iets moeten zeggen
Ik denk niet dat mijn vriend dat durft. Hij durft niet tegen ze te zeggen dat hij niet gaat of zonder iets te zeggen weg te blijven. Hij is bang dat zijn moeder (met zus) dan hysterisch voor de deur staat en dat wil hij niet. Dus doet hij alles maar onder dwang. Durft geen grenzen aan te geven.

Maar ik zou dit inderdaad ook zo doen zoals jij beschrijft. Prima oplossing.
pi_70110616
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:08 schreef cat2 het volgende:
nicka, klopt. Ik zit er alleen nog steeds mee. Momenteel zit het me erg hoog.
Dat lijkt me de kern van het probleem.
Zo te lezen heeft je vriend nergens problemen mee. Zijn moeder is ook blij en gelukkig in deze relatie.
Jij bent de enige die er niet blij mee is, en de enige oplossing die jij kunt verzinnen is: Twee mensen moeten zich aanpassen om jou een plezier te doen.

Dat is natuurlijk opzettelijk omgedraaid, maar vooral om aan te geven: jij hebt ook een aandeel hier in.
pi_70111646
ik vind het niet normaal dat een moeder een volwassen kind afblaft en de les leest. Ik kan me goed voorstellen dat zijn moeder daar blij mee is. Lekker makkelijk, een ander afkraken en de les lezen.

Ik heb daar problemen mee ja. Zeker omdat ik degene ben die mijn vriend weer moed ik kan praten omdat hij denkt dat mensen niet op hem zitten te wachten, denkt dat hij niets kan enz enz. Mijn vriend heeft er dus wel degelijk problemen mee, want zijn weinige zelfvertrouwen is er een gevolg van.
pi_70115008
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:32 schreef cat2 het volgende:
ik vind het niet normaal dat een moeder een volwassen kind afblaft en de les leest. Ik kan me goed voorstellen dat zijn moeder daar blij mee is. Lekker makkelijk, een ander afkraken en de les lezen.

Ik heb daar problemen mee ja. Zeker omdat ik degene ben die mijn vriend weer moed ik kan praten omdat hij denkt dat mensen niet op hem zitten te wachten, denkt dat hij niets kan enz enz. Mijn vriend heeft er dus wel degelijk problemen mee, want zijn weinige zelfvertrouwen is er een gevolg van.
Maar je maakt het jezelf ook wel erg moeilijk...

Je kunt het niet aanzien als zijn moeder hem kleineert, maar kennelijk ben je toch altijd net in de buurt. Ik zou zoals Simmu doen en er gewoon niet wezen. Waarom zou je? En als jullie samenwonen, het is ook jouw huis, als je geen zin hebt in bezoek zeg je poeslief: "Oh, wat lief dat jullie langsgekomen zijn, maar het komt nu echt helaas niet uit. Tot gauw maar weer" en dan doe je de deur dicht.

Vervolgens mag je vriend dus kennelijk oeverloos klagen over de situatie en over zijn eigen onzekerheid.

Consequentie voor jou: Eindeloos irritatie over de situatie en vermoeidheid met het weer oppeppen van je partner.

Consequentie voor je schoonmoeder: geen

Consequentie voor je partner: geen

Tijd om te zorgen dat er voor hen ook consequenties zijn!

Laat je schoonmoeder niet over je heen lopen en beperk contact met haar. Consequentie voor haar dat ze je minder ziet. Vindt ze misschien niet erg, maar wel als je partner dus ook meer wat jou gaat doen en jullie er samen niet zijn.

Vertel je partner dat hij iets aan z'n onzekerheid moet gaan doen en dat hij niet mag klagen over dingen waar hij niets aan doet, omdat hij het niet aandurft. Consequentie voor hem: Hij heeft niemand om tegen te zeuren en hij zal dus OF wat moeten gaan veranderen OF het maar gewoon dragen zonder zelfvertrouwen problemen te krijgen.

Je zegt dat je zelf geen problemen hebt met grenzen stellen, maar je zorgt er nu gewoon voor dat beide personen over de jouwe heen gaan. Geen consequenties stellen aan gedrag wat je vervelend vindt staat gelijk aan toestaan dat ze lekker doen waar ze zin in hebben!
  donderdag 18 juni 2009 @ 01:37:56 #117
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_70118934
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:32 schreef cat2 het volgende:

je wilt dus een vriend met ruggegraat?
Ik neem aan dat hij zich er slecht onder voelt, hoe zijn moeder doet?
ik zou inspelen op dat gevoel.
pi_70899418
Op advies van een vriendin heb ik een boek gelezen dat gaat over ouders die hun kinderen op verschillende manieren naar de klote kunnen helpen. Het gaat om verschillende manieren waarop een kind beschadigd wordt door zijn ouders. Het kan gaan om een ouder die alcoholist is, een ouder die het kind als volwassen behandeld en het kind met al zijn problemen opzadelt, een ouder die zijn kind geweld aandoet enz enz. Ook wordt de ouder besproken die zijn kind overheerst en totale controle over zijn leven wilt houden, zoals bij mijn vriend is.Dit zijn ouders die totaal over hun kind heen walsen en absoluut geen rekening houden met wat het kind wil. Alleen wat de ouder wil is belangrijk, de rest doet er niet toe.
Omdat zij controle willen houden bekritiseren zij constant van alles wat het kind doet, ook als het kind allang uit huis is. Door steeds kritiek te hebben hoopt de ouder zeggenschap en controle te houden in het leven van het (volwassen) kind.

Kinderen die zo worden opgevoed worden heel onzeker omdat het nooit goed genoeg is wat ze doen, of omdat de ouder kwaad wordt als deze wordt tegengesproken en altijd het laatste woord heeft. Deze kinderen worden dus heel afhankelijk van hun ouder en zijn vaak ook bang voor hen. Verder hebben ze nooit geleerd voor zichzelf op te komen. Ook al zijn ze al lang volwassen, en zijn ze bij andere mensen niet onzeker en zeggen ze wel hun mening, bij hun ouders gedragen ze zich automatisch net als vroeger. Dit is ook zo bij mijn vriend, en dit is wat hier op het forum ' geen ruggengraat' wordt genoemd. Dit komt puur door zijn opvoeding en het kost heel veel tijd dit te veranderen. Ook omdat het kind dit zijn leven lang gewend is en het grensoverschreidende gedrag normaal vindt. Hij ziet niet meer dat zijn ouder te ver gaat. Het kost tijd te laten inzien dat het niet normaal is hoe zij ouder zich gedraagt.

Wat ik heel apart vond om te lezen was dat sommige van deze ouders hun andere kind of kinderen als bondgenoot kiezen om zich samen tegen dat andere kind te richten. Dit is absoluut ook het geval bij mijn vriend. Zijn zusje wordt heel anders behandeld dat hij. Het maakt niet uit dat zijn zusje kritiek heeft op mijn vriend, zijn moeder staat haar altijd bij daarin. Maar als mijn vriend kritiek heeft op zijn zusje neemt ze het altijd voor haar op. En nog veel meer dingen die te veel zijn om hier op te noemen.

Mochten er meer mensen met dit probleem, lees dan Toxic Parents en Toxic in-laws van Susan Forward. Je zult veel herkennen.
pi_70900050
quote:
Door steeds kritiek te hebben hoopt de ouder zeggenschap en controle te houden in het leven van het (volwassen) kind.
waak er wel voor dat je niet zelf vervalt in steeds maar kritiek hebben op je vriend over zijn moeder. nog buiten dat het niks uithaalt, enkel ergernis levert voor alle partijen en algeheel zaken alleen maar erger maakt. het maakt je net zo naar als je vriend zn moeder.
pi_70900497
Daar heb je gelijk in. Ik hou er ook rekening mee. Maar is niet altijd even makkelijk.
Bv vorige week is ze bij ons op bezoek geweest. (ik was er niet) Ze heeft altijd kritiek als ze bij ons is. Ik hoorde van mijn vriend nu ook weer. Het gaat dan om hele onbelangrijke dingen. De vorige keer vond ze een nieuw schilderij niet leuk, en de beeldjes op de kast stonden verkeerd. Nu stond de bank te ver naar voren en vroeg ze wanneer we gingen stofzuigen. Ook ging ze helemaal uit d'r dak omdat ze zag dat we in de voorraadkast 3 verpakkingen van hetzelfde product hadden staan. Ook wilde ze beeldjes meenemen naar haar huis omdat ze bij ons op zolder stonden en zij vond het zonde dat ze niet in zicht staan. Mijn vriend heeft het nog weten te voorkomen dat ze die gewoon meenam.
Zo'n type maakt je toch helemaal gek???!!! Als ik dan zoiets hoor kook ik alweer van woede omdat ik dit geen normaal gedrag vind om over dit soort dingen te vallen. Op zulke momenten is het dus lastig om niets negatiefs te zeggen. Maar ik zie dit nu ook als kleine touwtjes waar ze aan blijft trekken om die controle maar te houden op mijn vriends leven. Eigenlijk dus heel sneu.

[ Bericht 2% gewijzigd door cat2 op 12-07-2009 15:15:11 ]
  Moderator zondag 12 juli 2009 @ 15:01:47 #121
249559 crew  Lavenderr
pi_70901405
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:29 schreef cat2 het volgende:
Daar heb je gelijk in. Ik hou er ook rekening mee. Maar is niet altijd even makkelijk.
Bv vorige week is ze bij ons op bezoek geweest. (ik was er niet) Ze heeft altijd kritiek als ze bij ons is. Ik hoorde van mijn vriend nu ook weer. Het gaat dan om hele onbelangrijke dingen. De vorige keer vond ze een nieuw schilderij niet leuk, en de beeldjes op de kast stonden verkeerd. Nu stond de bank te ver naar voren en vroeg ze wanneer we gingen stofzuigen. Ook ging ze helemaal uit d'r dak omdat ze zag dat we in de voorraadkast 3 verpakkingen van hetzelfde product hadden staan. Ook wilde ze beeldjes meenemen naar haar huis omdat ze bij ons op zolder stonden en zij vond het zonde dat ze niet in zicht staan. Mijn vriend heeft het nog weten te voorkomen.
Zo'n type maakt je toch helemaal gek???!!! Als ik dan zoiets hoor kook ik alweer van woede omdat ik dit geen normaal gedrag vind om over dit soort dingen te vallen. Op zulke momenten is het dus lastig om niets negatiefs te zeggen. Maar ik zie dit nu ook als kleine touwtjes waar ze aan blijft trekken om die controle maar te houden op mijn vriends leven. Eigenlijk dus heel sneu.
Maar wat doet je schoonmoeder in jullie voorraadkast? Überhaupt in jullie kasten?
pi_70901818
ja dat is bij hun heel normaal dat schoonmoeder (en zusje) overal in zit, ook in kasten dus. (en dan overal ongezouten kritiek op heeft) Dat is dus iets waar ik in het verleden heel kwaad over ben geworden en dat is iets wat ze mij nu nog kwalijk nemen. Inmiddels hebben ze dat dus afgeleerd. Nu zat ze in de voorraadkast om iets anders. We wonen nog niet zo lang in dit huis, en we hebben pasgeleden planken e.d. aan de muur bevestigd. Dit wilde mijn vriend aan haar laten zien, hoe dat was geworden, dus vandaar dat ze nu de voorraadkast zag. En toen ging ze dus uit d'r dak om die 3 producten.
  zondag 12 juli 2009 @ 15:17:42 #123
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_70901948
Mijn god, ik zou zo'n fucking ruzie met ze krijgen dat ze me nooit meer willen zien.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator zondag 12 juli 2009 @ 15:36:21 #124
249559 crew  Lavenderr
pi_70902656
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:13 schreef cat2 het volgende:
ja dat is bij hun heel normaal dat schoonmoeder (en zusje) overal in zit, ook in kasten dus. (en dan overal ongezouten kritiek op heeft) Dat is dus iets waar ik in het verleden heel kwaad over ben geworden en dat is iets wat ze mij nu nog kwalijk nemen. Inmiddels hebben ze dat dus afgeleerd. Nu zat ze in de voorraadkast om iets anders. We wonen nog niet zo lang in dit huis, en we hebben pasgeleden planken e.d. aan de muur bevestigd. Dit wilde mijn vriend aan haar laten zien, hoe dat was geworden, dus vandaar dat ze nu de voorraadkast zag. En toen ging ze dus uit d'r dak om die 3 producten.
Echt niet te geloven dit. Al heb je van alles 10, gaat haar toch niet aan?
pi_70903110
Ik vind dit ook niet te geloven. Daarom heb ik er ook al moeite mee sinds ik mijn vriend ken. Ik heb eens duidelijk gemaakt dat zij altijd welkom zijn bij ons, maar als ze komen om alles te bekritiseren of naar hun eigen zin te zetten, dat ze dan beter thuis kunnen blijven. Dit is iets wat zij mij nu nog steeds kwalijk nemen. Zij blijven bij hun standpunt dat dit heel normaal is om bij mijn vriend in de kasten, alle kamers e.d. te zitten. Dat het alleen maar hulp is. En dat alle kritiek alleen maar advies is. Ik blijf bij mijn standpunt dat dit geen normaal gedrag is en dat dit ten koste is gegaan van het zelfvertrouwen van mijn vriend. En zo gaat het al jaren.
Ik vind hun gedrag grensoverschreidend, en zij vinden dat ik te gevoelig ben en overal over val, en dat ze te veel rekening met mij moeten houden. Dat ik het probleem ben.
Ik denk dat ik alleen maar voor mijn vriend opkom, en dat zij dat niet gewend zijn omdat ze altijd maar over hem heen hebben kunnen walsen.
Dus zo gaat het al jaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop