ik zou zeggen beëindig de relatie, dan heeft je vriend er ook wat aan, je stelt je hier iig niet positief op,maar erg koppig en eigenwijs. en das niet de juiste vrouw voor hem, zo kan hij zich nooit ontplooien.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:39 schreef cat2 het volgende:
praktische adviezen zijn altijd welkom simmu.
nou, vergeet niet dat dit een forum is he. dit is een plaats waar je ongegeneerd je ergernis mag uiten. in ruil daarvoor wordt je door alle andere mensen hier dan ook net zo ongegeneerd neergesabeldquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik zou zeggen beëindig de relatie, dan heeft je vriend er ook wat aan, je stelt je hier iig niet positief op,maar erg koppig en eigenwijs. en das niet de juiste vrouw voor hem, zo kan hij zich nooit ontplooien.
stimuleer dat dan toch meid! dan gaan jullie toch gewoon niet mee naar familieevenement X waar de rest wel voor uitgenodigd had! en verjaardagen? als je vriend er niet aan denkt, hunnie jullie niet uitnodigen, dan hoef je toch verder ook niks met die lui. ironisch genoeg kom ik er zelf niet zo makkelijk vanaf. mijn schoonkrengen zouden liefst elke dag op de stoep staan (volgende tip: ga gewoon 200 kilometer ver weg wonen, dat scheelt al een boel in bezoekjesquote:Het feit dat ze amper tegen mijn vriend praten, hem nergens bij betrekken
Dat lijkt me logisch, als je niet door iemand zelf wordt uitgenodigd, dan is het niet sjiek om wel te komen op te dagen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:58 schreef cat2 het volgende:
simmu hoe zou je het volgende dan doen: uitnodigingen verjaardagen van zijn zus/zwager e.d. loopt altijd via zijn moeder. Zijn zus vraagt hem zelf niet. Dan maar gewoon niet gaan??
Als mijn zus jarig is dan bel ik zelf wel op om te vragen of en wanneer ze het viert. Verder horen mijn zus en ik ook veel over elkaar via mijn moeder, dus kan ook maar zo dat mijn moeder begint over de verjaardag.quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:58 schreef cat2 het volgende:
Dat heb ik al een paar keer aangegeven. Vind ik zelf ook de beste oplossing.
Maar als ie aangeeft niet te willen komen worden ze kwaad op hem. Hij durft dus echt niet zonder iets te laten weten weg te blijven omdat hij bang is dat zijn moeder dan hysterisch voor onze deur staat omdat ze kwaad is dat hij niet is geweest.
Verder zijn ze helemaal niet dwingend of zo.
simmu hoe zou je het volgende dan doen: uitnodigingen verjaardagen van zijn zus/zwager e.d. loopt altijd via zijn moeder. Zijn zus vraagt hem zelf niet. Dan maar gewoon niet gaan??
kijk, als zn moeder hem uitnodigt is het afhankelijk van of hij wil of niet. en daarna komt pas aan jou de keus of je meegaat. als die moeder er verder niks specifiek van zegt, tsja. dan gewoon wijselijk de mond houden en achteraf de nijd negeren onder het motto "had je maar iets moeten zeggenquote:Op woensdag 17 juni 2009 18:58 schreef cat2 het volgende:
Dat heb ik al een paar keer aangegeven. Vind ik zelf ook de beste oplossing.
Maar als ie aangeeft niet te willen komen worden ze kwaad op hem. Hij durft dus echt niet zonder iets te laten weten weg te blijven omdat hij bang is dat zijn moeder dan hysterisch voor onze deur staat omdat ze kwaad is dat hij niet is geweest.
Verder zijn ze helemaal niet dwingend of zo.
Als ze daar beiden geen behoefte aan hebben, doet het er niet toe of het als normaal wordt beschouwdquote:Op woensdag 17 juni 2009 19:59 schreef cat2 het volgende:
Maar het is toch ook niet echt normaal dat alles via de moeder verloopt en dat broer en zus verder geen direct contact hebben met elkaar??
Ik denk niet dat mijn vriend dat durft. Hij durft niet tegen ze te zeggen dat hij niet gaat of zonder iets te zeggen weg te blijven. Hij is bang dat zijn moeder (met zus) dan hysterisch voor de deur staat en dat wil hij niet. Dus doet hij alles maar onder dwang. Durft geen grenzen aan te geven.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:25 schreef simmu het volgende:
[..]
kijk, als zn moeder hem uitnodigt is het afhankelijk van of hij wil of niet. en daarna komt pas aan jou de keus of je meegaat. als die moeder er verder niks specifiek van zegt, tsja. dan gewoon wijselijk de mond houden en achteraf de nijd negeren onder het motto "had je maar iets moeten zeggen
Dat lijkt me de kern van het probleem.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:08 schreef cat2 het volgende:
nicka, klopt. Ik zit er alleen nog steeds mee. Momenteel zit het me erg hoog.
Maar je maakt het jezelf ook wel erg moeilijk...quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:32 schreef cat2 het volgende:
ik vind het niet normaal dat een moeder een volwassen kind afblaft en de les leest. Ik kan me goed voorstellen dat zijn moeder daar blij mee is. Lekker makkelijk, een ander afkraken en de les lezen.
Ik heb daar problemen mee ja. Zeker omdat ik degene ben die mijn vriend weer moed ik kan praten omdat hij denkt dat mensen niet op hem zitten te wachten, denkt dat hij niets kan enz enz. Mijn vriend heeft er dus wel degelijk problemen mee, want zijn weinige zelfvertrouwen is er een gevolg van.
je wilt dus een vriend met ruggegraat?quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:32 schreef cat2 het volgende:
ik vind het niet normaal dat een moeder een volwassen kind afblaft en de les leest. Ik kan me goed voorstellen dat zijn moeder daar blij mee is. Lekker makkelijk, een ander afkraken en de les lezen.
Ik heb daar problemen mee ja. Zeker omdat ik degene ben die mijn vriend weer moed ik kan praten omdat hij denkt dat mensen niet op hem zitten te wachten, denkt dat hij niets kan enz enz. Mijn vriend heeft er dus wel degelijk problemen mee, want zijn weinige zelfvertrouwen is er een gevolg van.
waak er wel voor dat je niet zelf vervalt in steeds maar kritiek hebben op je vriend over zijn moeder. nog buiten dat het niks uithaalt, enkel ergernis levert voor alle partijen en algeheel zaken alleen maar erger maakt. het maakt je net zo naar als je vriend zn moeder.quote:Door steeds kritiek te hebben hoopt de ouder zeggenschap en controle te houden in het leven van het (volwassen) kind.
Maar wat doet je schoonmoeder in jullie voorraadkast? Überhaupt in jullie kasten?quote:Op zondag 12 juli 2009 14:29 schreef cat2 het volgende:
Daar heb je gelijk in. Ik hou er ook rekening mee. Maar is niet altijd even makkelijk.
Bv vorige week is ze bij ons op bezoek geweest. (ik was er niet) Ze heeft altijd kritiek als ze bij ons is. Ik hoorde van mijn vriend nu ook weer. Het gaat dan om hele onbelangrijke dingen. De vorige keer vond ze een nieuw schilderij niet leuk, en de beeldjes op de kast stonden verkeerd. Nu stond de bank te ver naar voren en vroeg ze wanneer we gingen stofzuigen. Ook ging ze helemaal uit d'r dak omdat ze zag dat we in de voorraadkast 3 verpakkingen van hetzelfde product hadden staan. Ook wilde ze beeldjes meenemen naar haar huis omdat ze bij ons op zolder stonden en zij vond het zonde dat ze niet in zicht staan. Mijn vriend heeft het nog weten te voorkomen.
Zo'n type maakt je toch helemaal gek???!!! Als ik dan zoiets hoor kook ik alweer van woede omdat ik dit geen normaal gedrag vind om over dit soort dingen te vallen. Op zulke momenten is het dus lastig om niets negatiefs te zeggen. Maar ik zie dit nu ook als kleine touwtjes waar ze aan blijft trekken om die controle maar te houden op mijn vriends leven. Eigenlijk dus heel sneu.
Echt niet te geloven dit. Al heb je van alles 10, gaat haar toch niet aan?quote:Op zondag 12 juli 2009 15:13 schreef cat2 het volgende:
ja dat is bij hun heel normaal dat schoonmoeder (en zusje) overal in zit, ook in kasten dus. (en dan overal ongezouten kritiek op heeft) Dat is dus iets waar ik in het verleden heel kwaad over ben geworden en dat is iets wat ze mij nu nog kwalijk nemen. Inmiddels hebben ze dat dus afgeleerd. Nu zat ze in de voorraadkast om iets anders. We wonen nog niet zo lang in dit huis, en we hebben pasgeleden planken e.d. aan de muur bevestigd. Dit wilde mijn vriend aan haar laten zien, hoe dat was geworden, dus vandaar dat ze nu de voorraadkast zag. En toen ging ze dus uit d'r dak om die 3 producten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop