quote:Op zondag 7 juni 2009 12:07 schreef Knipoogje het volgende:
Ik ben eigenlijk wel voor het Zwitserse model. Als je een baan hebt ben je welkom en ben je die baan kwijt moet je opzouten. En familie meenemen? Nou nee.
Dat laatste, wordt tijd dat Nederland eens eisen stelt aan mensen die het land binnenkomen..quote:Op zondag 7 juni 2009 11:39 schreef kriele het volgende:
'Gezinshereniging drukt op inburgering'
Uitgegeven: 7 juni 2009 09:39
Laatst gewijzigd: 7 juni 2009 09:38
RIJSWIJK - De constante instroom van laagopgeleide nieuwkomers die naar Nederland komen in het kader van de gezinshereniging trekt een zware wissel op de inburgering. Dat vindt minister Eberhard van der Laan voor Wonen, Werken en Integratie.
''Deze voortdurende immigratie gaat onze spankracht te boven'', zegt hij in de zondagseditie van De Telegraaf.
Het kabinet bekijkt of het nodig is de Wet Inburgering Buitenland, die inkomens- en opleidingseisen stelt bij gezinshereniging, te verscherpen.
Van der Laan: ''Mijn insteek is: verliezen we de investering van inburgering niet als er zoveel laagopgeleide nieuwkomers bijkomen?''
© ANP
Populisme na de zware verkiezingsnederlaag, of heeft de man een punt?
Denk je nou echt dat hij hier daadwerkelijk iets aan gaat doen? Ik wil je er aan herinneren dat hij van de PvdA is.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:17 schreef Agrafes het volgende:
Die Eberhard van der Laan is volgens mij een erg goede zet geweest, werkt hard achter de schermen en zei afgelopen vrijdag ook zeer goede dingen in Nova. Goed dat hij werk wil maken van de gezinshereniging, had veel eerder gemoeten maar soit
Zeker, maar hij heeft afgelopen vrijdag een goede indruk op mij achter gelaten, hij zei heel verstandige dingen. Op de een of andere manier had ik ook niet het gevoel naar een ras-PvdA bestuurslid zat te kijken, was verfrissend. Aan hem zal het in ieder geval niet liggen, hij zal echter inderdaad wel weer door de partij teruggefloten worden..quote:Op zondag 7 juni 2009 13:19 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat hij hier daadwerkelijk iets aan gaat doen? Ik wil je er aan herinneren dat hij van de PvdA is.
Waarom heb je het alleen maar over Marokkanen en Turken (dus moslims)? Het is bewezen dat Antillianen en Kaapverdianen meer overlast bezorgen dan Turken.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:20 schreef thewishmaster het volgende:
Als iemand van de PVDA al toegeeft dat de immigratie de capaciteit te boven gaat moet het wel heel erg zijn. Het wordt tijd dat er eens een einde komt aan de toevoer van achterlijken uit het Rifgebergte en Anatolië. Op deze manier komen we nooit van problemen als taalachterstanden af.
quote:Op zondag 7 juni 2009 13:19 schreef IHVK het volgende:
Het is een toffe peer.
Een veel betere prater dan bijvoorbeeld Hamer. Bij NOVA heeft hij eigenlijk goed uitgelegd wat mis was in Nederland en wat niet. Een van de weinige PvdA'ers die nog mensen aanspreken denken ik (naast Plasterk en nog een paar anderen)
Hij zal helemaal niet teruggefloten worden.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:21 schreef Agrafes het volgende:
[..]
Zeker, maar hij heeft afgelopen vrijdag een goede indruk op mij achter gelaten, hij zei heel verstandige dingen. Op de een of andere manier had ik ook niet het gevoel naar een ras-PvdA bestuurslid zat te kijken, was verfrissend. Aan hem zal het in ieder geval niet liggen, hij zal echter inderdaad wel weer door de partij teruggefloten worden..
Dat is echt een van de grootste fouten. Ze kan totaal niet praten. En eloquentie is volgens mij een van de belangrijkste voorwaarden om een goede politicus te zijn. Om over Thijs Berman maar te zwijgen.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:22 schreef kriele het volgende:
[..]
Waarom ze Hamer fractievoorzitter hebben gemaakt is mij volstrekt onduidelijk. Wat een hork.
Positieve discriminatie denk ik er moest een vrouw op die plek komen..quote:Op zondag 7 juni 2009 13:22 schreef kriele het volgende:
[..]
Waarom ze Hamer fractievoorzitter hebben gemaakt is mij volstrekt onduidelijk. Wat een hork.
Verstandige woorden van Van der Laan. Dat is namelijk juist de groep die niet opgeleid is, met een bijstandsuitkering zit te kijken en na 10 jaar nog steeds niet de taal spreekt. En ondertussen wel trouwen met neven en nichten die hun hele leven ergens in een achteraf gebergte hebben gewoond.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:39 schreef kriele het volgende:
'Gezinshereniging drukt op inburgering'
Uitgegeven: 7 juni 2009 09:39
Laatst gewijzigd: 7 juni 2009 09:38
RIJSWIJK - De constante instroom van laagopgeleide nieuwkomers die naar Nederland komen in het kader van de gezinshereniging trekt een zware wissel op de inburgering. Dat vindt minister Eberhard van der Laan voor Wonen, Werken en Integratie.
''Deze voortdurende immigratie gaat onze spankracht te boven'', zegt hij in de zondagseditie van De Telegraaf.
Het kabinet bekijkt of het nodig is de Wet Inburgering Buitenland, die inkomens- en opleidingseisen stelt bij gezinshereniging, te verscherpen.
Van der Laan: ''Mijn insteek is: verliezen we de investering van inburgering niet als er zoveel laagopgeleide nieuwkomers bijkomen?''
© ANP
Populisme na de zware verkiezingsnederlaag, of heeft de man een punt?
Gbeaseerd waarop?quote:Op zondag 7 juni 2009 12:01 schreef Harde_Kip het volgende:
Wat een racist zeg. Ik roep iedereen heirbij op de PvdA de rug toe te keren
quote:Op zondag 7 juni 2009 09:54 schreef damian5700 het volgende:
Hartstikke leuk deze praatjes, maar wat gaat er dan concreet gebeuren? De PvdA was volgens mij ook tegen een inburgering in het buitenland en een strenge inkomenseis voor huwelijksmigratie.
Al met al is het natuurlijk erg triest te moeten constateren dat de integratie van zulk niveau is, dat veel Marokkanen nog steeds alleen voor eigen volk gaan.
Het is gewoon een volk dat in veel opzichte op het niveau zit van Nederland van 60 jaar geleden. Erg traditioneel wat betreft de sociale structuur.quote:
Dit geeft ook een zware belasting op de samenleving.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:31 schreef Michelle_2 het volgende:
[..]
Positieve discriminatie denk ik er moest een vrouw op die plek komen..
Racist?????????/quote:Op zondag 7 juni 2009 12:01 schreef Harde_Kip het volgende:
Wat een racist zeg. Ik roep iedereen heirbij op de PvdA de rug toe te keren
Bij gebrek aan goed huwelijksmateriaal in Nederland moet je wel buiten de landsgrenzen kijken. Niet zo vreemd dus.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:01 schreef damian5700 het volgende:
Al met al is het natuurlijk erg triest te moeten constateren dat de integratie van zulk niveau is, dat veel Marokkanen nog steeds alleen voor eigen volk gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |