abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69789240
'Gezinshereniging drukt op inburgering'
Uitgegeven: 7 juni 2009 09:39
Laatst gewijzigd: 7 juni 2009 09:38

RIJSWIJK - De constante instroom van laagopgeleide nieuwkomers die naar Nederland komen in het kader van de gezinshereniging trekt een zware wissel op de inburgering. Dat vindt minister Eberhard van der Laan voor Wonen, Werken en Integratie.

''Deze voortdurende immigratie gaat onze spankracht te boven'', zegt hij in de zondagseditie van De Telegraaf.

Het kabinet bekijkt of het nodig is de Wet Inburgering Buitenland, die inkomens- en opleidingseisen stelt bij gezinshereniging, te verscherpen.

Van der Laan: ''Mijn insteek is: verliezen we de investering van inburgering niet als er zoveel laagopgeleide nieuwkomers bijkomen?''

© ANP

Populisme na de zware verkiezingsnederlaag, of heeft de man een punt?
pi_69789544
een asielzoeker kan een hele familie binnenhalen, daarom loont het ook om alle energie in die ene persoon te zetten voor familie's.
dat zou anders zijn als ze niet het recht hadden op gezinshereniging, of bruiden enz. dus gewoon een veilige plek aanbieden totdat de problemen in hun eigen lad weer voorbij zijn.

Emigratie is anders, maar daar kunnen ze gewoon eisen stellen zoals in de meeste landen dat het geval is.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zondag 7 juni 2009 @ 12:01:21 #3
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_69789698
Wat een racist zeg. Ik roep iedereen heirbij op de PvdA de rug toe te keren
pi_69789833
Ik ben eigenlijk wel voor het Zwitserse model. Als je een baan hebt ben je welkom en ben je die baan kwijt moet je opzouten. En familie meenemen? Nou nee.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 7 juni 2009 @ 12:08:12 #5
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_69789950
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:07 schreef Knipoogje het volgende:
Ik ben eigenlijk wel voor het Zwitserse model. Als je een baan hebt ben je welkom en ben je die baan kwijt moet je opzouten. En familie meenemen? Nou nee.

Ja, ik ook. Er moet wel ruimte zijn voor uitzonderingen, zoals vluchtelingen uit oorlogsgebieden.
pi_69790039
quote:
Op zondag 7 juni 2009 11:39 schreef kriele het volgende:

RIJSWIJK - De constante instroom van laagopgeleide nieuwkomers die naar Nederland komen in het kader van de gezinshereniging trekt een zware wissel op de inburgering. Dat vindt minister Eberhard van der Laan voor Wonen, Werken en Integratie.

''Deze voortdurende immigratie gaat onze spankracht te boven'', zegt hij in de zondagseditie van De Telegraaf.

Het kabinet bekijkt of het nodig is de Wet Inburgering Buitenland, die inkomens- en opleidingseisen stelt bij gezinshereniging, te verscherpen.

Van der Laan: ''Mijn insteek is: verliezen we de investering van inburgering niet als er zoveel laagopgeleide nieuwkomers bijkomen?''

© ANP

Dat laatste, wordt tijd dat Nederland eens eisen stelt aan mensen die het land binnenkomen..
en bij crimineel gedrag uitzetten etc.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_69791718
Die Eberhard van der Laan is volgens mij een erg goede zet geweest, werkt hard achter de schermen en zei afgelopen vrijdag ook zeer goede dingen in Nova. Goed dat hij werk wil maken van de gezinshereniging, had veel eerder gemoeten maar soit
  zondag 7 juni 2009 @ 13:19:29 #9
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_69791784
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:17 schreef Agrafes het volgende:
Die Eberhard van der Laan is volgens mij een erg goede zet geweest, werkt hard achter de schermen en zei afgelopen vrijdag ook zeer goede dingen in Nova. Goed dat hij werk wil maken van de gezinshereniging, had veel eerder gemoeten maar soit
Denk je nou echt dat hij hier daadwerkelijk iets aan gaat doen? Ik wil je er aan herinneren dat hij van de PvdA is.
pi_69791795
Het is een toffe peer.

Een veel betere prater dan bijvoorbeeld Hamer. Bij NOVA heeft hij eigenlijk goed uitgelegd wat mis was in Nederland en wat niet. Een van de weinige PvdA'ers die nog mensen aanspreken denken ik (naast Plasterk en nog een paar anderen)
  zondag 7 juni 2009 @ 13:20:37 #11
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_69791817
Als iemand van de PVDA al toegeeft dat de immigratie de capaciteit te boven gaat moet het wel heel erg zijn. Het wordt tijd dat er eens een einde komt aan de toevoer van achterlijken uit het Rifgebergte en Anatolië. Op deze manier komen we nooit van problemen als taalachterstanden af.
pi_69791828
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:19 schreef Harde_Kip het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat hij hier daadwerkelijk iets aan gaat doen? Ik wil je er aan herinneren dat hij van de PvdA is.
Zeker, maar hij heeft afgelopen vrijdag een goede indruk op mij achter gelaten, hij zei heel verstandige dingen. Op de een of andere manier had ik ook niet het gevoel naar een ras-PvdA bestuurslid zat te kijken, was verfrissend. Aan hem zal het in ieder geval niet liggen, hij zal echter inderdaad wel weer door de partij teruggefloten worden..
pi_69791874
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:20 schreef thewishmaster het volgende:
Als iemand van de PVDA al toegeeft dat de immigratie de capaciteit te boven gaat moet het wel heel erg zijn. Het wordt tijd dat er eens een einde komt aan de toevoer van achterlijken uit het Rifgebergte en Anatolië. Op deze manier komen we nooit van problemen als taalachterstanden af.
Waarom heb je het alleen maar over Marokkanen en Turken (dus moslims)? Het is bewezen dat Antillianen en Kaapverdianen meer overlast bezorgen dan Turken.

Wat van der Laan zegt is waar. Nog meer toestroom zou dat grotere problemen leiden. Maar aan de andere kant heeft hij duidelijk gemaakt dat het een kleine groep is. (ja 50% van de 18 tot 24 jarigen) maar dat zijn nog steeds een paar duizend.
pi_69791878
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:19 schreef IHVK het volgende:
Het is een toffe peer.

Een veel betere prater dan bijvoorbeeld Hamer. Bij NOVA heeft hij eigenlijk goed uitgelegd wat mis was in Nederland en wat niet. Een van de weinige PvdA'ers die nog mensen aanspreken denken ik (naast Plasterk en nog een paar anderen)

Waarom ze Hamer fractievoorzitter hebben gemaakt is mij volstrekt onduidelijk. Wat een hork.
pi_69791914
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:21 schreef Agrafes het volgende:

[..]

Zeker, maar hij heeft afgelopen vrijdag een goede indruk op mij achter gelaten, hij zei heel verstandige dingen. Op de een of andere manier had ik ook niet het gevoel naar een ras-PvdA bestuurslid zat te kijken, was verfrissend. Aan hem zal het in ieder geval niet liggen, hij zal echter inderdaad wel weer door de partij teruggefloten worden..
Hij zal helemaal niet teruggefloten worden.

Hij was gewoon goed in NOVA en hij volgt ongeveer gewoon de lijn van Wouter Bos. Hij weet oplossingen aan te bieden zonder hele bevolkingsgroepen kolonisten te noemen. Dat is sowieso goed.
pi_69791936
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:22 schreef kriele het volgende:

[..]

Waarom ze Hamer fractievoorzitter hebben gemaakt is mij volstrekt onduidelijk. Wat een hork.
Dat is echt een van de grootste fouten. Ze kan totaal niet praten. En eloquentie is volgens mij een van de belangrijkste voorwaarden om een goede politicus te zijn. Om over Thijs Berman maar te zwijgen.
pi_69792166
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:22 schreef kriele het volgende:

[..]

Positieve discriminatie denk ik er moest een vrouw op die plek komen..
pi_69792330
Ik denk dat de verandering eerder het gevolg is van het gestegen deel dat de pvv op dit moment heeft en het feit dat ze op dit moment zoveel verliezen
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zondag 7 juni 2009 @ 13:42:32 #19
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_69792469
quote:
Op zondag 7 juni 2009 11:39 schreef kriele het volgende:

© ANP

Verstandige woorden van Van der Laan. Dat is namelijk juist de groep die niet opgeleid is, met een bijstandsuitkering zit te kijken en na 10 jaar nog steeds niet de taal spreekt. En ondertussen wel trouwen met neven en nichten die hun hele leven ergens in een achteraf gebergte hebben gewoond.
Ik heb verhalen gehoord van mensen die tot 7,8 en zelfs 9 keer toe, op die manier met een neef/nicht trouwen.
Volgens mij was dit onder Verdonk al een keer aangepakt, alleen door dit kabinet door albayrak weer teruggedraaid. Ik weet alleen niet meer op welke wettelijke gronden dat dit gebeurd is.

Het rare van het Nederlands imigratie beleid is dat wanneer je 10-15 jaar in het buitenland hebt gewoond, getrouwd bent met een local en dan weer terug wil naar Nederland wilt, het echt behoorlijk lastig is om voor je partner om een nederlandse verblijfsvergunning te bemachtigen. Ook als deze een opgeleid arts is, of een hoogopgeleide ingenieur is
  zondag 7 juni 2009 @ 13:46:38 #20
177885 JoaC
Het is patat
pi_69792593
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:01 schreef Harde_Kip het volgende:
Gbeaseerd waarop?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zondag 7 juni 2009 @ 14:01:29 #21
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_69793084
quote:
Op zondag 7 juni 2009 09:54 schreef damian5700 het volgende:
Hartstikke leuk deze praatjes, maar wat gaat er dan concreet gebeuren? De PvdA was volgens mij ook tegen een inburgering in het buitenland en een strenge inkomenseis voor huwelijksmigratie.

Al met al is het natuurlijk erg triest te moeten constateren dat de integratie van zulk niveau is, dat veel Marokkanen nog steeds alleen voor eigen volk gaan.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zondag 7 juni 2009 @ 14:21:08 #22
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_69793671
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:01 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het is gewoon een volk dat in veel opzichte op het niveau zit van Nederland van 60 jaar geleden. Erg traditioneel wat betreft de sociale structuur.
pi_69793986
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:31 schreef Michelle_2 het volgende:

[..]

Positieve discriminatie denk ik er moest een vrouw op die plek komen..
Dit geeft ook een zware belasting op de samenleving.
pi_69802744
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:01 schreef Harde_Kip het volgende:
Racist?????????/

Welnee gozer hij is een realist, hij van der Laan heeft het licht gezien.
  zondag 7 juni 2009 @ 19:49:49 #25
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_69804178
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:01 schreef damian5700 het volgende:

Al met al is het natuurlijk erg triest te moeten constateren dat de integratie van zulk niveau is, dat veel Marokkanen nog steeds alleen voor eigen volk gaan.

Bij gebrek aan goed huwelijksmateriaal in Nederland moet je wel buiten de landsgrenzen kijken. Niet zo vreemd dus.
What lies in the shadow of the statue?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')