abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69787817
DEN HAAG - De voortdurende instroom van laagopgeleide huwelijkspartners uit Marokko is een ondraaglijke last voor de Nederlandse samenleving. Ondanks alle energie en geld die we steken in inburgering, blijft het dweilen met de kraan open, zolang er telkens nieuwe kansarmen binnenkomen.

Dat stelt minister Van der Laan (Integratie) in een interview met De Telegraaf. „Het gaat onze spankracht te boven”, concludeert de opvolger van Ella Vogelaar na zes maanden ministerschap. „Een docent zal altijd zeggen: ’Ja, die nieuweling mag er nog wel bij in de klas.’ Maar aan alles zie ik dat het te zwaar is.”

Het kabinet zoekt naar een beter slot op de deur. Want ook de onder ex-minister Verdonk aangescherpte eisen voor gezinshereniging werken onvoldoende. Marokkaanse mannen ontduiken de inkomens- of opleidingseisen, door hun bruiden via België binnen te smokkelen, zo erkent de PvdA-minister.

„Met vrije liefde heeft het ook niets te maken”, zegt Van der Laan. Veel Marokkaanse mannen gaan expres op zoek naar een traditionele vrouw uit het moederland, in plaats van een vrijgevochten leeftijdgenote in Nederland te kiezen. Dat is ook voor die goed geïntegreerde, ambitieuze meiden een probleem, meent de minister.
nothing will change without a rebel
  zondag 7 juni 2009 @ 09:47:02 #2
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69787860
De aanpak van huwelijksmigratie is geen nieuw thema hoor, en is zeker niet op de agenda gekomen naar aanleiding van Wilders. Als je dan toch iemand aan moet wijzen die dat aangeslingerd heeft, noem dan Fortuyn.
  zondag 7 juni 2009 @ 09:54:25 #3
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_69787906
Hartstikke leuk deze praatjes, maar wat gaat er dan concreet gebeuren? De PvdA was volgens mij ook tegen een inburgering in het buitenland en een strenge inkomenseis voor huwelijksmigratie.

Al met al is het natuurlijk erg triest te moeten constateren dat de integratie van zulk niveau is, dat veel Marokkanen nog steeds alleen voor eigen volk gaan.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zondag 7 juni 2009 @ 10:15:22 #4
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_69788107
quote:
Op zondag 7 juni 2009 09:47 schreef Hephaistos. het volgende:
De aanpak van huwelijksmigratie is geen nieuw thema hoor, en is zeker niet op de agenda gekomen naar aanleiding van Wilders. Als je dan toch iemand aan moet wijzen die dat aangeslingerd heeft, noem dan Fortuyn.
Wat wel nieuw is, is dat dat mensen die dit soort dingen verkondigden (volgens mij al door Bolkenstein) door de PvdA als racist werden weggezet.

En nu zeggen ze het zelf
  zondag 7 juni 2009 @ 10:20:53 #5
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_69788175
Het (kennis)niveau van Nederland wordt hierdoor alleen maar lager. Zeker een land dat zich in de toekomst moet gaan profileren als kenniseconomie krijgt het hierdoor zwaar te verduren.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_69788227
quote:
Op zondag 7 juni 2009 09:54 schreef damian5700 het volgende:
Hartstikke leuk deze praatjes, maar wat gaat er dan concreet gebeuren? De PvdA was volgens mij ook tegen een inburgering in het buitenland en een strenge inkomenseis voor huwelijksmigratie.

Al met al is het natuurlijk erg triest te moeten constateren dat de integratie van zulk niveau is, dat veel Marokkanen nog steeds alleen voor eigen volk gaan.
Ik denk dat ze naar Deens model de leeftijd voor importhuwelijken verhogen, dat werkt daar erg goed.

Tevens ga ik de TT een beetje aanpassen omdat het anders het zoveelste PVV-topic lijkt.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 7 juni 2009 @ 10:27:15 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_69788236
Kan dat in het centraaltopic?
  zondag 7 juni 2009 @ 10:30:20 #8
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_69788257
quote:
Op zondag 7 juni 2009 10:26 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik denk dat ze naar Deens model de leeftijd voor importhuwelijken verhogen, dat werkt daar erg goed.
Dat is heel leuk, maar bij de PvdA komt er eerst een congres waarna het voorstel zes keer wordt aangepast en uiteindelijk feitelijk niets gebeurt, maar wel wordt uitgelegd als 'we schaffen wel iets aan, maar we kopen niets'.
pi_69788303
quote:
Op zondag 7 juni 2009 10:30 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat is heel leuk, maar bij de PvdA komt er eerst een congres waarna het voorstel zes keer wordt aangepast en uiteindelijk feitelijk niets gebeurt, maar wel wordt uitgelegd als 'we schaffen wel iets aan, maar we kopen niets'.
Het is de PvdA maar. De meer relevante partijen zullen waarschijnlijk elkaar weg ellebogen bij deze kans om ook op de trein te springen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 7 juni 2009 @ 10:38:25 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69788340
Op deze manier oefent de PVV inderdaad wel degelijk invloed uit op het beleid in Nederland. Had Wilders maar twee procent van de stemmen gekregen dan was er allemaal nog niks aan de hand geweest en waren de programma's ongewijzigd gebleven.
The End Times are wild
  zondag 7 juni 2009 @ 10:39:16 #11
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_69788347
quote:
Op zondag 7 juni 2009 10:34 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het is de PvdA maar. De meer relevante partijen zullen waarschijnlijk elkaar weg ellebogen bij deze kans om ook op de trein te springen.
Het is de PvdA maar
Ze zitten minimaal tot aan 2011 aan de knoppen.

Of is dit een ballonnetje in afwachting op het nieuwe kabinet? Dan is dit helemaal gebakken lucht van van der Laan.
pi_69788411
quote:
Op zondag 7 juni 2009 10:39 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het is de PvdA maar
Ze zitten minimaal tot aan 2011 aan de knoppen.
2011 is volgend jaar. Een jaar is kort om zoiets van de grond te krijgen. Denk maar aan hoe graag Verdonk mensen wilde laten inburgeren, duurde jaren. Daarnaast staat de PvdA dramatisch in de peilingen.
quote:
Of is dit een ballonnetje in afwachting op het nieuwe kabinet? Dan is dit helemaal gebakken lucht van van der Laan.
Dat denk ik dus. Ik ben bang dat het komende jaar vergeven gaat worden van dit soort proefballonnetjes, waarvan een groot deel ook nog eens ontzettend op elkaar zal lijken (met signalen als "keihard aanpakken" en "islamisering een halt toeroepen")
  zondag 7 juni 2009 @ 10:47:30 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69788450
Nou, dan is het signaal van de kiezers toch doorgekomen?
The End Times are wild
  zondag 7 juni 2009 @ 10:48:22 #14
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_69788463
quote:
Op zondag 7 juni 2009 10:44 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

2011 is volgend jaar. Een jaar is kort om zoiets van de grond te krijgen. Denk maar aan hoe graag Verdonk mensen wilde laten inburgeren, duurde jaren. Daarnaast staat de PvdA dramatisch in de peilingen.
Volgens mij nog een kleine twee jaar tot aan de nieuwe landelijke verkiezingen. Volgend jaar rond deze tijd is het 2010.
quote:
Dat denk ik dus. Ik ben bang dat het komende jaar vergeven gaat worden van dit soort proefballonnetjes, waarvan een groot deel ook nog eens ontzettend op elkaar zal lijken (met signalen als "keihard aanpakken" en "islamisering een halt toeroepen")
Oké. Dat is dan duidelijk.
pi_69788712
quote:
Op zondag 7 juni 2009 10:20 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Het (kennis)niveau van Nederland wordt hierdoor alleen maar lager. Zeker een land dat zich in de toekomst moet gaan profileren als kenniseconomie krijgt het hierdoor zwaar te verduren.
24% van de academici die geslaagd zijn aan de universiteit vertrekken onmiddellijk uit nederland, dat is al een tijdje zo.
De profielschets van de hollander die emigreert: goed opgeleid, visie, initiatieven nemend, lef en doorzettingsvermogen. Sinds 2000 zijn er dat jaarlijks plm 100.000.
Nav een te schrijven boek heb ik wereldwijd contacten gehad met nl-ers.
  zondag 7 juni 2009 @ 11:08:23 #16
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_69788741
quote:
Op zondag 7 juni 2009 10:44 schreef Mwanatabu het volgende:
2011 is volgend jaar. Een jaar is kort om zoiets van de grond te krijgen.
Vergeet niet dat de PvdA naast de publieke omroep ook een belachelijk groot deel van de SG en overige top overhiedsposities in handen heeft.Daar ligt de echte macht.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 7 juni 2009 @ 11:09:16 #17
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_69788755
quote:
Op zondag 7 juni 2009 09:47 schreef Hephaistos. het volgende:
Wees dan eerlijk en noem Jan Marijnissen.
Fortuyn was niet meer dan een blaatschaap die aandacht nodig had. En helaas kreeg hij die ook in negatieve zin.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  zondag 7 juni 2009 @ 11:26:34 #18
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69789015
quote:
Op zondag 7 juni 2009 11:09 schreef JaapB het volgende:

[..]

Fortuyn was niet meer dan een blaatschaap die aandacht nodig had. En helaas kreeg hij die ook in negatieve zin.
Marijnissen heeft het ongetwijfeld al eerder aangehaald, maar het thema is pas echt omhoog geschoten op de politieke agenda na Fortuyn.
pi_69789035
quote:
Op zondag 7 juni 2009 11:09 schreef JaapB het volgende:

[..]

De kogel kwam van links...
  zondag 7 juni 2009 @ 11:33:34 #20
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_69789130
quote:
Op zondag 7 juni 2009 11:26 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Marijnissen heeft het ongetwijfeld al eerder aangehaald, maar het thema is pas echt omhoog geschoten op de politieke agenda na Fortuyn.
Fortuyn vond een pijnpunt en heeft dat uitvergroot zonder er een daadwerkelijke oplossing voor aan te dragen. Het leverde in elk geval veel aandacht op en dat was ook zijn doel. Marijnissen wilde juist dat er een oplossing kwam en heeft daar ook voorstelen voor gedaan die door de linkse (mede)darde werden weggehoond als niet van belang zijnde.
Links heeft daarmee inderdaad Fortuyn zijn spreekgestoelte gegeven.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_69789563
quote:
Op zondag 7 juni 2009 10:20 schreef Ron.Burgundy het volgende:
In nl heb ik nogal wat trainingen gegeven aan managers, leiders, chefs. Het waren verschillende programma's, aangepast op de doelgroep.
Maar mijn allerlaatste woorden voor alle doelgroepen op de laatste dag waren:

If the good guys are leaving than the bad guys will stay
pi_69789796
quote:
Op zondag 7 juni 2009 11:54 schreef bendk het volgende:

[..]

In nl heb ik nogal wat trainingen gegeven aan managers, leiders, chefs. Het waren verschillende programma's, aangepast op de doelgroep.
Maar mijn allerlaatste woorden voor alle doelgroepen op de laatste dag waren:

If the good guys are leaving than the bad guys will stay
Dan hoop ik dat je dat niet zo op een powerpoint presentatie sheet hebt neergepend, want er zit een joekel van een taalfout in. Dat komt vast niet goed over bij managers & leiders.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 7 juni 2009 @ 12:16:10 #23
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_69790062
Nieuwsdump die prima in het centrale topic kan
[Centraal #2] Wilders en PVV topic
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')