abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 juni 2009 @ 18:20:50 #31
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69801232
quote:
Op zondag 7 juni 2009 18:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
maar het nieuwe beleggen is toch daytraden, en turbo's, en sprinters en dat zo?

Beleggen 2.0
dan moet je toch alsnog een idee hebben van welke kant het opgaat ?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_69801238
http://www.thedailyshow.com/video/index.jhtml?videoId=228988&title=Dick-(Uncut)

Blijft een Epic Fail die Bush-regering voor 9/11. Ze werden frequent intern gewaarschuwd voor mogelijke aanslagen.
pi_69801255
quote:
Op zondag 7 juni 2009 18:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
maar het nieuwe beleggen is toch daytraden, en turbo's, en sprinters en dat zo?

Beleggen 2.0
Het nieuwe beleggen in Nederland misschien. Als je in de UK komt aanzetten met sprinters en turbo's gaan ze je raar aankijken.

Daytraden is inderdaad wel erg 'hip'
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 7 juni 2009 @ 18:25:12 #34
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69801355
quote:
Op zondag 7 juni 2009 18:20 schreef sitting_elfling het volgende:

Je wilt een master doen na de zomer om TA onder de knie te krijgen? Welke uni? Misschien buitenland maar proberen ?
Zit op de RuG. Maar ik wil die master doen omdat ik alles mbt finance leuk vind, niet alleen TA. Ik denk dat als ik naar het buitenland wilde, ik niet drie jaar over mijn P had moeten doen
pi_69801414
quote:
Op zondag 7 juni 2009 18:20 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

dan moet je toch alsnog een idee hebben van welke kant het opgaat ?
50% kans toch? Net als pokeren. Ook populair geworden in deze tijd.
pi_69801607
quote:
Op zondag 7 juni 2009 18:25 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Zit op de RuG. Maar ik wil die master doen omdat ik alles mbt finance leuk vind, niet alleen TA. Ik denk dat als ik naar het buitenland wilde, ik niet drie jaar over mijn P had moeten doen
Ah, Grunn

Ik zei de optie buitenland eigenlijk omdat als je hier bijvoorbeeld in Londen een master doet op het gebied van finance, je ook het hele jaar door (al dan niet gratis) gebruik kunt maken van reuters of bloomberg terminals op de Uni of ergens anders. Dat is natuurlijk wel erg voordelig, maar misschien heeft de RuG dat ook wel.
Ik denk overigens ook dat je waarschijnlijk met Finance het boek "options futures and other derivatives" van voor naar achter moet kennen Of is dat al het geval?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  Moderator zondag 7 juni 2009 @ 18:38:55 #37
236264 crew  capricia
pi_69801778
Tvp
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69801839
quote:
Op zondag 7 juni 2009 18:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ah, Grunn

Ik zei de optie buitenland eigenlijk omdat als je hier bijvoorbeeld in Londen een master doet op het gebied van finance, je ook het hele jaar door (al dan niet gratis) gebruik kunt maken van reuters of bloomberg terminals op de Uni of ergens anders. Dat is natuurlijk wel erg voordelig, maar misschien heeft de RuG dat ook wel.
Ik denk overigens ook dat je waarschijnlijk met Finance het boek "options futures and other derivatives" van voor naar achter moet kennen Of is dat al het geval?
Zulke boeken staan online
x
pi_69801888
quote:
Op zondag 7 juni 2009 18:40 schreef richbitch het volgende:

[..]

Zulke boeken staan online
Snap ik, maar ik vond dat boek voor zelf studie nog best pittig. En mijn voorkeur gaat toch altijd uit van lezen uit een boekje ( of geprint papier ) dan zo'n scherm
  zondag 7 juni 2009 @ 19:00:35 #40
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69802413
quote:
Op zondag 7 juni 2009 18:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ah, Grunn

Heb net het boek 'modern corporate finance' gehad van Chambers en Lacey. Volgend jaar (3e) een Specialization course Finance met 'Financial Markets and Corporate Strategy' van Grinblatt en Titman. En dan kijken of ik het nog steeds leuk vind
  zondag 7 juni 2009 @ 20:12:00 #41
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69805056
mbt Binck. Zijn dan de kosten bij sprinters hetzelfde als normale aandelen? dus 8e per transactie + 0,1%
Best duur dan...
pi_69805344
quote:
Op zondag 7 juni 2009 20:12 schreef One_conundrum het volgende:
mbt Binck. Zijn dan de kosten bij sprinters hetzelfde als normale aandelen? dus 8e per transactie + 0,1%
Best duur dan...
Afhankelijk van je transacties per kwartaal.

1 - 24 transacties = ¤ 8 + 0,1%
25 - 99 transacties = ¤ 7,50 + 0,09%
100 - 249 transacties = ¤ 7 + 0,08%
250 – 499 transacties = ¤ 6,50 + 0,07%
> 500 transacties = ¤ 6 + 0,06%
pi_69805394
Is er nog een kans dat die sprinters weer gratis worden? Vond dat namelijk wel een leuke tijd
  zondag 7 juni 2009 @ 20:22:34 #44
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69805428
Ah, ik had een rekenfout in mijn sheet. 0,1% stond er in als *0,1 Nu valt het iets mee qua kosten
pi_69805580
quote:
Op zondag 7 juni 2009 20:21 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Is er nog een kans dat die sprinters weer gratis worden? Vond dat namelijk wel een leuke tijd
Dat kan je, jammer genoeg shaken. Sinds Binck en ING grote holmaatjes zijn en turbo's dusdanig hebben verstopt op Binck zullen sprinters niet meer gratis worden aangeboden. Ik geef toe dat dat een leuke tijd was.
pi_69806502
Ik denk dat we op dit moment op een punt zitten waarop we óf verder omhoog gaan, óf we weer naar beneden zullen gaan. Iedereen gaat nu alsnog massaal instappen of de onzekerheid slaat weer toe zoals na januari.
pi_69806993
quote:
Op zondag 7 juni 2009 20:55 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik denk dat we op dit moment op een punt zitten waarop we óf verder omhoog gaan, óf we weer naar beneden zullen gaan. Iedereen gaat nu alsnog massaal instappen of de onzekerheid slaat weer toe zoals na januari.
That's a GO!
x
pi_69807529
quote:
Op zondag 7 juni 2009 20:55 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik denk eigenlijk nog steeds wel dat er nog een grote groep is die wacht op een correctie, want je ziet nog steeds vaak bij dippen opgekocht worden. Ik verwacht ook dat we niet doorgaan met de snelheid van de stijging die we hadden afgelopen weken. Meer dat we zijwaarts lichtelijk omhoog springen met een aantal +3/4% dagen.
pi_69807756
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:06 schreef richbitch het volgende:

[..]

That's a GO!
Ook zijn er forumusers die confirmatie zoeken in zo'n beetje elke post die enigszins beweert de toekomst te voorspellen
pi_69807873
Owja, sitting_elfing, post je als je over 5 jaar bij Goldman Sachs werkt wel even een waarschuwing als je op het punt staat 1.000.000 stuks ING van de hand te doen? Top!
pi_69808232
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:29 schreef TeringHenkie het volgende:
Owja, sitting_elfing, post je als je over 5 jaar bij Goldman Sachs werkt wel even een waarschuwing als je op het punt staat 1.000.000 stuks ING van de hand te doen? Top!
tradersaudio.com, dan hoor je 't ook wel
x
pi_69808304
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:26 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Ook zijn er forumusers die confirmatie zoeken in zo'n beetje elke post die enigszins beweert de toekomst te voorspellen
Ow, ik wist niet dat je het NIET door had.. maar ik wil alleen maar meer volatiliteit.
x
pi_69808564
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:29 schreef TeringHenkie het volgende:
Hehe, ik heb wel eens over na gedacht mocht ik in zo'n situatie zitten, hoe ze je het beste kunnen pakken? Ik bedoel, even tijdens het werk op je eigen telefoon een SMS doorsturen naar een 'goede vriend' die daardoor een paar luttele duizenden euro's rijker wordt zal niet snel opvallen toch?
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:39 schreef richbitch het volgende:

[..]

tradersaudio.com, dan hoor je 't ook wel
Maak jij gebruik van die diensten? En zijn het de kosten waard? Vind het nogal prijzig voor een live radio verslag.
pi_69808609
TVP, voor een nieuwe beursweek
pi_69808628
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:41 schreef richbitch het volgende:

[..]

Ow, ik wist niet dat je het NIET door had.. maar ik wil alleen maar meer volatiliteit.
Ow ik dacht dat je een specifieke richting bedoelde ipv meer volatiliteit.
pi_69808688
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hehe, ik heb wel eens over na gedacht mocht ik in zo'n situatie zitten, hoe ze je het beste kunnen pakken? Ik bedoel, even tijdens het werk op je eigen telefoon een SMS doorsturen naar een 'goede vriend' die daardoor een paar luttele duizenden euro's rijker wordt zal niet snel opvallen toch?
*stuurt nummer per PM*

Ik denk eerlijk gezegd dat dat al heel veel gebeurt, kijk maar naar sommige fondsen die 's ochtends al heel veel stijgen terwijl de cijfers pas om 14:00 uitkomen.
pi_69810011
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

[..]

Maak jij gebruik van die diensten? En zijn het de kosten waard? Vind het nogal prijzig voor een live radio verslag.
Ik denk dat het wel opvalt, helaas. Als accountant van bijv. Deloitte/KPMG/etc. mag je geen aandelen hebben van de bedrijven die Deloitte/etc. controleert en moet je speciaal voor tekenen. Misschien wordt hier voor de rest helemaal niet naar gekeken, dat weet ik niet, maar toch.
Ik denk wel dat toezichthouders en de bank zelf hier wel scherp op zijn.

Ik krijg het via via.. dus wellicht paar sec. delayed maar toch wel handig.
Als je hoort dat Borsellino de pit in komt of Goldman koopt is dat natuurlijk wel aardig om te weten.
Dan komt er wellicht wat actie.
x
pi_69810062
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:48 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Ow ik dacht dat je een specifieke richting bedoelde ipv meer volatiliteit.
ok
x
pi_69810137
Benieuwd wat we morgen gaan doen. Heb geen idee of we omhoog of omlaag gaan.
pi_69810395
quote:
Op zondag 7 juni 2009 22:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Benieuwd wat we morgen gaan doen. Heb geen idee of we omhoog of omlaag gaan.
Goh meestal krijg ik het doorgebeld om 22.00 op zondag

Ok genoeg ik ga slapen, morgen kijken wat m'n AX2 C 268 heeft gedaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')