Volgens mij spelen die wel eensvaker tegen elkaar.quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:43 schreef Gabbylicious het volgende:
Groep met Noord en Zuid Korea
Hoewel dat wel eens onmogelijk kan zijn.
Irak kan zich niet meer plaatsen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:49 schreef Heerlijkheid het volgende:
Jammer dat Iran zich niet plaatst. Irak kan zich namelijk nog wel even plaatsen, dan zou de hele as van het kwaad vertegenwoordigt zijn: VS in een poule met Iran, Irak, Noord-Korea, haha. Bij elkaar is dat de poule des verderfs
Nouja, ik kan me best voorstellen dat ze nog familie in hun thuisland hebben....quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:06 schreef TC03 het volgende:
Noord-Korea.Als ik een voetballer van NK was zou ik nooit meer terugkeren.
![]()
Edit: hmm, Wikipedia vertelt mij dat een paar voetballers in Japan, Zuid-Korea en China uitkomen. Apart.
Zoek eens op Zainichi Koreansquote:Op donderdag 18 juni 2009 00:06 schreef TC03 het volgende:
Noord-Korea.Als ik een voetballer van NK was zou ik nooit meer terugkeren.
![]()
Edit: hmm, Wikipedia vertelt mij dat een paar voetballers in Japan, Zuid-Korea en China uitkomen. Apart.
Deze kwalificatie zelfs nog.quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:50 schreef need2009 het volgende:
[..]
Volgens mij spelen die wel eensvaker tegen elkaar.
Dat was bi de kwalificatie zo gisterenquote:Op woensdag 17 juni 2009 23:43 schreef Gabbylicious het volgende:
Groep met Noord en Zuid Korea
Hoewel dat wel eens onmogelijk kan zijn.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:49 schreef Heerlijkheid het volgende:
Jammer dat Iran zich niet plaatst. Irak kan zich namelijk nog wel even plaatsen, dan zou de hele as van het kwaad vertegenwoordigt zijn: VS in een poule met Iran, Irak, Noord-Korea, haha. Bij elkaar is dat de poule des verderfs
In Frankrijk '98 was dat ja.quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:47 schreef Ixnay het volgende:
USA zat ooit eens bij Iran, Servie Joegoslavië en Duitsland. Was achteraf gezien rustig verlopen.
Bij het vrouwenvoetbal speelt Noord korea af en toe nog wel eens tegen USA, volgens mij was het afgelopen WK de finale USA - Noord korea!quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:49 schreef Heerlijkheid het volgende:
NIet op het laatste WK. Wel op het EK.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:25 schreef Ixnay het volgende:
Nederland is meestal wel poulehoofd.
Op het EK leidde dat groepshoofd zijn tot een makkelijke poule in ieder geval, omdat Oostenrijk, Griekenland, Zwitserland de andere groepshoofden warenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:29 schreef borisz het volgende:
[..]
NIet op het laatste WK. Wel op het EK.
Een aantal factoren spelen mee. Succes WK 2002, WK 2006 en de plaats op de fifa ranking in de laatste jaren. Alles krijgt een gewicht en dan sommeren wie de groepshoofden worden.
Als ik http://www.soccerquest.nl(...)2091291(doorscrollen naar post #13) mag geloven staan wij virtueel niet op een groepshoofd plaats.
Ach, van die acht landen zijn alleen Brazilië en Spanje significant beter dan wij. Het gaat sowieso een leuk toernooi worden waarbij Spanje mijns inziens goede papieren heeft om uiteindelijk te winnen. Een perfect uitgebalanceerde selectie met een aantal écht goede spelers:quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:29 schreef borisz het volgende:
[..]
NIet op het laatste WK. Wel op het EK.
Een aantal factoren spelen mee. Succes WK 2002, WK 2006 en de plaats op de fifa ranking in de laatste jaren. Alles krijgt een gewicht en dan sommeren wie de groepshoofden worden.
Als ik http://www.soccerquest.nl(...)2091291(doorscrollen naar post #13) mag geloven staan wij virtueel niet op een groepshoofd plaats.
De slechtste nr. 2 heeft pech.quote:Op woensdag 9 september 2009 23:54 schreef marcusa het volgende:
hoe zit dat nou in Europa met die nrs 2, er zijn negen groepen..
Op basis van de huidige tussenstand is het "pechland" toch vrijwel zeker de nummer 2 van groep 3 of Noorwegen? Of maak ik een rekenfoutje?quote:
Je hebt iets tegen angelsaksen?quote:Op woensdag 9 september 2009 22:50 schreef Klopkoek het volgende:
EngelandWat was ik blij dat ze er in 2008 niet bij waren.
Ach in 2012 kan ik weer gaan lachen wanneer ze onder de vlag van Engeland allemaal Schotten mogen gaan opstellen op de Olympische Spelen... dat wordt spektakel
omdat de laatste groep maar 5 landen had, wordt het resultaat van de andere nummer 2's tegen de nummer 6 in de respectievelijk groep afgestreept.quote:Op donderdag 10 september 2009 00:24 schreef Hamilton het volgende:
[..]
Op basis van de huidige tussenstand is het "pechland" toch vrijwel zeker de nummer 2 van groep 3 of Noorwegen? Of maak ik een rekenfoutje?
Maar je kunt er nog niets over zeggen omdat er nog één ronde is.quote:Because one group has one team fewer than the others, matches against the sixth-placed team in each group are not included in this ranking. As a result, eight matches played by each team will count for the purposes of the second-placed table.
Ja oké in één week in oktober.quote:
Aangezien Noorwegen slechts 10 punten heeft gehaald, moeten de andere nummers twee meer dan 16 punten halen. Normaal gesproken mag dat voor alle poules (uitgezonderd groep 3) geen probleem vormen. In groep 3 kan er in die laatste wedstrijden nog van alles gebeuren met Slovenie/Noord-Ierland/Polen/Tsjechië. Toch?quote:Op donderdag 10 september 2009 10:51 schreef Dos37 het volgende:
[..]
omdat de laatste groep maar 5 landen had, wordt het resultaat van de andere nummer 2's tegen de nummer 6 in de respectievelijk groep afgestreept.
hier in het Engels:
[..]
Maar je kunt er nog niets over zeggen omdat er nog één ronde is.
Bron: http://www.guardian.co.uk(...)p-2010-draw-seedingsquote:Last night's 5-1 hammering of Croatia confirmed England's place in the final 32. The first-round groups will be determined in Cape Town on 4 December. As hosts, South Africa are guaranteed a top seeding. The other seven seeds are usually allocated through a system that takes account of results from previous tournaments and current Fifa rankings.
England have reached the last two World Cup quarter-finals and were ranked seventh in the latest Fifa list, which was published this month. Fabio Capello, therefore, can look forward to a position among the top eight. Brazil and Spain will also get a top seeding, while Italy, Germany, Argentina and France will probably get one if they make it through.
Dat gaat me allemaal te gekquote:Op donderdag 10 september 2009 11:13 schreef Hamilton het volgende:
[..]
Aangezien Noorwegen slechts 10 punten heeft gehaald, moeten de andere nummers twee meer dan 16 punten halen. Normaal gesproken mag dat voor alle poules (uitgezonderd groep 3) geen probleem vormen. In groep 3 kan er in die laatste wedstrijden nog van alles gebeuren met Slovenie/Noord-Ierland/Polen/Tsjechië. Toch?
Hopen dat Argentinië het dan niet haaltquote:Op donderdag 10 september 2009 16:34 schreef isogram het volgende:
Volgens The Guardian (een gerenommeerde Engelse krant) is Engeland zeker groepshoofd bij het WK:
[..]
Bron: http://www.guardian.co.uk(...)p-2010-draw-seedings
Ondanks de goede kwalificatiereeks komt Nederland dus niet in dit rijtje voor. De niet-deelname aan het WK van 2002 nekt ons waarschijnlijk. Een andere verklaring kan ik niet echt bedenken.
we zullen zien. De laatste lotingen vond ik wel verdacht eruitzien altijd. iig genoeg redenen om Zuid-Afrika gunstig te laten loten.quote:Op donderdag 10 september 2009 17:40 schreef isogram het volgende:
Geloof dat maar niet, gitaarsnaar. Zuid-Afrika krijgt de makkelijkst denkbare loting...
Ik ben zo arrogant om te stellen dat Nederland met afstand de sterkste ploeg zal zijn in welke andere pot dan ook, als ze niet in pot 1 (groepshoofden) zitten. Een blik op de wereldranglijst leert genoeg. Zuid-Afrika loot mindere goden, zodat ze een reële kans hebben om de groepsfase te overleven. Strategisch belang van de FIFA...
Toen NL aan Argentinie werd gekoppeld knikte men al ja we hebben een leuke wedstrijd voordat het balletje was open gemaaktquote:Op donderdag 10 september 2009 21:28 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
we zullen zien. De laatste lotingen vond ik wel verdacht eruitzien altijd. iig genoeg redenen om Zuid-Afrika gunstig te laten loten.
en dan in de 2e ronde direct tegen brasilquote:Op donderdag 10 september 2009 21:29 schreef Eggos het volgende:
gewoon bij Zuid Afrika inloten! mooi poultje word dat dan
Zuid Afrika
Nederland
Bahrein of Nieuw Zeeland
Honduras
Moet te doen zijn denk ik
en het werd de meest nutteloze WK wedstrijd in de geschiedenis van het Nederlands Elftalquote:Op donderdag 10 september 2009 21:31 schreef borisz het volgende:
[..]
Toen NL aan Argentinie werd gekoppeld knikte men al ja we hebben een leuke wedstrijd voordat het balletje was open gemaakt.
was het niet Beckenbauer (quote:Op donderdag 10 september 2009 21:31 schreef borisz het volgende:
[..]
Toen NL aan Argentinie werd gekoppeld knikte men al ja we hebben een leuke wedstrijd voordat het balletje was open gemaakt.
Ach, Brazilië wordt ook elk WK geholpen met een makkelijke loting. Nederland zal wel bij Spanje, Ivoorkust en dan nog een zuid-amerikaans land komen.quote:Op donderdag 10 september 2009 17:40 schreef isogram het volgende:
Geloof dat maar niet, gitaarsnaar. Zuid-Afrika krijgt de makkelijkst denkbare loting...
Ik ben zo arrogant om te stellen dat Nederland met afstand de sterkste ploeg zal zijn in welke andere pot dan ook, als ze niet in pot 1 (groepshoofden) zitten. Een blik op de wereldranglijst leert genoeg. Zuid-Afrika loot mindere goden, zodat ze een reële kans hebben om de groepsfase te overleven. Strategisch belang van de FIFA...
'94 België, Saudi-Arabië, Marokkoquote:Op donderdag 10 september 2009 21:44 schreef PirE het volgende:
[..]
Ach, Brazilië wordt ook elk WK geholpen met een makkelijke loting. Nederland zal wel bij Spanje, Ivoorkust en dan nog een zuid-amerikaans land komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |