abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70125852
quote:
The national football team of the Democratic People's Republic of Korea (recognized as Korea DPR by FIFA) is the national team of North Korea and is controlled by the DPR Korea Football Association. Their shining moment came in the 1966 World Cup at Middlesbrough F.C. home Ayresome Park, when North Korea upset Italy 1-0 to gain a spot in the quarterfinals. There, they went 3-0 up against Portugal, but the brilliance of Eusébio (and his four goals) stopped the fairy tale run, 5-3. The North Korean team was the first Asian team to progress beyond the first round of the World Cup finals. The documentary film The Game of Their Lives by Daniel Gordon is about the seven surviving members in 2002 of the 1966 national team.
quote:
World Cup 2010 Qualification
North Korea qualified for the 2010 World Cup by securing a draw with Saudi Arabia in Riyadh and finished level on 12 points each but the North Koreans had a better head to head record. This is North Korea's second World Cup qualification, a historical achievement given the resources to the North Korean team. Iran are eliminated and Saudi Arabia need to play the play-offs starting against Bahrain.

De Chollima is erbij in Zuid-Afrika 2010, vanaf hier volgen we de verrichtingen en resultaten tijdens de voorbereiding en natuurlijk op het WK zelf.

Moderator / Redactie Sport donderdag 18 juni 2009 @ 12:02:09 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_70125979
Noord-Korea . Ze hebben gister alles op slot gegooid om dat puntje mee te nemen uit S-A. Bij vlagen tijdens de kwalificatieduels aardig voetbal. Hoge ogen zullen ze volgend naar niet gooien denk ik.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_70126046
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:02 schreef borisz het volgende:
Noord-Korea . Ze hebben gister alles op slot gegooid om dat puntje mee te nemen uit S-A. Bij vlagen tijdens de kwalificatieduels aardig voetbal. Hoge ogen zullen ze volgend naar niet gooien denk ik.
ze doen het toch maar ff, als je kijkt naar dat elftal is het niet wat. Maar mentaliteit en wilskracht kan je heel ver krijgen, wellicht met een gunstige loting dat ze gaan verassen
pi_70126074
Ben benieuwd hoeveel Noord-Koreanen er niet terugkeren naar hun thuisland als het toernooi is afgelopen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_70126078
Mentaliteit en wilskracht krijgen ze er in Pyongyang wel in.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  donderdag 18 juni 2009 @ 12:06:39 #6
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_70126132
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:04 schreef ASroma het volgende:

[..]

ze doen het toch maar ff, als je kijkt naar dat elftal is het niet wat. Maar mentaliteit en wilskracht kan je heel ver krijgen, wellicht met een gunstige loting dat ze gaan verassen
Ik denk dat dat elftal wel móet. Als ze die heimat voor lul zetten zullen ze geen lang leven zijn beschoren als ze terugkomen
pi_70126250
Het is en blijft een eng land, maar toch interessant om ze er een keer bij te hebben op een groot toernooi.
pi_70126480
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:06 schreef dubidub het volgende:

[..]

Ik denk dat dat elftal wel móet. Als ze die heimat voor lul zetten zullen ze geen lang leven zijn beschoren als ze terugkomen
mwah mwah, ik denk dat het allemaal wel "meevalt". Kijk bij Irak onder Saddam zijn er filmpjes opgedoken waarbij spelers door Uday Hussein geslagen worden bij thuiskomst.
pi_70126569
Prachtige prestatie, mooie wedstrijd hoor VS-NKorea
  donderdag 18 juni 2009 @ 12:23:06 #11
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_70126734
ik hoop op vs - noord korea -

en in de halve finale noord & zuid korea oid
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_70126780
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:05 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ben benieuwd hoeveel Noord-Koreanen er niet terugkeren naar hun thuisland als het toernooi is afgelopen.
Ben ook zeer benieuwd hoe dat allemaal gaat verlopen ja.
Hoi.
pi_70127226
De geest van Pak Do Ik waart dus nog steeds rond.
pi_70129701
Ik ben benieuwd.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_70129829
voetballers aller landen, verenigt u!
pi_70129850
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:16 schreef ASroma het volgende:

[..]

mwah mwah, ik denk dat het allemaal wel "meevalt". Kijk bij Irak onder Saddam zijn er filmpjes opgedoken waarbij spelers door Uday Hussein geslagen worden bij thuiskomst.
Misschien een ideetje voor Oranje ? Dat Willem-Alexander met het zweepje op Schiphol klaarstaat bij een wanprestatie
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:16:00 #17
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70130640
Ik denk dat volgend jaar in Noord Korea groot feest gevierd zal worden omdat Noord Korea het imperialistische zuiden heeft verslagen in de finale van het WK voetbal. Nadat ze in de halve finale al de agressor USA versloegen.
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:20:13 #18
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_70130821
Zou wat zijn als Guus het nu zou overnemen daarzo Wel knap hoor, ben benieuwd hoe ze het gaan doen in Afrika.
pi_70152722
Denk dat alle NK's wel terugkeren. Wegens zeeer streng beleid. Tevens zijn veel spelers van Noord Korea Zainichi Koreans. Oftewel Koreanen die in Japan geboren zijn. Zij zijn wel toegestaan te reizen.

En als Noord Korea verliest zal er in de kranten staan dat Kim Jong-Il zelf inviel en de winnende treffer scoorde. In eigen land zullen ze waarschijnlijk wereldkampioen zijn .
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 19 juni 2009 @ 00:30:10 #20
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70153093
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Denk dat alle NK's wel terugkeren. Wegens zeeer streng beleid. Tevens zijn veel spelers van Noord Korea Zainichi Koreans. Oftewel Koreanen die in Japan geboren zijn. Zij zijn wel toegestaan te reizen.

En als Noord Korea verliest zal er in de kranten staan dat Kim Jong-Il zelf inviel en de winnende treffer scoorde. In eigen land zullen ze waarschijnlijk wereldkampioen zijn .
tv uitzendingen zullen ze daar inderdaad wel niet kennen met betrekking tot voetbal. Er zal idd een groots bericht komen dat ze fantastisch gepresteerd hebben.
pi_70153205
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:12 schreef Glijdt_licht het volgende:

Het ergste is dat me dat niet eens zal verbazen als dat werkelijk in de krant zal komen.

Maak niet uit tegen wie ze spelen op het komende WK. Ieder wedstrijd die ze spelen zal beladen zijn. Noord-Korea heeft namelijk met vrijwel ieder land in de wereld ruzie.

[ Bericht 0% gewijzigd door FireFox1 op 19-06-2009 02:50:27 ]
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_70154553
Hoeveel van de 23 zouden er gaan defecteren?

Gewoon politiek asiel aanvragen en proberen in Zuid Afrika aan de bak proberen te komen. Kan je best van leven
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70154727
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 02:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel van de 23 zouden er gaan defecteren?

Gewoon politiek asiel aanvragen en proberen in Zuid Afrika aan de bak proberen te komen. Kan je best van leven
Nogmaals een aantal mogen wel reizen.
Zoek eens op Zainichi Koreans
Een voorbeeld: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lee_Han-Jea
en nog een http://nl.wikipedia.org/wiki/Ahn_Young-Hak
Geboren in Japan, spelen in Japan of Zuid Korea. Zijn eigenlijk Koreaans en spelen voor Noord Korea. Deze spelers mogen gewoon doen wat ze willen. Gewoon naar ieder ander land gaan enz

Eén van de weinige échte NK's die in het buitenland spelen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kim_Yong-Jun
http://en.wikipedia.org/wiki/Hong_Yong-Jo
http://en.wikipedia.org/wiki/Pak_Chol-Ryong
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_70154735
Gaat natuurlijk om de spelers die dat niet mogen.

Zuid Afrika is natuurlijk niet echt een verkeerd een land om te wonen en als je een contract kan krijgen wordt er nog best redelijk betaald ook.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:34:16 #25
202348 Susi
Temple of Love
pi_70164505
Interessant. Er stond een week geleden in de Telegraaf al een stukje over een Nederlander die met Iran (of Irak) een wedstrijd had in Noord-Korea. Ze hadden een eigen kok meegenomen, omdat ze bang waren dat de Noord-Koreanen hun voer zouden vergiftigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')