quote:The national football team of the Democratic People's Republic of Korea (recognized as Korea DPR by FIFA) is the national team of North Korea and is controlled by the DPR Korea Football Association. Their shining moment came in the 1966 World Cup at Middlesbrough F.C. home Ayresome Park, when North Korea upset Italy 1-0 to gain a spot in the quarterfinals. There, they went 3-0 up against Portugal, but the brilliance of Eusébio (and his four goals) stopped the fairy tale run, 5-3. The North Korean team was the first Asian team to progress beyond the first round of the World Cup finals. The documentary film The Game of Their Lives by Daniel Gordon is about the seven surviving members in 2002 of the 1966 national team.
quote:World Cup 2010 Qualification
North Korea qualified for the 2010 World Cup by securing a draw with Saudi Arabia in Riyadh and finished level on 12 points each but the North Koreans had a better head to head record. This is North Korea's second World Cup qualification, a historical achievement given the resources to the North Korean team. Iran are eliminated and Saudi Arabia need to play the play-offs starting against Bahrain.
ze doen het toch maar ff, als je kijkt naar dat elftal is het niet wat. Maar mentaliteit en wilskracht kan je heel ver krijgen, wellicht met een gunstige loting dat ze gaan verassenquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:02 schreef borisz het volgende:
Noord-Korea. Ze hebben gister alles op slot gegooid om dat puntje mee te nemen uit S-A. Bij vlagen tijdens de kwalificatieduels aardig voetbal. Hoge ogen zullen ze volgend naar niet gooien denk ik.
Ik denk dat dat elftal wel móet. Als ze die heimat voor lul zetten zullen ze geen lang leven zijn beschoren als ze terugkomenquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:04 schreef ASroma het volgende:
[..]
ze doen het toch maar ff, als je kijkt naar dat elftal is het niet wat. Maar mentaliteit en wilskracht kan je heel ver krijgen, wellicht met een gunstige loting dat ze gaan verassen
mwah mwah, ik denk dat het allemaal wel "meevalt". Kijk bij Irak onder Saddam zijn er filmpjes opgedoken waarbij spelers door Uday Hussein geslagen worden bij thuiskomst.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:06 schreef dubidub het volgende:
[..]
Ik denk dat dat elftal wel móet. Als ze die heimat voor lul zetten zullen ze geen lang leven zijn beschoren als ze terugkomen
Ben ook zeer benieuwd hoe dat allemaal gaat verlopen ja.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:05 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ben benieuwd hoeveel Noord-Koreanen er niet terugkeren naar hun thuisland als het toernooi is afgelopen.
Misschien een ideetje voor Oranje ? Dat Willem-Alexander met het zweepje op Schiphol klaarstaat bij een wanprestatiequote:Op donderdag 18 juni 2009 12:16 schreef ASroma het volgende:
[..]
mwah mwah, ik denk dat het allemaal wel "meevalt". Kijk bij Irak onder Saddam zijn er filmpjes opgedoken waarbij spelers door Uday Hussein geslagen worden bij thuiskomst.
tv uitzendingen zullen ze daar inderdaad wel niet kennen met betrekking tot voetbal. Er zal idd een groots bericht komen dat ze fantastisch gepresteerd hebben.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 00:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Denk dat alle NK's wel terugkeren. Wegens zeeer streng beleid. Tevens zijn veel spelers van Noord Korea Zainichi Koreans. Oftewel Koreanen die in Japan geboren zijn. Zij zijn wel toegestaan te reizen.
En als Noord Korea verliest zal er in de kranten staan dat Kim Jong-Il zelf inviel en de winnende treffer scoorde. In eigen land zullen ze waarschijnlijk wereldkampioen zijn.
Het ergste is dat me dat niet eens zal verbazen als dat werkelijk in de krant zal komen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 00:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Denk dat alle NK's wel terugkeren. Wegens zeeer streng beleid. Tevens zijn veel spelers van Noord Korea Zainichi Koreans. Oftewel Koreanen die in Japan geboren zijn. Zij zijn wel toegestaan te reizen.
En als Noord Korea verliest zal er in de kranten staan dat Kim Jong-Il zelf inviel en de winnende treffer scoorde. In eigen land zullen ze waarschijnlijk wereldkampioen zijn.
Nogmaals een aantal mogen wel reizen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 02:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel van de 23 zouden er gaan defecteren?
Gewoon politiek asiel aanvragen en proberen in Zuid Afrika aan de bak proberen te komen. Kan je best van leven
voor degen die arabisch kennenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:34 schreef Susi het volgende:
Interessant. Er stond een week geleden in de Telegraaf al een stukje over een Nederlander die met Iran (of Irak) een wedstrijd had in Noord-Korea. Ze hadden een eigen kok meegenomen, omdat ze bang waren dat de Noord-Koreanen hun voer zouden vergiftigen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |