Station Arnhem een klein beetje verder afbouwenquote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:06 schreef robodorK het volgende:
http://www.prorail.nl/Per(...)kkenen100liften.aspx
Wat kan prorail nog meer doen met 200 miljoen?
De kosten die Prorail maakt belasten ze voornamelijk door aan de NS.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:15 schreef Afvoerput het volgende:
Hoi,
Ik wil even melden dat je een cruciale fout maakt. ProRail is de beheerder van de Nederlandse spoorwegen. NS is een personenvervoersbedrijf.
Groetjes,
Je moeder.
Bron?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
De kosten die Prorail maakt belasten ze voornamelijk door aan de NS.
Drie maal raden wat NS doet met de rekening van Prorail.
Groetjes,
Je vader.
Nee, 't geld was op. Nu de voorkant een puinhoop is, zijn ze begonnen de achterkant te slopen...quote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Station Arnhem een klein beetje verder afbouwen
Ooh het is nog niet af, ik dacht dat dat Arnhemse stijl wasquote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Station Arnhem een klein beetje verder afbouwen
Ik maak ze wel voor de helft van de prijs, incl lascursus.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:32 schreef SpecialK het volgende:
100 miljoen voor een setje fietsenstallingen.
Ik wil die kostenverantwoording wel eens lezen
Ik heb een zakelijk NS Card, wat volgens de begeleidende brief de ideale oplossing is voor al het file leed.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:31 schreef ChanelOne het volgende:
Als je vaak met de trein reist raad ik je aan gewoon een NS-abbo te komen. Een maand kaart dan. Als je een jaarkaart doet kom je nog duurder uit. De tijden die jij niet met de trein gaat omdat de treinen niet kunnen rijden worden dan vergoed door NS. Hmmm?
Ja, dr is zo'n wereldje daar bij prorail. Groepje vrienden bestaande uit ondernemers en medewerkers van prorail die het geld uit mogen geven en de beslissingen maken. Die lui gaan samen hoeren neuken, golven, circuitdagen doen, skyboxje ajax, vakantietje, en dan spreken ze samen af waar de prorailmanagers mee weg kunnen komen en waarmee niet.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:33 schreef Maikuuul het volgende:
Lijkt me heerlijk om zo'n project te moeten uitvoeren
Veelte veel geld vragen en het nog krijgen ook
je hebt gelijk. Maar dan moet die OV wel een keertje werken.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:36 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Ik heb een zakelijk NS Card, wat volgens de begeleidende brief de ideale oplossing is voor al het file leed.
Ja in de file sta je idd niet, maar met de reistijd naar vertrekstation en de reistijd van aankomst station naar het kantoor van de klant erbij op geteld ben je al met al langer onderweg. OV is alleen handig voor een dagje shoppen in hartje centrum of je echt hartje centrum ergens moet zijn.
* koentjuh18 heeft de card nog nooit gebruikt, zou ook niet weten wat de pincode ervan is
Dat geld moet ergens vandaan komenquote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:39 schreef robodorK het volgende:
[..]
Ja, dr is zo'n wereldje daar bij prorail. Groepje vrienden bestaande uit ondernemers en medewerkers van prorail die het geld uit mogen geven en de beslissingen maken. Die lui gaan samen hoeren neuken, golven, circuitdagen doen, skyboxje ajax, vakantietje, en dan spreken ze samen af waar de prorailmanagers mee weg kunnen komen en waarmee niet.
Ik snap niet zo goed wat die privatisering moest bereiken voor de maatschappij. Ik dacht lagere prijzen door hogere efficientie door concurentie. Wie is de concurent van prorail dan?
edit: golfen ja
stuur je hem even door naar mij ? ben ook wel erg benieuwdquote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:32 schreef SpecialK het volgende:
100 miljoen voor een setje fietsenstallingen.
Ik wil die kostenverantwoording wel eens lezen
Ik zal ze even mailen.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:56 schreef shadowflash het volgende:
[..]
stuur je hem even door naar mij ? ben ook wel erg benieuwd
dat van die fietsen kan nog wanneer het ondergronds is meer 1 miljoen euro per liftquote:
Volgens NS wil ProRail een groot gedeelte vaste kosten, die nu door het Rijk worden vergoed, voortaan als variabele kosten aan de spoorwegondernemingen doorberekenen. Volgens NS gaat het echter om vaste kosten die nodig zijn om de infrastructuur in een goed berijdbare staat te houden.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:12 schreef bleiblei het volgende:
[..]
http://www.fd.nl/artikel/(...)ere-tarieven-prorail
Dat stuk gaat over vaste kosten voor het onderhoud van het spoor. Dat zijn inderdaad andere kosten dan onderhoudskosten voor stations. Waar het om gaat is dat Pro-rail kosten maakt die ze terug moeten verdienen, het zijn investeringen. Aangezien NS Pro-rail betaald mag het duidelijk zijn dat NS en daarmee de reiziger voor deze kudtstallingen en liften moet betalen.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:23 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Volgens NS wil ProRail een groot gedeelte vaste kosten, die nu door het Rijk worden vergoed, voortaan als variabele kosten aan de spoorwegondernemingen doorberekenen. Volgens NS gaat het echter om vaste kosten die nodig zijn om de infrastructuur in een goed berijdbare staat te houden.
.
Stel huilies hier.
Ironisch is daarentegen dat grofweg een kwart van de liften niet werkt...quote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:42 schreef robodorK het volgende:
Dat betekend dat 200 miljoen voor liften gelijk staat aan een prijsstijging van treinkaartjes van 16.6%. Als de kosten al waren ingepland maar niet worden gemaakt betekend dat een prijsdaling van 16.6%.
Naja, of ze het geld van het Rijk krijgen of van de NS, het komt uiteindelijk voornamelijk uit onze portomonnee en dan mogen we best mekkeren als bepaalde zaken belachelijk veel geld kostquote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:23 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Volgens NS wil ProRail een groot gedeelte vaste kosten, die nu door het Rijk worden vergoed, voortaan als variabele kosten aan de spoorwegondernemingen doorberekenen. Volgens NS gaat het echter om vaste kosten die nodig zijn om de infrastructuur in een goed berijdbare staat te houden.
.
Stel huilies hier.
Idd. Gehandicapte mensen ookquote:Op zaterdag 6 juni 2009 18:42 schreef Heremeteit het volgende:
Liften
Laat die luie vetkleppen lekker met de trap gaan. Doe ik ook altijd, hoewel ik eigenlijk nooit met het OV reis.
Die aanstellers hebben toch een uitkering? Dan kunnen ze mooi thuisblijvenquote:Op zaterdag 6 juni 2009 19:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Idd. Gehandicapte mensen ook
"Maar ik heb geen gevoel in m'n benen!!"....
traplopen, hoer.
Gehandicapten moeten sowieso niet met het OV gaan! Eens per paar weken staat er een rolstoel in elke trein. De rest van de weken hebben die treinen wel lomp grote WC's, wat ten koste gaat van meerdere stoelen. Daar hadden meerdere mensen kunnen zitten, en zo kost 1 rolstoeler duizenden euro's per rit! Nog afgezien van de 2 man personeel die die rolstoeler de trein in moeten duwen, en de lift-van-1-miljoen-euro (een liftje van anderhalf bij 1 meter met een pislucht) die er bij komt...quote:Op zaterdag 6 juni 2009 19:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Idd. Gehandicapte mensen ook
"Maar ik heb geen gevoel in m'n benen!!"....
traplopen, hoer.
volgens mij is die fiets 10 x meer waard voor zo'n stalling.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 19:50 schreef RobertVH het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoop dat mijn fiets past in zo'n stelling van 1000 euro....
Je gelooft toch niet serieus dat er een miljoen nodig is voor een lift he?!quote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:23 schreef PhifeDawg het volgende:![]()
Het zal wel aan mij liggen maar ik rij elke week met de trein en ik heb werkelijk nergens last van. Mensen die hier lopen te bitchen over de kosten hebben zeker zelf wel bedrijfs- en organisatiewetenschappen gestudeerd en kunnen dit bugdetteren op ongeveer een kwart van het bedrag? Je koopt niet alleen een lift van dat geld, er moet wel wat meer meegebeuren, dat ding installeert zichzelf niet'.
Al die rotzooi daar bij elkaar is max. 10cent waard.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:20 schreef ChanelOne het volgende:
Als ProRail dan even op station Ede-Wageningen wat fietsen komt opruimen.
Zijn ze ongeveer net zo rijk als Bill Gates.
Ja daar heb je dan ook weer gelijk in. Haha.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 23:29 schreef mathematicus het volgende:
[..]
Al die rotzooi daar bij elkaar is max. 10cent waard.
Alsof men zo gek is om een enigszins fatsoenlijke fiets op et station te parkeren
En er is niks mis mee bij de centrum zijde .. Die zuidzijde is toch allemaal een stelletje tokkies
Gewoon iedere vijf gehandicapten een paard toewijzen, zo'n paard kan best vijf rolstoelen van RVS slepen mits ze goed vastgemaakt zijn, me dunkt.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Gehandicapten moeten sowieso niet met het OV gaan! Eens per paar weken staat er een rolstoel in elke trein. De rest van de weken hebben die treinen wel lomp grote WC's, wat ten koste gaat van meerdere stoelen. Daar hadden meerdere mensen kunnen zitten, en zo kost 1 rolstoeler duizenden euro's per rit! Nog afgezien van de 2 man personeel die die rolstoeler de trein in moeten duwen, en de lift-van-1-miljoen-euro (een liftje van anderhalf bij 1 meter met een pislucht) die er bij komt...
M.a.w.: enig idee HOEVEEL taxi's er voor die prijs die rolstoeler door heel Nederland kunnen rijden?
Zoals ik hier boven al zei: zo'n 80% wordt door de staat betaald, m.a.w. strippenkaarten zouden eigenlijk 5 keer zo duur moeten zijn. Dat is ook niet verwonderlijk, als je ziet dat zware dieselbussen het grootste deel van de dag vrijwel leeg rondrijden.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:00 schreef robodorK het volgende:
Weet iemand in hoeverre bussen kostenefficiënt zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |