quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:56 schreef jogy het volgende:[..]
Boehoe, binnen de context van het topic was het nog steeds niet netjes maar wel begrijpelijk.
Ik snap niet echt wat je er nou werkelijk zo "begrijpelijk" aan vind, want het lijkt er een beetje op dat je mensen probeert te verdedigen. Het was ten eerste offtopic en 100% onnodig.. maar dat niet alleen:
Het was in de eerste plaats een
discussie (
belangrijk woord in de context) dus verschillende partijen participeren. Dat is duidelijk. Dan zodra er iemand komt met bronnen en linkjes begint er een ander iemand te schelden en met woorden te smijten waar je niet goed van wordt. Homo kwam voorbij en val dood passeerde de revue. Ik vind dit absoluut niet begrijpelijk en ook volslagen onnodig voor de voortvloeing van iets dat een discussie moest voorstellen.Als je geen argumenten meer hebt of je driftbuien niet onder controle kan houden kun je toch beter zoals je eerder zei "naar buiten gaan en tegen een boompje schoppen" of is dat nu ineens niet meer van toepassing?
Daarom vind ik het juist zo krom dat er moeite gestoken word in regels, regels die allemaal heel eerlijk zijn en natuurlijk met de beste intenties gemaakt worden (ik vind ze, indien nageleefd helemaal wow hoor) maar dat er dan selectief gekozen word op wie die regels wel of niet van toepassing zijn. Doe normaal was volgens mij toch een heel belangrijke greep uit de selectie en dat deed dhr mediaconsument DUIDELIJK niet.
quote:
Forum-richtlijn: DOE NORMAAL!
Één aparte vermelding: het persoonlijk afzeiken van andere gebruikers of opvattingen geldt binnen dit forum als niet normaal. Ergens mee oneens zijn mag. Maar persoonlijk denigreren en kleineren absoluut niet. Ook al geldt dat elders wellicht als wél normaal.
Als jij me kan uitleggen hoe jij dit gedrag begrijpelijk vind (en hier goede redenen voor aantoont) zal ik wellicht mijn gedachten bijstellen, maar na een zooi homo beledigingen (vrienden van mij zijn homo), en mensen dood wensen zal je wel heel goede redenen moeten hebben ben ik bang

.
quote:
Het gaat altijd om context, userhistorie en (waarschijnlijke)intentie van de user. Ik begrijp dat het lastig is voor sommige om het te begrijpen en dat vind ik heel erg maar hoe het hier is opgepakt en afgehandeld is gewoon correct. Nogmaals, mocht je het er niet mee eens zijn kan je altijd naar de FA's om dit grieven onder de aandacht te brengen natuurlijk.
Nee ik ben geen klootzak en zal dit dus ook niet doen en ik zou ook niet weten waarom ik over dergelijke beslissingen moet gaan (ik heb die regels niet gemaakt maar ik handhaaf ze wel).
Ik wil alleen dit ter discussiestellen voor de toekomst. Waar let je op bij userhistorie bijvoorbeeld en waarom is dit eigenlijk belangrijk? Als ik een geweldige historie had en scheld (dit is dus een voorbeeld dus ik richt het aan PIETJE) pietje uit dat ik blij ben als zijn moeder dood gaat aan AIDS en dat ik op het graf van haar zou dansen zou ik dus geen ban kunnen verwachten? Volgens mij is dit elders een instant ban hoor.
Zo erg was het natuurlijk nog net niet, maar ik vind homo, val dood en aftrekken op wetenschappelijke formules toch redelijk persoonlijk, iets dat je toch echt niet wil.
Het moet gewoon niet kunnen ondanks je geweldige historie (en zo geweldig was die historie nou OOK weer niet als je het mij vraagt) om iemand te kwetsen en eventuele nieuwkomers af te schrikken en puur alleen omdat je hun stelling niet kan ondermijnen, daardoor wellicht lichtelijk gefrustreerd raakt en dus maar persoonlijk word.
Omdat ik niet de kwaadste ben zal ik ook met een eventuele oplossing komen:
Kan er niet gewoon een regel komen dat het gewoon NIET mag en NIET kan zodat je deze onzin ook niet meer hoeft te lezen en jullie dus ook niet meer ter discussie staan in jullie handelen? Anders gaan mensen juist status opbouwen, dan een weekje klieren en dan weer verder met een leuke posthistorie maken ofzo.
Mensen komen hier in 1e instantie (Hopelijk) om interessante stof te lezen en misschien is het ook leuk (op een NORMALE manier dus) om te discussieren maar ik kan me niet voorstellen dat mensen hier komen om publiekelijk uitgescholden te worden. Dat jij dat wel begrijpelijk vind, vind ik dan ook uiterst vreemd

De regels zijn er echter inmiddels al, alleen het toepassen word een beetje biased gedaan denk ik

quote:
Nee, maar je moet de ook de context zien, de sfeer, de replies, de achtergronden... dubbelop omdat Jogy het ook al post zie ik nu.
Het is eigenlijk een heel wiskundig plan wat we er bij gebruiken, en als dan uiteindelijk de uitkomst een rood balletje is gaan we er wat aan doen. Nu kleurde het oranje, moeten we het in de gaten gaan houden..
De replies.. er was niks mis mee. Als iemand een bron poste kreeg die persoon HOMO om zijn oren gesmeten. Iemand deed mee aan de paragnosten discussie, had een ander uitgangspunt MAAR wist het te staven en werd bedankt voor de moeite door een belediging cadeau te krijgen.
Het was geen oranje balletje.. het balletje spatte uit elkaar zoveel regels werden er overtreden.
Ik vind inderdaad dat het goed is opgelost, maar ik denk dat er wat strenger opgetreden mag worden in de toekomst, juist om dit soort geclown te voorkomen. Wat lees je zelf liever vraag ik jullie dan:
Een leuke discussie waarin je van links naar rechts gesmeten word en dat gewoon interessant is om te lezen ongeacht welke opvatting "wint"
Een discussie waarin mensen die een andere mening hebben uitgescholden worden
Ik zou het wel weten en het is echt niet onmogelijk mits er consequent gehandeld word