abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 juni 2009 @ 10:27:15 #51
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_70214891
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:17 schreef Keepertje8 het volgende:
Ik vraag me af waarom het een goed gegeven zou zijn om een partij te hebben die opkomt voor jongeren. Val je daarmee niet in exact hetzelfde moeras als de PVV en de PvdA? Weer een partij voor een 'categorie' mensen, waardoor de democratie straks nog meer een directe afspiegeling wordt van de samenleving. Ik dacht dat de parlementaire democratie ooit verzonnen was om een zo goed mogelijk gezelschap van leiders te krijgen, niet om de demografische aspecten van de samenleving één-op-één te kopiëren. Al die partijen die 'opkomen' voor een bepaald type mens (of zelfs dier), of zelfs een andere type mens proberen te verdrijven, zijn gevaarlijk, omdat ze de democratie ondermijnen in plaats van ondersteunen. (''ik stem op x omdat dat het beste voor mij uitkomt'')
Als de leiders bepaalde groepen fundamenteel vergeten dan is het vragen om problemen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zondag 21 juni 2009 @ 10:42:28 #52
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70215114
Het wordt inderdaad tijd dat er een partij komt die ook de belangen van jongeren gaat behartigen. Dus:
- Volledige afschaffing HRA, huursubsidie en overdrachtsbelasting
- Afschaffen AOW
- Begrotingstekort is niet meer toegestaan (want dat is rekening doorschuiven naar latere generatie)
- Afschaffen vermogensbelasting, zodat mensen weer zelf kunnen sparen voor hun toekomst
- Afschaffen van alle omslagstelsels ( ponzischemes gaan per definitie ten koste van de jongere deelnemers)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_70217124
Tvp.
  zondag 21 juni 2009 @ 13:52:32 #54
232935 huismerk
Libertas, Progresso et Ordem
pi_70219590
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:42 schreef SeLang het volgende:
Het wordt inderdaad tijd dat er een partij komt die ook de belangen van jongeren gaat behartigen. Dus:
- Afschaffen AOW
- Begrotingstekort is niet meer toegestaan (want dat is rekening doorschuiven naar latere generatie)
- Afschaffen vermogensbelasting, zodat mensen weer zelf kunnen sparen voor hun toekomst
- Afschaffen van alle omslagstelsels ( ponzischemes gaan per definitie ten koste van de jongere deelnemers)
Het compleet afschaffen van de overdrachtsbelasting kan problemen geven wanneeer de vastgoedmafia koopt en verkoopt, een mooi systeem dat reguleert dat alleen de eigen woning vrij van overdrachtsbelasting gekocht mag worden zou een goede tussen oplossing zijn.

De AOW afschaffen is wel heel erg naar, de AOW zou een basis moeten zijn en voor alle luxe daarboven zouden mensen zelf verantwoordelijk moeten zijn. Men zou de AOW wel kunnen afschaffen voor mijn met een aannemelijk belang in een onderneming (divident ontvangende) en of mensen die van hun rente leven. Zo niveleer je veel eerlijker. Sommige mensen die 4 ton aan divident krijgen krijgen alsnog een AOWtje kado, dat is natuurlijk van de zotten.
  zondag 21 juni 2009 @ 18:26:07 #55
177885 JoaC
Het is patat
pi_70227628
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:42 schreef SeLang het volgende:
- Afschaffen AOW
HRA is juist voor starters handig, je moet gewoon tot 5 ton doen, en dan doorverlagen naar 2,5

AOW moet blijven, maar 2-5 jaar later ingevoerd worden.

Begrotingstekort mag wel, maar er moeten via reserves betaald worden.

Vermogensbelasting is niks mis mee

alle omslagstelsels?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')