abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69744635

Festivals

5 juli: Metropolisfestival http://www.metropolisfestival.nl/
31 mei: Dunya festval http://www.dunya.nl
6 juni: musica republica outdoor http://musicarepublica.nl

Volgende meet

Elke donderdag /vrijdag /zaterdag kun je wel een meet proberen te regelen in dit topic.

Ergens voor 30 juni 2010 kokosmatten- en schemerlampenmeet aan de Rotte. Iedereen mag zijn eigen kokosmat of schemerlamp meenemen, of gebruik maken van de openbare kokosmat en schemerlampen. Bij slecht weer een week later en alleen geimpregneerde kokosmatten zijn toegestaan in combinatie met sfeerananassen.

Dit alles naar aanleiding van dit bericht:
quote:
Vergunning ingebruikname openbare grond voor het plaatsen van een kokosmat van 3 bij 2 meter in het voetgangersgebied langs de Rotte t.h.v. het Noordplein en 2 schemerlampen op de hoek Zaagmolenstraat en 1e Pijnackerstraat aan de bestaande lantaarnpaal op ca. 5 meter hoogte. De schemerlampen branden in de avond en nacht. De vergunning is verleend voor de periode 1 maart 2009 tot en met 30 juni 2010
Lange termijn meet agenda
17 april drinken in Noord
juni 2009 BBQ'en in Het Park
juli 2009 BBQ'en in het Vroesenpark
augustus 2009 BBQ'en in de Kralings Plas
september 2009 BBQ'en in het nieuwe huis van LHO en LDG
oktober 2009 drinken in op Zuid
november 2009 drinken in West
december 2009 drinken in Oost
januari 2010 ntb
februari 2010 de goedkope biermeet
maart 2010 de goedkope drugsmeet
april 2010 BBQ'en in Het Park
und so weiter...

FOK!kers in Rotterdam

Wil je ook wel eens een keer op de kaart? Stuur dan elke week een PM naar LeeHarveyOswald

Hartelijk welkom bij het heleboelste deel rondom de stad Rotterdam; waar de overhemden met de mouwen opgerold in de kast hangen. Waar de poen wordt verdiend die in Den Haag aan de rest van Nederland wordt uitgedeeld om daar over de balk gepleurd te worden. Om maar eens een Rotterdammert te citeren. De stad die het inmiddels alweer bijna 70 jaar doet met een kunsthart. In al die jaren opgebouwd door iedereen die maar een hamer of schroevendraaier kon vasthouden. Mooi van lelijkheid; of andersom. De stad die jaren geleden veranderde; en niet ten goede. De stad die op de weg terug is om sterker uit de strijd te komen dan dat hij erin ging. Rotterdam is een zooitje. Maar wel míjn zooitje ! Ik denk dat ze het waard is voor te knokken.

Zie hier het topic deel 74 waarin iedereen alles kwijt kan wat (al is het maar zijdelings) met Rotterdam te maken heeft. Of je er woont, studeert, stapt, in de goot ligt of triomfen viert. Maakt niet uit. Natuurlijk zijn wannabe Rotterdammers of zij die Rotterdam een warm hart toedragen ook meer dan welkom.

Onbekend maakt onbemind. Passagiers die geen Rotterdammer zijn worden uitgenodigd van boord te stappen en eens lekker in dit topic om zich heen te kijken tussen de Rotterdammers. Misschien ís het wel wat voor jou !

Wonen in Rotterdam?

Informatie over nieuwbouw: http://www.woneninrotterdam.nl/

Huren
http://www.woonnet-rijnmond.nl/
http://www.okeverhuur.nl/
http://www.wonenmvm.nl/
http://www.etagehureninrotterdam.nl
http://www.actys.nl
http://www.rotsvast.nl/
http://www.directwonen.nl/
http://www.wbr.nl

Kopen
www.woonvisie.nl
www.zuidstad.nl
en de rest op www.funda.nl

Uitgaan in Rotterdam?
Kijk in: UVT Party Agenda 2009
http://www.rotterdamsuitburo.nl/

Een dagje Rotterdam?
Rotterdam Roots

Informatie over de stad?
http://www.cic.rotterdam.nl

Verklarende woordenlijst?
sfeerananas = onmisbaar BBQ artikel
tribunevullers = zondagse treinslopers
nieuwe nederplayer = GoeRoe
WSS = Chick uit West

Zuipen in Rotterdam?

En voor alle andere vragen over Rotterdam, bel je natuurlijk met 0800 - 1545

Vorige delen:

Rotterdam deeltje 5
Rotterdam deeltje 5
Rotterdam deel 6
Rotterdam is veels te écht. Deelder 7.
Rotterdam deel 8 - Na regen komt zonneschijn... met museumna
Rotterdam #9
Rotterdam #10 -- bouwen, bouwen, bouwen
Rotterdam #12 - Dansen, racen, muziek en pleinbioscoop...
Rotterdam #13 - Mijn stad bouwt om op te kijken
Rotterdam #14 - Multi-culti Kerstmarkten!
Rotterdam #15 - Met het Nationaal Vuurwerk en Kane 2008 in!
Rotterdam #16 - Filmfestival, Valentijnsdag en Museumnacht
Rotterdam #17 Bezopen op Zuid!
Rotterdam #18 - Sneeuw en konijnen
Rotterdam #19: twee wasmachines op een BBQ meet!
Rotterdam deel 20: Barbeknoeien in Hét park!
Rotterdam #21 - met de Pies-boot op de maas
Rotjeknor 22 - Zonder voetbal en met Laanverraders!
Rotterdam #23 - Duvel en X_M uitzwaaitopic
Rotterdam #24 - waar de BBQ's uit 't vet gehaald worden
Rotterdam #25 - richting dance parade, city race & pleinbios
Rotterdam #26 - Religie aan de Maas
Rotterdammerts #27 - Waar TJ te lui is om een topic te starten!
Rotterdam #36 - Met de mooiste skyline van de wereld
Rotterdam #37 - Party like it's yer birthday!
Rotterdam 38 - Zonder Isegrim, mét irish pubs!
Rotterrrrdam #41 - Waar we lekker door bouwen
Rotterdam #43 - Met een instortende Kuip!
Rotterdam #44 - Sjoekran Opstelten!
Rotterdam 45 - Nieuw topic, nieuw jaar, nieuwe burgemeester
Rotterdam #46 Groen Wit Groen stroomt door mn bloed
Rotterdam# 47 waar we droog staan
Rotterdam #51 - De vijftig-plusser
Rotterdam # 52 waar we ons op maken en opmaken
Rotterdam 53 - Waar WOG'gen een sport is!
Rotterdam 54: Over boodschappen & RyanAir en met knuffelturk
Rotterdam 55 - koerierturken zijn handig
Rotterdam 56. - Waar we wel metrotunnels kunnen graven.
Rotterdam #57- Waar LDG verveeld is
Rotterdam #59 Waar TJD morgen verjaart
Rotterdam 60! Met biedingen en meer konijnen!
Rotterdam # 62 met pannenkoektieten en geile fornuizen
Rotterdam #63 - Met Reizende Oom Roel
Rotterdam #66 Sterker door strijd!
Rotterdam #67 - Schemerlampen- en kokosmattenweer
Rotterdam # 68 - Op naar de vrijmibeau!
Rotterdam #69 - Soixante-neuf met knoflookwalmen
Rotterdam #70 - Niet te gleuven!
Rotterdam #71 - Hardlopers, doorslapers en witte tanden
Rotterdam #72: kedeng, kedeng
Rotterdam #73: Lente! BBQ!
Rotterdam #73: Lente! BBQ!
Rotterdam #78 - Nu allemaal opgerot naar de (bijna)Antillen!
[Rotterdam #79] Koude BBQ
[Rotterdam #79] Koude BBQ

Game on Rotterdammerts.
wiki

respect the power of the ennenes!
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_69744650
Sorry ik kon niets beters verzinnen
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  vrijdag 5 juni 2009 @ 17:00:40 #3
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_69744665
Rotterdam 30% PVV stemmers
  vrijdag 5 juni 2009 @ 17:01:55 #4
66825 Reya
Fier Wallon
pi_69744711
Elke stad krijgt de kiezers die het verdient
  Voormalig Sport Koningin vrijdag 5 juni 2009 @ 17:02:14 #5
35237 Nuongirl
pi_69744724
minister TJ
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
pi_69744731
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 17:00 schreef GoeRoe86 het volgende:
Rotterdam 30% PVV stemmers
ach, landelijk is het 17. Verder kunnen ze niet veel kwaad denk ik.
pi_69744942
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 15:56 schreef Marlies1981 het volgende:
je klinkt nu als een verwend jochie in een snoepwinkel.
Heb je nog meer manieren om respectloos met de mening van anderen om te gaan of blijft het beperkt tot degene die je vandaag hebt laten zien?
quote:
Als je verplicht was te stemmen en je wilde het zo goed mogelijk doen, waar zou je dan op stemmen?
Keihard blanco. Ik heb het al meerdere malen uitgebreid onderbouwd uitgelegd maar je blijft het voor doen komen alsof het een vorm van luiheid is; mijn standpunten met betrekking tot de EU liggen dermate ver weg van wat politieke partijen voor me zouden gaan verdedigen dat het geen enkel nut heeft om te gaan stemmen. Tenzij ik natuurlijk tegen familie, vrienden en bekenden wil verkondigen dat ik heb gestemd, dat ik daarvoor weliswaar m'n principes voor heb moeten verloochenen en dat ik een partij heb gesteund die zaken gaat verdedigen waar ik tegen ben maar ik tenminste wel heb gestemd!

Landelijk heb ik wel nog steeds gestemd simpelweg omdat ik me daar, inclusief een paar compromissen, wel voldoende in kan vinden. Overigens zal dat de komende keer ook wel weer lastig worden. Alleen D66 durft hardop te roepen dat de AOW leeftijd omhoog moet maar dat gaat dan weer met zulke laffe stapjes...
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_69745013
Oh god, dat betekend dat in de grondwet een verbod op vrouwelijke kleding komt?
La derecha oprime, la izquierda libera
  vrijdag 5 juni 2009 @ 17:15:49 #9
39631 GoeRoe86
pi_69745154
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 17:02 schreef Marlies1981 het volgende:

[..]

Het is wel schrijnend. De PVV krijgt de heel veel stemmen in Rotterdam. Pim Fortuyn krijgt heel veel stemmen hier. De NSDAP kreeg in Rotterdam ook heel veel stemmen
  vrijdag 5 juni 2009 @ 17:16:15 #10
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_69745176
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 17:02 schreef Marlies1981 het volgende:

[..]

tsja... LPF stemmers zin Wilders stemmers. alles en iedereen die alleen maar kunnen kankeren en het leuk vinden dat anderen dat ook doen, zonder dat het leidt tot goede oplossingen of zonder dat ze zelf er eens aan gaan werken (de luie donders).
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_69745215
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 17:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Oh god, dat betekent dat in de grondwet een verbod op vrouwelijke kleding komt?
Que

Naja op dit moment is er ook landelijk maar weinig voor mijn smaak bij. PVV, PvDD, SP, CU, SGP behoeven gok ik geen uitleg. GL trekt ietwat bij maar is nog verre van liberaal en blijft een naief wereldbeeld hebben. Het CDA heb ik me keihard in vergist de laatste vier jaar. PvdA..tja als je vrouwen als Hamer en Vogelaar onder het mom van positieve discriminatie op belangrijke plekken zet dan heb je als partij snoeihard gefaald (los daarvan bestaat er geen positieve discriminatie). De VVD onder Rutte is echt een schande voor het liberale gedachtengoed. D66 heeft in haar vorige regeerperiode ook niet echt een solide indruk gemaakt.

Kortom, het zou zomaar kunnen dat ik dan wel blanco ga stemmen.
pi_69745228
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 17:08 schreef FJD het volgende:

[..]

Heb je nog meer manieren om respectloos met de mening van anderen om te gaan of blijft het beperkt tot degene die je vandaag hebt laten zien?
Ik ben er een ster in, dus daag me niet uit...
quote:
[..]

Keihard blanco. Ik heb het al meerdere malen uitgebreid onderbouwd uitgelegd maar je blijft het voor doen komen alsof het een vorm van luiheid is; mijn standpunten met betrekking tot de EU liggen dermate ver weg van wat politieke partijen voor me zouden gaan verdedigen dat het geen enkel nut heeft om te gaan stemmen. Tenzij ik natuurlijk tegen familie, vrienden en bekenden wil verkondigen dat ik heb gestemd, dat ik daarvoor weliswaar m'n principes voor heb moeten verloochenen en dat ik een partij heb gesteund die zaken gaat verdedigen waar ik tegen ben maar ik tenminste wel heb gestemd!

Landelijk heb ik wel nog steeds gestemd simpelweg omdat ik me daar, inclusief een paar compromissen, wel voldoende in kan vinden. Overigens zal dat de komende keer ook wel weer lastig worden. Alleen D66 durft hardop te roepen dat de AOW leeftijd omhoog moet maar dat gaat dan weer met zulke laffe stapjes...

Blanco is geen keuze. Als je nu voor een partij zou moeten kiezen, welke zou het dan zijn?
pi_69745399
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 17:17 schreef Marlies1981 het volgende:
Er zijn betere kwaliteiten om te hebben.
quote:
Blanco is geen keuze. Als je nu voor een partij zou moeten kiezen, welke zou het dan zijn?
Elke stem anders dan blanco zou een afgedwongen stem zijn en daarmee een schande voor een democratisch bestel.

Zoals ik overigens al eerder heb aangegeven had ik de meeste overeenkomsten met de VVD maar geven die maar wat graag privacy op voor terrorisme. Ik ben daar heel principieel in; juist door die privacy steeds verder op te geven, geef je mensen het gevoel dat er een gevaar dreigt, creëer je een sfeer van angst onder je bevolking en geef je terroristen precies wat ze willen. Kortom, middelvinger opsteken en doorlopen.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 17:23:32 #14
39631 GoeRoe86
pi_69745453
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 17:17 schreef Marlies1981 het volgende:

[..]

[..]

Ohh you're feisty
pi_69745509
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 17:22 schreef FJD het volgende:

[..]

Er zijn betere kwaliteiten om te hebben.
die heb ik ook...
quote:
[..]

Elke stem anders dan blanco zou een afgedwongen stem zijn en daarmee een schande voor een democratisch bestel.

Zoals ik overigens al eerder heb aangegeven had ik de meeste overeenkomsten met de VVD maar geven die maar wat graag privacy op voor terrorisme. Ik ben daar heel principieel in; juist door die privacy steeds verder op te geven, geef je mensen het gevoel dat er een gevaar dreigt, creëer je een sfeer van angst onder je bevolking en geef je terroristen precies wat ze willen. Kortom, middelvinger opsteken en doorlopen.
Je zou daar ook genuanceerder mee om kunnen gaan, zoals D66 bijvoorbeeld voorstelt. Kun je je daar niet bij vinden? Ik zie geen enkel punt waar ik D66 nou principieel erg lastig vind doen
pi_69745887
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 17:25 schreef Marlies1981 het volgende:
die heb ik ook...
Verras me
quote:
Je zou daar ook genuanceerder mee om kunnen gaan, zoals D66 bijvoorbeeld voorstelt. Kun je je daar niet bij vinden? Ik zie geen enkel punt waar ik D66 nou principieel erg lastig vind doen
Genuanceerd ga ik om met punten als "de landbouwsubsidie voor Frankrijk moet worden afgebouwd" of "de EU korting van GB moet naar beneden". Dat zijn punten die ik op zou willen geven om m'n stem ergens te kunnen laten landen. Privacy en een economische visie op Europa zijn voor mij belangrijke principes die ik niet opgeef.

Dat is dan nog los van de hele grondwet kwestie die mijn vertrouwen in de invloed van mijn stem op de Europese Unie tot ongeveer het nulpunt heeft gebracht.
pi_69746094
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 17:17 schreef FJD het volgende:

[..]

Que

Naja op dit moment is er ook landelijk maar weinig voor mijn smaak bij. PVV, PvDD, SP, CU, SGP behoeven gok ik geen uitleg. GL trekt ietwat bij maar is nog verre van liberaal en blijft een naief wereldbeeld hebben. Het CDA heb ik me keihard in vergist de laatste vier jaar. PvdA..tja als je vrouwen als Hamer en Vogelaar onder het mom van positieve discriminatie op belangrijke plekken zet dan heb je als partij snoeihard gefaald (los daarvan bestaat er geen positieve discriminatie). De VVD onder Rutte is echt een schande voor het liberale gedachtengoed. D66 heeft in haar vorige regeerperiode ook niet echt een solide indruk gemaakt.

Kortom, het zou zomaar kunnen dat ik dan wel blanco ga stemmen.
Ik doelde op de TT

En SP (Links-progresief) en PVDD (leuke opppositiepartij) vergelijken met rechts-Conservatieve partijen is wel een beetje no-go imho
pi_69746253
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 17:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En SP (Links-progresief) en PVDD (leuke opppositiepartij) vergelijken met rechts-Conservatieve partijen is wel een beetje no-go imho
Ik vergelijk ze niet, het zijn gewoonweg allemaal partijen waarvan een ieder zonder uitleg begrijpt waarom die voor mij als liberaal geen optie zouden zijn.

Het afdrachtstelsel van de SP verraadt al veel over hun gedachtegoed en wat Agnes Kant solidariteit noemt is niets meer dan asocialiteit. De PVDD redt de economie door de bioindustrie te verbieden, vermindert het fileleed door de bioindustrie te verbieden en vermindert discriminatie door de bioindustrie te verbieden. De CU & SGP zijn zo overtuigd van hun gelijk dat ze normen en waarden gebaseerd op hun religie graag opdringen aan anderen. De PVV gooit het liefst alle buitenlanders het land uit en sluit de grenzen om de Nederlandse werknemers te beschermen tegen mensen van buitenaf.
pi_69748616
Wat een kut zaak is verhage zeg!
Ik was er nog nooit geweest. We waren aan het frituren, maar de patat vergeten. Snacks zaten er al in, en verhage was de dichstbijzijnde (wel geteld 30 seconde lopen).

Ik loop naar binnen, en er zitten 2 mensen die al besteld hebben. Dat leek mij mooi, want dan was ik snel aan de beurt.

Na maar liefst iets meer dan een kwartier! nam het niet al te grote licht achter de balie de tijd om mijn bestelling, een gezinsbox patat, op te nemen. Welke uit de diepvries in het vet ging. Nog 5 minuten wachten dus.

Mijn patat klaar, maar er lag nog afgekoelde patat in het uitlek bakje. Wat doe je daarmee? Die gooi je uiteraard in de frituurpan waar ook patat in zit!

Het is mij nog nooit eerder gebeurd dat ik ergens binnenkwam, de kleinst mogelijke bestelling heb, niemand voor me, en meer dan 20 minuten sta te wachten.

Als dat licht nu gelijk bij binnenkomst had gevraagd wat ik wilde, patat in de frituur had gekiept, had ze ook niet de afgekoelde patat terug te hoeven gooien ( ).
pi_69748642
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 19:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wat een kut zaak is verhage zeg!
Ik was er nog nooit geweest. We waren aan het frituren, maar de patat vergeten. Snacks zaten er al in, en verhage was de dichstbijzijnde (wel geteld 30 seconde lopen).

Ik loop naar binnen, en er zitten 2 mensen die al besteld hebben. Dat leek mij mooi, want dan was ik snel aan de beurt.

Na maar liefst iets meer dan een kwartier! nam het niet al te grote licht achter de balie de tijd om mijn bestelling, een gezinsbox patat, op te nemen. Welke uit de diepvries in het vet ging. Nog 5 minuten wachten dus.

Mijn patat klaar, maar er lag nog afgekoelde patat in het uitlek bakje. Wat doe je daarmee? Die gooi je uiteraard in de frituurpan waar ook patat in zit!

Het is mij nog nooit eerder gebeurd dat ik ergens binnenkwam, de kleinst mogelijke bestelling heb, niemand voor me, en meer dan 20 minuten sta te wachten.

Als dat licht nu gelijk bij binnenkomst had gevraagd wat ik wilde, patat in de frituur had gekiept, had ze ook niet de afgekoelde patat terug te hoeven gooien ( ).
Terechte klacht
pi_69748687
Wat staat er op de verhage site?
quote:
Verantwoord frituren...
Slechts 44% van de cafetaria's en fast food bedrijven frituurt verantwoord. Het Voedingscentrum adviseert alleen horeca te bezoeken die deelnemen aan de campagne. Onze vestigingen frituren al 40 jaar in vloeibaar vet en houden zich aan de spelregels. Zo kunt u altijd rekenen op lekkere en gezonde frites en snacks. Lees meer over de campagne verantwoord frituren!
Ja, ze frituren het zelfs twee keer verantwoord. Kankerpatat!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 19:09:56 #22
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_69748694
moet je ook bestellen zoals ik en me vriendjes patat bestellen. dan komt het goed
  vrijdag 5 juni 2009 @ 19:13:15 #23
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_69748793
Je gaat in badjas met z'n 3-en de zaak binnen. Vraagt ze wat je wilt bestellen. Zeg je doe maar voor 5 euro patat. Zegt ze dat is best veel. zeg je, doe dan maar voor 6 euro patat.
Je moet eens weten hoe snel dat gaat

edit:
http://www.verhage.nu/opleidingen
HAHAHAHAHAHAHAHAHA
pi_69750167
Gewoon wat MBO opleidingen. Tis misschien niet de meest inspirerende werkomgeving maar goed, tis iig een opleiding We zijn niet allemaal geboren met een IQ van +120 he
pi_69750301
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 19:52 schreef FJD het volgende:
Gewoon wat MBO opleidingen. Tis misschien niet de meest inspirerende werkomgeving maar goed, tis iig een opleiding We zijn niet allemaal geboren met een IQ van +120 he
nee, dat is per definitie niet mogelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')