abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69744161
Hoe zouden de users het van C&H vinden als ze er een extra onderdeel bij krijgen; namelijk levensbeschouwing? Dat C&H zich om zou vormen tot een forum over tradities en rituelen, cultuur, zingeving, maatschappelijke ontwikkeling en ethische kwesties?

Ik wil graag jullie mening over het samenvoegen van Historie bij WF en het verhuizen van de L naar hier. C&H loopt momenteel leeg vandaar dat een herindeling wel voor een boost kan zorgen, graag jullie mening hierover.
  Admin zondag 7 juni 2009 @ 00:07:20 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_69784200
*stormlooptopic*
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 7 juni 2009 @ 10:22:58 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_69788198
Faliekant tegen. Veto. Nee. Nein. Njet. No. Minime. Non. Ijé.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Admin zondag 7 juni 2009 @ 10:49:20 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_69788480
En toende motivatie?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

zondag 7 juni 2009 @ 11:01:57 #5
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_69788662
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 16:44 schreef Triggershot het volgende:
Hoe zouden de users het van C&H vinden als ze er een extra onderdeel bij krijgen; namelijk levensbeschouwing? Dat C&H zich om zou vormen tot een forum over tradities en rituelen, cultuur, zingeving, maatschappelijke ontwikkeling en ethische kwesties?
Dat klinkt alsof C&H in feite zou verdwijnen en WFL uitgespreid wordt over twee subfora. Het forum heet 'Cultuur & Historie' maar gaat in feite voornamelijk over Cultuurhistorie en historie. Cultuurfilosofie en andere meer filosofische kwesties vind ik daar niet zo goed bij passen.
quote:
Ik wil graag jullie mening over het samenvoegen van Historie bij WF en het verhuizen van de L naar hier.
Ik vind L nog altijd meer bij F passen dan bij C of H, als we toch in letters gaan praten. Levensbeschouwing en filosofie zijn nauwer verweven dan cultuur(historie) en levensbeschouwing.

Ik post hier niet vaak maar lees wel geregeld mee.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 7 juni 2009 @ 19:25:41 #6
66444 Lord_Vetinari
pi_69803293
quote:
Op zondag 7 juni 2009 10:49 schreef yvonne het volgende:
En toende motivatie?
Het hoort er niet bij. As simple as that. Zie voor verdere motivatie de post van de Hertog.
  zondag 7 juni 2009 @ 23:14:09 #7
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_69811987
quote:
Op zondag 7 juni 2009 10:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Faliekant tegen. Veto. Nee. Nein. Njet. No. Minime. Non. Ijé.
Mee eensch. Met de motivatie van de Hertog.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  zondag 7 juni 2009 @ 23:14:44 #8
252211 Bullschnitzel.
Recht voor z'n raap.
pi_69812012
Waarom ben jij naast moderator ook groen? En wat houdt dat in?
Vrijheid-van-meningsuitings-fetisjist.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 14:19:56 #9
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_70396042
Het is helaas niet de eerste keer dat C&H leegt dreigt te lopen...

Levenbeschouwing bij C&H klinkt niet erg... waarschijnlijk. In mijn opinie lijkt het te ver af te liggen van de huidige onderwerpen in C&H. Aan de andere kant passen (en hóren, wat mij betreft) tradities, (culturele) rituele en maatschappelijke ontwikkeling juist wel weer hier. Het is vanaf daar maar een klein stapje naar Levensbeschouwing omdat dat erg verbonden is met deze onderwerpen. Misschien is het vooral de naam op zich die gevoelsmatig niet erg aansluit.

Sowieso mis ik hier de moderne cultuur. Cultuur is niet alleen van vroeger.
En waar zijn de leuke museumtopics? Gaat niemand ooit meer naar zoiets? De hermitage is ook weer geopend na lange tijd

Hertog en LV hebben zeker een punt dat Filosofie en Levensbeschouwing sterk met elkaar verweven zijn en daarom beter bij elkaar passen. Dat is vanuit dat punt bekeken ook zeker waar. Maar WFL is niet het enige forum die deels overlapt met C&H. Ook TTK heeft dat. In plaats van het volledig te scheiden kun je het ook van het onderwerp laten afhangen waar iets hoort. En de TS heeft in dat opzicht de eerste keuze: welke kant wil hij het op laten gaan?
Laten kan altijd nog besloten worden het te verplaatsen als de inhoudelijke reacties daarom vragen.

Dus of je Levensbeschouwing bij C&H moet plaatsen... ik weet het niet. Niet met die naamstelling.
Als je 't mij vraagt kan C&H sowieso wel wat verfrissing gebruiken, maar denk niet dat alleen het toevoegen van een onderwerp (zoals we met Oorlog probeerden) helpt.
Input van users, mods en ideeën is belangrijker dan de naam.
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 22:32:29 #10
66444 Lord_Vetinari
pi_70410512
A rose by any other name would still smell as sweet.

Het tegenovergestelde is ook waar: Je kunt iets wat qua inhoud niet loopt, niet redden door er een ander etiketje aan te hangen. Daarvoor is actie nodig. Actieve users, actieve mods en backup vanuit de FA's en A's. Ik heb nog steeds het idee dat C&H een beetje als een nerd-forum wordt gezien en een beetje een stiefkindje is. Er was een mod, Floripas, die plotseling verdween, maar weer zou terugkomen. Inmiddels is die mod in stilte afgevoerd en heeft Trigger het, officieus blijkbaar, overgenomen en staat IHVK in de lijst als mod. Allemaal een beetje in stilte gegaan en dat zie je bij andere fora toch niet.

Verder denk ik, dat je als C&H toch last hebt van zoiets als MLN. Ooit gestart als een tijdelijk forum, waarvan wij toen al ons afgevraagd hebben, waarom het gestart moest worden, aangezien de topics prima ook in C&H zouden passen, is het nu een vast forum. Heel leuk, maar de motivatie om het een apart forum te maken en laten blijven, waren me toen niet duidelijk en zijn het nog steeds niet. Ik proefde er toen wel iets in van 'C&H is voor geschiedenis-nerds en we willen jonge, frisse menschen'. Terwijl juist de instroom van die mensen C&H veel goed zou doen. Ik zou dan ook eerder pleiten voor integratie van MLN in C&H.

Om C&H weer op te krikken moet je een andere kant op denken. Door L erbij te frutselen maak je het alleen maar ontoegankelijker. C&H moet een forum zijn, waar (om de term maar even te blijven gebruiken) geschiedenis-nerds als ikzelf de 'jongere generatie' ontmoeten. Ik heb ooit een topic gestart (waarschijnlijk in de krochten van FOK nog wel te vinden) waarin simpele vragen konden worden gesteld. Gewoon, door mensen die weinig van geschiedenis weten, iets tegenkomen waar ze een vraag over hebben en daar door de nerds een antwoord op krijgen. Zoals je in DIG zo'n topic hebt over Linux.

Aan de andere kant zal er toch ook iets aan de facade gedaan moeten worden. De ingang moet opgeleukt worden. Op dit moment is C&H niet aantrekkelijk voor nieuwelingen op het forum, gewoon omdat de uitstraling te stoffig is. Een andere naam, een wat flitsendere naam, zou kunnen helpen om het toegankelijker te maken.

VOV - Venster op het Verleden?
GEG - Geschiedenis en Gebruiken?

Iets in die trant. Maar hou het asjeblieft beperkt tot de gebieden die het nu heeft. Levensbeschouwing is veel te vervlochten met religie en Filosofie om een kans te maken in C&H.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 10:09:40 #11
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_70418366
Dus wat je eigenlijk zegt is dat een andere naam, dan wel toevoeging van L, alleen maar een positief effect heeft op C&H als de mensen die er posten (en crew) zich ervoor inzetten om het forum er bovenop te helpen.
Ja, dat denk ik ook. Maar denk dat dat ook wel geldt zonder de toevoeging van L.

Hoe zit het eigenlijk met de users van WFL? Willen die 'Levenbeschouwing' wel kwijt?
(ik heb nog niet gekeken of aldaar een soortgelijk topic loopt. Zal 't even gaan doen)
  zaterdag 27 juni 2009 @ 10:37:42 #12
66444 Lord_Vetinari
pi_70418698
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 10:09 schreef Natalie het volgende:
Dus wat je eigenlijk zegt is dat een andere naam, dan wel toevoeging van L, alleen maar een positief effect heeft op C&H als de mensen die er posten (en crew) zich ervoor inzetten om het forum er bovenop te helpen.
Ja, dat denk ik ook. Maar denk dat dat ook wel geldt zonder de toevoeging van L.
Nee. Let op de laatste alinea. Ik geef duidelijk aan, dat C&H het forum moet blijven voor Cultuur en Historie. L hoort er gewoon niet bij. Ik snap ook niet, waarom iemand zoiets bedenkt. Koppel dan W en FL van elkaar los. Maak een apart Filosofie/Levensbeschouwelijk forum, koppel er desnoods de R van Religie aan en koppel W aan C&H. Daar zou ik dan weer minder bezwaar tegen hebben, hoewel ikdan wel vrees voor ondersneeuwing van de oude C&H topics door W topics. En wellicht heeft W zelfstandig ook wel overlevingskansen.

Maar een opener forum, een meer 'Discovery-level' forum, met een frisse titel, actieve mods en veel nieuwe topics zou kunnen helpen. Je moet alleen niet verwachten, dat zoiets binnen twee weken effect heeft. Dat gaat echt wel een jaartje duren, omdat je van je imago af moet. Nieuwe users moeten het nieuwe C&H op dezelfde manier gaan zien als de andere subfora: Als een forum dat actief is, met variatie en leuk om te zijn.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 10:52:12 #13
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_70418884
Discovery Oude-Stijl, dan.
Want tegenwoordig zie je daar alleen programma's over machines, motoren en RL-dingen.
(And I ask myself: why???)
  zaterdag 27 juni 2009 @ 10:55:23 #14
66444 Lord_Vetinari
pi_70418925
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 10:52 schreef Natalie het volgende:
Discovery Oude-Stijl, dan.
Want tegenwoordig zie je daar alleen programma's over machines, motoren en RL-dingen.
(And I ask myself: why???)
Ik bedoelde meer 'qua niveau'. Populair wetenschappelijk, dus. Toegankelijk voor de massa.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 11:01:54 #15
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_70419022
Ik snapte je.
Het is alleen soms wat zoeken naar die populair wetenschappelijke programma's op Discovery tegenwoordig. (En dat zit me al een tijdje dwars. Nu kon ik het eens kwijt )
  zaterdag 27 juni 2009 @ 11:04:38 #16
66444 Lord_Vetinari
pi_70419059
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 11:01 schreef Natalie het volgende:
Ik snapte je.
Het is alleen soms wat zoeken naar die populair wetenschappelijke programma's op Discovery tegenwoordig. (En dat zit me al een tijdje dwars. Nu kon ik het eens kwijt )
Moet je naar History kijken (voorheen The History Channel)
  zaterdag 27 juni 2009 @ 11:20:56 #17
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_70419320
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 11:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Moet je naar History kijken (voorheen The History Channel)
Volgens mij hebben we die niet
Hopeloze Digitenne!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 17:22:42 #18
66444 Lord_Vetinari
pi_70519656
Het zou overigens wel leuk zijn als de aanzwengelaar van deze discussie zich zou uitspreken / zou reageren in dit topic. Dan heb je niet zo het gevoel dat je in jezelf zit te kletsen....
pi_70524101
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 17:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het zou overigens wel leuk zijn als de aanzwengelaar van deze discussie zich zou uitspreken / zou reageren in dit topic. Dan heb je niet zo het gevoel dat je in jezelf zit te kletsen....
Komt nog, wat druk met school enzo, maar het topic heeft pas laatste week echt wat inhoud gekregen aan onderbouwingen etc. Ik kom er op terug.
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:22:44 #20
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70539072
O hai!

Als eerste moet ik bekennen dat ik niet de ins & outs van dit subforum ken, ik lees er natuurlijk wel geregeld een berichtje, maar ik ben niet echt incrowd.

In eerste instantie zou ik zeggen dat qua onderwerpen en interesses Geschiedenis, Filosofie, Levensbeschouwing en dergelijke niet zodanig ver van elkaar afliggen dat ze per se niet bij elkaar zouden kunnen. De mensen in W bijten de mensen in L vaak harder, denk ik. Een term als ‘geesteswetenschappen’ komt naar boven om alles af te dekken, maar dat is allicht wel zo'n brede term dat het ook weer niets zegt.

Maar in tweede instantie, als ik naar de bevolking van de fora kijk, dan denk ik dat er op Fok! inderdaad niet zoveel overlap is, en dat de meeste topics in dit forum volgens mij vooral de H van C&H benadrukken (als ik het verkeerd heb, hoor ik dat graag).

En Lord_Vetinari heeft natuurlijk een goed punt als hij opmerkt dat de gebruikers het forum maken, wij kunnen wel enthousiast F&L bij C&H stoppen omdat we verwachten interessante discussies te krijgen over filosofen in hun historische context, of hoe bijvoorbeeld kennis zich heeft verspreid, maar als dat de gebruikers niet interesseert, kom je ook zo snel met een gescheiden groep te zitten.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 11:49:17 #21
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_70607111
Ik moet hierin mee gaan met Lord_Vetinari. Ook al ben ik maar een "af -en-toe-bezoeker" is het imho logischer dat je Levensbeschouwing en Filosofie los koppelt van Wetenschap en dan Wetenschap en Geschiedenis bij elkaar gooit, dan zou je desnoods nog Religie en Cultuur bij L & F kunnen stoppen, want uit eindelijk hebben die veel meer met elkaar te maken. En even heel egocentrisch, het zou 2 van de subforums bij elkaar trekken waar ik graag in zit te lurken / mee doe.

Dat C&H een kleine usergroep heeft is niet echt heel vreemd, C&H heeft toch een beetje een hoog nerd-gehalte, mede omdat de C nauwelijks wordt gebruikt, het is toch vooral H dat de klok slaat om het zo met letters maar even aan te duiden. en dat lijkt toch een soort van drempel voor veel fok-users. Ook niet vreemd, ooit deed ik met 8 anderen geschiedenis examen en die 8 kwamen uit verschillende klassen.

Een goed idee lijkt me idd om wat meer populair wetenschappelijke discussies, a la History-channel, toe te laten/ te starten. Wellicht ook "sticky" topics over verschillende "grotere" geschiedkundige periodes, gebeurtenissen. Je kan denken aan 1ste en 2de wereldoorlog, de Napoleontische oorlogen, Romeinse Rijk, Middeleeuwen, 80 jarige oorlog, waar fokkers én populaire of "beginners" vragen kunnen stellen, maar ook de diepte in kunnen gaan qua discussie.

Hoe dan ook, moet je natuurlijk niet verwachten dat het storm zal gaan lopen in een geschiedenis subforum, daarvoor heeft het toch wel een hoog nerd gehalte.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 3 juli 2009 @ 12:26:50 #22
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70608274
@SemiSane: Als ik het goed begrijp zie jij de W liever (en logischer) naar C&H komen dan de L&F?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 12:30:15 #23
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_70608379
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 12:26 schreef Iblis het volgende:
@SemiSane: Als ik het goed begrijp zie jij de W liever (en logischer) naar C&H komen dan de L&F?
Eigenlijk zie ik liever een samentrekking van Historie en Wetenschap en een samentrekking van L&F plus Cultuur en wellicht daar toegevoegd religie. Hoewel dat dan weer een soort van samenraapsel subforum wordt, maar wel onderwerpen die erg veel met elkaar te maken hebben.

Historie en Wetenschap zou imho wel logisch zijn ja.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 3 juli 2009 @ 12:52:01 #24
66444 Lord_Vetinari
pi_70609012
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 12:26 schreef Iblis het volgende:
Nou, ik niet. Zoals ik al zei: Dan loop je de kans op overname door W van dit forum en dat komt de belangstelling voor C&H niet ten goede. Ik zou W een los forum maken en LenF bij elkaar laten.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:24:42 #25
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_70610037
Ik zou graag zien dat C&H wat toegankelijker werd en er meer aandacht besteed zou worden aan (hedendaagse) cultuur. Wat meer is dat molens, klompen, kaas en je was buitenhangen op zondag (niet doen in Bedum ). Maar op de een of andere manier wil dat besef niet echt doordringen in dit forum en is het (idd) voor H wat je hier ziet.

L vind ik ook niet zo'n briljant plan. Maar goed, Trigger zal er een reden voor hebben om 't voor te stellen. Aangezien Trigger mod is van WFL (en Iblis ook for that matter) zal er ook wel een goede reden zijn waarom dat voorstel gedaan is in de OP. Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
pi_70610238
Zowel achter de schermen als voor de schermen zijn we een aantal scenario's aan het bespreken voor de toekomst van beide fora. Een herindeling van de in de OP genoemde twee subfora was een scenario daarvan.
Ik had het topic misschien beter de toekomst van C&H moeten noemen om meer suggesties van users te krijgen en niet de TT te laten domineren door maar één idee inderdaad.

Waar het op neer komt is dat er aan C&H afgelopen tijd inderdaad weinig aandacht aan is besteed, leegloopt en ongeveer evenveel input is een maand als een GC topic in 10 minuten, om daar wat aan te doen hebben we dus dit topic geopend.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2009 16:17:09 ]
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:46:00 #27
66444 Lord_Vetinari
pi_70610805
Ja ja. En dat is in het verleden niet gedaan, of zo? Elke mod / elk modpaar heeft op een gegeven moment wel zo'n topic geopend. Het vervelende is, in mijn ervaring, dat er bepaalde zaken vervolgens van achter de schermen worden doorgedrukt (ik noem een creatie van MLN, een in C&H houden van domme spelletjes terwijl er een speciaal spelletjesforum is etc.).

Waarom niet gewoon accepteren dat C&H een beperkt forum is met een beperkt aantal users? Je hebt misschien weinig activiteit (hoewel dat ook best meevalt), maar je hebt ook een usergroep, die zich gedraagt. Er is zelden mod-ingrijpen nodig. Laat dat dan zo, wat maakt dat uit? de mensen die er zijn, vermaken zich, ze veroorzaken geen overlast en de topics zijn, over het algemeen, van een goed niveau.

Never change a winning team.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:52:13 #28
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70611044
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja ja. En dat is in het verleden niet gedaan, of zo? Elke mod / elk modpaar heeft op een gegeven moment wel zo'n topic geopend. Het vervelende is, in mijn ervaring, dat er bepaalde zaken vervolgens van achter de schermen worden doorgedrukt (ik noem een creatie van MLN, een in C&H houden van domme spelletjes terwijl er een speciaal spelletjesforum is etc.).
'Dat spelletje' eruit en MLN erbij lijkt me inderdaad wel een mooie impuls
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:56:21 #29
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_70611215
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 12:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nou, ik niet. Zoals ik al zei: Dan loop je de kans op overname door W van dit forum en dat komt de belangstelling voor C&H niet ten goede. Ik zou W een los forum maken en LenF bij elkaar laten.
Aan de andere kant zitten er in Wetenschap wel het soort users wat in C&H ook zit en dat kan weer positief zijn, niet?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:59:26 #30
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70611343
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:56 schreef Semisane het volgende:

[..]

Aan de andere kant zitten er in Wetenschap wel het soort users wat in C&H ook zit en dat kan weer positief zijn, niet?
Ja, maar nee. Het gaat niet om het soort users dat je erbij krijgt, maar om het soort topics. Zoals Lord_Vetinari al zegt worden de C&H topics dan ondergesneeuwd door W-topics. En ik vraag me af of die extra lading users zoveel nieuwe C of H topics gaan openen. Ik bedoel, als ze dat wilden hadden ze de weg toch zo ook wel kunnen vinden?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:06:00 #31
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_70611647
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:59 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ja, maar nee. Het gaat niet om het soort users dat je erbij krijgt, maar om het soort topics. Zoals Lord_Vetinari al zegt worden de C&H topics dan ondergesneeuwd door W-topics. En ik vraag me af of die extra lading users zoveel nieuwe C of H topics gaan openen. Ik bedoel, als ze dat wilden hadden ze de weg toch zo ook wel kunnen vinden?
Dat kan ja, hoewel ik altijd het idee heb dat er meer L & F topics worden gestart in WFL dan puur W topics, dus in hoeverre C&H zou worden ondergesneeuwd weet ik niet.

Maar het is idd een risico, wat ook weer niet zo erg genomen hoeft te worden, zoals Lord_Vetinari al zei en wat ik een sterkere argumentatie vind;
quote:
Je hebt misschien weinig activiteit (hoewel dat ook best meevalt), maar je hebt ook een usergroep, die zich gedraagt. Er is zelden mod-ingrijpen nodig. Laat dat dan zo, wat maakt dat uit? de mensen die er zijn, vermaken zich, ze veroorzaken geen overlast en de topics zijn, over het algemeen, van een goed niveau.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:13:38 #32
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_70611959
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:52 schreef De_Hertog het volgende:

'Dat spelletje' eruit en MLN erbij lijkt me inderdaad wel een mooie impuls
'Dat spelletje eruit' is in het verleden eens geprobeerd en dat ging geheel mis. Er was veel protest en als ik het me goed herinner was het 'eindoordeel' dat het hier moest blijven.
* Natalie heeft zich er bij neergelegd.
Het loopt goed, niemand heeft 'r last van. Laat 't.

En MLN is - dacht ik - geopend omdat men dacht dat de betreffende onderwerpen waarop ze mikten beter tot z'n recht zou komen in een apart forum. C&H heeft een bepaald beeld, geschiedenis, historie. Een topic als 'Keek jij vroeger ook naar De Smurfen?' lijkt daar toch niet helemaal tussen te passen. Hoewel ik moet zeggen dat ik ook een groot aantal topics aldaar zie staan die best in C&H kunnen.
Maar goed, als je topics van MLN hier wél accepteert (zoals bijv. een topics over De Smurfen) waarom zou je dan van 'dat spelletje' afwillen?

[ Bericht 27% gewijzigd door Natalie op 03-07-2009 14:21:00 ]
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:18:42 #33
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70612187
Even los van de samenvoeging: Ik denk dat C&H op het moment wel duidelijk overhelt na de H kant. Dan is de vraag of er qua C mogelijkheden achterwege blijven. Lord_Vetinari heeft een punt dat het H-gedeelte redelijk goed loopt, maar ik denk niet dat als C toeneemt, als er meer volkenkundige zaken ter sprake komen, dat dan H onder de voet gelopen wordt.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:27:21 #34
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_70612512
Nee, maar ik denk sowieso niet dat H ooit onder de voeten gelopen zou worden door iets als C. Dat heeft 't nooit gedaan. Zelfs niet toen we 't eerder probeerden te promoten. Op de een of andere manier klinkt C nog stoffiger dan H, kennelijk.

Is de suggestie ook al geopperd om WFL & C&H in z'n geheel samen te voegen tot... verzin-een-naam, en -zoals bij WFL gedaan is - bovenaan de vijf onderwerpen te splitsen?
Ze komen dan wel alleen in één hoofdindex, maar je kunt ook doorklikken naar het onderwerp van je voorkeur.
Op die manier mix je de users en wellicht ook de onderwerpen, waardoor en mogelijk een grote userbase komt van onderwerpen die op bepaalde gebieden wel degelijk overlappen. Het risico dat bepaalde onderwerpen overheersen blijft wel bestaan, overigens.
(Het kwam ineens in me op. Heb 't nog niet uitgedacht en weet niet eens of het wel een goed plan is, hoor)
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:32:52 #35
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_70612745
Ik ben (nog steeds) van mening dat C&H het beste opgesplitst kan worden waarbij de geschiedeniskant naar WFL gaat en de cultuurkant naar TTK zodat dat een kunst en cultuurforum kan worden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Moderator vrijdag 3 juli 2009 @ 14:35:51 #36
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_70612842
gewoon allebei op een hoop en dan het 'op de grote hoop' noemen.

Tegenwoordig zijn toch overal sub sub forums voor, dus het is te vergeefs.

Ik zeg weg met de subforums lang leve de subforums
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:37:23 #37
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_70612895
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:32 schreef Dagonet het volgende:
Ik ben (nog steeds) van mening dat C&H het beste opgesplitst kan worden waarbij de geschiedeniskant naar WFL gaat en de cultuurkant naar TTK zodat dat een kunst en cultuurforum kan worden.
Hé Dago

Toevallig onlangs nog een gesprekje met LV gehad over dat ik in het C&H Nieuwstopic een berichtje had geplaatst over een schilderij van Karel Appel (die in het Groninger Museum hangt) en zws vals is. Ik vond dat 't moest kunnen, Kunst = ook cultuur. In die zin snap ik dus wel wat je bedoelt.

Is daar eerder al een over gesproken? Er staat me nl wel iets van bij. Wat eruit gekomen is weet ik trouwens niet meer.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:39:40 #38
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70612977
Ik heb er niet heel hard over nagedacht, maar het heeft niet mijn voorkeur omdat de W m.i. de L vooral op het moment een beetje bijten. Ook denk ik dat de W van WFL iets praktischer ingevuld zou mogen worden, meer populair wetenschappelijk, het blijft m.i. wat op de grote onderwerpen hangen. Ik denk dat die wat meer technische insteek, niet dat de grote onderwerpen taboe zouden worden overigens, meer potentie heeft.

Zou WFL gesplitst worden, dan blijven F&L over. Er is dan, met C&H wel een keur aan onderwerpen: Geschiedenis, Culturen & Maatschappijen, Religie & Levensbeschouwing, Filosofie (& evt. Ethiek). Met dat Culturen & Maatschappijen bedoel ik dus meer oude culturen, volkeren, maar ook het door jou genoemde museumbezoek. Want andere invullingen van C, zoals Muziek en TTK hebben natuurlijk al eigen fora.

Die onderwerpen zijn wel onder één noemer te gooien: Geesteswetenschappen, maar dat is vooral een woord dat alles overlapt, en dat garandeert natuurlijk geen enthousiasme door gebruikers. Wat dat betreft ben je wel gebonden aan de user-base van dit forum, naast dat je mogelijk nieuwe users trekt. Zoals ik het op het moment zie zouden echter de vier groepen uit de vorige alinea op een bepaalde manier verdeeld moeten worden. En dan is de vraag: Alles bij elkaar, maar met filters? Of liever aparte fora? Of wat onderwerpen wat schuiven? En als er ook (weer) over een herinrichting van C&H nagedacht wordt, dan is daar misschien wat aan te passen, want er ís natuurlijk in potentie genoeg overlap tussen culturen & levensbeschouwingen. De vraag is, gaat dat echter a) discussiemateriaal opleveren b) users trekken.

Ik moet zeggen dat ik op het moment, alhoewel ik denk dat er wat meer uit C&H's C te halen valt, denk dat L&F beter zelf afgebakend kan worden. Daar spelen de wat lauw-warme reacties uit dit forum natuurlijk ook een rol in. En dat is niet als verwijt bedoeld, dat is gewoon zoals volgens mij de stand van zaken is, want mods kunnen wel met briljante ideeën komen over hoe mooi het kan uitpakken, als de interesse er niet is, dan is het natuurlijk gedoemd te mislukken.

Dus inderdaad, het is allicht beter om het hier over C&H in het algemeen te hebben, en of men vindt dat er wat beter kan (alhoewel ik daar niet over ga eigenlijk). Maar je mag in het achterhoofd houden dat L&F mogelijk een nieuw plekje zoeken – alhoewel op het moment niets moet en alles mag.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:40:28 #39
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70613006
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:32 schreef Dagonet het volgende:
Lijkt me ook best een vruchtbare combinatie, maar dan gaat het helemaal over twee fora die ik niet beheer.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:48:17 #40
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_70613308
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:40 schreef Iblis het volgende:

[..]

Lijkt me ook best een vruchtbare combinatie, maar dan gaat het helemaal over twee fora die ik niet beheer.
Tja, persoonlijk zie ik nu al niet zo goed waarom W bij F&L zit? Sterker nog op dit moment wordt W danig vervuild door allerlei F&L inbreng in topics die toch echt puur wetenschappelijk zijn bedoelt.

Dan kan je beter F&L met religie onderbrengen in 1 subforum.

De C uit C&H naar TTK.

En dan de H & W bij elkaar. Ik snap opzich L_V's angst wel dat H zou worden weggedrukt in W maar ik denk dat het mee zal vallen. Ik zie op dit moment minder W topics opduiken in WFL dan F&L topics en zoals L_V zelf al aangeeft, loopt H ook weer niet zo slecht.

Ik zie door alle letters de betekenis van mijn tekst bijna niet meer.
  Moderator vrijdag 3 juli 2009 @ 14:49:28 #41
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_70613359
En een apart W forum met peer reviewed posts
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:59:40 #42
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_70613795
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:49 schreef Bosbeetle het volgende:
En een apart W forum met peer reviewed posts
Te elitair!
  vrijdag 3 juli 2009 @ 15:45:24 #43
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70615376
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:48 schreef Semisane het volgende:
Tja, persoonlijk zie ik nu al niet zo goed waarom W bij F&L zit? Sterker nog op dit moment wordt W danig vervuild door allerlei F&L inbreng in topics die toch echt puur wetenschappelijk zijn bedoelt.
Mede daarom is er ook een topic in WFL over de toekomst ervan bezig.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 18:55:00 #44
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_70621441
Waar is de mod van C&H eigenlijk?
Ik neem aan dat die ook zo z'n mening heeft.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 18:59:11 #45
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_70621564
Wat ik me ook afvraag: hoe denken dat FA's er eigenlijk over?

C bij TTK voegen en H bij WFL klinkt allemaal goed, maar in dat geval is er dus nog een derde forum bij betrokken. Is het wel wenselijk dat we daarover te babbelen als we niet eens weten of er een mogelijkheid is dat er wat mee te doen is?

Misschien is het idd beter om het eerst te hebben over hoe we C&H wat levendiger kunnen maken
  vrijdag 3 juli 2009 @ 19:47:21 #46
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70623137
Achter de schermen is er ook genoeg discussie, maar er moet natuurlijk ook wat input van de gebruikers zijn.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:14:26 #47
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_70624019
True
Maar waar 't mij om ging is dat we hier in dit topic niet over mogelijkheden discusseren die achter de schermen al afgekeurd zijn.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:15:29 #48
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_70624052
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:37 schreef Natalie het volgende:

[..]

Hé Dago
Hai! Al naar de Hermitage geweest?
quote:
Toevallig onlangs nog een gesprekje met LV gehad over dat ik in het C&H Nieuwstopic een berichtje had geplaatst over een schilderij van Karel Appel (die in het Groninger Museum hangt) en zws vals is. Ik vond dat 't moest kunnen, Kunst = ook cultuur. In die zin snap ik dus wel wat je bedoelt.

Is daar eerder al een over gesproken? Er staat me nl wel iets van bij. Wat eruit gekomen is weet ik trouwens niet meer.
Ik heb het herhaaldelijk voorgesteld, tot ze begonnen met heb je hem weer. Steeds afgeblazen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:38:48 #49
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_70624911
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:15 schreef Dagonet het volgende:

Hai! Al naar de Hermitage geweest?
Hoi!
En nee, de kans nog niet gehad. De opening viel midden in onze vakantie en zitten momenteel nog steeds in Zwitserland. Maar het staat in de planning
En jij?
quote:
Ik heb het herhaaldelijk voorgesteld, tot ze begonnen met heb je hem weer. Steeds afgeblazen.
Hmm, nee, dat belooft dan weinig goeds.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:48:52 #50
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_70626973
De vriend van de dochter van de vriend van mijn moeder volg je het nog? was uitvoerder voor de renovering van de Hermitage. Ze woonde gewoon gedurende die periode in een woonboot, op de Amstel, tegenover het museum.

Heb zelf enkel het museum voor de verbouwing gezien, maar als ik het zo moet geloven is het er erg mooi geworden.

Maar goed dit even terzijde.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 10:27:33 #51
66444 Lord_Vetinari
pi_70635938
Ik ben overigens mordicus tegen het opheffen van C&H als subforum en samenvoeging van C met TTK en H met W(FL). We hebben een knus klein forumpje hier, laat dat lekker zo. Sterker nog, ik zou geen enkel bezwaar hebben tegen een H-forum, waar C uit verdwijnt. Dan maar klein. Boeien! Je weet in ieder geval zeker, dat de mensen die er komen, er komen uit interesse en (historisch gezien ) blijkt gewoon, dat de mensen die hier reageren, op een enkele uitzondering na, allemaal ter zake doend reageren. Het is een lekker kalm forum, met soms een verhit discussietje, maar altijd ruim binnen de perken. Ik kan me in ieder geval weinig gelegenheden herinneren, waarin ik als mod moest ingrijpen (afgezien van de incidenteel opduikende Stormfront-aanhanger onder vele diverse namen; en die zien we ook al maaaaaanden niet meer).

Een oase van rust. Wat geeft dat nou? Laat het gewoon zo voortkabbelen en we zien wel, waar en wanneer we stranden.
  zondag 5 juli 2009 @ 09:10:53 #52
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_70660410
Als je geen bezwaar hebt als C evt. uit C&H verdwijnt, dan kun je onmogelijk bezwaar hebben als dat bij TTK gevoegd wordt.

Ik zou 't trouwens erg jammer vinden als C helemaal verdwijnt van FOK!.
  zondag 5 juli 2009 @ 10:55:22 #53
66444 Lord_Vetinari
pi_70661458
quote:
Op zondag 5 juli 2009 09:10 schreef Natalie het volgende:
Als je geen bezwaar hebt als C evt. uit C&H verdwijnt, dan kun je onmogelijk bezwaar hebben als dat bij TTK gevoegd wordt.
Klopt, dat heb ik ook niet. C kan verdeeld worden over verschillende fora, zelfs. We hebben iets als 'Stad en Streek', waar dus ook de culturele aspecten besproken kunnen worden. En Cultuur, vergeet niet, is niet Cultuur in de zin van Kunst, maar Cultuur in de zin van gewoonten en gebruiken..
quote:
Ik zou 't trouwens erg jammer vinden als C helemaal verdwijnt van FOK!.
Maar dat hoeft toch ook niet?
  zondag 5 juli 2009 @ 14:01:35 #54
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70666022
quote:
Op zondag 5 juli 2009 10:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Klopt, dat heb ik ook niet. C kan verdeeld worden over verschillende fora, zelfs. We hebben iets als 'Stad en Streek', waar dus ook de culturele aspecten besproken kunnen worden. En Cultuur, vergeet niet, is niet Cultuur in de zin van Kunst, maar Cultuur in de zin van gewoonten en gebruiken..
[..]

Maar dat hoeft toch ook niet?
Er zijn inderdaad verschillende fora waar culturele aspecten besproken kunnen worden:' Kaaskoppen in het buitenland', 'Stad en Streek', 'Muziek', 'Theater, Taal & kunst', 'Lifestyle', 'Culinesse á gogo', 'Travel'.

Immers hebben al die onderwerpen iets met cultuur te maken.
  maandag 6 juli 2009 @ 11:05:51 #55
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70693293
Aub niet historie bij een ander forum voegen. Ik vind het als hoofdzakelijk lezer hier altijd prettig om wat dingen te lezen. Ik durf niet zo goed mee te posten wegens de aanwezige zwaargewichten en bang om onwaarheden te spuien.
Maar ik vind het wel heerlijk om over geschiedenis te lezen en via dit forum vaak nieuwe dingen te lezen of verheldering te krijgen omtrent bepaalde zaken omdat sommige posters veel dieper in de materie zitten dan ik.

Enige jammere is dat het niet zo'n bijzonder actief forum is (doe ik zelf ook aan mee natuurlijk) en dat daardoor veel topics snel doodbloeden.
  maandag 6 juli 2009 @ 22:29:26 #56
66444 Lord_Vetinari
pi_70720608
Crew?
  maandag 6 juli 2009 @ 22:37:08 #57
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70720993
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Crew?
Ambtelijke molens malen traag Lord_Vetinari. Crewmolens ook. Het spijt me weer zo oppervlakkig te moeten zijn, ik vind het niet heel jofel, maar alles op z'n tijd. Er zal sowieso niet zomaar iets veranderen (als het aan mij ligt, maar ik ben vooral met WFL bezig).
  maandag 6 juli 2009 @ 22:41:11 #58
66444 Lord_Vetinari
pi_70721198
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:37 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ambtelijke molens malen traag Lord_Vetinari. Crewmolens ook.
Kul. Betrokkenere mod(s) erop zetten, dan.
pi_70721211
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Crew?
Er wordt niets aangepast zonder dat het duidelijk van te voren wordt aangekondigd, vooralsnog bespreken we jullie suggesties achter de schermen, komt er geen duidelijk conclusie blijft C&H gewoon zoals het is, maar vooralsnog dus nog niets wat veranderen zal.
  maandag 6 juli 2009 @ 22:44:28 #60
66444 Lord_Vetinari
pi_70721353
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Er wordt niets aangepast zonder dat het duidelijk van te voren wordt aangekondigd, vooralsnog bespreken we jullie suggesties achter de schermen, komt er geen duidelijk conclusie blijft C&H gewoon zoals het is, maar vooralsnog dus nog niets wat veranderen zal.
En daar zouden jullie eens mee op moeten houden. Voer die discussie gewoon hier, met degenen die er belang bij hebben. Anders krijgen we straks weer een of andere wijziging, die jullie menen te lezen uit de bijdragen hier en die er weer eens compleet naast zit en die we nooit meer teruggedraaid krijgen, vanwege de ego's die erbij betrokken zijn. Resultaat: Gebroken C&H en een stapel ontevreden users. Wat is er op tegen om de (F)A's hier binnen te halen en een rechtstreekse discussie aan te gaan? Of geef een user toegang achter de schermen zodat er geen fouten gemaakt worden.
pi_70721562
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En daar zouden jullie eens mee op moeten houden. Voer die discussie gewoon hier, met degenen die er belang bij hebben. Anders krijgen we straks weer een of andere wijziging, die jullie menen te lezen uit de bijdragen hier en die er weer eens compleet naast zit en die we nooit meer teruggedraaid krijgen, vanwege de ego's die erbij betrokken zijn. Resultaat: Gebroken C&H en een stapel ontevreden users. Wat is er op tegen om de (F)A's hier binnen te halen en een rechtstreekse discussie aan te gaan? Of geef een user toegang achter de schermen zodat er geen fouten gemaakt worden.
Ik zal ook deze suggestie achter de schermen er bij halen.
  maandag 6 juli 2009 @ 22:50:59 #62
66444 Lord_Vetinari
pi_70721666
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zal ook deze suggestie achter de schermen er bij halen.
  maandag 6 juli 2009 @ 22:56:28 #63
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70721932
quote:

[..]

Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten. De userbase van C&H, zelfs inclusief lurkers als mijzelf, is klein genoeg om de discussie rechtstreeks mee te voeren.

En veeleisend genoeg om dat ook te verwachten
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_70722677
quote:

[..]

Of geef een user toegang achter de schermen zodat er geen fouten gemaakt worden.
"Een" user , , .
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:14:20 #65
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_70738456
LV heeft gelijk.
Zie het nut niet waarom een discussie over hetzelfde onderwerp op twee plaatsen gevoerd moet worden. Over technische shit en dingen die men hier niet mag zien ( ) kun je 't achter de schermen doen, maar voor de users (waar het toch allemaal om draait, nietwaar?) is 't prettig te weten welke kan men nu eigenlijk op wil, wat er van de suggesties gedacht wordt of er nog andere opties zijn. Maar tot nu toe horen we daar niets over.
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:42:13 #66
66444 Lord_Vetinari
pi_70796363
Men lijkt niet erg happig op het voeren van discussie. Blijkbaar wordt er achter de schermen nog steeds erg weinig aandacht geschonken aan C&H.

Reden te meer, om de zaken te laten zoals ze zijn.
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:54:33 #67
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70796924
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Men lijkt niet erg happig op het voeren van discussie. Blijkbaar wordt er achter de schermen nog steeds erg weinig aandacht geschonken aan C&H.

Reden te meer, om de zaken te laten zoals ze zijn.
Nou, voordat we echt iets concreet kunnen voorstellen moet er wel achter de schermen fiat gegeven worden. Mods zijn niet oppermachtig, dat weet jij ook. We kunnen natuurlijk met briljante plannen komen, maar enerzijds, als users er niet achter staan, dan wordt het niets, anderzijds, als admins het niet willen, wordt het ook niets. Dus voordat er een plan komt, of een schets, moeten we wel even duidelijk hebben wat de mogelijkheden überhaupt zijn (naast of er behoefte is).

Je bent echter niet vergeten hoor.
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:56:55 #68
66444 Lord_Vetinari
pi_70797015
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:54 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nou, voordat we echt iets concreet kunnen voorstellen moet er wel achter de schermen fiat gegeven worden. Mods zijn niet oppermachtig, dat weet jij ook. We kunnen natuurlijk met briljante plannen komen, maar enerzijds, als users er niet achter staan, dan wordt het niets, anderzijds, als admins het niet willen, wordt het ook niets. Dus voordat er een plan komt, of een schets, moeten we wel even duidelijk hebben wat de mogelijkheden überhaupt zijn (naast of er behoefte is).

Je bent echter niet vergeten hoor.
Dat heeft nog nooit iets tegengehouden

Ik had het overigens meer over de 'open discussie' met de users, in plaats van de gesloten discussie zonder de users.
pi_70797093
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik had het overigens meer over de 'open discussie' met de users, in plaats van de gesloten discussie zonder de users.
Enige discussie momenteel achter de schermen over C&H is een activiteit wat totaal geen invloed heeft op de indeling van C&H. Uit gesprekken met de FA's is naar voorgekomen dat we de users moeten peilen met wat jullie willen, thats it.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2009 23:03:04 ]
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:02:28 #70
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70797202
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, maar goed, fase 1) is, we polsen hier wat de opvattingen/meningen zijn. Nou, die zijn mij redelijk duidelijk denk ik. Als je nog wat wilt zeggen kan het echter altijd.

Dan wordt er nagedacht ‘wat is er mogelijk, daar rekening mee houdende’, dat wordt achter de schermen voorgesteld (fase 2) en dan komen we hier terug. Triggershot en ik zijn vooral over WFL bezig echter, maar goed, daar speelt hetzelfde.

Oh ja, die fases zuig ik nu uit m'n duim hè, het is ook weer niet alsof we overgestructureerd te werk gaan.
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:04:01 #71
66444 Lord_Vetinari
pi_70797262
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:02 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, maar goed, fase 1) is, we polsen hier wat de opvattingen/meningen zijn. Nou, die zijn mij redelijk duidelijk denk ik. Als je nog wat wilt zeggen kan het echter altijd.

Dan wordt er nagedacht ‘wat is er mogelijk, daar rekening mee houdende’, dat wordt achter de schermen voorgesteld (fase 2) en dan komen we hier terug. Triggershot en ik zijn vooral over WFL bezig echter, maar goed, daar speelt hetzelfde.

Oh ja, die fases zuig ik nu uit m'n duim hè, het is ook weer niet alsof we overgestructureerd te werk gaan.
Zou het dan geen aanbeveling verdienen (ik roep maar wat hoor) om een C&H mod aan te stellen? Beetje raar, dat Trigger dit topic opent en dan blijkens jouw woorden, zich meer met WFL bezighoudt.
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:05:08 #72
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70797293
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zou het dan geen aanbeveling verdienen (ik roep maar wat hoor) om een C&H mod aan te stellen? Beetje raar, dat Trigger dit topic opent en dan blijkens jouw woorden, zich meer met WFL bezighoudt.
Jups, maar de oorspronkelijke insteek was ook ‘L -> C&H’? Dat heeft natuurlijk wel met WFL van doen.
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:07:45 #73
66444 Lord_Vetinari
pi_70797387
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:05 schreef Iblis het volgende:

[..]

Jups, maar de oorspronkelijke insteek was ook ‘L -> C&H’? Dat heeft natuurlijk wel met WFL van doen.
Ja, maar wie behartigt dan C&H achter de schermen? Jullie blijkbaar niet. Reden te meer, dus, om de discussie HIER te voeren, want op deze manier komt er helemaal niks van terecht.
pi_70797461
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, maar wie behartigt dan C&H achter de schermen?
De User.
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:10:21 #75
66444 Lord_Vetinari
pi_70797481
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De User.
pi_70798934
Okey. Na alle input van vooral de users, dit topic en een lang beraad is de conclusie dat er inhoudelijk niks verandert in C&H. Gezien de wens eigenlijk ontbrak.

C&H blijft C&H.
  donderdag 9 juli 2009 @ 07:39:20 #77
66444 Lord_Vetinari
pi_70802441
En dat bedoel ik dus. Er is in deze discussie door de users meerdere malen aangegeven, dat ze wel degelijk alternatieve opzetten zagen, al dan niet in combinatie met de herstructurering van WFL. C&H users hebben ook aangegeven, dat ze wel openstaan voor verandering van C&H, maar niet de verandering zoals in de OP gepost.

Rechtvaardigt dat de conclusie, dat de users C&H willen laten zoals het is? Op basis waarvan, dan? Waarom wordt er geen discussie gevoerd over de alternatieve voorstellen, zoals het samenvoegen van C&H en MLN?
  Admin donderdag 9 juli 2009 @ 07:41:30 #78
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_70802452
Even, ik zie dat er luitjes in m'n pm zitten, maaaaaaaaaaaaar, ik kan geen bericht openen, sturen zonder m'n hele pjoeter te laten vastlopen, kan het per mail? Dank

donderdag 9 juli 2009 @ 08:44:53 #79
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70803030
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 07:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En dat bedoel ik dus. Er is in deze discussie door de users meerdere malen aangegeven, dat ze wel degelijk alternatieve opzetten zagen, al dan niet in combinatie met de herstructurering van WFL. C&H users hebben ook aangegeven, dat ze wel openstaan voor verandering van C&H, maar niet de verandering zoals in de OP gepost.

Rechtvaardigt dat de conclusie, dat de users C&H willen laten zoals het is? Op basis waarvan, dan? Waarom wordt er geen discussie gevoerd over de alternatieve voorstellen, zoals het samenvoegen van C&H en MLN?
Eerst roep je dat er niet genoeg discussie is, en dat alles dus maar bij het oude moet blijven, en vervolgens roep je dat als alles bij het oude blijft, dat er geen discussie is, na al een paar sneren te hebben geplaatst dat er nooit naar de users wordt geluisterd. Dat is wel een beetje tegenstrijdig, niet? Jij geeft zelf herhaaldelijk aan niets te willen veranderen ‘never change a winning team’, ‘mordicus tegen splitsing’, enz.

Ook anderen geven aan dat ze het jammer zouden vinden dat C&H in deze opzet zou verdwijnen. Wat het meest naar voren komt is dat de ‘C’ component op het moment niet zo ingevuld wordt, maar om dat te doen hoeft het forum natuurlijk niet veranderd/gesplitst/samengevoegd te worden en kan C&H zo blijven als het is.

Ik vraag me serieus af welke voorstellen jij nu echt besproken zou willen zien! Samenvoeging met MLN? Of met TTK? In principe kan dat, maar de insteek van deze topic was oorspronkelijk een combinatie van C&H + WFL (vandaar dat wij als WFL mods hier rondhangen), en we hebben natuurlijk niets over TTK & MLN te zeggen. Dan moeten ook die mods in de discussie betrokken worden. En daar heb ik natuurlijk verder ook niets over te zeggen.

Als je bepaalde onderwerpen of ideeën hebt die in C&H gewoon wat vaker aan bod moeten komen, dan hoor ik het graag, en dat is volgens mij altijd wel welkom bij IHVK – een soort ideeënbus zeg maar – maar splitsing of samenvoeging met WFL lijkt me, nogmaals, niet voldoende support te hebben, en jij was niet in de laatste plaats daar heel erg op tegen.
  donderdag 9 juli 2009 @ 14:47:30 #80
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_70813798
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:52 schreef IHVK het volgende:
Okey. Na alle input van vooral de users, dit topic en een lang beraad is de conclusie dat er inhoudelijk niks verandert in C&H. Gezien de wens eigenlijk ontbrak.

C&H blijft C&H.
Dit topic was dus in principe voor niets?

Maar waar wordt besproken wat er met C gaat gebeuren? Hier in C&H krijgt het veel te weinig aandacht. Het lijkt ook of men het geen aandacht wil schenken, zelfs al wordt -eens in de zoveel tijd- eens een topic aan gewijd. Waarom dan niet elders onderbrengen waar het beter tot zijn recht komt?
Ben jij daar - als mod- voor of tegen?
Zo nee, hoe ben je van plan het meer te 'promoten' in C&H?
Ik ben benieuwd naar jouw mening in het geheel.

Zelf zou ik graag hier wat C topics openen. Maar het heeft geen nut. Er komt weinig reply, soms niets, en dan zakt het weer af naar beneden. Het lijkt of de users er in dit forum gewoon niet op zitten te wachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Natalie op 09-07-2009 14:59:13 (Toevoeging ter verduidelijking) ]
  donderdag 9 juli 2009 @ 14:55:15 #81
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70814081
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 14:47 schreef Natalie het volgende:

[..]

Maar waar wordt besproken wat er met C gaat gebeuren? Hier in C&H krijgt het veel te weinig aandacht. Het lijkt ook of men het geen aandacht wil schenken, zelfs al wordt -eens in de zoveel tijd- eens een topic aan gewijd. Waarom dan niet elders onderbrengen waar het beter tot zijn recht komt?
Ben jij daar - als mod- voor?
Zo nee, hoe ben je van plan het meer te 'promoten' in C&H?
Ik ben benieuwd naar jouw mening in het geheel.
Net als L_V zou ik het ook wel fijn vinden als die discussie hier komt in ieder geval. Hebben we ook nog iets aan dit topic.
quote:
Zelf zou ik graag hier wat C topics openen. Maar het heeft geen nut. Er komt weinig reply, soms niets, en dan zakt het weer af naar beneden. Het lijkt of de users er in dit forum gewoon niet op zitten te wachten.
Wat ik me afvraag: surfen echt zoveel mensen alleen op subfora? Ik kijk eigenlijk meestal in de Active Topics of er topics zijn die me aanspreken, en daarnaast af en toe op een subforum als ik daar rond wil kijken. Een topic over C in C&H zou me niet meer of minder opvallen dan ergens anders.

Geef eens een voorbeeld van een C topic dat je hier hebt geopend waar weinig belangstelling voor was? Dan weten we wat beter waar we het over hebben
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 9 juli 2009 @ 15:08:37 #82
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70814577
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 14:47 schreef Natalie het volgende:
Nee hoor, wij als WFL mods hebben er zeker wat aan gehad. Maar dat er niets verandert aan de indeling van C&H betekent toch niet dat de discussie voor niets was?
  donderdag 9 juli 2009 @ 15:13:33 #83
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70814743
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 14:55 schreef De_Hertog het volgende:
Net als L_V zou ik het ook wel fijn vinden als die discussie hier komt in ieder geval. Hebben we ook nog iets aan dit topic.
Ik denk dat het je tegenvalt hoe zoiets achter de schermen leeft hoor. Misschien dat jullie het idee hebben dat er volop gediscussieerd wordt achter de schermen, en dat er af en toe een kruimeltje wordt neergeworpen voor de users op het forum, maar dat is niet zo.

Triggershot en ik waren – en zijn – bezig met WFL, en een van onze opties was eens kijken hoe de reacties in C&H zouden zijn m.b.t. samenvoeging, iets waar IHVK niet per se negatief tegenover stond. Dat is gewoon in alle openheid (namelijk deze topic) gebeurd.

Verder is ‘men’ niet heel happig op het schuiven met fora en namen (C&H heeft natuurlijk ook al wat naamswijzigingen ondergaan), dus er moet wel duidelijk een reden zijn om C&H te splitsen. Uit deze topic blijkt dat niet. Dat is dan verder ook niet voorgesteld achter de schermen.

Dus heus, je hebt in deze topic (en die was misschien niet overdadig) toch zeker 95% van de discussie meegekregen.
pi_70834004
Wat Iblis eigenlijk zegt.

Zo veel wordt er achter de schermen niet gesproken dit topic was de hoofdbron.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 10:11:56 #85
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70839947
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:13 schreef Iblis het volgende:

Dat is gewoon in alle openheid (namelijk deze topic) gebeurd.
Ik bedoel niet dat dat tot nu toe niet gebeurde, maar meer dat als er nog verder over gediscussieerd wordt, dat dan ook hier gaat komen. Nu loopt er al een soort van discussie namelijk, als er nog meer op ingehaakt wordt is dat erg handig.

Overigens vind ik het openen van topics als De Oeigoeren. een erg goed idee, C&H inspelend op de actualiteit. Dus bij deze een pluim daarvoor
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 10 juli 2009 @ 10:23:40 #86
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70840299
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:11 schreef De_Hertog het volgende:
Ik bedoel niet dat dat tot nu toe niet gebeurde, maar meer dat als er nog verder over gediscussieerd wordt, dat dan ook hier gaat komen. Nu loopt er al een soort van discussie namelijk, als er nog meer op ingehaakt wordt is dat erg handig.

Overigens vind ik het openen van topics als De Oeigoeren. een erg goed idee, C&H inspelend op de actualiteit. Dus bij deze een pluim daarvoor
Wat mij betreft kan deze topic wel ‘de ideeënbus’ genoemd worden hoor. Die topic van de Oeigoeren leek me inderdaad ook leuk, het euvel is natuurlijk wel dat er eigenlijk iemand moet langskomen die er aardig wat vanaf weet, want anders dan loopt het niet zo storm.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 10:26:28 #87
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70840387
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:23 schreef Iblis het volgende:

[..]

Wat mij betreft kan deze topic wel ‘de ideeënbus’ genoemd worden hoor. Die topic van de Oeigoeren leek me inderdaad ook leuk, het euvel is natuurlijk wel dat er eigenlijk iemand moet langskomen die er aardig wat vanaf weet, want anders dan loopt het niet zo storm.
Misschien komt dat nog wel, en anders is het ook al heel wat om de beperkte aanwezige kennis te delen zoals nu gebeurd. Ik heb in ieder geval gepoogd mijn steentje bij te dragen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 11 juli 2009 @ 18:11:00 #88
66444 Lord_Vetinari
pi_70881425
Even voor de duidelijkheid:

Ik ben niet tegen alle veranderingen voor C&H. Ik heb me hard uitgesproken tegen de verandering zoals voorgesteld in de Op. Mooi, dat gebeurt niet. Maar in dit topic zijn wel suggesties voorbijgekomen, ook van mezelf, waar ik wel wat in zie en die m.i. best besproken kunnen worden. Ik kan me best voorstellen dat je C elders onderbrengt (m.n. TTK) en dan MLN hierheen haalt. Krijg je voor zowel C als H een bredere userbase.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 19:26:05 #89
66444 Lord_Vetinari
pi_71100614
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Even voor de duidelijkheid:

Ik ben niet tegen alle veranderingen voor C&H. Ik heb me hard uitgesproken tegen de verandering zoals voorgesteld in de Op. Mooi, dat gebeurt niet. Maar in dit topic zijn wel suggesties voorbijgekomen, ook van mezelf, waar ik wel wat in zie en die m.i. best besproken kunnen worden. Ik kan me best voorstellen dat je C elders onderbrengt (m.n. TTK) en dan MLN hierheen haalt. Krijg je voor zowel C als H een bredere userbase.
Niemand?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')