Dat klinkt alsof C&H in feite zou verdwijnen en WFL uitgespreid wordt over twee subfora. Het forum heet 'Cultuur & Historie' maar gaat in feite voornamelijk over Cultuurhistorie en historie. Cultuurfilosofie en andere meer filosofische kwesties vind ik daar niet zo goed bij passen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:44 schreef Triggershot het volgende:
Hoe zouden de users het van C&H vinden als ze er een extra onderdeel bij krijgen; namelijk levensbeschouwing? Dat C&H zich om zou vormen tot een forum over tradities en rituelen, cultuur, zingeving, maatschappelijke ontwikkeling en ethische kwesties?
Ik vind L nog altijd meer bij F passen dan bij C of H, als we toch in letters gaan praten. Levensbeschouwing en filosofie zijn nauwer verweven dan cultuur(historie) en levensbeschouwing.quote:Ik wil graag jullie mening over het samenvoegen van Historie bij WF en het verhuizen van de L naar hier.
Het hoort er niet bij. As simple as that. Zie voor verdere motivatie de post van de Hertog.quote:
Mee eensch. Met de motivatie van de Hertog.quote:Op zondag 7 juni 2009 10:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Faliekant tegen. Veto. Nee. Nein. Njet. No. Minime. Non. Ijé.
Nee. Let op de laatste alinea. Ik geef duidelijk aan, dat C&H het forum moet blijven voor Cultuur en Historie. L hoort er gewoon niet bij. Ik snap ook niet, waarom iemand zoiets bedenkt. Koppel dan W en FL van elkaar los. Maak een apart Filosofie/Levensbeschouwelijk forum, koppel er desnoods de R van Religie aan en koppel W aan C&H. Daar zou ik dan weer minder bezwaar tegen hebben, hoewel ikdan wel vrees voor ondersneeuwing van de oude C&H topics door W topics. En wellicht heeft W zelfstandig ook wel overlevingskansen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:09 schreef Natalie het volgende:
Dus wat je eigenlijk zegt is dat een andere naam, dan wel toevoeging van L, alleen maar een positief effect heeft op C&H als de mensen die er posten (en crew) zich ervoor inzetten om het forum er bovenop te helpen.
Ja, dat denk ik ook. Maar denk dat dat ook wel geldt zonder de toevoeging van L.
Ik bedoelde meer 'qua niveau'. Populair wetenschappelijk, dus. Toegankelijk voor de massa.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:52 schreef Natalie het volgende:
Discovery Oude-Stijl, dan.
Want tegenwoordig zie je daar alleen programma's over machines, motoren en RL-dingen.
(And I ask myself: why???)
Moet je naar History kijken (voorheen The History Channel)quote:Op zaterdag 27 juni 2009 11:01 schreef Natalie het volgende:
Ik snapte je.
Het is alleen soms wat zoeken naar die populair wetenschappelijke programma's op Discovery tegenwoordig. (En dat zit me al een tijdje dwars. Nu kon ik het eens kwijt)
Volgens mij hebben we die nietquote:Op zaterdag 27 juni 2009 11:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Moet je naar History kijken (voorheen The History Channel)
Komt nog, wat druk met school enzo, maar het topic heeft pas laatste week echt wat inhoud gekregen aan onderbouwingen etc. Ik kom er op terug.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het zou overigens wel leuk zijn als de aanzwengelaar van deze discussie zich zou uitspreken / zou reageren in dit topic. Dan heb je niet zo het gevoel dat je in jezelf zit te kletsen....
Eigenlijk zie ik liever een samentrekking van Historie en Wetenschap en een samentrekking van L&F plus Cultuur en wellicht daar toegevoegd religie. Hoewel dat dan weer een soort van samenraapsel subforum wordt, maar wel onderwerpen die erg veel met elkaar te maken hebben.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:26 schreef Iblis het volgende:
@SemiSane: Als ik het goed begrijp zie jij de W liever (en logischer) naar C&H komen dan de L&F?
Nou, ik niet. Zoals ik al zei: Dan loop je de kans op overname door W van dit forum en dat komt de belangstelling voor C&H niet ten goede. Ik zou W een los forum maken en LenF bij elkaar laten.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:26 schreef Iblis het volgende:
@SemiSane: Als ik het goed begrijp zie jij de W liever (en logischer) naar C&H komen dan de L&F?
'Dat spelletje' eruit en MLN erbij lijkt me inderdaad wel een mooie impulsquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja ja. En dat is in het verleden niet gedaan, of zo? Elke mod / elk modpaar heeft op een gegeven moment wel zo'n topic geopend. Het vervelende is, in mijn ervaring, dat er bepaalde zaken vervolgens van achter de schermen worden doorgedrukt (ik noem een creatie van MLN, een in C&H houden van domme spelletjes terwijl er een speciaal spelletjesforum is etc.).
Aan de andere kant zitten er in Wetenschap wel het soort users wat in C&H ook zit en dat kan weer positief zijn, niet?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou, ik niet. Zoals ik al zei: Dan loop je de kans op overname door W van dit forum en dat komt de belangstelling voor C&H niet ten goede. Ik zou W een los forum maken en LenF bij elkaar laten.
Ja, maar nee. Het gaat niet om het soort users dat je erbij krijgt, maar om het soort topics. Zoals Lord_Vetinari al zegt worden de C&H topics dan ondergesneeuwd door W-topics. En ik vraag me af of die extra lading users zoveel nieuwe C of H topics gaan openen. Ik bedoel, als ze dat wilden hadden ze de weg toch zo ook wel kunnen vinden?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:56 schreef Semisane het volgende:
[..]
Aan de andere kant zitten er in Wetenschap wel het soort users wat in C&H ook zit en dat kan weer positief zijn, niet?
Dat kan ja, hoewel ik altijd het idee heb dat er meer L & F topics worden gestart in WFL dan puur W topics, dus in hoeverre C&H zou worden ondergesneeuwd weet ik niet.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:59 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, maar nee. Het gaat niet om het soort users dat je erbij krijgt, maar om het soort topics. Zoals Lord_Vetinari al zegt worden de C&H topics dan ondergesneeuwd door W-topics. En ik vraag me af of die extra lading users zoveel nieuwe C of H topics gaan openen. Ik bedoel, als ze dat wilden hadden ze de weg toch zo ook wel kunnen vinden?
quote:Je hebt misschien weinig activiteit (hoewel dat ook best meevalt), maar je hebt ook een usergroep, die zich gedraagt. Er is zelden mod-ingrijpen nodig. Laat dat dan zo, wat maakt dat uit? de mensen die er zijn, vermaken zich, ze veroorzaken geen overlast en de topics zijn, over het algemeen, van een goed niveau.
'Dat spelletje eruit' is in het verleden eens geprobeerd en dat ging geheel mis. Er was veel protest en als ik het me goed herinner was het 'eindoordeel' dat het hier moest blijven.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:52 schreef De_Hertog het volgende:
'Dat spelletje' eruit en MLN erbij lijkt me inderdaad wel een mooie impuls
Hé Dagoquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:32 schreef Dagonet het volgende:
Ik ben (nog steeds) van mening dat C&H het beste opgesplitst kan worden waarbij de geschiedeniskant naar WFL gaat en de cultuurkant naar TTK zodat dat een kunst en cultuurforum kan worden.
Lijkt me ook best een vruchtbare combinatie, maar dan gaat het helemaal over twee fora die ik niet beheer.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:32 schreef Dagonet het volgende:
Ik ben (nog steeds) van mening dat C&H het beste opgesplitst kan worden waarbij de geschiedeniskant naar WFL gaat en de cultuurkant naar TTK zodat dat een kunst en cultuurforum kan worden.
Tja, persoonlijk zie ik nu al niet zo goed waarom W bij F&L zit? Sterker nog op dit moment wordt W danig vervuild door allerlei F&L inbreng in topics die toch echt puur wetenschappelijk zijn bedoelt.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:40 schreef Iblis het volgende:
[..]
Lijkt me ook best een vruchtbare combinatie, maar dan gaat het helemaal over twee fora die ik niet beheer.
Te elitair!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:49 schreef Bosbeetle het volgende:
En een apart W forum met peer reviewed posts
Mede daarom is er ook een topic in WFL over de toekomst ervan bezig.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:48 schreef Semisane het volgende:
Tja, persoonlijk zie ik nu al niet zo goed waarom W bij F&L zit? Sterker nog op dit moment wordt W danig vervuild door allerlei F&L inbreng in topics die toch echt puur wetenschappelijk zijn bedoelt.
Hai! Al naar de Hermitage geweest?quote:
Ik heb het herhaaldelijk voorgesteld, tot ze begonnen met heb je hem weer. Steeds afgeblazen.quote:Toevallig onlangs nog een gesprekje met LV gehad over dat ik in het C&H Nieuwstopic een berichtje had geplaatst over een schilderij van Karel Appel (die in het Groninger Museum hangt) en zws vals is. Ik vond dat 't moest kunnen, Kunst = ook cultuur. In die zin snap ik dus wel wat je bedoelt.
Is daar eerder al een over gesproken? Er staat me nl wel iets van bij. Wat eruit gekomen is weet ik trouwens niet meer.
Hoi!quote:
Hmm, nee, dat belooft dan weinig goeds.quote:Ik heb het herhaaldelijk voorgesteld, tot ze begonnen met heb je hem weer. Steeds afgeblazen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |