Gigabit fibre notabenequote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:42 schreef Gupje het volgende:
Dan vraag ik me af wat voor netwerk daar ligt![]()
![]()
![]()
Moraalridderquote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:43 schreef Marlies1981 het volgende:
doe dan ook gewoon je werk ipv te gaan zitten fok!ken
How the Fuck kan 2 tabjes nu het netwerk plat trekkenquote:
Hun kunnen niet met mij omgaan bedoel je..quote:
Maar wat maakt het uit dat jou PC CPU opslokt daar heb jij toch last van, hun nietquote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:44 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Hun kunnen niet met mij omgaan bedoel je..
Zal ik nu allemaal loze firefox aps downloaden en me startpagina 10 tabs youtube en flash maken zodat als ik hem opstart ik echt ALLE cpu opslok?
Omdat je met je 2 tabjes al het netwerk laat vastlopen. Ik heb er regelmatig meer dan 10 open + 3 andere applicaties en dan gebeurt er niets.quote:
Terminal server, remote desktop etc..quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:45 schreef Gupje het volgende:
[..]
Maar wat maakt het uit dat jou PC CPU opslokt daar heb jij toch last van, hun niet
Zou nog een terminal systeem kunnen zijn...?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:45 schreef Gupje het volgende:
[..]
Maar wat maakt het uit dat jou PC CPU opslokt daar heb jij toch last van, hun niet
Microsoft server 2000 via thin client op terminal server.... die server loopt ook constant vastquote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:47 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Waarom bellen ze jou in godesnaam over je CPU gebruik? Dan moet je wel oude zooi hebben staan...
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:47 schreef Marlies1981 het volgende:
[..]
ja, en?
Fokken op je werk is diefstal
Verkrachting is dat ook een misdaad?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:47 schreef Marlies1981 het volgende:
[..]
ja, en?
0900-8844 bel maar.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:49 schreef Gupje het volgende:
Geef dat nummer eens van je ICT afdeling
Zal ik ze even zeggen dat ze eerst eens naar hun zelf kijken met een kut netwerk
[..]
ja, en?
Aardige vent hoor, had bijna mn vorige pc aan hem verkocht.quote:
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:48 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Microsoft server 2000 via thin client op terminal server.... die server loopt ook constant vast
Thin Clientsquote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:48 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Microsoft server 2000 via thin client op terminal server.... die server loopt ook constant vast
Onze leverancier verplicht het ons omdat wij toegang hebben tot het PIN verkeer van onze klanten.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:59 schreef rashudo het volgende:
Thin clients, dat is voor mensen die in buzzwords trappen.
Mensen die af en toe mogen internetten zijn veel productiever dan andere werknemers. Als je het dus niet doet dan steel je van de baas. Is er alleen lastig in te krijgen bij de 'ouderwetse' mensen. Internet is maar eng.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:47 schreef Marlies1981 het volgende:
[..]
ja, en?
Denk je dat ze kunnen mee kijken op het scherm van TS?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:07 schreef wise het volgende:
als ze het cpu-verbruik kunnen zien, kunnen ze vast wel meer zien.
Kunnen ze nietquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:09 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Denk je dat ze kunnen mee kijken op het scherm van TS?En dan zien ze dit topic
Op een terminal server gaan ze naar je naam rechtermuisknop en remote control kunnen ze zo meekijkenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:13 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Kunnen ze niet
Ze hebben toegan tot mijn taakbeheer, and that's about as far as it goes...
Waarom heb je dan überhaupt rechten om Firefox te installeren? Als je toch op een terminal server werkt dan moeten ze ook gewoon de beschikbare software vast zetten anders is de hele omgeving niet meer te controleren.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:48 schreef Mopst3r het volgende:
Microsoft server 2000 via thin client op terminal server....
Geblokkeerdquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:15 schreef genakt het volgende:
[..]
Op een terminal server gaan ze naar je naam rechtermuisknop en remote control kunnen ze zo meekijken
hun woorden zekerquote:
je zit op werkquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:19 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Geblokkeerdprivacy staat hier hoog in het vaandel enzulks.
Knap dat jij dan Firefox kan installeren op een Thin Client die gebruikt maakt van een terminal server omgevingquote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:48 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Als je vanuit ict beheer, naar user on network gaat en mij selecteerd, rechtermuisknop dan zie je task manager en nog wat opties en dan de optie Take over user is grijs dus non clickablequote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:25 schreef genakt het volgende:
[..]
je zit op werk
dan is het toch niet de bedoeling dat je prive dingen gaat zitten doen
en geloof mij nou maar dat is echt niet geblokkerd hoor
als ze willen komen ze er zo in
Trouwens als jij op een terminal server werkt zoals jij zegt kan jij dat niet blokkeren![]()
Dat is het mooie, ik heb zelfs ftd geinstalleerd gehadquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:28 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Knap dat jij dan Firefox kan installeren op een Thin Client die gebruikt maakt van een terminal server omgeving
vanuit ict beheer ?!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:28 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Als je vanuit ict beheer, naar user on network gaat en mij selecteerd, rechtermuisknop dan zie je task manager en nog wat opties en dan de optie Take over user is grijs dus non clickable
En als ze er al inkomen merk ik dat aan me scherm, en dan ben ik de eerste die een hartig woordje met die gasten gaat spreken
Dan heb je beheer rechten op die terminal server omgeving, en dan is het de CPU van de server die overuren maakt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:29 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Dat is het mooie, ik heb zelfs ftd geinstalleerd gehad
Je mag er mee doen wat je wilt...
Inlogt vanuit een ict beheerder. En als ze mn scherm overnemen knippert alles en krijg ik een message.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:31 schreef genakt het volgende:
[..]
vanuit ict beheer ?!wat is dat voor server iets
Als ze erinkomen merk je dat niet aan je schermpas als ze dingen gaan doen
zoeizo wat jij lult is onzin je hebt waarschijnlijk nog nooit een terminal server gezien in het echt
Dus ze kunnen je scherm oppeens wel overnemen het was toch grijs en konden het niet gebruiken ?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:35 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Inlogt vanuit een ict beheerder. En als ze mn scherm overnemen knippert alles en krijg ik een message.
Been there, done that.
Pas later is het uitgeschakeld ivm privacy policy..quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:39 schreef genakt het volgende:
[..]
Dus ze kunnen je scherm oppeens wel overnemen het was toch grijs en konden het niet gebruiken ?
je lult uit je nek
Dat knipperen heb ik zoeizo nog nooit gezien met remotecontrole via de terminal services manager
Anders lees je het topic even door.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:44 schreef A-mineur het volgende:
Gebruik je thinclient ofzo? Normaal zou elke PC apart functioneren.
Privacy policy op werk is bullshit dat doe je allemaal maar lekker thuisquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:40 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Pas later is het uitgeschakeld ivm privacy policy..
Alsof elke terminal server manager hetzelfde is.... ffs we zijn een ISP... denk je nou echt dat we standaard software gebruiken
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:44 schreef A-mineur het volgende:
Gebruik je thinclient ofzo? Normaal zou elke PC apart functioneren.
Lol.... en privacy policy klopt wel.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:48 schreef genakt het volgende:
Stel je hebt gelijk wat in principe best wel zou kunnen maar dan heb je de slechtste IT afdeling ooit
quote:Privegebruik van het internet op een terminal server is tot op zekere hoogte toegestaan, mits het werk en de prestaties er niet onder lijden.
[..]
ja, en?
Dus daarom mogen ze geen remote controlquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:51 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Lol.... en privacy policy klopt wel.
In de personeelsgids staat zelfs letterlijke and I quote:
[..]
Inderdaad met users zoals TS die dan bellenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:58 schreef Keiichi het volgende:
Hier is het altijd andersom, iedereen valt afdeling ICT lastig.
En dat ben ik
En daarom ben ik geen ICT-er gewordenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:01 schreef genakt het volgende:
[..]
Inderdaad met users zoals TS die dan bellen
Ja me beeldscherm is kapot !!! helemaal in paniek
zit gewoon de stekker er niet in
en dan ook gewoon blijven volhouden dat ze hebben gekeken
Een goede supportmedewerker heeft z'n klanten (collega's) goed afgericht. Is opzich ook een hele kunst, omdat het bij sommige bijna niet luktquote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:01 schreef genakt het volgende:
[..]
Inderdaad met users zoals TS die dan bellen
Ja me beeldscherm is kapot !!! helemaal in paniek
zit gewoon de stekker er niet in
en dan ook gewoon blijven volhouden dat ze hebben gekeken
ICT-er is opzich niet zo'n kwaad 'vak', je moet alleen niet op de 1st lijnhelpdesk komen te zitten of het 1ste aanspreekpunt zijn.quote:
Heb ik toch in principe ookquote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:03 schreef Black_Rainbow het volgende:
Heerlijk, een eigen computer waar niemand toegang to heeft
owja, en eigen processor, en eigen geheugen, en niemand die mij stopt om is ff een blu-ray uit te pakken a 35GB, en die mee naar huis kan nemenquote:
Nee maar zoiets heeft gewoon met logica te maken.quote:
Je merkt toch al snel aan mensen die een beetje technische aangelegd zijn dat het logica gehalte daar een stuk hoger ligt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:08 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Nee maar zoiets heeft gewoon met logica te maken.
Mensen die zeggen "Daar heb ik niet voor geleerd, jij wel dus jij moet het doen" vind ik altijd retarded.
Stel je stofzuiger thuis doet het niet, ga je dan niet kijken of de stekker wel goed in het stoptcontact zit of ga je meteen de fabrikant van de stofzuiger bellen en huilen dat je nog 1 jaar garantie hebt en hij het niet doet
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:08 schreef Black_Rainbow het volgende:
[..]
owja, en eigen processor, en eigen geheugen, en niemand die mij stopt om is ff een blu-ray uit te pakken a 35GB, en die mee naar huis kan nemen
NO SHIT SHERLOCKquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:34 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Dan heb je beheer rechten op die terminal server omgeving, en dan is het de CPU van de server die overuren maakt.
snap je nu waarom ts uit zijn nek lultquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:34 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Dan heb je beheer rechten op die terminal server omgeving, en dan is het de CPU van de server die overuren maakt.
Houd je bek toch, itnoobquote:
Als je dat zelf gelooftquote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:38 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Houd je bek toch, itnoob
Wat ik zeg klopt precies, fag...
QFTquote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:38 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Houd je bek toch, itnoob
Wat ik zeg klopt precies, fag...
Waarom kan het niet, jij denkt dat er maar 1 soort terminal server software is die niet te tweaken is?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:41 schreef genakt het volgende:
[..]
Als je dat zelf gelooft
Je spreekt jezelf elke keer tegen en dingen die je zegt kunnen gewoonweg niet
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:57 schreef genakt het volgende:
Het werk dat ik doe en de dingen die ik open heb worden onmogelijk gemaakt door IE, tevens is dat veel, veel te langzaam.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:59 schreef McKillem het volgende:
Kan je wel druilerig over doen, maar als er wat gebeurd in de infrastructuur is het de ICT afdeling die op de lazer krijgt o.a. omdat jij persé Firefox moet gebruiken om welke reden dan ook.
Vergeet niet dat je het hebt over bedrijfskritische apparatuur gaat waar je mee zit te lulhannessen met je firefox. Dat ICT zeurt is dus gewoon terecht.
Waarom ze het niet gewoon onmogelijk maken voor je om iets te installeren vraag ik me wel af, aangezien ze dan überhaupt dit geouwehoer niet hebben, maar daar zullen ze wel hun redenen voor hebben.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:02 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Het werk dat ik doe en de dingen die ik open heb worden onmogelijk gemaakt door IE, tevens is dat veel, veel te langzaam.
Onze forumgothic is zeker ook systeembeheerder
ja, en overtime is aan je carriere werkenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:47 schreef Marlies1981 het volgende:
[..]
ja, en?
Waar zeg ik dat?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:04 schreef genakt het volgende:
[..]je moet ook geen ie 6 gebruiken he
voorlopig heeft die forum gothic meer gelijk als jou![]()
probeer IE 8quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:11 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
Tevens is ff gewoon sneller en werkt het makkelijker, plus dat ik allerlei add ons gebruik
Hoe dan? Wat doet firefox wel wat IE niet kan?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:02 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Het werk dat ik doe en de dingen die ik open heb worden onmogelijk gemaakt door IE, tevens is dat veel, veel te langzaam.
Ah, je hebt er niets tegen in te brengen daarom ben ik weer een gothic.quote:Onze forumgothic is zeker ook systeembeheerder
Ook nog add-ons, ja dat tikt wel aan.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:11 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
Tevens is ff gewoon sneller en werkt het makkelijker, plus dat ik allerlei add ons gebruik
Lees je niet wat ik typ? Add onsquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:14 schreef McKillem het volgende:
[..]
Hoe dan? Wat doet firefox wel wat IE niet kan?
Fok + firefox vreet trouwens geheugen waar je niet goed van word. Op dit moment heb ik 3 tabs open en is de geheugen footprint van Firefox is ruim 100MB. (1x gmail inbox 1x nieuw bericht in gmail en 1x fok)
Niet zo heel gek dat ze daar wat van zeggen niet?
[..]
Ah, je hebt er niets tegen in te brengen daarom ben ik weer een gothic.
Kom toe, leg even uit op welke foto precies ik 1 enkele overeenkomst heb met een doorsnee gothic.
addblocker beter krijg je ban want dat mag niet hierquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:15 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Lees je niet wat ik typ? Add ons
Addblocker Pro, ctrl-tab en add to search bar
Zonder die kan ik niet meer werken
Je lange haar + je muzieksmaak = stereotype
En waarom mag dat niet?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:20 schreef genakt het volgende:
[..]
addblocker beter krijg je ban want dat mag niet hier
Addblocker Pro, ctrl-tab en add to search barkan ook met IE
lange haar + muzieksmaak maakt hem nog geen gothic
Als voorbeeld zeg jij nou tegen een mooiboy dat hij een fopneger is![]()
je praat graag over dingen waar je geen verstand van hebt he
Lees even mijn edit.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:15 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Lees je niet wat ik typ? Add ons
Addblocker Pro, ctrl-tab en add to search bar
Zonder die kan ik niet meer werken
Mijn lange haar en mijn muzieksmaak stereotyperen mij als Metalhead. Als je het doet doe het dan goed.quote:Je lange haar + je muzieksmaak = stereotype
Aan jou vorige comments te zien wist je nog en eens dat je addons in IE kon gebruiken dus hoe weet je dan dat het sneller is ?! omdat iemand anders het zeker zegtquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:22 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
En waarom mag dat niet?
En die add-ons werken een stuk sneller met ff, en zijn heus niet de enige die ik gebruik.
En je hebt nog minder verstand van computersquote:En nee ik heb idd gee nverstand van obscure subculturen van onze samenleving, sorry
Omdat ik, voor mijn functie, veel websites bezoek met pop-ups en reclame.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:23 schreef McKillem het volgende:
[..]
Lees even mijn edit.
Maar leg ook even uit waarom precies je zonder firefox en al die add-ons niet kan werken. Volgens mij valt het allemaal nog wel mee met de ads namelijk, tenzij je op zwaar dubieuze sites gaat zitten.
En het veranderd natuurlijk niets aan de geheugen footprint van firefox met fok en het feit dat ICT hier terecht over zeurt.
Ik heb nu alles dicht geklikt behalve fok, en nogsteeds is het meer dan 100MB
[..]
Mijn lange haar en mijn muzieksmaak stereotyperen mij als Metalhead. Als je het doet doe het dan goed.
Omdat FF sowieso sneller is dan IE, zonder add ons, op mijn pc thuis.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:27 schreef genakt het volgende:
[..]
Aan jou vorige comments te zien wist je nog en eens dat je addons in IE kon gebruiken dus hoe weet je dan dat het sneller is ?! omdat iemand anders het zeker zegt
[..]
En je hebt nog minder verstand van computers![]()
of kom eens buiten zou ik zeggen
Voor de 5e keer dat kan je ook met IE dus waarom is FF nou beter ?!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:28 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Omdat ik, voor mijn functie, veel websites bezoek met pop-ups en reclame.
ctrl-tab omdat ik vaak snel moet switchen tussen schermen (en ik zo een preview krijg) en add to searchbar omdat ik meerde intranet-based search engines gebruik en daartussen snel moet switchen (dingen als CRM etc.). Tevens is het zo dat ik een kleine 100 passwords heb opgeslagen in ff en hij zo getweaked is dat ik snel en efficient kan werken. Als ik alles afsluit zit ik rond de 120 mb
Voor de 5e keer omdat het sneller is.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:29 schreef genakt het volgende:
[..]
Voor de 5e keer dat kan je ook met IE dus waarom is FF nou beter ?!
Waaruit blijkt dat? Uit zijn niveau 4 MBO systeembeheer?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:36 schreef MervinMinky het volgende:
TS, McKillem is geen gothic, heb restecp voor mensen die wat meer weten dan jij gvd!
En owja Firefox in combinatie met Fok! is echt overkill op je CPU
ts snapt dat niet helemaalquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:36 schreef MervinMinky het volgende:
TS, McKillem is geen gothic, heb restecp voor mensen die wat meer weten dan jij gvd!
En owja Firefox in combinatie met Fok! is echt overkill op je CPU
Test het zelf maarquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:39 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat? Uit zijn niveau 4 MBO systeembeheer?
Dus je vind het gewoon makkelijker om zo te werken, en het is zeerzeker geen benodigde.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:28 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Omdat ik, voor mijn functie, veel websites bezoek met pop-ups en reclame.
ctrl-tab omdat ik vaak snel moet switchen tussen schermen (en ik zo een preview krijg) en add to searchbar omdat ik meerde intranet-based search engines gebruik en daartussen snel moet switchen (dingen als CRM etc.). Tevens is het zo dat ik een kleine 100 passwords heb opgeslagen in ff en hij zo getweaked is dat ik snel en efficient kan werken. Als ik alles afsluit zit ik rond de 120 mb
Hoezo terrecht? Is het zoeen grote ramp dat ik net ff 100mb meer verbruik dan sommige van mijn collega's?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:41 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dus je vind het gewoon makkelijker om zo te werken, en het is zeerzeker geen benodigde.
Ik zie helemaal niets wat niet in IE kan.
Ik wil best geloven dat je beter/liever werkt in FF maar Fok en FF = geheugen-technische ramp en het is en blijft terecht dat ze je hier om aanspreken.
Als je werkt op een terminal server zoals je aangaf is dat wel een heel groot probleem als iedereen even 100 mb extra gebruiktquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:42 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Hoezo terrecht? Is het zoeen grote ramp dat ik net ff 100mb meer verbruik dan sommige van mijn collega's?
Netwerk moet dat toch makkelijk aankunnen, als ik kijk wat voor zware (web-based) applicaties er soms gedraaid worden...
En gezien de passwords en bookmarks e.d. is het inmiddels wel noodzaak geworden...
En wb het tweakgehalte, als ik dat nou fijner vind werken met hoe het eruit ziet![]()
nee en daar krijg je aan ban voorquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:47 schreef Mopst3r het volgende:
Ff serieus mag addblocker pro niet op fok?
200 mb cpu gebruik is toch niet extreem veel, normale hoeveelheid dacht ik zo.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:47 schreef genakt het volgende:
[..]
Als je werkt op een terminal server zoals je aangaf is dat wel een heel groot probleem als iedereen even 100 mb extra gebruiktzeker met de verouderde dingen die jij hebt. Als dat al waar is.
Je had ook gelijk kunnen zeggen dat jet het fijner vind inplaats van bullshit uit te gaan kramen
Ik ga niet beweren dat ik hoofd-ict bij een multinational ben nee, maar kennelijk weet ik genoeg om je in deze discussie op je plek te zetten en dat is voor nu gewoon voldoende.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:39 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat? Uit zijn niveau 4 MBO systeembeheer?
Het netwerkt moet helemaal niets aankunnen behalve datgeen waar het voor ontworpen is.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:42 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Hoezo terrecht? Is het zoeen grote ramp dat ik net ff 100mb meer verbruik dan sommige van mijn collega's?
Netwerk moet dat toch makkelijk aankunnen, als ik kijk wat voor zware (web-based) applicaties er soms gedraaid worden...
Ik mag hopen dat je al die passwords en bookmarks ook wel buiten FF opslaat.quote:En gezien de passwords en bookmarks e.d. is het inmiddels wel noodzaak geworden...
En wb het tweakgehalte, als ik dat nou fijner vind werken met hoe het eruit ziet![]()
pm danny dat je een addblocker hebt zou ik zeggenquote:
Zijn passwords voor websites van leveranciers en dingen die ik ooit gekregen heb, dus tbh, neequote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:53 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik ga niet beweren dat ik hoofd-ict bij een multinational ben nee, maar kennelijk weet ik genoeg om je in deze discussie op je plek te zetten en dat is voor nu gewoon voldoende.
Sowieso, opleidingsniveau direct linken aan kennis van zaken.![]()
Er is geen opleiding op deze planeet die praktijkervaring verslaat.
[..]
Het netwerkt moet helemaal niets aankunnen behalve datgeen waar het voor ontworpen is.
IT blijft verantwoordelijk voor dat netwerk, jij niet. IT maakt dus gewoon de dienst uit op dat netwerk, jij niet.
100MB geheugen meer verstoken kan flink wat zijn, helemaal als je nog meer collega's hebt die achter je aan lopen "goh wat leuk zeg ik ga dat ook doen".
IT kopt dat gewoon van begin af aan in voordat dit zich als een soort olievlek uitlekt over je netwerk en je er niet meer afkomt omdat er "nooit wat van is gezegd".
[..]
Ik mag hopen dat je al die passwords en bookmarks ook wel buiten FF opslaat.
Nee, ik log gewoon 1 keer in en dan werk ik op de server die hier een stuk verderop staat, via mijn thin client.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:55 schreef genakt het volgende:
Aan al je comments te zien vraag ik me ook wel af of je wel echt op een terminal server werkt
zit je computer in het domain of werkgroup
moet je na het opstarten van je computer inloggen en daarna nog een keer inloggen ?
200 mb cpu gebruikquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:51 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
200 mb cpu gebruik is toch niet extreem veel, normale hoeveelheid dacht ik zo.
Je moest eens weten wat er gebeurd als ik mijn softphone opstart of mijn call manager
Heb ik ook last vanquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:58 schreef Houzer het volgende:
Is dit het topic voor MBO ICT afgestudeerde
Pauper helpdesk medewerkers, lopen altijd te janken dat mijn homedir op de server te groot word.
Vergroot me quota dan gewoon sukkels.
Ik moet mijn werk optimaal kunnen, daarbij ondersteunt de IT mij en toch niet andersom?quote:
QFTquote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:00 schreef Houzer het volgende:
[..]
Ik moet mijn werk optimaal kunnen, daarbij ondersteunt de IT mij, toch niet andersom?
Nomraal met terminal server moet je computer opstarten die normaal in een werkgroup zit.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:56 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Nee, ik log gewoon 1 keer in en dan werk ik op de server die hier een stuk verderop staat, via mijn thin client.
Wel automatisch dezelfde server steeds, dat is het kutte
Neen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:01 schreef genakt het volgende:
[..]
Nomraal met terminal server moet je computer opstarten die normaal in een werkgroup zit.
hierna zal je een RDP koppeling moeten openen waarbij je kan inloggen op de terminal server
Wat jij nu zegt zit je computer in het domein en waarschijnlijk heb je hebt FF lokaal of op een openbare map op de server geplaatst ?
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:58 schreef Houzer het volgende:
Is dit het topic voor MBO ICT afgestudeerde
Pauper helpdesk medewerkers, lopen altijd te janken dat mijn homedir op de server te groot word.
Vergroot me quota dan gewoon sukkels.
Dat dus. Wat een ongelooflijke pauper die ICT'er, dat het mogelijk is software te installeren op een terminal server. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk ook trouwens, aangezien ze wel zo scherp van geest zijn om te monitoren wat er misgaat.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:59 schreef McKillem het volgende:
Kan je wel druilerig over doen, maar als er wat gebeurd in de infrastructuur is het de ICT afdeling die op de lazer krijgt o.a. omdat jij persé Firefox moet gebruiken om welke reden dan ook.
Vergeet niet dat je het hebt over bedrijfskritische apparatuur gaat waar je mee zit te lulhannessen met je firefox. Dat ICT zeurt is dus gewoon terecht.
Waarom ze het niet gewoon onmogelijk maken voor je om iets te installeren vraag ik me wel af, aangezien ze dan überhaupt dit geouwehoer niet hebben, maar daar zullen ze wel hun redenen voor hebben.
dan klopt het welquote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:02 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Neen.
Ik steek mijn pasje in de thin client en er komt een pop up om in te loggen op de terminal server.
Daar zit ik dan op in eerste instantie op mijn eigen account, maar kan ook werken in de algemene mappen of mijn prive map op de harde schijf.
Standaard thin client-terminal server constructie volgens mij.
dit bedoel ik al heel de tijdquote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:04 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat dus. Wat een ongelooflijke pauper die ICT'er, dat het mogelijk is software te installeren op een terminal server. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk ook trouwens, aangezien ze wel zo scherp van geest zijn om te monitoren wat er misgaat.
Ja, behalve natuurlijk als 59 collega's vastlopen omdat jij persé een andere browser wil gebruiken. Of de server volloopt omdat jij een reservekopie van het hele internet op je homedrive hebt staan.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:00 schreef Houzer het volgende:
Ik moet mijn werk optimaal kunnen, daarbij ondersteunt de IT mij en toch niet andersom?
Nee joh, IT moet die dan maar gewoon upgraden naar de grotere HD.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:03 schreef genakt het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Mischien zijn er meer mensen in je bedrijf en is daar de hardeschijf niet groot genoeg voor![]()
haal je plaatjes er maar af of zet het lokaal ergens
Iets over offertes, bouwtekeningen en archief etc....quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:07 schreef McKillem het volgende:
[..]
Nee joh, IT moet die dan maar gewoon upgraden naar de grotere HD.
IT moet maar verantwoorden dat als mijn vakantiefoto's van belang zijn en het bedrijft daarom moet investeren in het verbreden van de infrastructuur.
Yeah right. In 99.99% vd bedrijven waar ik geweest ben, kun je ook op een normale werkplek geen software installeren. Al was het alleen al voor de beheersbaarheid, centralisering etc etc.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:07 schreef Mopst3r het volgende:
Hoezo? Ik moet toch normaal programma's kunnen installeren?
Ja, ik heb hier ook wel eens te maken met dikke Homedirs en overlopende mailboxen. En toch kan er van alles weg als ik aangeef dat het allemaal wat dik en vadsig word.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:08 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Iets over offertes, bouwtekeningen en archief etc....
Ja ik moest ook een keer gaan opschonen. Dan mensen bellen en mailen ja alle rotzooi eruit. Met terugmeldingen van "heb alleen maar dingen van werk bblablabla " je kent het wel. Ging ik iedereen af.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:11 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ja, ik heb hier ook wel eens te maken met dikke Homedirs en overlopende mailboxen. En toch kan er van alles weg als ik aangeef dat het allemaal wat dik en vadsig word.
Rara hoe kan dat.
Anders lees je het topic even goed, kaknaabquote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:17 schreef biertank het volgende:
Wel grappig dat Mopst3r door meerdere mensen op feiten gewezen wordt maar stug blijft volhouden.
Oogkleppen voor?
En programma's installeren door gebruikers op een TS![]()
FireFox![]()
Jou Ict afdeling![]()
Waarschijnlijk je hele bedrijf![]()
samenvatting:
Lijkt me wel zo netjes jaquote:Hoe het hier werkt: Iedereen krijgt een ''standaard'' account met office e.d.
hier begint het al en dan nog zelf installeren ookquote:En dan moet je via het intra (soms websites van leveranciers) je benodigde programma's downloaden
Denk dat jij beter het topic nog een keer kan doorlezenquote:Heck, sommige dingen die ik gebruik werken alleen in FF
En dus is TS dan geen optie, nuff saidquote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:20 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Anders lees je het topic even goed, kaknaab
Hoe het hier werkt: Iedereen krijgt een ''standaard'' account met office e.d.
En dan moet je via het intranet (soms websites van leveranciers) je benodigde programma's downloaden zoals Tools, Monitor Proggies en Soft Phones. En daarom mag je dus zelf dingen installerenHeck, sommige dingen die ik gebruik werken alleen in FF
Dat laatste, ik heb het niet over add ons he... maar over tools van leveranciers (agenda's etc.) die ik gebruik.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:23 schreef genakt het volgende:
[..]
Lijkt me wel zo netjes ja
[..]
hier begint het al en dan nog zelf installeren ook![]()
[..]
Denk dat jij beter het topic nog een keer kan doorlezen
Ik had ook liever standaard met mn laptop gewerkt hoorquote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:24 schreef biertank het volgende:
[..]
En dus is TS dan geen optie, nuff said
ie 6quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:25 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Dat laatste, ik heb het niet over add ons he... maar over tools van leveranciers (agenda's etc.) die ik gebruik.
Die zijn bugged in IE dan bel ik erover zeggen ze gebruik FF dan
Tuurlijk . Terminal server is voorgekookt gek.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:29 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Dat is het mooie, ik heb zelfs ftd geinstalleerd gehad
Je mag er mee doen wat je wilt...
inderdaadquote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:40 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Tuurlijk . Terminal server is voorgekookt gek.
Ga er vanuit dat je xp proffesional gebruikt is standaard IE 6quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:08 schreef Mopst3r het volgende:
Waarom denken jullie dat ik ie 6 gebruikt
En het is voorgekookt, maar door onze IT ers aangepast tot een op maat gemaakt pakket.
ja maar op op de terminal server dingen zoals ftd te installeren moet je admin wachtwoord hebbenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:08 schreef Mopst3r het volgende:
Waarom denken jullie dat ik ie 6 gebruikt
En het is voorgekookt, maar door onze IT ers aangepast tot een op maat gemaakt pakket.
Server 2000quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:14 schreef genakt het volgende:
[..]
Ga er vanuit dat je xp proffesional gebruikt is standaard IE 6
aangezien jij alleen maar aangeeft dat je FF gebruikt zal je hier niet aan geupdate hebben
Hier nietquote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:16 schreef genakt het volgende:
[..]
ja maar op op de terminal server dingen zoals ftd te installeren moet je admin wachtwoord hebben
is ook standaard ie 6 maarquote:
Weet ik veel hoe het in elkaar zit verder. Als ik maar lekker programma's erop kan zettenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:20 schreef genakt het volgende:
[..]
is ook standaard ie 6 maar
de situatie in jou bedrijf is dermate raar/ belachelijk dat dit nooit door een gecertificeerde IT beheerder gedaan kan zijn. Denk eerder dat een of andere mongool het bij jullie in elkaar heeft gezet. Want wat jij zegt betekent dat iedereen in het bedrijf dus administrator is![]()
Maar wel zeker weten dat wat jij doet niet fout is.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:27 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Weet ik veel hoe het in elkaar zit verder.
Nee. En verder ben je echt zo'n kutgebruiker die ik binnen 2 maanden huilend aan m'n bureau had staan omdat alle privileges incl. toiletgebruik verbannen waren.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:27 schreef Mopst3r het volgende:
Weet ik veel hoe het in elkaar zit verder.
Echt wat een tering zooitje daar, verbaast me dat ie nog draaid.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:27 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Weet ik veel hoe het in elkaar zit verder. Als ik maar lekker programma's erop kan zetten
Tuurlijk, ik weet hoe ik er mee om moet gaan.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:29 schreef McKillem het volgende:
[..]
Maar wel zeker weten dat wat jij doet niet fout is.
Is idd enorm fail als je je gebruikers gewoon vrijheid geeft proggies te installerenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:30 schreef biertank het volgende:
[..]
Echt wat een tering zooitje daar, verbaast me dat ie nog draaid.
Zo'n grote FAIL ben ik echt nog nooit tegen gekomen, en ik heb echt troep gezien.
Ongelofelijk dat bedrijven echt zo kunnen werken, die kan je toch niet serieus nemen?
Op een TS is dat een doodzonde iddquote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:36 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Is idd enorm fail als je je gebruikers gewoon vrijheid geeft proggies te installeren
Het zijn netwerkbeheerders niet gevangenisbewaarders ffs
Elke vrijdag loopt ie standaard vast zo'n beetjequote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:38 schreef biertank het volgende:
[..]
Op een TS is dat een doodzonde idd![]()
Of is het normaal dat ie vaak vastloopt?
edit: en mensen die dat neerzetten mag je NOOIT netwerkbeheerders noemen, deze mensen vallen onder de noemer: prutsers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
Een systeembeheerder dient het netwerk snel, schoon en draaiend te houden. Je snapt blijkbaar niet wat systeembeheer in houdt. En daarom snap je ook niet waarom wij zeggen dat het belachelijk is dat gebruikers applicaties kunnen installeren.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:36 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Is idd enorm fail als je je gebruikers gewoon vrijheid geeft proggies te installeren
Het zijn netwerkbeheerders niet gevangenisbewaarders ffs
Nogal ja. Dat jij dat niet ziet, geeft maar weer eens aan dat je een ongelooflijke klapmongool bent die het niet verdient om in te mogen loggen op een TS.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:36 schreef Mopst3r het volgende:
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nogal ja. Dat jij dat niet ziet, geeft maar weer eens aan dat je een ongelooflijke klapmongool bent die het niet verdient om in te mogen loggen op een TS.
Dat is helemaal juist.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:35 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik weet hoe ik er mee om moet gaan.
Jij weet toch ook niet hoe de verbrandingspunten onder de ideale hoek in je motor de katalysator van lucht voorzien, om maar een voorbeeld te noemen
Alsof een TS zo fantastisch is. Doe mij AUB wat anders...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nogal ja. Dat jij dat niet ziet, geeft maar weer eens aan dat je een ongelooflijke klapmongool bent die het niet verdient om in te mogen loggen op een TS.
inderdaadquote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:47 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat is helemaal juist.
Ik pretendeer dan ook niet te weten dan ik weet wat ik doe als ik met die katalysator ga ouwehoeren.
En ga al helemaal niet tegen mensen in die er wel verstand van hebben die mij op mijn plek zetten om er vervolgens een topic over te openen op FOK! en te hopen dat ik een schare mensen achter me krijgt voor een gevoel van gerechtigheid.
Nee, je klaagt over iets waar je niet over kan klagen en je word door meerdere mensen teruggefloten en gewezen op je fouten.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:48 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Alsof een TS zo fantastisch is. Doe mij AUB wat anders...
Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt bij het ICT beheerdersvolkje hier op fok
Lol bij mij niet hoor, ben echt verbaast dat:quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:48 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Alsof een TS zo fantastisch is. Doe mij AUB wat anders...
Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt bij het ICT beheerdersvolkje hier op fok
Ik heb toch zelf gezien dat die optie uit staat, kneus.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:49 schreef genakt het volgende:
[..]
inderdaad
Tot nu toe is er voglens mij geen enkel persoon die TS gelijk geeft![]()
en dan ook blijven toegeven dat hij niet remote control gestuurd kan worden. Terwijl je later zegt dat je er geen verstand van hebt
'quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:59 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Ik heb toch zelf gezien dat die optie uit staat, kneus.
En het staat in de policy
buiten dat. Er zijn meerdere opties voor remote control.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:04 schreef biertank het volgende:
[..]
'
*Mopst3r liep weg
*klik, klik, optie aan
pruster 1 tegen prutser 2: haha zie die gast denken dat de optie uit staat
Er zijn meerdere manieren hoorquote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:59 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Ik heb toch zelf gezien dat die optie uit staat, kneus.
En het staat in de policy
ik kan het gewoon niet geloven dat het er zo aantoe gaat in TS zijn bedrijf. Mogen wel even een cursusje ITIL en hoe beveilig ik mijn netwerk doenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 17:01 schreef Kreator het volgende:
Ik hoop dat die mongool nu bij het management zit, om uitleg te geven over dit topic, dat dankzij een perfect werkende ICT afdeling werd ontdekt..
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 17:01 schreef Kreator het volgende:
Ik hoop dat die mongool nu bij het management zit, om uitleg te geven over dit topic, dat dankzij een perfect werkende ICT afdeling werd ontdekt..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |