abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69727917
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 03:31 schreef keesjeislief het volgende:
Ik kan je wél een steekhoudend argument noemen waarom jouw idee een utopie is: in landen met een vergelijkbaar ontwikkelingsniveau als het onze maar met een veel kleinere overheid, zoals bijv. de USA en UK, zijn er relatief veel grotere arme onderklassen. Waarom worden die mensen niet geholpen door hun medeburgers daar waar hun overheden dat veel minder doen dan de onze?
(De Amerikaanse onderklasse is in veel gevallen beter af dan de Nederlandse middenklasse.)

Die mensen worden geholpen door hun medeburgers. Een paar voorbeelden uit mijn eigen omgeving. Mijn ex-vriendin was zwaar conservatief, was tegen het innen van belasting, maar bezocht wel iedere vrijdagmiddag een 90-jarige vrouw, die ze voorheen niet kende. Amerikanen krijgen vanuit school mee dat ze iets voor hun medemens moeten doen.

Op mijn universiteit waren er allerlei programma's om de minderbedeelden te helpen. Bij een overstroming werden bijvoorbeeld twee families geadopteerd, die voorzien werden van nieuwe kleding, voedsel, speelgoed en gift cards. Veel van mijn vrienden zaten in het big sister / big brother project, waarbij ze ieder weekend een kind uit een eenouder / arm gezin een dag onder hun hoede namen.

Het meest onder de indruk was ik van het werk in sommige (hogere middenklasse) buurten, waarbij bijvoorbeeld een slachtoffer van een verkeersongeluk een aangepaste woning van zijn buren kreeg aangeboden.

Als belastingbetaler zie je niet wat er met je geld gebeurt. Als je met eigen ogen het resultaat van je inspanningen kunt zien, is de drijfveer ook veel groter om iets te doen. Het is niet voor niets zo dat Amerikanen de gulste gevers ter wereld zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 5 juni 2009 @ 07:18:41 #27
3542 Gia
User under construction
pi_69728129
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Stufie ook maar afschaffen, en mensen de voledige kosten van hun studie laten betalen.
Werkenden hoeven natuurlijk niet op te draaien voor studenten
Als mensen geen premie AOW meer hoeven te betalen en zaken als Stufi worden afgeschaft, kan iedereen netto meer overhouden.
Heb je een slim kind, dan weet je dat al in groep 1 en zeker in groep 3 van de basisschool. Je kunt dan al geld opzij gaan leggen voor de studie. Een beetje ouder doet dat dan ook.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 07:23:27 #28
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69728143
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

65 plussers kunnen leven van hun pensioen. Voor vrijwel iedere werknemer is er tegenwoordig een pensioenregeling beschikbaar, de AOW is dus overbodig geworden want de werknemer bouwt zijn eigen pensioen op. Wel moet er natuurlijk een overgangsregeling zijn, bijvoorbeeld (het is dus een voorbeeld) mensen die nu 45 jaar en ouder zijn ontvangen nog wel gewoon AOW, zij dragen daar premie voor af en een deel zal moeten worden aangevuld vanuit de algemene middelen. Voor de jongeren wordt de AOW-premie afgeschaft en zij zullen dus volledig voor hun eigen pensioen moeten sparen zoals dat nu al het geval is voor 99 % van de werknemers, zij betalen door de aanvulling van de dan nog resterende AOW-rechten vanuit de belastingen mee, maar dat zal dus een fors kleiner bedrag zijn dan aan premie vrij komt waardoor zij er per saldo toch fors op vooruit gaan.
[..]

Dat klopt, wie geen terugval in inkomen kan hebben omdat hij kinderen en een hypotheek heeft zou na moeten gaan denken over een manier om dat op te gaan vangen. Er kan een particuliere werkloosheidsverzekering afgesloten worden of je treft een voorziening in de vorm van een spaarrekening. Je kan er dus zeker nog voor zorgen dat je een periode van werkloosheid kan overbruggen alleen zijn mensen daar zelf verantwoordelijk voor.
[..]

De bijstand wil ik intact laten, dat is een voldoende vangnet om totale armoede te voorkomen. De rest is meer een eigen verantwoordelijkheid van mensen zelf en geen zaak van het collectief. Wat ik wel een belangrijk punt voor het collectief vind is de zorg voor mensen in de WAO en de AWBZ, zij moeten echt een riantere uitkering krijgen.
Ga eens kijken in de schoonmaakbranche, en kom dan nog eens terug.
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 07:27:20 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_69728166
Wat een hoop poeha met maar een opkomst van 40%.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 07:28:34 #30
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69728171
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 07:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Als mensen geen premie AOW meer hoeven te betalen en zaken als Stufi worden afgeschaft, kan iedereen netto meer overhouden.
Absoluut.

Maar wat we écht nodig hebben is een eind aan verplichte collectieve pensioensverzekeringen. Daar zit m.i. meer kwaad in dan in de AOW die wat mij betreft voor de laagst verdienende mensen intact dient te blijven.
quote:
Heb je een slim kind, dan weet je dat al in groep 1 en zeker in groep 3 van de basisschool. Je kunt dan al geld opzij gaan leggen voor de studie. Een beetje ouder doet dat dan ook.
Daar moet dan wel geld voor zijn.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 07:31:43 #31
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_69728189
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 04:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

(De Amerikaanse onderklasse is in veel gevallen beter af dan de Nederlandse middenklasse.)

alsjeblieft zeg.De Amerikaanse middenklasse is te vergelijken met onze onderklasse, wij hebben niet eens het Amerikaanse equivalent van een onderklasse .
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 07:32:55 #32
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69728197
Idd een verspreking van vriend Lyrebird.

New Orleans zeker vergeten? En de negerbaantjes voor 5 dollar per dag?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 07:55:37 #33
97934 ASroma
Flamboyant
pi_69728325
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 07:32 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Idd een verspreking van vriend Lyrebird.

New Orleans zeker vergeten? En de negerbaantjes voor 5 dollar per dag?
om nog maar te zwijgen dat er hele klasses in Amerika op "goedkoop" krediet leven Waardoor hele gezinnen nu uit hun huis worden gezet etc etc etc. Amerika en Nederland vergelijken, en voorbeelden die hij opnoemt......zo ken ik er in mijn omgeving er ook een hoop opnoemen, ffs
pi_69728774
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 07:31 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

alsjeblieft zeg.De Amerikaanse middenklasse is te vergelijken met onze onderklasse, wij hebben niet eens het Amerikaanse equivalent van een onderklasse .
Lezen blijkt voor veel mensen een moeilijkere opgave dan ik dacht.

De Amerikaanse onderklasse is in veel gevallen beter af dan de Nederlandse middenklasse.

Waar kan een middenklasse gezin in een stad (>100k inwoners) in Nederland in een mooi vrijstaand huis wonen, dat van alle gemakken is voorzien (AC, DW, W/D, etc), in een buurt zonder criminaliteit? Ik heb het dan nog niet eens over het klimaat, maar dat spreekt voor zich.

Een voorbeeld: mijn ouders werken allebei. Zij wonen in een rijtjeshuis in Eindhoven. De moeder van een goede vriendin van me is disabled, en woont in een vrijstaand huis in Atlanta, in een bosrijke omgeving. Tja, als het op wonen aankwam, dan zou ik het wel weten. Soieso zou ik iedere middelgrote stad in het MidWesten verkiezen boven een stad als Eindhoven. Of Helmond. Of Rotterdam. Of Arnhem.

[ Bericht 9% gewijzigd door Lyrebird op 05-06-2009 08:44:32 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_69728869
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 07:55 schreef ASroma het volgende:

[..]

om nog maar te zwijgen dat er hele klasses in Amerika op "goedkoop" krediet leven Waardoor hele gezinnen nu uit hun huis worden gezet etc etc etc.
U bent niet bekend met de Amerikaanse manier van leven, en het verlangen naar instant gratification? De mensen die op "goedkoop" krediet leven, doen dat niet om de wekelijkse boodschappen te doen en om huur, gas en electriciteit te betalen. Die doen dat om de buren de ogen uit te steken met dure aankopen en een luxe levensstijl.

De grootste motor achter de kredietcrisis waren gezinnen die de overwaarde op hun huis misbruikten voor een luxe levensstijl. Daarvoor werden steeds hogere hypotheken genomen, die ze natuurlijk op den duur niet meer konden betalen. Dat heeft niks met armoede te maken.
pi_69728940

Hier had ik mijn PVV-stem toch graag voor over hoor
pi_69729013
Priceless
  vrijdag 5 juni 2009 @ 09:08:54 #38
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_69729388
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:36 schreef Lyrebird het volgende:
De Amerikaanse onderklasse is in veel gevallen beter af dan de Nederlandse middenklasse.
In welke gevallen is de Amerikaanse onderklasse slechter af? Dat zal wel te maken hebben met de kredietwaardigheid, denk ik? Ongelofelijk eigenlijk dat je je levensstandaard baseert op krediet. Hoe had men kunnen denken dat dat goed zou blijven gaan.
pi_69730445
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:46 schreef Urquhart het volgende:
[ afbeelding ]

Hier had ik mijn PVV-stem toch graag voor over hoor
Hij ziet er steeds beroerder uit. Van dat vlotte, sexy mannetje met dat lekkere kontje waar alle vrouwen voor in katzwijm vielen is weinig meer over. Hier staat een gekweld, moe persoon.
pi_69731970
Waarom stemmen jullie PVV? En waar kan ik standpunten vinden van de PVV? Elke partij (behalve de PVV) heeft een duidelijke website waar standpunten staan...
pi_69732120
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:50 schreef Flaccid het volgende:
Waarom stemmen jullie PVV? En waar kan ik standpunten vinden van de PVV? Elke partij (behalve de PVV) heeft een duidelijke website waar standpunten staan...
http://www.pvv-europa.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=4&Itemid=2
pi_69732133
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 04:35 schreef JamesWarrenJones het volgende:
Opvallend hoe diep de frustratie zit over deze winst van de PVV. Mensen lijken het zich wel heel erg persoonlijk aan te trekken. Het zuur borrelt uit alle lichaamsholtes naar buiten.

Als ik het me elke keer dat de PvdA de afgelopen jaren heeft gewonnen persoonlijk had aangetrokken, dan had ik waarschijnlijk allang zelfmoord gepleegd. Mensen, het is maar politiek.
Het is niet 'maar politiek'. Het zegt heel veel over de samenleving. Ik vind het eng dat blijkbaar zoveel mensen op een partij stemmen die een groep mensen om hun geloof wil uitsluiten. Die de vrijheid van meningsuiting wil inperken, en discriminatie wil toestaan.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:56:44 #43
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69732146
quote:
Jij hebt zeker alleen op de stemwijzer gekeken?
pi_69732242
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:56 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Jij hebt zeker alleen op de stemwijzer gekeken?
pvv.nl
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:02:38 #45
3542 Gia
User under construction
pi_69732320
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 07:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Absoluut.

Maar wat we écht nodig hebben is een eind aan verplichte collectieve pensioensverzekeringen. Daar zit m.i. meer kwaad in dan in de AOW die wat mij betreft voor de laagst verdienende mensen intact dient te blijven.
Ach, bijstand is net zoveel. En dat blijft gewoon bestaan.
quote:
Daar moet dan wel geld voor zijn.
Wat zou je zeggen van maar één keer per jaar op vakantie? Of twee i.p.v. vier weken?
Eén auto i.p.v. twee? Als je begint met sparen als je koter 5 is, en dan 50 euro in de maand (dat spaar je al wel uit aan premie AOW), dan heb je al een kleine 8000 euro tegen de tijd dat hij/zij 18 is. Heb ik nog geen rente geteld.

Verder is er ook nog zoiets als lenen. Iemand die een dure studie gaat volgen, is prima in staat om na zijn/haar studie die lening terug te betalen.

Tja, het luizeleventje wat veel studenten nu hebben is dan voorbij. Geen feestjes meer, niet meer 6 jaar over een studie van 4 jaar doen, enz.... maar gewoon hard werken, des te eerder ben je klaar, des te minder hoef je te lenen.
pi_69732338
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:56 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Het is niet 'maar politiek'. Het zegt heel veel over de samenleving. Ik vind het eng dat blijkbaar zoveel mensen op een partij stemmen die een groep mensen om hun geloof wil uitsluiten. Die de vrijheid van meningsuiting wil inperken, en discriminatie wil toestaan.
Nou, doe er dan wat aan! Roepen dat het een schande is en dat Wilders een 'kk kneus' is en diens achterban bestaat uit domme debielen gaat echt niks helpen hoor.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:07:52 #47
97934 ASroma
Flamboyant
pi_69732482
quote:
tjezus
pi_69732517
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Ach, bijstand is net zoveel. En dat blijft gewoon bestaan.
[..]

Wat zou je zeggen van maar één keer per jaar op vakantie? Of twee i.p.v. vier weken?
Eén auto i.p.v. twee? Als je begint met sparen als je koter 5 is, en dan 50 euro in de maand (dat spaar je al wel uit aan premie AOW), dan heb je al een kleine 8000 euro tegen de tijd dat hij/zij 18 is. Heb ik nog geen rente geteld.

Verder is er ook nog zoiets als lenen. Iemand die een dure studie gaat volgen, is prima in staat om na zijn/haar studie die lening terug te betalen.

Tja, het luizeleventje wat veel studenten nu hebben is dan voorbij. Geen feestjes meer, niet meer 6 jaar over een studie van 4 jaar doen, enz.... maar gewoon hard werken, des te eerder ben je klaar, des te minder hoef je te lenen.
Als de overheid stopt met geld aan onderwijs besteden blijft het collegegeld echt niet op 1500,- per jaar steken (denk eerder aan het 5 a 10 voudige). Verder kan niet iedereen 50,- per maand sparen, ook niet als er geen aowpremie meer betaald hoeft te worden. Ten eerste moeten mensen dat bedrag gaan sparen voor hun eigen oude dag, en ten tweede betaald niet iedereen AOW premie. Als je dus kind bent van iemand die in de WAO zit, heb je pech en kan je niet studeren. Nee, lenen kan ook niet, want geen enkele bank neemt dat risico.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:12:00 #49
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69732632
quote:
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=788&Itemid=139

Of www.pvv.nl en dan de 4e knop in het menu, waar de woorden "PVV Visie" staat.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_69732687
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:03 schreef JamesWarrenJones het volgende:

[..]

Nou, doe er dan wat aan! Roepen dat het een schande is en dat Wilders een 'kk kneus' is en diens achterban bestaat uit domme debielen gaat echt niks helpen hoor.
Ten eerste heb ik nooit gezegd dat Wilders een 'kk kneus' is, dus het zou fijn zijn als je dat niet suggereert. Verder ben ik daar hard mee bezig, maar blijkbaar faal ik net zo hard.
Naja, volgend jaar maart nieuwe kansen, en nog tijd om er wat aan te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')