abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69727108
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:58 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Het punt is dat de stemmers dit soort stemmen uitbrengen nooit tevreden zullen zijn in een meer partijen stelsel, alleen maar lopen te zeiken over wat er allemaal mis gaat en als ze hun eigen steentje bij kunnen dragen lopen te zeuren dat ze er moeite voor moeten doen. Voordat Fortuyn opkwam waren dat de kiezers die thuisbleven, nu zijn dat voornamelijk kiezers die het op een paar punten eens zijn met ongefundeerde one-liners die mits ze wettelijk al realiseerbaar zijn, door compromissen toch afgezwakt worden.
Dat betekent niet dat je alle PVV-stemmers over één kam moet scheren, of de hele partij voor gek moet verklaren. Mensen die uit protest stemmen snap ik best, ze hopen dat een rechtse partij de politiek op zijn kop zet zodat er "eindelijk iets gebeurt". In hoeverre dit werkelijkheid kan worden is nog maar de vraag.
pi_69727144
Even off-topic: Overigens zal de PVV waarschijnlijk nooit een coalitiepartij worden. De enige partij waarmee ik ze samen zie regeren is de VVD, en die twee zullen samen nooit 75+1 zetels halen.
pi_69727161
De resultaten van mijn gemeente zijn net binnen: VVD eerste, D66 tweede en PVV derde. Viel te verwachten in een van de rijkere gemeenten van het land...
pi_69727163
tvpvv
pi_69727179
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:03 schreef LuxAeterna het volgende:
Even off-topic: Overigens zal de PVV waarschijnlijk nooit een coalitiepartij worden. De enige partij waarmee ik ze samen zie regeren is de VVD, en die twee zullen samen nooit 75+1 zetels halen.
Klopt. Maar voor de duidelijkheid, dat is dus geen, ik herhaal GEEN, cordon sanitaire.
pi_69727194
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:06 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Klopt. Maar voor de duidelijkheid, dat is dus geen, ik herhaal GEEN, cordon sanitaire.
Hangt ervan af. Dat het CDA onlangs in het verantwoordingsdebat (correct me if I'm wrong) zei dat voorstellen van de oppositie geen kans hebben lijkt er wat mij betreft verdacht veel op. Verder vind ik dat je wel gelijk hebt, het is niet zo dat de linkse partijen rechts per definitie uitsluiten, ze zijn het gewoon vrijwel nooit eens.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 02:11:26 #277
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69727219
Nederland hoopt op PVV-CDA-VVD
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_69727232
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:11 schreef MoneyTalks het volgende:
Dat zou wel tofjes zijn ja.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 02:12:42 #279
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_69727234
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:09 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Hangt ervan af. Dat het CDA onlangs in het verantwoordingsdebat (correct me if I'm wrong) zei dat voorstellen van de oppositie geen kans hebben lijkt er wat mij betreft verdacht veel op. Verder vind ik dat je wel gelijk hebt, het is niet zo dat de linkse partijen rechts per definitie uitsluiten, ze zijn het gewoon vrijwel nooit eens.
Het kan geen cordon sanitaire zijn, bij de partijen zelf is er weinig achterban die er zin in heeft, het is geen afspraak tussen partijen om een andere partij buiten te sluiten.
pi_69727241
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:09 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Het gaat niet om uitlsuiten, ook dat mag. Een cordon sanitaire is iets heel anders. Dat is namelijk een afspraak tussen bijna alle partijen (vaj links naar rechts), dat ze nog liever met zijn allen gaan samenwerken in een coalitie, ookal zijn ze het helemaal niet eens, dan dat ze die ene partij toelaten. Dat is hier helemaal niet het geval.
pi_69727251
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:13 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Het gaat niet om uitlsuiten, ook dat mag. Een cordon sanitaire is iets heel anders. Dat is namelijk een afspraak tussen bijna alle partijen (vaj links naar rechts), dat ze nog liever met zijn allen gaan samenwerken in een coalitie, ookal zijn ze het helemaal niet eens, dan dat ze die ene partij toelaten. Dat is hier helemaal niet het geval.
Oke, dan had ik de definitie anders in m'n hoofd. Overigens vind ik het wel raar dat partijen nu al roepen dat ze nooit zouden willen regeren met de PVV. Als het volk vindt dat de PVV goede standpunten heeft, waarom zouden andere partijen ze dan bij voorbaat al uitsluiten?
pi_69727253
quote:
Ik wel in ieder geval.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 02:17:14 #283
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_69727285
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:14 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Overigens vind ik het wel raar dat partijen nu al roepen dat ze nooit zouden willen regeren met de PVV. Hoe kan je dat zo ver van te voren al aankondigen?
Middenpartijen moeten beide vleugels gespreid houden.

Als je 2 jaar voor de verkiezingen opeens gaat roepen dat je bereid bent om samen te werken met je ergste vijand, dan kunnen andere middenpartijen je van draaikonterigheid beschuldigen enzo
pi_69727302
quote:

[..]

Oke, dan had ik de definitie anders in m'n hoofd. Overigens vind ik het wel raar dat partijen nu al roepen dat ze nooit zouden willen regeren met de PVV. Als het volk vindt dat de PVV goede standpunten heeft, waarom zouden andere partijen ze dan bij voorbaat al uitsluiten?
Omdat die partijen op idealen gebaseerd zijn. Niet op kiezers. Het gaat die partijen om hun idealen, die kunnen ze niet stroken met de ideeen van de PVV. Het gaat niet om hoeveel zetels ze halen, want dat veranderd niets aan hun ideeen. En de idealen van de andere partijen zullen ook niet veranderen.
Verder doet de PVV precies het zelfde met GL, en sluit de PvdA de PVV helemaal niet uit, maar zien gewoon niet hoe ze samen kunnen werken. Dat zou de PVV ook in moeten zien.
pi_69727312
quote:

[..]

Ik wel in ieder geval.
Waarom? de Fouten in de gezondheidszorg zijn gemaakt door het CDA en de VVD. Waarom wil je die weer aan de macht?
pi_69727319
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:18 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Omdat die partijen op idealen gebaseerd zijn. Niet op kiezers. Het gaat die partijen om hun idealen, die kunnen ze niet stroken met de ideeen van de PVV. Het gaat niet om hoeveel zetels ze halen, want dat veranderd niets aan hun ideeen. En de idealen van de andere partijen zullen ook niet veranderen.
Verder doet de PVV precies het zelfde met GL, en sluit de PvdA de PVV helemaal niet uit, maar zien gewoon niet hoe ze samen kunnen werken. Dat zou de PVV ook in moeten zien.
Toch is dat raar. Als 45 zetels naar PVV gaan zou het goed mogelijk zijn dat ze helemaal niets te zeggen hebben, ook al is het de partij met de grootste aanhang. In een democratie is daar uiteraard vrij weinig aan te doen, de meerderheid beslist.
pi_69727331
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:20 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Waarom? de Fouten in de gezondheidszorg zijn gemaakt door het CDA en de VVD. Waarom wil je die weer aan de macht?
De ex-VVD'ers van de PVV hebben de VVD niet voor niets verlaten. Welke partij(en) zie jij graag in de coalitie zodat de zorg verbetert?
pi_69727336
Overigens ben ik nogal slecht op de hoogte van wat de PVV vindt van het huidige zorgstelsel en wat ze hieraan willen veranderen.
pi_69727344
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:20 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Toch is dat raar. Als 45 zetels naar PVV gaan zou het goed mogelijk zijn dat ze helemaal niets te zeggen hebben, ook al is het de partij met de grootste aanhang. In een democratie is daar uiteraard vrij weinig aan te doen, de meerderheid beslist.
Dat vind ik niet raar. Ik zou in de politiek ook niet kunnen samenwerken met de PVV. Die staan zo ver van mij af. Dan zou ik nog liever in de oppositie plaats nemen. Het punt is nu alleen dat heel veel partijen die mening hebben, en dus de PVV niet aan een meerderheid kan komen. Maar sluit een minderheidkabinet niet uit, want een kabinet CDA, PvdA, GL, SP, D66, CU, SGP, PvdD zie ik ook niet zomaar ontstaan.
pi_69727346
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:20 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

AOW opheffen voor nieuwe deelnemers, WW afschaffen, mogelijkheid tot grondspeculatie door gemeenten afschaffen, overdrachtsbelasting afschaffen, minimumloon afschaffen, minder overheidstaken, publieke omroep afschaffen, échte privatiseringen in de zorg en de financiering van ziektekosten en dan nog zeer veel subsidies afschaffen, dat zijn dingen die ik graag zie gebeuren. Daarom CDA, VVD en PVV, zij moeten toch in staat zijn enkele van deze punten te realiseren.
pi_69727348
Bijna kan dit topic dicht, zullen we maar geen nieuwe maken?
http://www.moneymiljonair.nl/?u=723707&c=nl&rt=2
maak mij en jezelf rijk! oktnxbye
pi_69727358
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:21 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

De ex-VVD'ers van de PVV hebben de VVD niet voor niets verlaten. Welke partij(en) zie jij graag in de coalitie zodat de zorg verbetert?
De privatisering was de fout. Ik zie eigenlijk alleen een links kabinet dat rechtzetten. Echter ben ik geen voorstander van een compleet links kabinet. Het ideale kabinet voor complete dekking is wat mij betreft PvdA-VVD-D66 (in die volgorde van grote ook). Dit dekt zowel sociale kanten, als economisch en finaciele sterkte.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 02:27:02 #293
99433 Tup
Tupperwaar
pi_69727364
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

AOW opheffen voor nieuwe deelnemers, WW afschaffen, minimumloon afschaffen, minder overheidstaken, publieke omroep afschaffen, échte privatiseringen in de zorg en de financiering van ziektekosten en dan nog zeer veel subsidies afschaffen, dat zijn dingen die ik graag zie gebeuren. Daarom CDA, VVD en PVV, zij moeten toch in staat zijn enkele van deze punten te realiseren.
Het zou netjes zijn als Wilders dit program ook eens uitdraagt en verdedigt. Hij weet alleen dat hij dan in zijn eigen achterban snijdt.
Wasserwunderland
pi_69727372
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

AOW opheffen voor nieuwe deelnemers, WW afschaffen, mogelijkheid tot grondspeculatie door gemeenten afschaffen, overdrachtsbelasting afschaffen, minimumloon afschaffen, minder overheidstaken, publieke omroep afschaffen, échte privatiseringen in de zorg en de financiering van ziektekosten en dan nog zeer veel subsidies afschaffen, dat zijn dingen die ik graag zie gebeuren. Daarom CDA, VVD en PVV, zij moeten toch in staat zijn enkele van deze punten te realiseren.
Jij wil Nederland gewoon de afgrond in storten. Okee.. beetje raar.. maar okee.
pi_69727378
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:26 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

De privatisering was de fout. Ik zie eigenlijk alleen een links kabinet dat rechtzetten. Echter ben ik geen voorstander van een compleet links kabinet. Het ideale kabinet voor complete dekking is wat mij betreft PvdA-VVD-D66 (in die volgorde van grote ook). Dit dekt zowel sociale kanten, als economisch en finaciele sterkte.
Het nadeel van linkse partijen is dat ze over het algemeen nogal graag veel te veel geld naar corrupte regeringen en legers in Afrika pompen. Zo heeft elke stroming en elke partij wel wat.
pi_69727393
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:27 schreef Tja..1986 het volgende:
Jij wil Nederland gewoon de afgrond in storten. Okee.. beetje raar.. maar okee.
Kom kom, Nederland stort er helemaal niet door in de afgrond, het wordt gewoon weer een stukje rechtvaardiger zoals dat voor de grootschalige introductie van de verzorgingsstaat het geval was. Puntje wat ik nog vergeten was is dat ik een sterke verhoging van de WAO en AWBZ wil, dat zijn mensen die écht steun nodig hebben.
pi_69727395
quote:
Ik zie liever niet alle conservatieve partijen in 1 coalitie.
Iets met D66 en VVD + dan CDA lijkt me dan beter (CDA omdat het toch met alle winden mee waait.)
PvdA lijkt me ook prima die weten ook nooit wat ze willen.
pi_69727397
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:28 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Het nadeel van linkse partijen is dat ze over het algemeen nogal graag veel te veel geld naar corrupte regeringen en legers in Afrika pompen. Zo heeft elke stroming en elke partij wel wat.
Dat is niet echt het argument om geen links kabinet te willen. Maar inderdaad, elke stroming heeft wel wat. Daarom de balans PvdA-VVD-D66. Paars was de beste regering ooit in Nederland.
pi_69727414
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:29 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat is niet echt het argument om geen links kabinet te willen.
Nee, ik probeer alleen te zeggen dat geen enkele partij ideaal is. Links is goed voor de zorg, rechts voor de economie.
pi_69727431
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:29 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Kom kom, Nederland stort er helemaal niet door in de afgrond, het wordt gewoon weer een stukje rechtvaardiger zoals dat voor de grootschalige introductie van de verzorgingsstaat het geval was. Puntje wat ik nog vergeten was is dat ik een sterke verhoging van de WAO en AWBZ wil, dat zijn mensen die écht steun nodig hebben.
De WW en AOW afschaffen? Waar moeten 65+ers dan van leven. En iedereen kan wat maandjes werkloos zijn. En voor mensen in de lagere klasse is dat niet zomaar te overbruggen. Nee, door dit soort plannen stort Nederland in elkaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')