abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69726903
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 00:27 schreef WammesWaggel het volgende:
Ja, ik ben blij.

[ afbeelding ]

ooh wat keek hij zuur! tja het is natuurlijk ook een publieke afgang!
hij is vast al bezig om een "dieren activist" te brainwashen dat Wilders bont niet erg vind.
pi_69726904
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:40 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Als jij bang bent dat er geen vooruitgang komt als elk land een vetorecht heeft, is het cultuurverschil binnen Europa dus wél een probleem.
Nee, dat heeft niets met cultuur te maken. Als in de 2de kamer iedere fractie vetorecht had, gebeurde er ook niets. En dat gebeurt dus (okee, niet fractie maar land) in de EU. Dat schiet toch niet op.
pi_69726916
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ja handig man landen als malta en luxemburg die al die 100en miljoenen burgers van andere landen vertellen wat niet mag
Als een lidstaat geld betaalt, mag het ook meebeslissen over waar/hoe het besteed wordt. Het zou ronduit oneerlijk zijn als je geld moet afdragen en vervolgens geen inbreng hebt als andere landen iets besluiten waar jij het niet mee eens bent. Ook voor landen als Malta en Luxemburg.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 01:46:31 #254
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_69726940
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:44 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Nee, dat heeft niets met cultuur te maken. Als in de 2de kamer iedere fractie vetorecht had, gebeurde er ook niets. En dat gebeurt dus (okee, niet fractie maar land) in de EU. Dat schiet toch niet op.
Er is een fundamenteel verschil. De Tweede Kamer moet het land regeren, wat onmogelijk zou zijn als elke fractie een vetorecht zou hebben. De Europese Unie is een samenwerkingsverbond, dus niet verplicht!
pi_69726951
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:43 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Jij polariseert ook met 'maar die lezen PVV stemmers natuurlijk niet'. In welke stad woon je?
Klopt, ik wil ook zo weinig mogelijk te maken hebben met mensen die PVV stemmen. En Almere.
pi_69726955
En ik dwaal ook weer veel teveel af. Welterusten allemaal en een fijn weekend
pi_69726965
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:46 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Er is een fundamenteel verschil. De Tweede Kamer moet het land regeren, wat onmogelijk zou zijn als elke fractie een vetorecht zou hebben. De Europese Unie is een samenwerkingsverbond, dus niet verplicht!
Ja want het EP heeft nog nut als er vanaf nu geen 1 beslissing meer doorkomt.
pi_69726968
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:47 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Klopt, ik wil ook zo weinig mogelijk te maken hebben met mensen die PVV stemmen. En Almere.
Dus de PVV mag niet polariseren maar als jij het doet is het oké? En dat in jouw stad het aantal PVV-stemmers zo hoog is is uiteraard makkelijk te verklaren. Nogmaals, velen van hen zullen uit protest PVV gestemd hebben, en zullen zich wellicht niet realiseren dat het Europees Parlement geen Tweede Kamer is.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 01:49:47 #260
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_69726986
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:35 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ja, laten we alle rechten waarvoor we gevochten hebben en mensen hun leven voor gegeven hebben zo makkelijk opgeven. Jij levert over een paar jaar ook zo je stemrecht in, met het argument 'ja, ik ging toch lang niet altijd stemmen'.
Ik ga altijd stemmen, alleen Waterschap sla ik over, voor de rest stem ik altijd. .
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_69726992
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ja want het EP heeft nog nut als er vanaf nu geen 1 beslissing meer doorkomt.
Ja, want als elk land vetorecht heeft (zoals nu) komt er geen enkele beslissing meer door...
pi_69727011
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:49 schreef PirE het volgende:

[..]

Ik ga altijd stemmen, alleen Waterschap sla ik over, voor de rest stem ik altijd. .
pi_69727018
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:46 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Je kan de 2de kamer ook ontbinden en je opdelen in 12 landen. Ze zijn niet verplicht te regeren. Ik zou het goed vinden als het EP meer te zeggen krijgt. En dat betekent inderdaad dat Den Haag aan macht moet inleveren. En dat is helemaal niet erg. Toen de landelijke regering ontstond hebben kleinere gemeenschappen ook macht ingeleverd. Dat noemen we nou ontwikkeling. Uiteindelijk leven we met zijn allen op een wereld, en sommige dingen moeten nou eenmaal op een hoger niveau geregeld worden.

Dat betekent overgens niet dat ik alles aan de EU wil overlaten, we laten immers ook niet alles aan Den Haag over. Veel dingen worden nog steeds op gemeente niveau besloten, en dat is ook goed.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 01:52:20 #264
231556 Adamo144
werwerwer
pi_69727021
mooie dag
pi_69727043
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:48 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Dus de PVV mag niet polariseren maar als jij het doet is het oké?
Ach.. okee, misschien moet ik zo'n opmerking achterwegen laten. Ik zeg ook niet dat ik perfect ben. En mensen die niet weten waarvoor ze stemmen zouden beter niet kunnen gaan stemmen, maar dat is weer een heel ander verhaal.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 01:55:26 #266
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_69727051
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:43 schreef Papabear het volgende:

[..]

Onze westerse cultuur is zeer zeker niet superieur. Dat zal ik nooit zeggen. Het verschilt in ieder geval teveel van sommige andere culturen die haaks staan tegenover de Nederlandse cultuur. En ik ben het als Nederlander meer dan zat, dat juist die haakse culturen zo worden beschermd.
Er is niets mis met een muliculturele samenleving, maar wij leveren veel teveel in.
Onze westerse democratie is wel iets waar ik voor zou gaan staan. Maar misschien is het gebruik van de term ' cultuur' hier inderdaad problematisch. Ik heb het immers enkel over een politiek systeem, terwijl er met ' cultuur' een heel pakket aan waarden en gebruiken worden bedoeld.

' Cultuur' is al een ondefinieerbaar gebleken begrip, maar ' de Nederlandse cultuur' waar jij het over hebt bestaat natuurlijk niet. Als je in dat soort essenties praat ga je sowieso de mist in. Jij en ik zijn immers allebei Nederlander, delen wel dingen zoals een taal, maar zullen er (als jij PVV hebt gestemd) totaal andere waarden op na houden. De verschillende Nederlandse culturen staan dus al haaks op elkaar.
pi_69727053
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:52 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Je kan de 2de kamer ook ontbinden en je opdelen in 12 landen. Ze zijn niet verplicht te regeren. Ik zou het goed vinden als het EP meer te zeggen krijgt. En dat betekent inderdaad dat Den Haag aan macht moet inleveren. En dat is helemaal niet erg. Toen de landelijke regering ontstond hebben kleinere gemeenschappen ook macht ingeleverd. Dat noemen we nou ontwikkeling. Uiteindelijk leven we met zijn allen op een wereld, en sommige dingen moeten nou eenmaal op een hoger niveau geregeld worden.

Dat betekent overgens niet dat ik alles aan de EU wil overlaten, we laten immers ook niet alles aan Den Haag over. Veel dingen worden nog steeds op gemeente niveau besloten, en dat is ook goed.
Sommige dingen moeten op hoger niveau geregeld worden, uiteraard. Alleen is het nu zo dat een groot deel van het volk aangeeft niet meer macht af te willen staan. Dit kun je onder andere doen door het vetorecht te behouden. Zo kunnen er internationaal dingen geregeld worden, maar alleen als elk lidstaat het daarmee eens is.
pi_69727058
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:49 schreef PirE het volgende:

[..]

Je mist het hele punt.
pi_69727060
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:54 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ach.. okee, misschien moet ik zo'n opmerking achterwegen laten. Ik zeg ook niet dat ik perfect ben. En mensen die niet weten waarvoor ze stemmen zouden beter niet kunnen gaan stemmen, maar dat is weer een heel ander verhaal.
Daar ben ik het mee eens. Ten tijde van de vorige Tweede Kamerverkiezingen hoorde ik iemand zeggen dat ze op Bos stemde omdat ze zijn uitstraling goed vond. Stem dan niet, dom wicht.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 01:58:31 #270
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_69727084
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:48 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Dus de PVV mag niet polariseren maar als jij het doet is het oké? En dat in jouw stad het aantal PVV-stemmers zo hoog is is uiteraard makkelijk te verklaren. Nogmaals, velen van hen zullen uit protest PVV gestemd hebben, en zullen zich wellicht niet realiseren dat het Europees Parlement geen Tweede Kamer is.
Het punt is dat de stemmers dit soort stemmen uitbrengen nooit tevreden zullen zijn in een meer partijen stelsel, alleen maar lopen te zeiken over wat er allemaal mis gaat en als ze hun eigen steentje bij kunnen dragen lopen te zeuren dat ze er moeite voor moeten doen. Voordat Fortuyn opkwam waren dat de kiezers die thuisbleven, nu zijn dat voornamelijk kiezers die het op een paar punten eens zijn met ongefundeerde one-liners die mits ze wettelijk al realiseerbaar zijn, door compromissen toch afgezwakt worden,op zo een beweging/partij stemmen.
pi_69727108
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:58 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Het punt is dat de stemmers dit soort stemmen uitbrengen nooit tevreden zullen zijn in een meer partijen stelsel, alleen maar lopen te zeiken over wat er allemaal mis gaat en als ze hun eigen steentje bij kunnen dragen lopen te zeuren dat ze er moeite voor moeten doen. Voordat Fortuyn opkwam waren dat de kiezers die thuisbleven, nu zijn dat voornamelijk kiezers die het op een paar punten eens zijn met ongefundeerde one-liners die mits ze wettelijk al realiseerbaar zijn, door compromissen toch afgezwakt worden.
Dat betekent niet dat je alle PVV-stemmers over één kam moet scheren, of de hele partij voor gek moet verklaren. Mensen die uit protest stemmen snap ik best, ze hopen dat een rechtse partij de politiek op zijn kop zet zodat er "eindelijk iets gebeurt". In hoeverre dit werkelijkheid kan worden is nog maar de vraag.
pi_69727144
Even off-topic: Overigens zal de PVV waarschijnlijk nooit een coalitiepartij worden. De enige partij waarmee ik ze samen zie regeren is de VVD, en die twee zullen samen nooit 75+1 zetels halen.
pi_69727161
De resultaten van mijn gemeente zijn net binnen: VVD eerste, D66 tweede en PVV derde. Viel te verwachten in een van de rijkere gemeenten van het land...
pi_69727163
tvpvv
pi_69727179
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 02:03 schreef LuxAeterna het volgende:
Even off-topic: Overigens zal de PVV waarschijnlijk nooit een coalitiepartij worden. De enige partij waarmee ik ze samen zie regeren is de VVD, en die twee zullen samen nooit 75+1 zetels halen.
Klopt. Maar voor de duidelijkheid, dat is dus geen, ik herhaal GEEN, cordon sanitaire.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')