abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69733302
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:57 schreef Isdatzo het volgende:
Volgens mij heeft >90% van de Wilders-stemmers geen flauw idee van de standpunten die de PVV heeft.. laat staan de standpunten van de overige partijen. Wilders spreekt duidelijke taal en dan hebben de simpele zielen iets van herkenning.

.
Nog een slechte verliezer. Die stelling van jou is ook weer erg makkelijk te weerleggen, maar dat zou weer een open deur zijn...
X
X
X
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:35:13 #177
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_69733329
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:31 schreef Kremers het volgende:
Twee opmerkelijke punten van de PVV:
[..]

Stellen ze nu serieus voor om de senaat af te schaffen?
Nee, de eerste kamer met die fossielen zijn lekker nuttig. Als je iets over internet wil doorvoeren moet je ze eerst uit gaan leggen wat kleurentelevisie is voor je verder kan .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_69733342
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:21 schreef LENUS het volgende:
OT: ik heb me ingelezen in zijn partijprogramma en op de hoofdpunten ben ik het met de PVV eens. Zo ben ik resoluut tegen de toetreding van Turkije in de EU. Nu niet, over 5 jaar niet, nooit niet. Daarnaast wil ik het vetorecht inzake het immigratielbeleid niet in de handen van andere landen leggen. Ook moeten we af van de positie van nettobetaler.
Hoewel ik het eens ben met de programmapunten die je noemt, vraag ik me toch af hoe je op iemand kunt stemmen die vrijheid en boeken verbieden in 1 zin durft te noemen. Dan ben je toch een onwijze hypocriet.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:39:13 #179
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69733453
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Turkije niet in de EU? Waarom niet?

Ik denk dat over een aantal decennia Turkije een veel belangrijkere rol in Europa gaat spelen dan Nederland. Heb je enig idee hoe groot Turkije is en hoeveel grondstoffen Turkije heeft?

Times are changing. Over een tijdje heeft Turkije meer te vertellen dan Nederland.

Ben wel van mening dat Turkije NU niet klaar is voor de EU trouwens.
Je geeft het zelf al aan, Turkije heeft dan meer te vertellen dan Nederland en dat vind ik een slechte zaak. Zeker als je ziet dat Turkije zich nou niet heel erg fijn aan het manifesteren is in de wereld. Denk aan de Koerden, genocide, cyprus, dammen bouwen e.d. Ze hebben moeite om de consensus te vinden en dat lijkt me toch wel iets cruciaals in een instituut als de EU.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:39:32 #180
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_69733466
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:35 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hoewel ik het eens ben met de programmapunten die je noemt, vraag ik me toch af hoe je op iemand kunt stemmen die vrijheid en boeken verbieden in 1 zin durft te noemen. Dan ben je toch een onwijze hypocriet.
Een paar pareltjes..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huilen dan.
pi_69733479
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 00:14 schreef pfaf het volgende:
Ach. een paar zetels op 700 maakt geen bal uit. D66 flink gewonnen is goed.
Dat maakt dan natuurlijk ook geen bal uit.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:41:09 #182
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_69733522
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:39 schreef LENUS het volgende:

[..]

Je geeft het zelf al aan, Turkije heeft dan meer te vertellen dan Nederland en dat vind ik een slechte zaak. Zeker als je ziet dat Turkije zich nou niet heel erg fijn aan het manifesteren is in de wereld. Denk aan de Koerden, genocide, cyprus, dammen bouwen e.d. Ze hebben moeite om de consensus te vinden en dat lijkt me toch wel iets cruciaals in een instituut als de EU.
Ik zeg toch dat ze er nóg niet klaar voor zijn? Maar het gaat wél de goede kant op met Turkije, er vinden positieve ontwikkelingen plaats. Dat moet je stimuleren.. en uitzicht op toetreding tot de EU is een prima stimulans.
Huilen dan.
pi_69733610
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:30 schreef Hijacking het volgende:

[..]

Ik weet in iedergeval dat het stemmen op 'de zittende politiek' daar zeker geen verandering in zal brengen!
[..]

Je bedoelt eindelijk iemand die wat links zegt
[..]

Liever asociaal dan zo sociaal dat er misbruik van mij gemaakt wordt.
Ik denk dat ik zelf prima in staat ben om te weten en begrijpen wat ik bedoel Daar heb ik jou en al die andere PVV'ers niet voor nodig namelijk.
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, de eerste kamer met die fossielen zijn lekker nuttig. Als je iets over internet wil doorvoeren moet je ze eerst uit gaan leggen wat kleurentelevisie is voor je verder kan .
Dan los je dat op door te verjongen Vergeet niet dat de eerste kamer leden gewoon leden van de gekozen partijen zijn...

En je vergeet hier voor het gemak dat in elke democratie de senaat een zeer belangrijke functie vervuld: de tweede kamer controleren.. Maar ja, dan kan de PVV al die leuke wetjes er niet doorheen krijgen he...
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:44:02 #184
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69733620
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:35 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Mein kampf is toch ook verboden, ondanks dat we in een vrij land wonen? In de koran staan kwalijke zaken, die met enige nuance gerelativeerd kunnen worden. Alleen is dat helaas niet het geval en nemen de moslims dit vaak net iets te letterlijk. Hierdoor wordt de koran een gevaarlijk boek en dient deze (achterlijke) mensen tegen zichzelf te beschermen. In de bijbel staan ook bizarre dingen, maar daar vind die nuancering wel plaats, waarmee direct de angel uit het verhaal is gehaald.

Snap ik zijn redenatie? Ja die snap ik, maar verbieden vind ik onderaan de streep net iets te ver gaan.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:45:22 #185
248754 HairyArsedIrishman
I just raped your sheep...
pi_69733666
Normaal gesproken schrijf ik zelden in dit forumdeel, maar hier wil ik wel op reageren.

Hier wordt constant door bepaalde figuren geroepen dat 'PVV stemmers amper weten waarvoor hun partij staat.'
Ik ga hier niet ontkennen dat een heel erg groot deel van het electoraat van Wilders zich inderdaad weinig ingelezen heeft in zijn partijprogramma.
Ik betwijfel alleen of dit aantal bij de PVV nou echt zoveel hoger ligt dan bij de PVDA, het CDA of de SP.

Mensen weten tegenwoordig amper waarop ze stemmen en waarom ze ergens op stemmen. Wilders maakt handig misbruik van de gevoelens van mensen om stemmen te winnen, klopt. Maar het gaat moeilijk worden om een van die 150 te vinden die dat niet doet.

Ik ben het zelden eens met D66 en Groenlinks (ik krijg kotsneigingen van Pechtold en de hypocriete GL achterban maakt mij ook zelden blij) maar ik ben er heilig van overtuigd dat deze 2 partijen de enige zijn in Den Haag met een hoog percentage bewuste stemmers.
Messin' with the Kid.
Alt en gries durf ge werre, bloos neej vrèk...
Celtic FC | VVV Venlo | Nijmegen Devils | Edmonton Oilers | FC Nordsjælland
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:47:19 #186
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_69733722
Als je tegen Europa bent heb je ECHT geen idee hoe de wereld in elkaar zit.

Trouwens wel grappig dat 90 procent van de Nederlanders helemaal hosanna riep bij de aanstelling van Obama, en nu stemt een groot deel op iemand die precies voor het tegenovergestelde staat. .

NL stemmers .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:47:54 #187
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_69733742
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:30 schreef Hijacking het volgende:

[..]

Ik weet in iedergeval dat het stemmen op 'de zittende politiek' daar zeker geen verandering in zal brengen!
Ik weet niet of het uiteindelijk veel uitmaakt of men op een zittende partij stemt, waar een machtswisseling kan plaatsvinden, of op een protestbeweging waar zulke pressiemiddelen niet of nauwelijks aanwezig zijn en die bovendien een aantal maatregelen in petto heeft die de stabiliteit van Nederland niet ten goede komen.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_69733770
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:39 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat maakt dan natuurlijk ook geen bal uit.
Idd
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:49:36 #189
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_69733802
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:45 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Normaal gesproken schrijf ik zelden in dit forumdeel, maar hier wil ik wel op reageren.

Hier wordt constant door bepaalde figuren geroepen dat 'PVV stemmers amper weten waarvoor hun partij staat.'
Ik ga hier niet ontkennen dat een heel erg groot deel van het electoraat van Wilders zich inderdaad weinig ingelezen heeft in zijn partijprogramma.
Ik betwijfel alleen of dit aantal bij de PVV nou echt zoveel hoger ligt dan bij de PVDA, het CDA of de SP.

Mensen weten tegenwoordig amper waarop ze stemmen en waarom ze ergens op stemmen. Wilders maakt handig misbruik van de gevoelens van mensen om stemmen te winnen, klopt. Maar het gaat moeilijk worden om een van die 150 te vinden die dat niet doet.

Ook al zitten er bij alle partijen veel stemmers die de ballen verstand van politiek hebben (al is dat bij de PVV significant hoger, maar dat terzijde)

Dan is het nog veel walgelijker om een extreem standpunt in te nemen ten opzichte van andere mensen dan als je een genuanceerde stelling inneemt.
Als je zo'n grote bek opzet van mensen er uit schoppen, harde straffen enzo, moet je al HELEMAAL weten waar je het over hebt. Daarom zijn die PVV-figuren ook zo schandalig.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:50:08 #190
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_69733813
We hebben een centraal wilders topic
[CENTRAAL] Wilders-topic, waar ook de PVV besproken mag worden

en anders zijn er nog verkiezingstopics
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')