Uiteraard. Maar ik denk ook niet dat er mensen anders over denken.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
De overheid moet een vangnet bieden voor degenen die in dat opzicht buiten de boot vallen.
Jurgen21 postte dat in zijn buurt niemand links stemt omdat ze sociale zaken als zorg voor de armen geen overheidstaak maar een taak voor de gemeente vinden. Dat kan best werken in noord-oost Friesland, maar Nederland is groter. Dat laatste lijkt me iets om rekening mee te houden bij de landelijke verkiezingen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:27 schreef Mike het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar ik denk ook niet dat er mensen anders over denken.
Heb je een bron? Ben daar wel benieuwd naar.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:07 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Jawel hoor, de mensen zijn zelfs zeer sociaal. In lijstjes met gemeente die het gulst aan goede doelen geven staat mijn gemeente steevast in de top 10. Alleen vinden ze dat ´sociaal zijn´ geen taak van de overheid, maar van de mensen zelf. In deze regio werd tot in de jaren ´80 door veel mensen elke vorm van uitkering door de overheid geweigerd. Nog steeds zijn hier kerkgenootschappen, waarvan de leden zich op geen enkele manier wensen te verzekeren. Mocht er iets misgaan, dan springen de andere gemeenteleden bij.
het voert ver terug wat Jurgen zegt. in de 19e eeuw had je liberalen en christelijken in het parlement (liberalen waren vaak ook christelijk maar goed). de liberalen wilde toen dat de armenzorg naar de staat werd overgeheveld. de staat kon beter monitoren wat iemand kreeg en kon met de stok dwingen dat mensen aan het werk werden gezet. de christelijken waren daar fel op tegen en verdedigden de soevereiniteit van de kerk.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Jurgen21 postte dat in zijn buurt niemand links stemt omdat ze sociale zaken als zorg voor de armen geen overheidstaak maar een taak voor de gemeente vinden. Dat kan best werken in noord-oost Friesland, maar Nederland is groter. Dat laatste lijkt me iets om rekening mee te houden bij de landelijke verkiezingen.
Hier in Huize Weltevree is de politieke stemming ook allesbehalve fantastisch. Maar juist in deze magere tijd blijf ik het CDA steunen. Fatsoenlijk rechts moet een factor van belang blijven in de Nederlandse politiek.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:34 schreef Arolsen het volgende:
Mijn ouders zijn ook actieve CDA'er. Er hangt duidelijk een grafstemming bij ons thuis![]()
Ze vinden het ook allesbehalve leuk dat ik nu (na jaren CDA) overweeg om voor VVD of D66 te gaan
Ik zal het CDA vast niet voorgoed de rug toe keren maar ze verdienen even een afstraffing
quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het eigenlijk nog wel veel stemmen. Kennelijk toch nog iets van anderhalf miljoen mensen die na acht jaar stuitende incompetentie denken dat Balkenende het land verder de vernieling in zou moeten helpen met zijn volledig gebrek aan leiderschap en visie.
al die zaken steunde de VVD net zo hard of nog wel meer. zoals de oorlogen, privacyschendingen...quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het eigenlijk nog wel veel stemmen. Kennelijk toch nog iets van anderhalf miljoen mensen die na acht jaar stuitende incompetentie denken dat Balkenende het land verder de vernieling in zou moeten helpen met zijn volledig gebrek aan leiderschap en visie.
Je overdrijft. Het was al eerder de tijd voor Balkenende om te gaan maar hij heeft het land niet vernield.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Welke premier heeft dat wel?quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:04 schreef waht het volgende:
[..]
Je overdrijft. Het was al eerder de tijd voor Balkenende om te gaan maar hij heeft het land niet vernield.
Wel een ander land, en van Nederland heeft hij ook een mooie puinhoop gemaakt.quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:04 schreef waht het volgende:
[..]
Je overdrijft. Het was al eerder de tijd voor Balkenende om te gaan maar hij heeft het land niet vernield.
Herkende dat ook.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:57 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
En toch raakte de afscheidsspeech een beetje een gevoelige snaar bij me.![]()
Ik vond het sneu hoe hij daar stond, je kon zien dat hij aangeslagen was.
Dit zeg ik als niet-CDA'er die de afgelopen vermoeiende treurige Balkenende jaren zo snel mogelijk voorbij zag gaan.
Dat zou tegen de tijdsgeest in gaan en is het CDA wel zo'n voortrekkerspartij? Balkenende heeft niet voor niks afscheid genomen van het maatschappelijke middenveldquote:Op donderdag 10 juni 2010 12:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hoog tijd voor een frisse wat linksere koers bij het CDA. Van Wilders en de VVD win je toch nooit, dus dat moet je ook niet proberen.
een generatie? is al bekend hoe ze gescoord hebben onder jongeren? waar kun je dat soort cijfers vinden?quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Voor zover nog niet aan de gang, ik verwacht wel een machtsgreep van de katholieken binnen het CDA. Klink had geen enkele kans, niet weer een gereformeerde. Ze missen het luchtige van de katholieken, die zijn minder van het opgeheven vingertje. Daardoor zijn ze veel van Brabant en Limburg verloren, en het contact met een generatie in het Westen en oosten.
Er zijn wat scholierenpeilingen geweest en daar scoorde het CDA werkelijk bedroevend slecht, rond de vijf procent ofzo.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
een generatie? is al bekend hoe ze gescoord hebben onder jongeren? waar kun je dat soort cijfers vinden?
Ik bedoel flexibel in de betekenis niet stug, niet overdreven principieel, kunnen onderhandelen, water bij de wijn doen, etc.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:25 schreef DrWolffenstein het volgende:
Flexibel in de knieën, ja.
Ik heb je artikel op catholica.net even in een wordcloud gezet:quote:
Ik als linkse vind Lubbers, op basis van wat ik gelezen en gezien heb, een stuk beter te pruimen dan Balkenende. Lubbers was nog wel redelijk in zijn hervormingen en bezuinigingen. Maarja, toen had je nog echt de gouden randjes.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn wat scholierenpeilingen geweest en daar scoorde het CDA werkelijk bedroevend slecht, rond de vijf procent ofzo.
En het is inderdaad ook zo dat het CDA teveel gedomineerd is door de gereformeerden de afgelopen jaren. Als Leers lijsttrekker was geweest dan had ik er nog wel op gestemd. Nu had ik niet echt een band met wie dan ook binnen het CDA. Het is natuurlijk gewoon zo dat een Lubbers etc. gewoon heerlijke, echt menselijke, flexibele leiders zijn.
Maar Leers, Verhagen en Eurlings staan ook anders in het leven dan Balkenende, Klink en De Jager. Toegegeven, die laatste ziet eruit als een genieter, maar gereformeerden redeneren nou eenmaal in termen van schuld en boete, van godvrezendheid en zelfontzegging, maar ook in het beeld van het staatsgezag, dat immers van god komt.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:21 schreef LXIV het volgende:
En het is inderdaad ook zo dat het CDA teveel gedomineerd is door de gereformeerden de afgelopen jaren. Als Leers lijsttrekker was geweest dan had ik er nog wel op gestemd. Nu had ik niet echt een band met wie dan ook binnen het CDA. Het is natuurlijk gewoon zo dat een Lubbers etc. gewoon heerlijke, echt menselijke, flexibele leiders zijn.
Erg belangrijk. Ik kom uit zo'n Brabants CDA-oord. Hier is met die gereformeerden onderhand heel erg beu.quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:52 schreef Ensaf het volgende:
Hoe belangrijk is het voor de Limburgers en Brabanders dat er een katholieke lijsttrekker komt?
Hmhm, oud-fractiemedewerker, gepromoveerd, heeft eerder een lijst voor de tweede kamer vastgesteld, lang genoeg burgemeester geweest... geen eens een heel gekke suggestie. (met dank aan wiki)quote:Op zondag 13 juni 2010 13:28 schreef Morendo het volgende:
De burgemeester van Den Bosch dan? Die heeft wel een prettige uitstraling, ik weet niet of hij landelijke ambities heeft.....
Wat ik al in VKZ zei: de observatie dat Wilders helemaal los zou gaan en een totaal ander verhaal zou houden is een redelijk subjectieve observatie waarover percepties kunnen verschillen. Maar de feitelijke constatering dat ze de intentie hadden om de uitgebreide verklaringen over het congres zouden tillen (Verhagen zou nog wel het congres uitgebreid mogen inlichten), zegt mij genoeg. Klink is oprecht en spreekt de waarheid.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:32 schreef Mike het volgende:
Als de brief een juiste voorstelling van zaken is, dan kan het CDA niet anders dan de onderhandelingen afbreken.
Daar ga ik in ieder geval ook vanuit.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:43 schreef marcodej het volgende:
Klink is oprecht en spreekt de waarheid.
Te beschadigd. Ik was nooit fan van deze zelfingenomen politicus. Maar hoezo is Veerman niet modern genoeg?quote:Op vrijdag 3 september 2010 11:05 schreef Hexagon het volgende:
Ik dnek eerder aan Gert Leers. Die is een stuk moderner en kan zowel de stedelingen als zuiderlingen terug naar het CDA trekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |