Eerder een beetje verdrietig?quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:50 schreef TJDoornbos het volgende:
K lig in bed met mobieltje even snel te lezen maar vrolijk word ik er niet van.
want?quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:50 schreef TJDoornbos het volgende:
K lig in bed met mobieltje even snel te lezen maar vrolijk word ik er niet van.
Da's idd een rare uitspraak maar het kán denk ik welquote:Op donderdag 4 juni 2009 22:34 schreef Greys het volgende:
Ligt het aan mij of is 'Definitieve prognose' een rare uitspraak?
Ik vind hem zo tegenstrijdig, maar ze gebruiken het de hele avond al, dus zal het wel kloppen
mengt zich ook even in de discussie:quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind wel degelijk dat Nederland veranderd is.
Ik durf zelfs hardop te zeggen dat ik het enigszins zorgwekkend vindt dat de autochtonen officieel sinds kort in de minderheid zijn in Rotterdam, er zijn meer allochtonen nu dan autochtonen. Dat vind ik een verkeerde balans. Toch ben ik geen PVV-stemmer omdat ik dat olifanten in een porceleinkast vind, maar ik vind het wel weer top dat ze het Dieren alarmnummer 113 er door gekregen hebben.
dat dus, alleen zegt kwak het net een beetje mooier..quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:37 schreef kwakveense het volgende:
[..]
volgens de wet zijn maria, cycle, blurred en muis ook allochtonen, en mensen met een dubbel paspoort ook. en dan nóg... als de meerderheid van de mensen in een stad "allochtoon" is, zijn het nog altijd néderlanders in de grootste meerderheid:
mensen met een nederlands paspoort, die nederlands spreken (met of zonder accent, meer of minder goed) en die in nederland belasting betalen en meedoen aan de samenleving. Ik snap werkelijk niet wat daar eng of verkeerd aan is... wie zijn wij om onzelf als kaaskoppen daarboven te voelen staan of meer "echt" nederlander te voelen?
niet als aanval bedoeld, echt niet, maar ik snap dat soort gevoelens gewoon niet...
jullie zijn ook tof...quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:55 schreef motorbloempje het volgende:
ik vind ons wel tof ja
![]()
Mr.MoBlo is echt dé man van mn leven (anders had ik geen ja gezegd, duh!) maar echt ook dé man.. hij is zo gestoord (heerlijk!) en rustig en kalm![]()
en droog, en grappig
oh, en let op 't glaasje water dat bij me staat*braaf*
De kieners van 2e generatie allochtonen zijn autochtonen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:58 schreef AKnynke het volgende:
[..]
mengt zich ook even in de discussie:
Ik vind het onderscheid tussen autochtoon en allochtoon heel erg eng, soms. Ik durf te wedden dat van die meerderheid allochtonen in R'dam tenminste 3 kwart in Nederland is geboren, en minstens de helft daarvan zelfs 2e generatie Nederlanders zijn. Wanneer zullen zij dan ooit autochtoon worden?
Volgens de definitie van allochtoon: als beide ouders in NL geboren zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:58 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ik vind het onderscheid tussen autochtoon en allochtoon heel erg eng, soms. Ik durf te wedden dat van die meerderheid allochtonen in R'dam tenminste 3 kwart in Nederland is geboren, en minstens de helft daarvan zelfs 2e generatie Nederlanders zijn. Wanneer zullen zij dan ooit autochtoon worden?
Nevernooitniet dusquote:Op donderdag 4 juni 2009 22:58 schreef AKnynke het volgende:
[..]
het begint te wennen. Het kijkt iig wel een flink stuk rustigerquote:Op donderdag 4 juni 2009 22:56 schreef ColdFeet het volgende:
Mo, ben je inmiddels gewend aan de bril? Ik welStaat prima, alsof het nooit anders is geweest
quote:
whehequote:Op donderdag 4 juni 2009 23:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Nevernooitniet dusIk vond het ook ergens best kut dat ik zowel in NL als in Chili allochtoon was
Momentje van unheimlichkeit of hoe je dat ook noemt
Eigenlijk boeit het niet zoveel, het is maar een term ofzo, maar het was wel even een vreemde gedachte
![]()
Mo, wat ontzettend lief!*blij moment* (hehe mo-ment). Ik heb dat ook met vriendje! Hij is mijn gestoorde rustige rots in de branding
Hij kan zo heerlijk rationeel zijn op momenten dat ik flip
![]()
Maar echt uberdetof dat jullie mekaar gevonden hebben en zo blij zijn samen!
dat we het niet eens zijn dat is prima. Maar iemand beoordelen op niet bewezen feiten vind ik raar. En dat CF de pvv bij me vind passen vind ik best maar ik mis de uitleg.quote:
Die is ook tof. We hebben gister een heel fijn gesprek gehad over hoe we allebei het lange afstands dingen zagen zitten, en hoe we over 'ons' denken...het voelt goed!quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
het begint te wennen. Het kijkt iig wel een flink stuk rustiger
[..]![]()
ik wil jouw Duitser ook 's ontmoeten
[..]
whehefijn hè? Zo'n prettig gestoorde rots?
dat krijg je niet 'duidelijk'. Het is net alsof wij jou willen overtuigen dat De Graafschap 1000x beter is dan Feijenoordquote:Op donderdag 4 juni 2009 23:04 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
dat we het niet eens zijn dat is prima. Maar iemand beoordelen op niet bewezen feiten vind ik raar. En dat CF de pvv bij me vind passen vind ik best maar ik mis de uitleg.
En ik hoef geen gelijk. Maar wil duidelijk maken dat de Pvv niet anders dan de andere partijen is. Ondanks dat iedereen het als one issue groep ziet.
wat fijn! het lijkt me zo moeilijk wat jullie allemaal moeten beslissen...quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:05 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Die is ook tof. We hebben gister een heel fijn gesprek gehad over hoe we allebei het lange afstands dingen zagen zitten, en hoe we over 'ons' denken...het voelt goed!
Ik ga nu nog heel even met hem keuvelen en dan naar bed..morgen is het vroeg dag!
Jij lijkt me iemand die gevoelig is voor populisme.quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:04 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
dat we het niet eens zijn dat is prima. Maar iemand beoordelen op niet bewezen feiten vind ik raar. En dat CF de pvv bij me vind passen vind ik best maar ik mis de uitleg.
En ik hoef geen gelijk. Maar wil duidelijk maken dat de Pvv niet anders dan de andere partijen is. Ondanks dat iedereen het als one issue groep ziet.
Jazeker, dan ga ik nog tot juni 2010 terug naar Zweden. Tegen die tijd hoop ik m'n scriptie af te hebben..quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:07 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wat fijn! het lijkt me zo moeilijk wat jullie allemaal moeten beslissen...ik zou het echt niet kunnen, maar ik vind 1 nacht zonder Mr.MoBlo al moeilijk
dus ja..
maar volgens mij komt dat wel goed, als ik de berichten zo nu en dan hoor
Als je terug bent uit Zimbabwe, ging je dan nog terug naar Zweden en zo ja voor hoelang? Want misschien kunnen we 's een stedentripje boeken
In die tijden was integratie bepaald geen issue, 's lands wijs, 's lands eer.quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vergeten we niet de geschiedenis even in te duiken om dan te zien dat Nederland altijd al een mengkroes van nationaliteiten is geweest? Kijk eens naar de Gouden Eeuw, bijvoorbeeld. Het heeft ons als land gevormd tot wat we zijn - één van de meest tolerante landen ter aarde. Laten we dat ook alsjeblieft blijven.
Slapen!.
heb jij al eens foto's gemaakt van je nieuwe huisje? zo nee: ik ben benieuwd! zo ja: ik ben benieuwd!quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:10 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mo:![]()
![]()
Nynke:woehoe! Go Nynke/Duitser!
TJ: ik probeerde je ook niet af te katten hoor! Ik wou alleen mijn visie geven enzo en soms komt dat er wat dit soort dingen betreft wat feller uit dan ik zou willenEn ik doe soms wat flauw over o.a. mister wilders zijn hairdo. Maar da's om dingen luchtig te houden
![]()
Ennn nu ga ik slapen want morgen komt om 8.00 de droger![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |