Maar je kunt je toevallig niet meer herinneren dat dat schilderij weg moest van die receptionisten die er niet van hielden om de hele dag naar een opengesperde vagina te kijken?quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:59 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
De multiculturele samenleving is het probleem niet, de islamdrang is het probleem.
Ik kan me nog herinneren dat er een schilderij van een of andere kunstenaar weg moest omdat sommige mensen het niet goed vonden.
Dat beslis jij voor ze? Dat lijkt me pas dwang.quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:29 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Niet jokken, want de hoofddoek moet, anders worden de dames slechts als hoeren gezien.
Nee, door een persoonlijk geloof.quote:[..]
Men laat zich dus de wet voorschrijven door een onzichtbare.
[..]
Dan weet ik niet welke volksmond dat is, maar niet de mijne.quote:Ik charcheer een beetje, maar in de volksmond wordt zoiets zo genoemd, heeft niets met de medemens zelf te maken, maar met het voorgeschreven uniform.
De imans hadden geklaagd. Vonden het niet zo netjes. Ik kan me niet herinneren dat er een opengesperde vagina te zien was.quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:30 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Maar je kunt je toevallig niet meer herinneren dat dat schilderij weg moest van die receptionisten die er niet van hielden om de hele dag naar een opengesperde vagina te kijken?
Nee zeker, die zogenaamd klagende mensen die volgens andere mensen moslims zouden zijn, dat zal vast wel zijn blijven hangen..
Maar het was dus wel een opengesperde vagina. En het museum zij dat de eigen organisatie beslist wat waar hangt. En als het personeel niet graag 8 uur per dag naar een vagina kijkt, gaat het ergens anders hangen, om de hoek.quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:33 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
De imans hadden geklaagd. Vonden het niet zo netjes. Ik kan me niet herinneren dat er een opengesperde vagina te zien was.
Dat hoeft van mij ook weer niet. Een mooie naakte vrouw is voldoende.
Ik heb het natuurlijk over gereformeerde vrouwen die bedekkende kleding dragen omdat hun religieuze stroming dat voorschrijft. Moeten we dat ook gaan verbieden op openbare scholen?quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:59 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Lange rokken en zwarte kousen draag ik ook weleens, het is niet vreemd.
Nee hoor, ik zeg niet dat ze dat ding op hun hoofd moeten houden omdat mannen hun haren niet mogen zien.quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:32 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
[quote]Dat beslis jij voor ze? Dat lijkt me pas dwang.
ja, in een onzichtbare.quote:Nee, door een persoonlijk geloof.
Misschien is dat juist het probleem.quote:Dan weet ik niet welke volksmond dat is, maar niet de mijne.
Dat ze hun lichaam bedekken, daar heb ik geen problemen mee, maar om ook je hoofdhaar weg te stoppen, dat gaat mij persoonlijk te ver.quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik heb het natuurlijk over gereformeerde vrouwen die bedekkende kleding dragen omdat hun religieuze stroming dat voorschrijft. Moeten we dat ook gaan verbieden op openbare scholen?
Ik denk dat we het over twee verschillende dingen hebben.quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:35 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Maar het was dus wel een opengesperde vagina. En het museum zij dat de eigen organisatie beslist wat waar hangt. En als het personeel niet graag 8 uur per dag naar een vagina kijkt, gaat het ergens anders hangen, om de hoek.
Er is in dat geval niet naar moslims geluisterd. Maar, ik kan me bedenken dat dat niet zo leuk is om te onthouden. En daarbij, mogen de receptionistes zelf beslissen of ze het leuk vinden om 8 uur per dag naar een opengesperde vagina te kijken?
Wat is het verschil?quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:36 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Dat ze hun lichaam bedekken, daar heb ik geen problemen mee, maar om ook je hoofdhaar weg te stoppen, dat gaat mij persoonlijk te ver.
Hoofdhaar zie ik niet als iets wat met zeden te maken heeft.quote:
Ik had het niet over hoofdhaar versus schaamhaar, maar om hoofdhaar bedekken versus blote onderbenen/enkels bedekken. Wat is het verschil?quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:39 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Hoofdhaar zie ik niet als iets wat met zeden te maken heeft.
Schaamhaar, dat kan ik me dan weer voorstellen.
De mannen hoeven dat toch ook niet? Waarom de vrouwen wel?
Het haar is geen bloot lichaamsdeel.quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik had het niet over hoofdhaar versus schaamhaar, maar om hoofdhaar bedekken versus blote onderbenen/enkels bedekken. Wat is het verschil?
Vind je zelf blote enkels aanstootgevend of in strijd met goede zeden?quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:43 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Het haar is geen bloot lichaamsdeel.
Ik niet, maar aangezien mijn kleding soms ook tot over de enkels reikt, is het niet raar. Vooral in de winter wil ik ze graag bedekken.quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Vind je zelf blote enkels aanstootgevend of in strijd met goede zeden?
Daar hebben ze hun eigen redenen voor, je hoeft het niet voor hen te verzinnen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:35 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zeg niet dat ze dat ding op hun hoofd moeten houden omdat mannen hun haren niet mogen zien.
Een persoonlijk geloof, zonder dwang van buiten dus.quote:[..]
[..]
ja, in een onzichtbare.
In normaal Nederlands heet het gewoon, bijvoorbeeld, 'gewaad'. Soepjurk lijkt me redelijk denigrerend. En is dat mijn probleem, dat ik niet denigrerend ben?quote:[..]
[..]
Misschien is dat juist het probleem.
Ja, zo lust ik nog een paar.quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:49 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
[quote]Daar hebben ze hun eigen redenen voor, je hoeft het niet voor hen te verzinnen.
Ja, met oogkleppen bedoel je dan misschien?!quote:Een persoonlijk geloof, zonder dwang van buiten dus.
In het Nederlands heet het ook soepjurk hoor, gewoon een synoniem voor gewaad. Komt misschien omdat ik geen gewaden draag, maar jurken en broeken.quote:In normaal Nederlands heet het gewoon, bijvoorbeeld, 'gewaad'. Soepjurk lijkt me redelijk denigrerend. En is dat mijn probleem, dat ik niet denigrerend ben?
Je vindt een blote enkel zelf niet aanstootgevend maar je respecteert het wel als er vrouwen zijn die vanwege religieuze motieven hun enkels bedekken, of wil je nou toch dat dat verboden wordt op openbare scholen?quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:45 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ik niet, maar aangezien mijn kleding soms ook tot over de enkels reikt, is het niet raar. Vooral in de winter wil ik ze graag bedekken.
Sommige angsthazen (lees gelovigen) zijn bang voor sex en dus bang voor alles wat met vlees te maken heeft.![]()
Het is onrealistisch om te suggereren dat er zo een gemakkelijke keuze is. Als je het je hele leven al meekrijgt, niet beter weet, is er amper keuze.quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:25 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nee, dat is niet dwangmatig. Men wil echter vasthouden aan het geloof, en het persoonlijke geloof schrijft voor om een hoofddoek te dragen.
Het is niet veel meer dwang dan iemand die alleen maar spijkerbroeken wil dragen. Er is niemand die iemand bedreigd, om die hoofddoek maar te dragen.
Hoofdhaar is geen bloot lichaamsdeel, DAT is het verschil.quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je vindt een blote enkel zelf niet aanstootgevend maar je respecteert het wel als er vrouwen zijn die vanwege religieuze motieven hun enkels bedekken, of wil je nou toch dat dat verboden wordt op openbare scholen?
Je vindt zichtbaar hoofdhaar niet aanstootgevend, en je wil verbieden dat vrouwen hun hoofdhaar vanwege religieuze redenen hun hoofdhaar bedekken op openbare scholen?
Nogmaals, WAT is het verschil?
Ja, vind je het jammer, dat jij niet kunt bepalen wat anderen denken?quote:
Nee.quote:[..]
[..]
Ja, met oogkleppen bedoel je dan misschien?!
Een jurk of broek is iets totaal anders dan een gewaad. Een gewaad is een heel ander woord dan soepjurk. Een soepjurk, omschrijft, -dat had ik niet van je verwacht, als jij met het woord komt- iets heel anders dan het gewaad wat moslim mannen dragen. Misschien moet je gewoon geen mening hebben over een onderwerp waar je niets van weet.quote:[..]
[..]
In het Nederlands heet het ook soepjurk hoor, gewoon een synoniem voor gewaad. Komt misschien omdat ik geen gewaden draag, maar jurken en broeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |