Dat begrijp ik wel, maar het komt zo raar over als supporters zijnde.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
Van Twente naar een Europese topclub is nogal een grote stap,helemaal als je een van de beste backs van Europa voor je hebt staan.
ik heb wel een 1m 20 cm grote schotel in mijn achtertuin. hiermee ontvang ik wel alle bosnische/servische zender.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:54 schreef fathank het volgende:
En hoeveel mensen in dit topic hebben die Obradovic meer dan 2 wedstrijden zien spelen...? Of hebben jullie thuis allemaal een schotel aan de muur en een abonnement op alle Oostblokzenders?
Ik vind vooral jouw uitspraak raar.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel, maar het komt zo raar over als supporters zijnde.
Sjaak Polak mag transfervrij weg uit Veendam en kan linksback spelen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:03 schreef fathank het volgende:
[..]
Hoeveel hele wedstrijden heb jij van Obradovic gezien? Want geniale youtube filmpjes zijn er zelfs van Sjaak Polak.
Je moet wel met je beide benen op de grond blijven staan als supporter zijnde. We leven niet meer in 1995.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel, maar het komt zo raar over als supporters zijnde.
Kan hij ook gelijk 3e keeper wordenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:34 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Sjaak Polak mag transfervrij weg uit Veendam en kan linksback spelen.
We zijn toch ook in staat Suarez naar hier te halen? Of hadden jullie als hij toen naar Bayern was gegaan ook gezegd dat hij daar niet goed genoeg voor was?quote:
Is het een aanvallende of ingetogen back?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:33 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
ik heb wel een 1m 20 cm grote schotel in mijn achtertuin. hiermee ontvang ik wel alle bosnische/servische zender.
obradovic is een goede speler maar de vraagprijs is echt overdreven hoog. hij heeft soms ook moeite in de servische competitie. komt passen te kort, wordt voorbij gelopen op sluwheid en mist body.
Suarez is een heel ander voorbeeld.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
We zijn toch ook in staat Suarez naar hier te halen? Of hadden jullie als hij toen naar Bayern was gegaan ook gezegd dat hij daar niet goed genoeg voor was?
Het is uberhaupt de vraag of Suarez goed genoeg voor Bayern is.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
We zijn toch ook in staat Suarez naar hier te halen? Of hadden jullie als hij toen naar Bayern was gegaan ook gezegd dat hij daar niet goed genoeg voor was?
Schell is sowieso niet goed (groot) genoeg. Mac Intosh is ook niet onvervangbaar. Doorselecteren. Prima.quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:36 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]Wel een lekkere leegloop bij Jong Ajax zo. Komt er lekker veel plaats voor talent uit de A1 i.c.m wat spelers die al bij Jong Ajax zaten.
Aanvallendequote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:47 schreef soppa het volgende:
[..]
Is het een aanvallende of ingetogen back?
So what hij heeft toch gelijk. Als ze me 3 miljoen netto per jhaar geven voor 3 jaar lang en je maakt kans om er toch in te komen doet iedereen het. En omdat ie donker is krijg je gelijk dit gehuilieeequote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:36 schreef navigator het volgende:
Toevallig dat het weer een gekleurde Nederlander is die zijn portemonnee boven sportieve successen plaatst.
Wat jij, BSB![]()
Want die gast gaat never nooit geen basisplaats bij Bayern afdwingen.
Bij Ajax pakt ie ook een miljoen per jaar en heeft een basisplaats en gaat op zeker mee naar het wk.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:05 schreef Chadi het volgende:
[..]
So what hij heeft toch gelijk. Als ze me 3 miljoen netto per jhaar geven voor 3 jaar lang en je maakt kans om er toch in te komen doet iedereen het. En omdat ie donker is krijg je gelijk dit gehuilieee
Bayern betaalt ene veelvoud van wat Ajax hem te bieden heeft. Als jij een werkgever vindt die jou morgen 3 keer zoveel geeft dan verkas je ook hoor.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:12 schreef navigator het volgende:
[..]
Bij Ajax pakt ie ook een miljoen per jaar en heeft een basisplaats en gaat op zeker mee naar het wk.
De enige zekerheid die hij nu heeft is een dikkere poeplap.
En ja, de donkere spelers kiezen eerder voor geld. Genoeg voorbeelden van.
Huilie.
Plus CL wat al vast staat (Of hij ook gaat spelen is een ander verhaal)quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:15 schreef Chadi het volgende:
[..]
Bayern betaalt ene veelvoud van wat Ajax hem te bieden heeft. Als jij een werkgever vindt die jou morgen 3 keer zoveel geeft dan verkas je ook hoor.
Jah hij maakt gewoon kans om te spelen. Dan kan je na ene jaar Bayern ook uitzwaaien hoor en met een zak vol geld naar een andere club gaan.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:16 schreef sjimz het volgende:
[..]
Plus CL wat al vast staat (Of hij ook gaat spelen is een ander verhaal)
Tuurlijk droom je daarvan maar je moet het financiele aspect niet vergeten. Over een jaar of 6-7 zit zijn voetbalcarriere erop en moet hij binnen zijn. En natuurlijk speelt hij graag een WK maar die kans heeft hij ook bij Bayern.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:20 schreef Nashje het volgende:
Dat is waar. Geld en CL, maar als dit een flopseizoen wordt van Edson, kan ie zwaaien naar het WK. Ik vind het een risico hoor. Als voetballer droom je toch van EK's en WK's?
Dat zijn toernooien waar je jezelf kan laten zien. Als dat lukt komen daarna vanzelf nog wel grote clubs.
Ja, maar ik verdien geen paar ton per jaar al.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:15 schreef Chadi het volgende:
[..]
Bayern betaalt ene veelvoud van wat Ajax hem te bieden heeft. Als jij een werkgever vindt die jou morgen 3 keer zoveel geeft dan verkas je ook hoor.
Die kans is natuurlijk veel kleiner, met een Lahm voor je. Ik snap het best hoor. Iedere voetballer droomt van geld en een grote club. Edson heeft nu die kans en pakt 'm gewoon met beide handen aan. Logisch.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:23 schreef Chadi het volgende:
[..]
Tuurlijk droom je daarvan maar je moet het financiele aspect niet vergeten. Over een jaar of 6-7 zit zijn voetbalcarriere erop en moet hij binnen zijn. En natuurlijk speelt hij graag een WK maar die kans heeft hij ook bij Bayern.
Dat is het jammere ja. Zeker voor een landje als Nederland. We hebben zo weinig te bieden. Milan kan Maldini heel z'n carriere behouden door bij elke contractverlenging met bakken geld te gaan smijten.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:25 schreef navigator het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat heel veel voetballers tegenwoordig alleen maar bezig zijn om zo snel mogelijk binnen te zijn.
quote:Evander Sno maakte in zijn eerste contractjaar bij Ajax nauwelijks indruk maar toch heeft de middenvelder zich in de belangstelling 'gespeeld' van Olympique Marseille. Een delegatie van de Zuid-Franse topclub zal in de loop van volgende week contact opnemen met de Amsterdammers. De 22-jarige Sno, die vorig jaar van Celtic werd overgenomen, heeft nog een contract tot en met de zomer van 2011. (La Provence)
http://www.laprovence.com(...)ur-d-Evander-Sno.phpquote:Mercat'OM : au tour d'Evander Sno...
C'est un secret de Polichinelle : l'OM est actuellement en quête d'un milieu de terrain à vocation défensive. Plusieurs noms circulent comme celui du Portugais Tiago, du Bordelais Diarra ou de l'Argentin Lucho Gonzalez. Dans son édition du jour, Le Parisien évoque un intérêt éventuel pour le Néerlandais Evander Sno (22 ans, 1,87, 89 kg), de l'Ajax Amsterdam.
quote:‘Nu ik er zit, wil ik er blijven’
NOORDWIJK - Grillig talent van FC Twente speelt zich in Oranje.
Eljero Elia zit als een kleine vorst aan tafel in Noordwijk, in het duurste hotel van Nederland, waar de nationale voetbalploeg al twintig jaar zijn uitvalsbasis heeft. Hij draagt een blinkende oorknop en glimt van oor tot oor.
Hij is trots. Het is hem gelukt. De vleugelspits van FC Twente – hij is nog steeds niet getransfereerd – zit bij de A-selectie van bondscoach Bert van Marwijk. In andere geledingen van de KNVB zagen ze niet in hem wat Van Marwijk nu in de 22-jarige Elia heeft ontdekt.
‘Ik paste niet in het plaatje. Ik heb er lang meegezeten. Ik heb nooit een eindronde gespeeld. In het begin zat ik wel bij onder 17. Onder 18 en onder 19 heb ik overgeslagen. Ook bij -20 lukte het niet. Met Jong Oranje was ik er twee keer niet bij. De Olympische Spelen gingen aan mijn neus voorbij.’
Het paste in het beeld dat van de belofte Elia bestond. Een talent dat de karakterstructuur miste om serieus genomen te worden. Bij Ajax, de club die voor de derde keer Elia tracht te verleiden tot een beladen terugkeer, werd hij, de C-junior, na twee jaar weggestuurd. ‘Elli’ is eroverheen, maar het heeft hem destijds een klap gegeven.
‘Ik kwam van ADO. Ze vonden dat ik stapje verder moest zijn in mijn ontwikkeling dan de jongens die van de amateurs kwamen. Dat constateerden ze niet. Ik moest weg. Iedereen reageerde van ‘uhh, moet Eljero weg?’ Hoe kan dat?’
‘Ja, het kon. We gaan niet met je door. Ik werd weggestuurd met Jeremain Lens en Nordin Amrabat. Bij Ajax probeerden ze van alles met mij. Ik speelde rechtshalf, rechtsback, centraal in de verdediging en op de 10. Ook nog linkshalf en als controlerende middenvelder. Ik was spits, maar ik heb bij Ajax overal gespeeld, behalve in de spits.
‘Hennie de Regt was de trainer die mij wegstuurde. Ik heb nooit een aanvaring gehad met hem. Hij was een perfecte trainer, maar hij zag het gewoon niet zitten in mij. Ik vind: je moet jongens de tijd geven hun ding te doen. Die kreeg ik toen niet.’
Bij ADO in Den Haag terugkeren deed pijn. ‘Ajax stond voor technisch voetbal. Daar houd ik van. En toen ging ik er zelf heen. Ik kreeg een Ajax-tas en mocht ik voor training eerder van school. Mooi, echt mooi. En toen stuurden ze me weg.
‘Ik ben vroeger altijd voor Ajax geweest. Tot je tegen Ajax speelt natuurlijk, zoals met Twente. Ajax is Amsterdamse bluf. De uitstraling is arrogant. Dat past bij mij. Buiten het veld ben ik normaal, maar in het veld ben ik een misselijk baksel. Ik doe er alles aan om het een speler moeilijk te maken. In het veld ben ik vervelend. Dat heb ik van de straat meegenomen.
‘Breuer, de back van Heerenveen, probeerde het in de bekerfinale. Na mijn goal zag ik hem instorten. Toen maakte ik hem stuk. Maar daarvoor was het van ‘hee jochie’. Dan kneep hij me in de zij of gaf me een klap tegen mijn achterhoofd. Na rust heb ik hem kapot gespeeld. Afmatten, dat heb ik van de straat.’
De ontwikkeling van de jonge Eljero – vrij naar de zanger Al Jarreau – bij ADO was er een van horten en stoten. Trainer Schoenmaker had zijn bedenkingen. Diens collega Rutten van FC Twente niet. Hij trok Elia in 2007 aan. ‘Bij ADO was het de ene keer basis, dan weer tribune. Bij Twente kreeg ik vanaf het eerste moment het vertrouwen. Rutten bracht me erg voorzichtig. Ze hebben me in alles geholpen. Ik heb leren rusten, leren doortrainen. Ik was de ruwe diamant die geslepen moest worden.
‘Rutten, Ten Hag, Eijkelkamp, Pahlplatz, zijn de mensen die mijn spel effectief hebben gemaakt. Ik weet nu ook ruimte voor mezelf te scheppen. Ik maak op aanraden van Pahlplatz altijd een vooractie. Ook Blaise N’Kufo is heel veel met me bezig. We hebben gewerkt aan een automatisme zoals de vroege voorzet. De tegenstander denkt dat ik een actie ga maken, maar ik ga naar binnen, heb oogcontact en geef de bal direct met rechts voor. Vanaf links. De spits hoeft de bal alleen maar te raken. Is niet te houden.’
Twente schaafde aan een speler die nu een klein vermogen waard is. De selectie voor Oranje werkt prijsopdrijvend. ‘Voor mij zijn alle opties nog open. Het hoeft niet per se een buitenlandse club te zijn. Het wordt een realistische stap, waarvan ik weet dat ik het niveau aankan.
‘Als ik bij Real Madrid zou kunnen tekenen, ga ik dat niet doen. Ik wil niet zoals Drenthe op de bank zitten. Ik moet spelen en in het plaatje blijven bij Van Marwijk. Het Nederlands elftal is belangrijk. Nu ik er bij zit, wil ik er bij blijven.
Ik zie Ajax hem nog wel halen eigenlijk, hoor.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Geeft aan dat die jongen verstandig is . Maar jammer genoeg onhaalbaar voor Ajax.
Wanneer begint de competitie nou eigenlijk?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:47 schreef kevin6188 het volgende:
Oefenduel tegen Bristol Rovers is bevestigd, 15 juli.
31 juli geloof ik.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:51 schreef Nashje het volgende:
Ik ben wel gecharmeerd van Elia. Laatste tijd wat minder, maar ik vind het echt een diamantje. Vond ik al toen Twente hem binnenhaalde.
[..]
Wanneer begint de competitie nou eigenlijk?
Die vrijdag het eerste duel. Ajax zal wel 1 of 2 augustus moeten.quote:
Niets geleerd van de transfer van Suljmani? Zomaar ff 10 miljoen neerleggen is niet zomaar iets.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:57 schreef Rumille het volgende:
10 miljoen voor Elia moet je misschien maar gewoon betalen. Het is een Nederlander, een vleugelspeler, talentvol en een perfecte vervanger voor volgend seizoen als Suarez weggaat. Ik zie weinig andere opties.
Nou ja, voor Huntelaar werd ook genoeg neergelegd.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Niets geleerd van de transfer van Suljmani? Zomaar ff 10 miljoen neerleggen is niet zomaar iets.
Is het niet veel makkelijker om spelers zelf op te leiden ipv elk seizoen miljoenen neer te tellen voor spelers die opgeleid worden door Groningen, Twente en Heerenveen?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:06 schreef Rumille het volgende:
En voor Suarez betaalde je ook al meer dan 7 miljoen en dat heeft fantastisch uitgepakt.
Hoop het niet. 11,5 miljoen (als dat waar is) moet je altijd accepteren. Zeker voor zo'n speler. Partizan blij maken met 6 miljoen en gelijk Obradovic halen. Loopt trouwens ook een talentvolle linksback rond in de jeugd die er toch wel aan zit te komen. Iemand meer info over Shakison?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:59 schreef Cavalier1 het volgende:
Gaat de transfer van Vermaelen nu weer in de ijskast?
Elia hebben wij zelf opgeleid hoorquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Is het niet veel makkelijker om spelers zelf op te leiden ipv elk seizoen miljoenen neer te tellen voor spelers die opgeleid worden door Groningen, Twente en Heerenveen?
Schijt de paus in het katholieke berenbos? duh...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Is het niet veel makkelijker om spelers zelf op te leiden ipv elk seizoen miljoenen neer te tellen voor spelers die opgeleid worden door Groningen, Twente en Heerenveen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |