quote:Final Fantasy XIII's not out yet and they're announcing the next? Little is known other than it's an MMOG and that it's exclusive to PS3. And it's meant to be out in 2010.
quote:Shinji Hashimoto, Square Enix senior vice president, has cast doubt on Sony’s suggestion that Final Fantasy XIV Online will be a PS3 console exclusive.
SCEA CEO Jack Tretton announced yesterday that the title would release next year only on PS3, but Hashimoto said this wasn’t necessarily the case at today’s Square Enix E3 conference.
“Some folks interpreted the announcement as being an exclusive, but we wanted to make sure that the announcement was that the game is coming to the PS3 and PC, and in terms of Microsoft products and all other hardware we are considering all options at this time," he said, according to Gamasutra.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Overigens is XIV NIET PS3 exclusief. Hij komt sowieso ook naar de PC en de 360 is niet uitgesloten.
bronquote:Final Fantasy XIV Online zal een geheel nieuwe wereld krijgen, zo lieten de ontwikkelaars weten. Het porten van de spelwereld uit de vorige mmorpg van Square Enix, Final Fantasy XI, zou te veel tijd in beslag nemen. Ook moet het veertiende deel tegemoet komen aan de verschillende rpg-speelwijzes die onlinespelers hanteren. De gameplay zal volgens de ontwikkelaars afwijken van die van het populaire World of Warcraft. Verder liet het bedrijf weten dat de E3-trailer zowel deels pre rendered-scènes als ingame-beelden bevat, en dat Final Fantasy XIV geen gebruik zal maken van het bestaande PlayOnline-netwerk van Final Fantasy XI.
Hoezo niet? :/quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:39 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp vanwege de FF in de titel, maar ik heb geen hoop voor dit genre games
Die is dicht.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:07 schreef Marijkezwolle het volgende:
Er was al wel een FF topic: Het Grote Final Fantasy Topic - Deel LIII
Ik zou zeggen, daar verder
woops!quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:11 schreef Pheno het volgende:
[..]
Die is dicht.
Ik zou als het dan toch gemerged moet worden hier doen: Het Grooooote Final Fantasy Topic [LIV]
Hij is al niet PC exclusief, want hij komt ook op de PC, staat op de website. Ook gaan er geruchten dat als ie dan toch op de pc komt, dat ie maar beter ook op de 360 komt.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:16 schreef Desunoto het volgende:
Ik heb wel hoop voor dit soort games, mits het een grote verbetering wordt t.o.v FF11 maar ik mag aannemen van wel. En het is Final Fantasy, dat staat bijna garant voor kwaliteit sowieso.
Ik hoop alleen dat het niet weer zo'n betaal-per-maand ding wordt en dat ze nu gewoon (hogere) eenmalige aanschafkosten gaan bedenken. Betalen per maand heb ik geen zin in.
En exclusief voor de PS3 is ook niks. Doe dan PS3, 360 en PC.
Nou, FF11 was geen grote faal, het wat gewoon ontzettend JRPG HARDfuckingCore.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:18 schreef RickoKun het volgende:
Die vorige FF MMO was toch ook een grote faal?Ik ga denk ik wel FF 13 halen
Pay 2 Playquote:
Ah, oke. Logisch. Ik ben niet zo bekend met die termen.quote:
Klopt, er staat nog niet veel op voor een game die volgend jaar moet gaan halen, het is waarschijnlijk toch alleen maar een lekker makertje. :/quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:41 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Ah, oke. Logisch. Ik ben niet zo bekend met die termen.![]()
Verder is de site nog wel erg leeg trouwens.
Laat XIV maar lekker een eigen topic hebben. Dat andere topic is algemeen. XIII krijgt strax ook een eigen topic als het aan mij ligt.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:11 schreef Pheno het volgende:
[..]
Die is dicht.
Ik zou als het dan toch gemerged moet worden hier doen: Het Grooooote Final Fantasy Topic [LIV]
Vraag me af hoe ze 1 van de grootste problemen gaan oplossen die er met een console MMO bestaat: communicatie met andere mensen. Ik heb zelf ooit Everquest voor de PS2 geprobeerd en vond het best een leuk spel, maar je moest een toetsenbord naast je controller hebben liggen en daar had ik zelf weinig trek in.quote:Op woensdag 10 juni 2009 10:01 schreef Strolie75 het volgende:
Ik heb wel zin in deze game. Ooit voor korte duur mega-verslaafd geweest aan WoW.
Een console MMORPG met een FF-setting zal die verslaving wel eens kunnen overtreffen.
Bij Demon's Souls, Monster Hunter en Phantasy Star Universe lossen ze het op met iconen, smileys en voorgeselecteerde woorden die automatisch worden vertaald. Dat werkt prima. Ook leuk is dat je echt makkelijk met mensen over de hele wereld in alle talen kunt communiceren. Daarnaast heb je natuurlijk voice chat.quote:Op woensdag 10 juni 2009 10:09 schreef Tain het volgende:
Vraag me af hoe ze 1 van de grootste problemen gaan oplossen die er met een console MMO bestaat: communicatie met andere mensen. Ik heb zelf ooit Everquest voor de PS2 geprobeerd en vond het best een leuk spel, maar je moest een toetsenbord naast je controller hebben liggen en daar had ik zelf weinig trek in.
Ja maar die games speel je toch niet 100'en/1000'en online? Bij bijv een WoW zou ik er niet aan moeten denken dat je alleen met icoontjes, smileys en voorgeselecteerde woorden kan chatten...quote:Op woensdag 10 juni 2009 10:13 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Bij Demon's Souls, Monster Hunter en Phantasy Star Universe lossen ze het op met iconen, smileys en voorgeselecteerde woorden die automatisch worden vertaald. Dat werkt prima. Ook leuk is dat je echt makkelijk met mensen over de hele wereld in alle talen kunt communiceren. Daarnaast heb je natuurlijk voice chat.
Nee, maar ik neem aan dat je toch een voice-chat kan open zetten met iemandquote:Op woensdag 10 juni 2009 10:40 schreef Tain het volgende:
[..]
Ja maar die games speel je toch niet 100'en/1000'en online? Bij bijv een WoW zou ik er niet aan moeten denken dat je alleen met icoontjes, smileys en voorgeselecteerde woorden kan chatten...
Met mijn vrienden/party-members wil ik chatten. Voor de rest heb ik aan een paar icons genoeg.quote:Op woensdag 10 juni 2009 10:45 schreef Chocobo het volgende:
Nee, maar ik neem aan dat je toch een voice-chat kan open zetten met iemandZou cool zijn. Anyway,... anders keyboard op schoot als het spel dat ondersteund,... of anders niet en gewoon gamen. Sowieso denk ik dat dat deze game meer gericht is op gamen dan op communicatie.
Deze? 'quote:Op woensdag 10 juni 2009 10:53 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Met mijn vrienden/party-members wil ik chatten. Voor de rest heb ik aan een paar icons genoeg.
quote:Q: What are the ties to the old races of FFXI?
Tanaka: The world of FFXIV is a different one from FFXI. The races look similar so that they will feel familiar to players of FFXI, but the world is a different world, and thus the races are also different.
Q: What’s going to happen to FFXI?
Tanaka: Development for FFXIV actually began about four or five years ago and has been developed along side FFXI. FFXI is still going strong after seven years and there are no plans to stop development of FFXI.
Q: What influence has more casual games such has World of Warcraft have had on FFXI?
Komoto: While we want to make sure our players see more casual game play, we will not be a WoW clone.
Q: What features from FFXI will carry over to FFIV? Will you keep the level synch system?
Komoto: Yes, many features of FFXI will be improved upon. We want to bring content for solo players and casual players as well as large party play from the beginning of the game.
Q: Will launch and servers be global?
Tanaka: Yes, we will launch simultaneously in all regions, in English, Japanese, German and French, on both the PS3 and PC platform. Whether we will continue to have global cross region / cross platform servers remains to be seen. Players tend to congregate and play with each other, so we may designate language preferred servers. But for now, they will remain the same as FFXI
Q: Will there be a Spanish version?
Tanaka: If we find that there are enough Spanish speaking people that want to play FFXIV in their native language, we will certainly consider it, but at this time, no. We have in house translators working closely with our Dev Team in house for the global launch. Any Spanish version at this time, we would have to start again from scratch.
Q: Will player requests have the same impact on FFXIV as they have on FFXI?
Komoto: Certainly, we think that the players’ voice is very important and we want to continue to get feedback from users. FFXIV like FFXI will be sensitive to what users want from the game.
Q: Are there any especial elements you want to import or improve from FFXI to FFXIV?
Komoto: Our goal from the beginning was to make the best Final Fantasy game possible (with each title).
Tanaka: We are implementing new systems (that cannot be revealed at this time) that other MMOs have not used in the past.
Q: Was the trailer shown actual game play footage?
Komoto: Parts of it was. Some parts were pre-rendered but others, like the combat were run on the game engine.
Komoto: FFXIV’s key word through out its development is Growth. FFXIV will have new in-game systems for character development as well as expanded job system. It is quite different from FFXI.
Tanaka: The Game system will provide the type of content that players want. FFXIV will be more than just party based. There is solo content, party content, content for those that just want to play 40 minutes a day and content for those that wish to play all day.
Ik denk 't zelfde als FF11quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:14 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Weet iemand al wat de maandelijkse kosten gaan worden?
2008 versie.quote:Op woensdag 24 juni 2009 00:15 schreef Ixnay het volgende:
Kun je 11 nog ergens kopen voor de pc incl alle updates?
Een 2008 of 2009 versie bijvoorbeeld?
quote:No experience, levelling in FFXIV News
News by Oli Welsh
In a video interview published by Famitsu, Square Enix has revealed a few more details on its next MMO, Final Fantasy XIV - including the surprising revelation that it will not feature experience points or a levelling system.
"This time, there will be no experience points or level system," said producer Hiromichi Tanaka in the interview, which you can watch on YouTube or read about on Scrawl. "It will be a different system altogether."
FFXIV's director Nobuaki Komoto told Famitsu that Square Enix wants "people who may never have tried an online game before have the freedom to try many different things and tackle any number of quests and grow naturally from their experiences... That's our priority: players enjoying the process of character growth."
Komoto hinted at the way character advancement might work when he discussed the game's job system. Considered a strength of Square Enix's last MMO, FFXI - which allows players to combine character classes, and expand them with sub-jobs - it will return, but in a new form based around the weapons and equipment players choose to use.
"We believe the main factor behind Final Fantasy XI's lasting appeal is the job system," said Komoto. "However, the system will become something completely different. The focus here will be on weapons. Your weapon will determine how you play. Your weapon will determine how you fight.
"We want to afford players enough variety to choose a different way to play on any given day. If they could practice one skill one day, they could work on another one the next," he added. This seems to suggest a skill-based advancement system, similar to Ultima Online's.
The interview touched on several other topics: according to Komoto, FFXIV will offer good possibilities for both solo and group play; the music will be composed in its entirety by FF stalwart Nobuo Uematsu; the setting will be "high fantasy" but more modern than FFXI's, with more advanced technology; the races will be familiar to FFXI players, but carry new names and other changes.
"You can trust that we plan to create a world of new possibilities that redefine the MMO. I hope you're looking forward to everything we have in store," Komoto concluded.
We hope to have more on FFXIV from gamescom later this month. The game is due for release on PC and PS3 next year.
Mooi hoor, maar het blijft een MMORPG!quote:
Soquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mooi hoor, maar het blijft een MMORPG!
Niet doen. Ik heb het geprobeerd vind het veruit de slechtste FF.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:35 schreef Chocobo het volgende:
[..]
So![]()
Erg genoten van WoW,... alhoewel ik er nu niet meer aan ga beginnen,... prima genre overigens! Heb FFXI nooit een kans gegeven, maar hier wil ik best eens voor gaan. Gewoon een paar maandjes lekker online Final Fantasy spelen
Weet ik,... ik heb het over dit nieuwe deel!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:30 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Niet doen. Ik heb het geprobeerd vind het veruit de slechtste FF.
Vind het er een beetje saai uit zien eerlijk gezegt, net als die andere online FFquote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:46 schreef Chocobo het volgende:
Nog niet echt onder de indruk van de gameplay videos, maar het ziet er allemaal wel cool uitDe sfeer is er,... zag gras en kastelen. Tevens uiteraard een hele vroege versie!
http://www.gametrailers.com/video/gc-09-final-fantasy/54448
http://www.gametrailers.com/video/gc-09-final-fantasy/54470
Duurt niet lang meerquote:Final Fantasy XIV Online producer Hiromichi Tanaka has revealed that Square Enix is "in discussions" with Microsoft about an Xbox 360 version of the MMO. The hold-up, apparently, is being caused by Xbox Live.
"For FFXIV, because 360 has its own policy with Xbox Live that is different from [the] internet, that's something we're in discussions with Microsoft [about] - to come to an agreement," Tanaka told VG247 at gamescom.
"That's one of the reasons it's not going to be launched at that point," he added, referencing the simultaneous PC and PS3 release next year.
Final Fantasy XIV Online was unveiled at E3 as part of the Sony keynote address. The first gameplay footage was filmed at gamescom this week, and our impressions of the MMO from there will be with you later today.
Stay tuned.
Ik wil weer naar de TGSquote:Op donderdag 24 september 2009 10:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
http://jp.finalfantasyxiv.com/
TGS trailer te zien.
Even op en neerquote:Op donderdag 24 september 2009 10:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik wil weer naar de TGS
Nou ja, volgend jaar dan maar weer eens
Als buitenlander daar word je toch als VIP gezien, je hoeft niet eens in de rij te staan
De vroige keer was ik in Kyoto en dan pak je even de shinkansen op en neer jaquote:
Congratulations from Allakhazam!quote:Op maandag 29 maart 2010 15:29 schreef Fipotje het volgende:
hopen dat ik er ook in komnet pas aangemeld haha
PCquote:
Beta client is nog niet online trouwens, voor de rest staat er dit ook:quote:Op maandag 29 maart 2010 16:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
Okay, ik was al teleurgesteldIk wil namelijk best met die PS3 beta meedoen
Hey mede WoS'er!!! Damn mazzelpik. Nog steeds geen beta invite hier. Veel plezier in ieder geval!quote:Op maandag 29 maart 2010 16:01 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Congratulations from Allakhazam!
We would first like to express our appreciation for your interest in
FINAL FANTASY XIV, and thank you for your application. As a result of
the special recruitment opportunity at Allakhazam, it is our pleasure
to inform you that you have been selected for the role of
FINAL FANTASY XIV Beta Tester.
Dat mailtje moet ik nog krijgen.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:01 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Congratulations from Allakhazam!
We would first like to express our appreciation for your interest in
FINAL FANTASY XIV, and thank you for your application. As a result of
the special recruitment opportunity at Allakhazam, it is our pleasure
to inform you that you have been selected for the role of
FINAL FANTASY XIV Beta Tester.
Thanksquote:Op dinsdag 30 maart 2010 05:01 schreef Theoden het volgende:
[..]
Hey mede WoS'er!!! Damn mazzelpik. Nog steeds geen beta invite hier. Veel plezier in ieder geval!
Ik heb XI gekocht, 1 week gespeeld, en aan de kant geflikkerd. Ik vond er werkelijk waar geen ene ruk aan.... en ik ben toch best wel een FF fan. Maar als MMORPG vond ik het zwaar ruk. Dan maar WoW of Aion. Ik hoop dat XIV beter wordt. Ben best benieuwd.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:59 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
ThanksIk had als actieve FFXI speler dan ook meer kans om uitgekozen te worden! De client gaat ergens in April online! Ik mag er verder niks over zeggen, maar via PM mag je me altijd vragen stellen
FFXI was een stuk meer 'hardcore' dan Aion en WoW. Het duurde wel iets meer dan een weekje voordat je er een beetje in zat en het echt leuk begon te worden.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:03 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik heb XI gekocht, 1 week gespeeld, en aan de kant geflikkerd. Ik vond er werkelijk waar geen ene ruk aan.... en ik ben toch best wel een FF fan. Maar als MMORPG vond ik het zwaar ruk. Dan maar WoW of Aion. Ik hoop dat XIV beter wordt. Ben best benieuwd.
Zouden er poppetjes te maken zijn met een weelderig krullende haardos?
QFTquote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
FFXI was een stuk meer 'hardcore' dan Aion en WoW. Het duurde wel iets meer dan een weekje voordat je er een beetje in zat en het echt leuk begon te worden.
Als ik geen mensen had gekend die al langer speelden en me verzekerden dat het een stuk leuker werd vanaf lvl 15-20 was ik ook al wel afgehaakt.quote:
Ach ik speel nu nog, diehard hequote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als ik geen mensen had gekend die al langer speelden en me verzekerden dat het een stuk leuker werd vanaf lvl 15-20 was ik ook al wel afgehaakt.
Welke server speel jij? Ik heb ook nog een account bij FFXI, speel al sinds NA release. Ben tussendoor wel en keer gestopt. Ben laatst met een nieuwe char begonnen aangezien ik zo slim was geweest om mijn Paladin lv 75 met full Koenig te deletenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:59 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
ThanksIk had als actieve FFXI speler dan ook meer kans om uitgekozen te worden! De client gaat ergens in April online! Ik mag er verder niks over zeggen, maar via PM mag je me altijd vragen stellen
Met een fulltime baan en iets dat op een sociaal leven lijkt, was dat destijds echt niet te doen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:26 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Ach ik speel nu nog, diehard he
Fenrir, als je wilt kun je naar mijn server komen en help ik je nieuwe char wat vooruit!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:32 schreef Theoden het volgende:
[..]
Welke server speel jij? Ik heb ook nog een account bij FFXI, speel al sinds NA release. Ben tussendoor wel en keer gestopt. Ben laatst met een nieuwe char begonnen aangezien ik zo slim was geweest om mijn Paladin lv 75 met full Koenig te deleten
Heb echt 3 jaar lang hardcore gespeeld. Het blijft een prachtig spel en ik zit echt uit te kijken naar FFXIV.
Al mag HNM camping wel iets minder hardcore zijn
QFT. Ik heb toen echt teveel tijd in FFXI gestoken. Ik had toen ook toevallig veel tijd, maar zou het nu echt niet meer kunnen opbrengen om zo hardcore te spelen. Vooral omdat ik begon te spelen toen het werd gereleased in NA. Ik zat toen echt in een USA ritme qua slapen enz, te ziek eigenlijk als ik nu terugkijk. Wel veel lol gehad, maar dan nog ....quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Met een fulltime baan en iets dat op een sociaal leven lijkt, was dat destijds echt niet te doen.![]()
Ik geloof dat je tegenwoordig niet meer BST hoeft te spelen om nog enigszins te kunnen solo'en.
Scheelt ook dat ik de grahpics erg lelijk vondquote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
FFXI was een stuk meer 'hardcore' dan Aion en WoW. Het duurde wel iets meer dan een weekje voordat je er een beetje in zat en het echt leuk begon te worden.
Juist meer teamwork zou ik zelf leuker vinden. Ik ga niets voor niets online. Ik weet niet wat er zo 'slecht' was qua teamwork in XI, maar ik hoop wel op wat meer samenspel om quests te doen. Anders kan ik net zo goed FFXIII nog eens doen. Oh wacht...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:38 schreef Theoden het volgende:
FFXIV gaat wel meer solo content hebben als ik het goed heb.
Het teamwork was absoluut niet slecht, dat was zelfs één van de best uitgewerkte aspecten van het spel. Zo hadden de melee / ranged classes een hele lijst met skills die je kon gebruiken wanneer je genoeg TP had opgebouwd. Die skills kon je dan weer chainen met andere melees / ranged voor een skillchain, die dan vervolgens nog weer gevolgd kon worden door een magic boost met de juist spells van mage characters.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:43 schreef Pheno het volgende:
[..]
Juist meer teamwork zou ik zelf leuker vinden. Ik ga niets voor niets online. Ik weet niet wat er zo 'slecht' was qua teamwork in XI, maar ik hoop wel op wat meer samenspel om quests te doen. Anders kan ik net zo goed FFXIII nog eens doen. Oh wacht...
Inderaad, dit is alleen dus wel nog redelijk recent. Vroegah! was het allemaal veel moeilijker. Een goeie party bestond toen uit een level difference van het liefst 1 maximaal 2 levels, met 1 tank 1 healer en 4 damage dealers. Je moest dus mensen in je level range vinden met de juist jobs. Nu is dat bijna onmogelijk, maar is het dus opgelost door de level sync.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:27 schreef Salt_Seafood het volgende:
Het feit dat ik zo snel geleveled ben komt voornamelijk door Level sync. Hierdoor kan bijv een lvl 10 samen met een level 70 in een party maximale xp krijgen doordat die lvl 70er dan tijdelijk gesynct wordt naar lvl 10 en zo kan iedereen dus met iedereen partyen en heb je ivm vroeger redelijk snel een party gevonden these days.
Ik weet het, ik was er vroegah! ook bijquote:Op woensdag 31 maart 2010 05:16 schreef Theoden het volgende:
[..]
Inderaad, dit is alleen dus wel nog redelijk recent. Vroegah! was het allemaal veel moeilijker. Een goeie party bestond toen uit een level difference van het liefst 1 maximaal 2 levels, met 1 tank 1 healer en 4 damage dealers. Je moest dus mensen in je level range vinden met de juist jobs. Nu is dat bijna onmogelijk, maar is het dus opgelost door de level sync.
Trouwens er staat heel wat nieuwe info op de JP FFXIV site. De clans voor alle rassen zijn wat uitgediept. De Elezen zien er echt mega stoer uit.
Cocktease.quote:Op donderdag 1 april 2010 19:42 schreef Salt_Seafood het volgende:
Ik heb weer wat meer informatie maar weet niet of ik die nou mag delen of niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
euh, alpha is geen betaquote:Op vrijdag 2 april 2010 20:43 schreef Salt_Seafood het volgende:
Oh en net bekend gemaakt:
Alpha (aller eerste beta) start op 6 april!
voor in het geval iemand ging vragen wat alpha is denk ik geef een kortzichtige beschrijvingquote:
quote:Op maandag 5 april 2010 12:41 schreef Ixnay het volgende:?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
Tis een alpha he, verwacht er niet te veel vanquote:Op donderdag 8 april 2010 16:01 schreef Salt_Seafood het volgende:
Nog 3 uur en de server gaat online
Verwacht ik ook niet. Ze hebben ook nog onwijs veel dingen eruit gehaald, zoals bijv de volledige tutorial op de bootquote:Op donderdag 8 april 2010 16:18 schreef Cid het volgende:
[..]
Tis een alpha he, verwacht er niet te veel van
Dat zeg ikquote:Op donderdag 8 april 2010 20:43 schreef Salt_Seafood het volgende:
Het spel loopt echt slecht, in de char creation screen beweegt je muis cursor minsten met 3 seconden lag. Verder kom ik trouwens niet krijg de hele tijd de melding dat er ongewoon veel mensen proberen in te loggen op het moment en dat ik het nog eens moet proberen.
Wat ik niet erg zou vinden al was het niet om die verdomde lag (or very low FPS).
Ik ben jaloers!quote:Op maandag 12 april 2010 17:58 schreef Salt_Seafood het volgende:
Morgenavond om 8 uur begint het feest weer
Dat schiet inderdaad niet echt op. Ik had maar één character met uiteindelijk BLM en RDM op 75, SMN en WHM op 60. Eerst specialiseren is over het algemeen altijd wel handig, dan heb je namelijk genoeg geld / items voor je jobs op lagere lvls en meer contacten met mensen die ook hogere lvl jobs hebben en je wel even kunnen helpen met lastige quests e.d.quote:Op maandag 12 april 2010 22:37 schreef Lunia het volgende:
[..]
Ik ben jaloers!
Ik had me opgeschreven voor de beta, maar ik speel al een aantal maanden geen FFXI meer en ik had een US account, daarbij heb ik eigenlijk geen tijd om op gezette tijden te spelen, mijn vriend ziet me al aankomen.
Ik heb om eerlijk te zijn de gelekte alpha filmpjes gezien, ik vond het geweldig om te zien.
Het deed me sterk aan FFXI denken, en de stemmen die ik hoorde in de cutscene op de boot vond ik wel wat hebben.
Helaas was beeld kwaliteit niet echt goed.
Ik was de laatste weken al behoorlijk gehyped maar ben het nu extra. Terwijl ik eigenlijk van de beelden niet veel veranderingen kon zien. Maar ja ik heb zelf niet gespeeld, dus kan moeilijk oordelen over een filmpje met slechte beelden.
Maar wat ik erover lees trekt me zeker aan.
FFXI Had ik hume female, taru female mithra en hume male, en elvaan male.
Mijn females waren allemaal 30+, mijn hoogste job was met mijn hume female (42 rdm) en had alle jobs unlocked.
Nu wil ik niet meer zoveel karakters, ik wil er maar 1, maar ik kan waarschijnlijk weer geen keuze maken...
Ik hoop dat ze 3 maanden voor release van de MMO een character builder releasen, dan heb ik tegen de tijd dat het uit komt misschien een beslissing gemaakt.
Want de laatste keer dat ik stopte met FFXI was dus omdat ik niet kon beslissen welke karakter ik wou spelen.Ik wil ze allemaal tegelijk spelen en meerdere karakters naast elkaar spelen schiet niet echt op in FFXI.
Je hebt helemaal gelijk, mijn hoogste job was 42 RDM met mijn hume female, Mijn taru 42 WHM, en Mithra 34 BLU.quote:Op maandag 12 april 2010 22:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat schiet inderdaad niet echt op. Ik had maar één character met uiteindelijk BLM en RDM op 75, SMN en WHM op 60. Eerst specialiseren is over het algemeen altijd wel handig, dan heb je namelijk genoeg geld / items voor je jobs op lagere lvls en meer contacten met mensen die ook hogere lvl jobs hebben en je wel even kunnen helpen met lastige quests e.d.
Ah jammer!quote:
Als het goed is staat aangegeven in je registratie waar je naartoe moet om de beta te downloaden. Het moet via https://dev-eu.ffxiv.com. In de registratie link staat namelijk dev-na, oftewel voor north america, wat dus niet kloptquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:46 schreef Panthera1984 het volgende:
Is er al een topic ander topic over FFXIV? Ik kon alleen deze vinden, en de open beta is open.
Ik vroeg me af of iemand al de game binnen heeft kunnen halen, want ik heb me geregistreerd, code ontvangen en ingevoerd, maar vraag me af waar ik de game binnen kan halen.
Eh?quote:Op zondag 18 april 2010 13:34 schreef Salt_Seafood het volgende:
Nou laat ik je nu alvast zeggen dat ik de kans op een release voor November schat op 5% en de kans op een release dit jaar 50%.
Ze hebben nog heel veel werk te doen.
Mijn primaire harde schijf is maar 36GB, maar is wel de snelste schijf in mijn pc...quote:The following will prevent the FINAL FANTASY XIV Beta Version client from being installed properly on your computer:
- Please ensure there are at least 15 GB of free space on the drive designated in the installation path, and at least 12 GB of free space on the drive containing your My Documents folder.
- The hard drive containing the My Documents folder is formatted in FAT32.
- You have less than 1GB available on the drive containing the temporary folder: Documents and Settings\xxxxx\Local Settings\Temp
Ze hebben imo nog steeds heel veel werk te doen.. verre van af en end-game content ontbreekt nog in het geheel.quote:
K net als bij de release van elke MMO dus.quote:Op vrijdag 3 september 2010 21:25 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Ze hebben imo nog steeds heel veel werk te doen.. verre van af en end-game content ontbreekt nog in het geheel.
K?quote:Op zaterdag 4 september 2010 00:04 schreef HalloweenJack het volgende:
[..]
K net als bij de release van elke MMO dus.
Hij komt deze maand uit.
Whoops, niet gezien dat er een apart topic voor FF14 is. Maar goed, die muis blijk je niet zelf kunnen aanpassen in het spel. Er schijnt wel een onofficiële patch op het net te zweven. Die zou het probleem kunnen oplossen.quote:Op zondag 5 september 2010 11:41 schreef Panthera1984 het volgende:
Vandaag was de download eindelijk klaar, en ik heb een character gemaakt, dat ging best vlot. Maar daarna in het spel heb ik eerst alle graphics naar beneden gedaan, en nog loopt mijn muis superlangzaam, kan je dat ergens instellen?
Het ziet er wel machtig mooi uit. Sommige teksten, ook in het begin zijn nog niet helemaal foutloos, maar ik denk dat dat misschien ook deels de charme is
Dus iemand met meer tijd moet gestraft worden omdat jij weinig tijd hebt? Oke..quote:Op donderdag 16 september 2010 19:33 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind het een goed systeem.
Als ik 2 uur op een dag kan gamen, dan is dat veel.
Als je dan zo'n geek tegenkomt die 12 uur per dag speelt, dan maak je daar geen kans tegen.
Het is een compromis. Er zit een soort van beperking op physical level, maar class ranks kun je gewoon zoveel levellen als je wilt.quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:08 schreef HalloweenJack het volgende:
[..]
Dus iemand met meer tijd moet gestraft worden omdat jij weinig tijd hebt? Oke..
Ik ga dit spel denk ik niet kopen want ik hou niet van casualites.
Gestraft worden is dan weer het verkeerde woord. Want ze worden niet gestraft.quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:08 schreef HalloweenJack het volgende:
[..]
Je bent ERG kort door de bocht zeg. Hoezo gestraft worden? Valt allemaal wel mee en iedereen praat elkaar maar na. De penalties die je krijgt vallen echt wel mee en de meeste zullen er niet eens last van hebben. Speel het nou eens zelf voordat je de rest na gaat praten, stelletje schapen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:08 schreef HalloweenJack het volgende:
[..]
Yep, was in FFXI ook zo. PS3 en PC spelers zitten op dezelfde serversquote:Op dinsdag 28 september 2010 12:58 schreef Tjaapo het volgende:
Is het trouwens zo dat er zeg maar 1 wereld is waarin de pc en ps3 spelers door elkaar zitten, of is dit iets onmogelijks? Vrienden van mij gaan hem waarschijnlijk op de pc spelen, maar ik zou hem graag op de ps3 willen aanschaffen.
Ja dat had ik al gezien ja... jammer had graag gezien dat de game voor beide platforms tegelijk was uitgekomen. Is het combat systeem trouwens turn based of niet?quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:17 schreef Cid het volgende:
[..]
Yep, was in FFXI ook zo. PS3 en PC spelers zitten op dezelfde servers. Alleen moet je nog even wachten op de PS3 versie.
Euh, nee niet zoals single player FF's in ieder geval.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:19 schreef Tjaapo het volgende:
[..]
Ja dat had ik al gezien ja... jammer had graag gezien dat de game voor beide platforms tegelijk was uitgekomen. Is het combat systeem trouwens turn based of niet?
Had ik ook geloof ik, even rebooten hielpquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:35 schreef The_Chosen_1 het volgende:
Hmm ik heb de CE binnen maar als ik hem geïnstalleerd heb dan start hij het spel niet op...
Nee werkt niet, en ik lees dat ik niet de enige ben, lees dit topic maar eens door:quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:09 schreef Cid het volgende:
[..]
Had ik ook geloof ik, even rebooten hielp
Heb je de benchmark ook geprobeerd? Deed die het wel?quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:20 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Nee werkt niet, en ik lees dat ik niet de enige ben, lees dit topic maar eens door:
http://www.gamespot.com/p(...)00&pid=960613&page=5
Hij deed die update automatisch voor DirectX. En wat is benchmark?quote:Op woensdag 29 september 2010 10:02 schreef Cid het volgende:
[..]
Heb je de benchmark ook geprobeerd? Deed die het wel?
Zelf moest ik ook m'n DirectX updaten (Windows Update zag geen updates, maar de webinstaller wel).
quote:Op woensdag 29 september 2010 20:41 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Hij deed die update automatisch voor DirectX. En wat is benchmark?
Heb hem trouwens ingeruild voor civilization, want ik kreeg ff14 echt niet aan de gang, en je moet hem binnen 24 uur ruilen.
Samen met de haircare products?quote:Op donderdag 30 september 2010 16:29 schreef Salt_Seafood het volgende:
Ik krijg de game morgen thuis bezorg.
Nee ik had nog geen account aangemaakt. Ik blijf FF14 zeker volgen dus mochten er vorderingen gemaakt worden wat betreft het opstarten van het spel dan zal ik hem zeker weer kopen. Nu dus maar me vermaken met CIV wat zeker te doen is.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:23 schreef Cid het volgende:
[..]
![]()
Of had je nog geen account aangemaakt etc?
Anyone enig idee???quote:Op donderdag 30 september 2010 14:30 schreef Tjaapo het volgende:
Komt er nog iets van een free trial?
Meestal staan die dingen wel vermeld op de hoofdsite van finalfantasy 14.quote:
Volgens mij zit er een trial code bij het spel als je het koopt, zodat je het iemand kan laten proberen. Tenminste, bij m'n CE wel.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |