Ik bedoel maar, kan er nog een lelijkere club naar de eredivisie gaan?quote:WAALWIJK - RKC Waalwijk keert na twee seizoenen afwezigheid terug in de eredivisie. De Brabantse voetbalclub verzekerde zich van een plaats in de hoogste voetbalafdeling door De Graafschap in de beslissende wedstrijd van de play-offs met 1-0 te verslaan.
ANP
RKC Waalwijk - De Graafschap
slideshow
Benjamin de Ceulaer had met het winnende doelpunt, na een klein half uur spelen, een groot aandeel in de promotie.
Het is de tweede keer in korte tijd dat beide clubs tegelijkertijd wisselen van klasse. In 2007, toen RKC degradeerde, maakte De Graafschap na het behalen van de titel in de Jupiler League juist de stap omhoog.
Vorig seizoen was RKC al dichtbij een directe terugkeer naar de eredivisie, maar ADO Den Haag was toen in de laatste ronde van de play-offs net wat sterker. RKC liet het dit keer niet zo ver komen, al had het met een beetje meer pech ook anders af kunnen lopen.
Sahar
Trainer Darije Kalezic van De Graafschap liet Ben Sahar woensdag verrassend buiten het basisteam. De Israëlische spits stelde zondag in de thuiswedstrijd tegen RKC teleur en werd halverwege vervangen.
Dankzij een 2-1 zege in Doetinchem kon De Graafschap destijds degradatie nog voorkomen. Omdat RKC de eerste wedstrijd, op Hemelvaartsdag, met 2-0 had gewonnen, vond het derde en beslissende treffen opnieuw in Waalwijk plaats.
En dat maakt voor De Graafschap, dat dat meeste punten doorgaans op een uitverkochte Vijverberg pakt, nogal een verschil.
Benson
RKC was net als zes dagen eerder de bovenliggende partij in Waalwijk. Coach Ruud Brood miste weliswaar spits Fred Benson wegens een schorsing, maar ook de andere voorhoedespelers zorgden voor gevaar.
Na een klein half uur spelen nam RKC de leiding. Scheidsrechter Jan Wegereef liet tot verbazing van velen doorspelen toen Benjamin de Ceulaer de bal, na een duwfout op Joost Volmer, ongehinderd verder mocht gaan.
De Belg omspeelde doelman Erik Heijblok en schoot de bal binnen: 1-0. De Graafschap was tot dan toe alleen via Stijn Wuytens in de buurt van een treffer geweest.
Dreiging
Na de pauze speelde De Graafschap aanvallender. Echte dreiging bleef echter lange tijd uit. Ook toen Sahar alsnog binnen de lijnen kwam, wist De Graafschap niet gelijk te maken. Voor De Graafschap heeft degradatie grote gevolgen.
De club wil op termijn een nieuw stadion betrekken en is daarbij voor een belangrijk deel afhankelijk van sponsoren.
Martin Jol en Erwin Koeman zijn er Coach geweest, Marcel Brands was er TD.quote:Op donderdag 4 juni 2009 02:49 schreef Nosh het volgende:
Ik was oprecht het bestaan van RKC vergeten, en ik kan niet zeggen dat het een gemis was in mijn leven.
Ik ga bij ploegen van dit kaliber liever naar het stadion voor een flinke dosis bloed, zweet en kapotgeschopte knieschijven dan 'verzorgde' middelmatigheid. Het blijft RKC waar we het over hebben.quote:Op donderdag 4 juni 2009 02:54 schreef Emimich het volgende:
Liever RKC dan de Graafschap. Liever verzorgd voetbal dan een stel superboeren.
Je bent in het verkeerde land geboren.quote:Op donderdag 4 juni 2009 03:02 schreef Nosh het volgende:
Ik ga bij ploegen van dit kaliber liever naar het stadion voor een flinke dosis bloed, zweet en kapotgeschopte knieschijven dan 'verzorgde' middelmatigheid. Het blijft RKC waar we het over hebben..
Rodaquote:Op donderdag 4 juni 2009 08:51 schreef dronkeykong het volgende:
Roda
Oh wacht... RKC![]()
Misschien kan Hoogendorp weer terug
QFTquote:Op donderdag 4 juni 2009 08:57 schreef de_boswachter het volgende:
Wedden dat Den Ouden naar RKC gaat ---![]()
KUTKLACHT van een KUTHATER!quote:Op donderdag 4 juni 2009 02:41 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ik bedoel maar, kan er nog een lelijkere club naar de eredivisie gaan?Mandemakers keuken stadion
kom op zeg
Een flinke dosis, bloed, zweet en kapotgeschopte knieschijven?quote:Op donderdag 4 juni 2009 03:02 schreef Nosh het volgende:
[..]
Ik ga bij ploegen van dit kaliber liever naar het stadion voor een flinke dosis bloed, zweet en kapotgeschopte knieschijven dan 'verzorgde' middelmatigheid. Het blijft RKC waar we het over hebben..
Met een beetje geluk heb je het gedeelte bloed dan in ieder geval gehadquote:Op donderdag 4 juni 2009 10:27 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Een flinke dosis, bloed, zweet en kapotgeschopte knieschijven?
Bij de Graafschap zie je hooguit een supporter die een grensrechter 'omduwt' en een verdediger die de spits van Ajax een enorm lompe stoot geeft.
Bewezen ? Wanneer dan ? Dat ze een paar seizoen als grijze muis hebben meegedraait.... tsja leuk en aardig. Maar niks bewezen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:25 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Wat is er mis met RKC? Hebben zich allang bewezen als eredivisieclub.
Vond het altijd wel knap, beroerde financiën en toch leuk meedraaiend in de middenmoot en al met al toch leuke spelers voortgebracht.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:05 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Bewezen ? Wanneer dan ? Dat ze een paar seizoen als grijze muis hebben meegedraait.... tsja leuk en aardig. Maar niks bewezen.
Eagles die het stadion met standaard wedstrijden amper bezet krijgtquote:Op donderdag 4 juni 2009 11:24 schreef Pieter-utd het volgende:
Welke clubs zie je wel graag in de eredivisie dan?![]()
Top Oss, Stormvogels Telstar, MVV, Dordrecht, Veendam, Emmen, Omniworld, Eindhoven, AGOVV, Haarlem![]()
![]()
![]()
Go Ahead Eagles
quote:Op donderdag 4 juni 2009 02:49 schreef Nosh het volgende:
Ik was oprecht het bestaan van RKC vergeten, en ik kan niet zeggen dat het een gemis was in mijn leven.
Als het goed gaat komen die vanzelf weerquote:Op donderdag 4 juni 2009 11:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Eagles die het stadion met standaard wedstrijden amper bezet krijgt
Doe mij maar clubs met ambiance en toeschouwersaantallen zoals Cambuur en Mvv.
Dat zijn clubs die qua supporters een toegevoegde waarde zijn voor de Eredivisie.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Eagles die het stadion met standaard wedstrijden amper bezet krijgt
Doe mij maar clubs met ambiance en toeschouwersaantallen zoals Cambuur en Mvv.
Dat zijn clubs die qua supporters een toegevoegde waarde zijn voor de Eredivisie.
Nee.quote:
quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:53 schreef de_boswachter het volgende:
Het is allemaal de schuld van Henk KeSSler !!!
quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:58 schreef Teteteterek het volgende:
beter voegen ze die tweederangs clubs van onder de rivieren bij de jupiler league in belgie
Wel jammer voor het doelsaldo van Ajax volgend seizoen. Maar De Graafschap is Eredivisie waardig en RKC niet omdat?quote:
De Vijverberg zit standaard vol.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:03 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Wel jammer voor het doelsaldo van Ajax volgend seizoen. Maar De Graafschap is Eredivisie waardig en RKC niet omdat?
OHHHHHHHHHH PIZZAAA!quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:04 schreef McFearless het volgende:
[..]
Ik had liever Volendam nog een jaartje gezien.
Niks is zeker. Een paar jaar geleden dachten ze van Heracles ook dat die meteen weer zouden degraderen. Alle voetbaldeskundigen waren het er roerend over eens: ik zie die lijstjes in de VI nog zo staan. 18,18,18, 17,18,18 enzovoort. Ondertussen speelt Heracles al vier jaar op rij in de Eredivisie.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:21 schreef Harpert het volgende:
Ach bekijk het zo, aan het eind van het volgende seizoen liggen ze er weer uit![]()
Omdat RKC met moeite wint van die veredelde amateurs die er al tegen Maastricht uit hadden moeten vliegen, baseer jij dat ze eredivisiewaardig zijn ?quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:12 schreef Beauregard het volgende:
Wat 'n haat.
Dat RKC een jaar of twintig achtereen leuk heeft meegedraaid in de eredivisie vergeten we voor het gemak maar even? Dat De Graafschap een mooier stadion en fanatiekere supportersschare heeft is leuk en aardig, maar voetballend is die club altijd armoe troef. Het belangrijkste criterium om eredivisiewaardig te zijn is mijns inziens nog altijd de kwaliteit van het voetbal. En daar voldoet De Graafschap niet aan. RKC wel, zo is gebleken.
Over 3 wedstrijden gewonnen van De Graafschap, dus ja.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:14 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Omdat RKC met moeite wint van die veredelde amateurs die er al tegen Maastricht uit hadden moeten vliegen, baseer jij dat ze eredivisiewaardig zijn ?
Hmm, nee. Ik druk mij misschien niet helemaal juist uit.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:14 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Omdat RKC met moeite wint van die veredelde amateurs die er al tegen Maastricht uit hadden moeten vliegen, baseer jij dat ze eredivisiewaardig zijn ?
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:18 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Hmm, nee. Ik druk mij misschien niet helemaal juist uit.
Ik wil maar aangeven dat als je die twee ploegen naast elkaar zet en op voetbalkwaliteit beoordeelt, je niet anders kunt concluderen dat RKC er beter uit komt. En dat is gebleken in de playoffs. En laat de playoffs nu net bepalen welke clubs er promoveren, danwel degraderen. Eredivisiewaardig is misschien het verkeerde etiket...
Liever een club met een standaard gevuld stadion dan een RKC waar drie mensen en een kip op af komen.quote:
gebaseerd op wat? het feit dat ze 19 jaar achter elkaar in de eredivisie speelden, het eerste seizoen na degradatie op een haartje na promoveerden en het tweede seizoen promoveerden?quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:21 schreef Harpert het volgende:
Ach bekijk het zo, aan het eind van het volgende seizoen liggen ze er weer uit
In de eredivisie zater er ook vaak 6000 man. En waren de topwedstrijden uitverkocht.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:26 schreef WeebI het volgende:
[..]
Liever een club met een standaard gevuld stadion dan een RKC waar drie mensen en een kip op af komen.
wat hebben ze jou aangedaanquote:Op donderdag 4 juni 2009 14:45 schreef Prosac het volgende:
RKC.. ongelooflijk, als de KNVB dan de competitie wil uitdunnen, begin dan aub met RKC. nietstoevoegende kutclub.
Moet je dan niet boos zijn op die club uit Doetinchem?quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:53 schreef Prosac het volgende:
[..]
Promoveren ten koste van een schitterende uitwedstrijd in Doetinchem.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:58 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Moet je dan niet boos zijn op die club uit Doetinchem?
Als fok zich ook is gaat uitdunnen met moderators begin dan aub met Prosac niets toevoegende kut mod!quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:45 schreef Prosac het volgende:
RKC.. ongelooflijk, als de KNVB dan de competitie wil uitdunnen, begin dan aub met RKC. nietstoevoegende kutclub.
We hadden het hier over RKC, niet over mij.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:38 schreef Schoenveter het volgende:
[..]
Als fok zich ook is gaat uitdunnen met moderators begin dan aub met Prosac niets toevoegende kut mod!
Dan hadden ze nog niet gescoord.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:03 schreef Prosac het volgende:
[..]
![]()
Tuurlijk niet, RKC had gewoon vrije toegang moeten geven voor de spitsen van de club uit de Achterhoek.
Inddquote:Op donderdag 4 juni 2009 15:38 schreef Schoenveter het volgende:
[..]
Als fok zich ook is gaat uitdunnen met moderators begin dan aub met Prosac niets toevoegende kut mod!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |