abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70650258
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:32 schreef JDx het volgende:

[..]

Je mag misschien goed zijn op je werk, maar jij hebt een bord voor je hoofd als het gaat om dit topic en de reacties van mensen.
Moet je dan alleen maar meehuilen en zeggen hoe zielig het wel niet is dat die en die geen baan kunnen vinden...
pi_70650293
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:45 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

He Linda, ff 2 tips over je cv. Ik zou dat 'telefoon opnemen' weghalen en iets van administratief werk neerzetten. Staat er nogal knullig namelijk, alsof je een domme typmiep bent. Verder moet op je cv ook iets van hobbies of iets over je persoonlijke dingetjes.
En ik weet het niet, maar die zaterdagbaantjes..... je kunt die denk ik beter iets meer samenvatten en dat niet te gedetailleerd doen lijkt me. Dat zijn namelijk toch niet de baantjes waar je wilt werken lijkt me....
Kun je gewoon weglaten. Is doorgaans niet relevant. Als ik solliciteer voor Manager Business Control is het voor degene die de CV´s beoordeelt echt niet interessant om te weten dat ik 15 jaar geleden de krant heb rondgebracht.
  Moderator zaterdag 4 juli 2009 @ 20:30:06 #278
155227 crew  Guppy
dus
pi_70650366
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 20:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kun je gewoon weglaten. Is doorgaans niet relevant. Als ik solliciteer voor Manager Business Control is het voor degene die de CV´s beoordeelt echt niet interessant om te weten dat ik 15 jaar geleden de krant heb rondgebracht.
Klopt, maar voor mij was het, toen ik vorig jaar begon met solliciteren, nog heel erg recent. Zie ook mijn geboortedatum

Maar jullie hebben wel gelijk, ga het snel eens aanpassen Het is inderdaad wel een beetje gedateerd nu
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 4 juli 2009 @ 20:31:27 #279
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_70650398
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 20:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Alleen solliciteert zij niet voor zo'n hipo fantastische intelligente job, heeft ze nog redelijk weinig werkervaring en toont het aan dat al lang gewerkt heeft en niet lui is.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_70650441
Dat ze niet lui is kan een referentie ook wel vertellen toch?

Krantenjobs en vakkenvuljobs vind ik zo not-done op een CV. Ik zie ze ook weleens voorbij komen, de CV´s waar mensen uitgebreid vertellen over dit soort baantjes en over hun hobby. Hele verhalen over het repareren van de PC van een overgrootmoeder, punniken of supermarktjobs die in geuren en kleuren worden beschreven. Die gaan als eerste de shredder in.
pi_70650452
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 20:30 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Klopt, maar voor mij was het, toen ik vorig jaar begon met solliciteren, nog heel erg recent. Zie ook mijn geboortedatum

Maar jullie hebben wel gelijk, ga het snel eens aanpassen Het is inderdaad wel een beetje gedateerd nu
1985 is zo jong toch niet. Ik zou het weghalen, het voegt weinig toe, zeker niet als je gaat solliciteren op HBO-niveau.
  Moderator zaterdag 4 juli 2009 @ 20:42:52 #282
155227 crew  Guppy
dus
pi_70650635
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 20:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

1985 is zo jong toch niet. Ik zou het weghalen, het voegt weinig toe, zeker niet als je gaat solliciteren op HBO-niveau.
Nou ja, op zich is het ook niet zo jong natuurlijk. Maar toch zijn die diverse bijbaantjes nog wel recent. Je hebt wel gelijk dat ik het anders kan formuleren.

Maar helemaal weglaten lijkt me nog niet handig... Ik kan me niet voorstellen dat iedereen maar zo de referentie gaat nabellen, en zo kunnen ze op een wat laagdrempeligere manier zien dat ik toch wel gedreven ben.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_70650686
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 20:42 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nou ja, op zich is het ook niet zo jong natuurlijk. Maar toch zijn die diverse bijbaantjes nog wel recent. Je hebt wel gelijk dat ik het anders kan formuleren.

Maar helemaal weglaten lijkt me nog niet handig... Ik kan me niet voorstellen dat iedereen maar zo de referentie gaat nabellen, en zo kunnen ze op een wat laagdrempeligere manier zien dat ik toch wel gedreven ben.
Ik zou ze alleen vermelden als het enige relevantie heeft. Een krantenjob heeft doorgaans geen enkele relevantie, vakantiewerk op kantoor wellicht wel.

Referenties nabellen verschilt per bedrijf. Vaak is het handig, al is het moeilijk te beoordelen hoe betrouwbaar de informatie is die je krijgt. Het komt ook wel voor dat men erg positief is over iemand, gewoon omdat men graag van die persoon af wil.
pi_70650785
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:39 schreef erikkll het volgende:

[..]

www.werkenophetstation.nl
edit: als tussenoplossing natuurlijk he

www.werkenachterhetstation.nl
"het is toch maar een spelletje"
Ja, maar dit spelletje is GODVERDOMME wel ons leven - FORTUNA SITTARD FOREVER
  Moderator zaterdag 4 juli 2009 @ 21:01:56 #285
155227 crew  Guppy
dus
pi_70650988
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 20:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik zou ze alleen vermelden als het enige relevantie heeft. Een krantenjob heeft doorgaans geen enkele relevantie, vakantiewerk op kantoor wellicht wel.

Referenties nabellen verschilt per bedrijf. Vaak is het handig, al is het moeilijk te beoordelen hoe betrouwbaar de informatie is die je krijgt. Het komt ook wel voor dat men erg positief is over iemand, gewoon omdat men graag van die persoon af wil.
Ik denk dat de referentie die ik meekrijg wel betrouwbaar is. M'n leidinggevende zou me liever houden, maar ik moet weg van de financiele directie
pi_70651010
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 21:01 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik denk dat de referentie die ik meekrijg wel betrouwbaar is. M'n leidinggevende zou me liever houden, maar ik moet weg van de financiele directie
Dan heb je alvast een geschikte en relevante referentie. Dat lijkt me meer waard van bijbaantjes als krantenbezorger.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 21:38:25 #287
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_70651665
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 20:42 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Graag gedaan
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zondag 5 juli 2009 @ 12:14:29 #288
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70663019
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:09 schreef JDx het volgende:

[..]

Trouwens net telefoon gehad van een bedrijf, ik doe al een tijdje het onderhoud van hun website. Ik moet maandag even langskomen om wat overleg te plegen. Ze willen de complete website omgooien. Een hele grote klus dus, en ze kennen mijn uurloon, dus dat wordt cashen.

Alleen denk ik dat ik beter pas de factuur kan gaan sturen als ik weer werk heb of niet? Als ik dit over een jaar ga aangeven zul je zien dat ik alles weer terug moet betalen... terwijl ik dat juist erbij deed/doe om net dat beetje extra geld te hebben om rond te komen.
Hoezo zou je alles moeten terugbetalen? Aan het UWV bedoel je?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 5 juli 2009 @ 12:23:21 #289
65960 sanger
pi_70663255
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Hobbies heb ik nog nooit in een c.v. opgenomen, mits ze relevant zijn voor de functie waar ik op solliciteer. Tegenwoordig laat ik zelfs het eerste gedeelte van mijn werkzame leven weg en vermeld alleen het relevante.

Echt, de gemiddelde hrm medewerker is echt niet geďnteresseerd dat je 5 jaar geleden gemotiveerd genoeg was om een krantenwijk te nemen en dat je graag kantklost in het weekend.
Mee eens, maar als je bv, in een verenigingsbestuur hebt gezeten of zit kan dat wel degelijk iets toevoegen.
pi_70663535
Ik zit niet in jullie situatie, maar ik was wel doodongelukkig bij mijn vorige werk, dus ik moest daar echt weg voor ik zou doordaaien. Uiteindelijk is het me wel gelukt. Al is het misschien niet in de sector van mijn keuze, ik heb het er wel naar mn zin.

Ik kan maar 1 tip geven en dat is safety in numbers. Blijven solliciteren, blijven schrijven, blijven zoeken en realiseer je iedere keer weer, je hebt maar 1 baan nodig. Dus iedere keer weer je mooiste glimlach op en je meest enthousiaste verhaaltje vertellen...

Er zijn nog steeds bedrijven die niet alleen op zoek zijn naar die en die skills voor zo min mogelijk geld, maar naar iemand die bij het bedrijf past.

Allemaal veel succes en verlies de moed niet! Accepteer ook dat nu geen baan kunnen vinden niet zo veel zegt over jou als persoon. Ze zijn er gewoon nauwelijks. Probeer je op een andere manier nuttig te maken om te voorkomen dat je in een zwart gat valt. maar dat zit geloof ik wel goed bij jullie...

Anyway ik wou zeggen: SUCCES!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_70664572
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:09 schreef JDx het volgende:

[..]

Trouwens net telefoon gehad van een bedrijf, ik doe al een tijdje het onderhoud van hun website. Ik moet maandag even langskomen om wat overleg te plegen. Ze willen de complete website omgooien. Een hele grote klus dus, en ze kennen mijn uurloon, dus dat wordt cashen.

Alleen denk ik dat ik beter pas de factuur kan gaan sturen als ik weer werk heb of niet? Als ik dit over een jaar ga aangeven zul je zien dat ik alles weer terug moet betalen... terwijl ik dat juist erbij deed/doe om net dat beetje extra geld te hebben om rond te komen.
Tja, heel zuur maar het is wel degelijk fraude als je dit wilt gaan doen. "Een beetje extra" mag niet van het UWV. Je krijgt gewoon WW tot een bepaalde wettelijk bepaalde standaard en als je zelf iets inbrengt, dan wordt het deel dat je dan nog mist aangevuld als WW. Het kan niet zo zijn dat je WW trekt omdat je geen inkomsten uit arbeid meer zou hebben, en dat je dat zelf dan even aan gaat vullen met...arbeid.
Superlullig, dat wel.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_70664995
tvp
  zondag 5 juli 2009 @ 14:15:21 #293
65960 sanger
pi_70666409
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:08 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Tja, heel zuur maar het is wel degelijk fraude als je dit wilt gaan doen. "Een beetje extra" mag niet van het UWV. Je krijgt gewoon WW tot een bepaalde wettelijk bepaalde standaard en als je zelf iets inbrengt, dan wordt het deel dat je dan nog mist aangevuld als WW. Het kan niet zo zijn dat je WW trekt omdat je geen inkomsten uit arbeid meer zou hebben, en dat je dat zelf dan even aan gaat vullen met...arbeid.
Superlullig, dat wel.
Mwah, het is maar hoe je het verpakt. Als TS met de opdrachtgever afspreekt dat betaling pas volgt na afronden van de werkzaamheden en TS over het laatste (en juist niet noodzakelijke deeltje van de werkzaamheden) ruim een jaar doet en dat pas afmaakt als hij uit de WW is hoeft hij pas dan de factuur te versturen. Dan is er geen sprake van fraude.
pi_70666858
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:08 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Superlullig, dat wel.
Klopt gedeeltelijk. WW is geen inkomenswet, maar urenwet. Werk jij 10 uur, dan is de opbrengst van de 10 uur volledig voor jou. Eender of dat nou 10 of 1000 euro per uur oplevert (bij wijze van spreken dan). Ga je voor (veel) meer dan de WW werken voor een aantal uren, dan krijg je nog steeds WW voor de rest van de uren. Je netto maandinkomen gaat er dan dus op vooruit.
Kun je 20uur in de week voor je eigen zaak werken, dan zal iets gelijkwaardigs gelden. Even de werkcoach vragen.
pi_70668806
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:15 schreef sanger het volgende:

[..]

Mwah, het is maar hoe je het verpakt. Als TS met de opdrachtgever afspreekt dat betaling pas volgt na afronden van de werkzaamheden en TS over het laatste (en juist niet noodzakelijke deeltje van de werkzaamheden) ruim een jaar doet en dat pas afmaakt als hij uit de WW is hoeft hij pas dan de factuur te versturen. Dan is er geen sprake van fraude.
Ik denk toch echt van wel. Ik kan nu toch ook niet met mijn baas afspreken dat ik in het vervolg per jaar uitbetaald krijg en in de tussentijd WW aanvragen. De werkzaamheden vinden nu plaats, dus loon hierover is loon voor dit tijdvak.
Maar ik vraag het morgen wel even aan iemand die ervoor doorgeleerd heeft, misschien zit ik toch fout.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_70676515
Idd, want ik kreeg ooit ook in November 2006 geld voor een advertentie op mijn site over heel 2007. Ondanks dat ik het geld in 2006 kreeg, moest ik het optellen bij mijn inkomen van 2007.
  maandag 6 juli 2009 @ 08:28:33 #297
65960 sanger
pi_70690015
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:40 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik denk toch echt van wel. Ik kan nu toch ook niet met mijn baas afspreken dat ik in het vervolg per jaar uitbetaald krijg en in de tussentijd WW aanvragen. De werkzaamheden vinden nu plaats, dus loon hierover is loon voor dit tijdvak.
Maar ik vraag het morgen wel even aan iemand die ervoor doorgeleerd heeft, misschien zit ik toch fout.
Zolang er niet gefactureerd is zijn er geen inkomsten. Dat is het wezenlijke verschil tussen loon uit dienstbetrekking en winst uit onderneming.
pi_70690079
quote:
Op maandag 6 juli 2009 08:28 schreef sanger het volgende:

[..]

Zolang er niet gefactureerd is zijn er geen inkomsten. Dat is het wezenlijke verschil tussen loon uit dienstbetrekking en winst uit onderneming.
Dit is gewoon loon denk ik dan. Winst is het geld dat je verdient dat meer is dan de uitgaven die je erin hebt gestopt.
Toch?
  maandag 6 juli 2009 @ 09:14:29 #299
65960 sanger
pi_70690550
quote:
Op maandag 6 juli 2009 08:36 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dit is gewoon loon denk ik dan. Winst is het geld dat je verdient dat meer is dan de uitgaven die je erin hebt gestopt.
Toch?
Nope, loon komt uit een dienstbetrekking. Winst uit een onderneming. Voor loon stuur je geen factuur, vanuit een onderneming wel.
  Moderator dinsdag 7 juli 2009 @ 09:22:07 #300
155227 crew  Guppy
dus
pi_70729496
Reactie gekregen op een sollicitatie. Ze gaat de 13de alles bekijken en dan hoor ik meer. In ieder geval netjes dat ze binnen een halve dag een reactie sturen. Beter dat dan dat je niks hoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')