dank je voor het online zetten van rit 8quote:
Vorig jaar hadden ze live-stream van wat ik me kan herinneren, wellicht nu weer?quote:
Mits hij hier zijn piekt legt en het geluk meezit moet dat haalbaar kunnen zijn ja.quote:Op woensdag 3 juni 2009 14:37 schreef Gillingham het volgende:
Mooie ronde altijd. Ik ben benieuwd of Gesink voor de eindoverwinning kan gaan.
zag dat idd ook, wellicht dat ie wat extra etappes wil gaan verkennen van de Tour in die periode?quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:06 schreef Felagund het volgende:
Weet iemand waarom Thomas Dekker eerst wel maar nu niet de Dauphiné gaat rijden (bron; cyclingstarlists.com)?
Op zijn site staat dat hij Zwitserland gaat rijden, dat zal het wel zijn.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:08 schreef franklop het volgende:
[..]
zag dat idd ook, wellicht dat ie wat extra etappes wil gaan verkennen van de Tour in die periode?
Vind dat nog te vroeg voor hem. De top 5 ja, maar winst.Nee.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:05 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Mits hij hier zijn piekt legt en het geluk meezit moet dat haalbaar kunnen zijn ja.
Denk ook dat bijvoorbeeld een witte trui in de Tour de France een mooier doel voor hem zou zijn dan een overwinning hier.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:11 schreef maril het volgende:
[..]
Vind dat nog te vroeg voor hem. De top 5 ja, maar winst.Nee.
We moeten oppassen dat we met hem niet hetzelfde doen als onze andere eeuwige talent(hemel in prijzen, e ja ik heb het over TD)). Die trekt dat ook niet al zal hij dat nooit toegeven.
Witte trui in de Tour is onmogelijk, die gaat naar Schleck.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Denk ook dat bijvoorbeeld een witte trui in de Tour de France een mooier doel voor hem zou zijn dan een overwinning hier.
Er zijn wel een paar tijdritten als ik mij niet vergis? Daar is gesink beduidend beter dan A. schleck dus zou ik zeker nog niet durven zeggen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Witte trui in de Tour is onmogelijk, die gaat naar Schleck.
Ik vermoed dat Schleck zijn tijdritcapaciteiten flink heeft verbeterd. Sowieso omdat hij de ruimte heeft om het te verbeteren (een van de talentvolste renners ooit), en vond hem in LBL ook op vlakkere stukjes goed tempo rijden.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:21 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Er zijn wel een paar tijdritten als ik mij niet vergis? Daar is gesink beduidend beter dan A. schleck dus zou ik zeker nog niet durven zeggen.
Ze gaan meestal wel redelijk voluit toch? Alleen ze zijn nog niet op hun sterkst natuurlijk, en iedereen heeft een andere vormcurve. Uitslag zegt dus niet alles iig.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:21 schreef Leatherface het volgende:
Leuke koers meestal. Mooi parcours en vaak een sterk deelnemersveld.
Hoewel veel grote jongens natuurlijk nog niet het achterste van de tong laten zien.
Niet beduidend in mijn ogen. In Monaco en in de ploegentijdrit zullen de verschillen beperkt blijven tussen deze twee lijkt me. De 'lange' tijdrit is ook maar 40 kilometer en daar komt het toch ook voor een groot deel aan op frisheid. Andy werd vorig jaar bijvoorbeeld 19e in de eerste tijdrit in de Tour en in de Giro van 2007 reed hij zelfs gewoon top-10 in de laatste tijdrit. Dat is zo heel slecht niet, Gesink gaat zeker geen minuten pakken op iemand als Schleck in de tijdritten normaalgesproken.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:21 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Er zijn wel een paar tijdritten als ik mij niet vergis? Daar is gesink beduidend beter dan A. schleck dus zou ik zeker nog niet durven zeggen.
Ja, als je dat kaartje ziet dan lijkt het op een klim van 4km aan gemiddeld 18%. Ben bang dat het in de praktijk wat minder zal zijnquote:Op woensdag 3 juni 2009 15:27 schreef Atreidez het volgende:
Die berg in de laatste etappe lijkt me trouwens extreem stijl. Ik probeer er iets over te vinden, maar aangezien die St Bernard in de naam heeft kom ik alleen maar info over honden tegen
Ik vond hem ook al ontzettend steil ogen, maar ik dacht zal ik wel verkeerd gezien hebben.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:27 schreef Atreidez het volgende:
Die berg in de laatste etappe lijkt me trouwens extreem stijl. Ik probeer er iets over te vinden, maar aangezien die St Bernard in de naam heeft kom ik alleen maar info over honden tegen
Gesink reed vorig al naar een vierde plaats. En volgens mij heeft hij weer progressie geboekt ten opzichte van vorig jaar. Zeker in de tijdrit waar hij vorig jaar nog 2 minuten verloor op de uiteindelijke nummers 1, 2 en 3 van het klassement. Ik ga geen eindoverwinning verwachten, maar het is zeker niet onmogelijk of onrealistisch.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:11 schreef maril het volgende:
[..]
Vind dat nog te vroeg voor hem. De top 5 ja, maar winst.Nee.
We moeten oppassen dat we met hem niet hetzelfde doen als onze andere eeuwige talent(hemel in prijzen, e ja ik heb het over TD)). Die trekt dat ook niet al zal hij dat nooit toegeven.
Als hij nu 1 minuut verliest in de tijdritten ipv 2 dan nog zal hij die tijd ergens goed moeten maken. Lijkt me niet erg realistisch dat hij Contador en consorten zomaar een minuutje aansmeert bergop.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:38 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Gesink reed vorig al naar een vierde plaats. En volgens mij heeft hij weer progressie geboekt ten opzichte van vorig jaar. Zeker in de tijdrit waar hij vorig jaar nog 2 minuten verloor op de uiteindelijke nummers 1, 2 en 3 van het klassement. Ik ga geen eindoverwinning verwachten, maar het is zeker niet onmogelijk of onrealistisch.
Ik vind een overwinning in Dauphiné Libere mooier dan een witte trui in de tour.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Denk ook dat bijvoorbeeld een witte trui in de Tour de France een mooier doel voor hem zou zijn dan een overwinning hier.
Zeker niet zomaar. Maar aan de andere kant zijn er in voorbereidingskoersen best wel mogelijkheden om wat tijd te winnen op de grote mannen die dan nog niet helemaal 100% zijn. Voorlopig verwacht ik dat Valverde de grootste kans maakt.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als hij nu 1 minuut verliest in de tijdritten ipv 2 dan nog zal hij die tijd ergens goed moeten maken. Lijkt me niet erg realistisch dat hij Contador en consorten zomaar een minuutje aansmeert bergop.
Maar ik denk dat hij vorig jaar meer naar de Dauphiné piekte dan nu.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:38 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Gesink reed vorig al naar een vierde plaats. En volgens mij heeft hij weer progressie geboekt ten opzichte van vorig jaar. Zeker in de tijdrit waar hij vorig jaar nog 2 minuten verloor op de uiteindelijke nummers 1, 2 en 3 van het klassement. Ik ga geen eindoverwinning verwachten, maar het is zeker niet onmogelijk of onrealistisch.
Sinds Armstrong in 2003 heeft ook niemand de Dauphiné gewonnen die uiteindelijk echt hoge ogen in de Tour gooide..quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als hij nu 1 minuut verliest in de tijdritten ipv 2 dan nog zal hij die tijd ergens goed moeten maken. Lijkt me niet erg realistisch dat hij Contador en consorten zomaar een minuutje aansmeert bergop.
Maarja Contador is anders he.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:51 schreef franklop het volgende:
[..]
Sinds Armstrong in 2003 heeft ook niemand de Dauphiné gewonnen die uiteindelijk echt hoge ogen in de Tour gooide..
Naast Contador in 2007;quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maarja Contador is anders he.
Hoe lang was het geleden dat iemand Parijs-Nice en de Tour won, in 1 jaar..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Maar in de Dauphiné van 2007 werd Contador ook maar 6e.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maarja Contador is anders he.
Hoe lang was het geleden dat iemand Parijs-Nice en de Tour won, in 1 jaar..
Toch zie ik Contador wel de dubbel pakken, hij wil altijd winnen winnen als hij meedoet heb ik het idee.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:27 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar in de Dauphiné van 2007 werd Contador ook maar 6e.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Witte trui in de Tour is onmogelijk, die gaat naar Schleck.
Edit: niets is helemaal onmogelijk natuurlijk, maar dan heeft hij wel een of twee hongerkloppen voor zijn concurrent nodig.
Ik denk dat Gesink en ik redelijk overeen komen qua ambities (over hem)quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:34 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat Gesink dezelfde instelling heeft als jij, anders kan hij er net zo goed niet aan beginnen
Even opgezocht, St Bernard touvet is een onderdeel van de beklimming les Margains, ten noordoosten van Grenoble. Kan het profiel niet plaatsen, maar kijk www.cyclingcols.com en zoek "les margains" op.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:30 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ik vond hem ook al ontzettend steil ogen, maar ik dacht zal ik wel verkeerd gezien hebben.
Dan is het:quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:17 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Even opgezocht, St Bernard touvet is een onderdeel van de beklimming les Margains, ten noordoosten van Grenoble. Kan het profiel niet plaatsen, maar kijk www.cyclingcols.com en zoek "les margains" op.
Vorig jaar in vakantie nog over dat smalle steile winkelstraatje gelopen in Briancon, met daar in het midden een goot (dat zal wel afgedekt worden). Behoorlijk steil hoor.quote:
Die was ergens zwaar gevallen toch een tijdje terug?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 01:52 schreef wimderon het volgende:
Ik zie dat Matthew Lloyd hier ook aan de start staat, straf hoor.
sporza niets ?quote:Op zondag 7 juni 2009 09:01 schreef Ambrosius het volgende:
Vanaf 18.02 iig op Eurosport (mits de finale van Roland Garros niet uitloopt) de openingstijdrit van vandaag live.
Die zenden ook tennis uit.quote:Op zondag 7 juni 2009 09:05 schreef Klonk het volgende:
[..]
sporza niets ?
zou wel zuigen, vreemde tijd trouwens zo laat
quote:Gert Steegmans mag niet starten in Dauphiné Libéré
Gert Steegmans mag van de Katyusha-ploegleiding niet van start gaan in de Dauphiné Libéré. Hij weigert een annex van zijn contract te tekenen, waarop de ploegleiding hem uit koers houdt.
Opschudding vanochtend in hotel Des Pages in Lunéville, waar de troepen van Katyusha hun tenten opgeslaan hebben. Gert Steegmans, na een matig seizoensbegin al niet in de bovenste lade van de ploegleiding, weigerde de voorbije dagen een annex te tekenen van zijn contract. Een toevoeging die de Russische ploeg in zijn contracten liet zetten na de positieve dopingplas van de Oostenrijker Christian Pfannberger. Naar wat er precies in die annex staat is het voorlopig gissen.
Of dit gevolgen heeft voor zijn deelname aan de Tour de France valt nog af te wachten, maar het zal zijn kansen zeker niet vergroten.
Wordt zeker vervolgd.
www.sportwereld.be
Jammer voor hem. Hij zal wel een goede reden hebben om dat contract niet te tekenen denk ik.quote:
quote:Waar slaat de clausule in het contract precies op? "Als we in opspraak komen, moeten we een boete van vijf jaar brutoloon betalen. Ik weiger dat te tekenen. Je kunt zoals bijvoorbeeld Rutger Beke onterecht in opspraak komen, maar dan ben je wel failliet", aldus Steegmans [[
http://www.bicycle.net/2009/dauphine-libere-start-listquote:[b]Op zondag 7 juni 2009 13:06 schreef Weet iemand waar ik de volledige startvolgorde van de tijdrit kan vinden?
Klopt niet. Ploegen mogen zelf bepalen welke renner wanneer start.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:23 schreef Atreidez het volgende:
[..]
http://www.bicycle.net/2009/dauphine-libere-start-list
Bij een een eerste tijdrit start de laatste van het laatste team eerst en daarna de laatste van het een na laatste team enz. Steeds 1 van elk team tot de nr. 1. Correct me if I'm wrong.
Moerenhout gaat ook uit van een top5 notering voor Gesinkquote:Op woensdag 3 juni 2009 15:16 schreef dndiek het volgende:
Het parcours is wel een Gesink-parcours in mijn ogen
Volstrekte waanzin natuurlijk. Vijf brutojaarsalarissen, alsof ook maar één renner dat heeft. Dat de andere Katusha renners die blijkbaar wel getekend hebben geeft maar weer eens aan dat de renners zelf geen rechten hebben.quote:
Devolder rijdt hier wel, maar dat hoeft geen probleem te zijn voor Gesink. Vorig jaar haalde hij een vierde plek, dus top 5 zou niet vreemd zijn. Het zal vooral afhangen van hoe zijn touropbouw is.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:35 schreef Devpartner het volgende:
top5 moet zeker te doen zijn voor gesink.
Kloden/leipheimer/armstrong/devolder/A en F schlecks/menchov/sastre enzo rijden hier niet.
ah ging er vanuit dat die terug een zwitserland ging rijdenquote:Op zondag 7 juni 2009 13:37 schreef Ereinion het volgende:
Devolder rijdt hier wel, maar dat hoeft geen probleem te zijn voor Gesink. Vorig jaar haalde hij een vierde plek, dus top 5 zou niet vreemd zijn. Het zal vooral afhangen van hoe zijn touropbouw is.
linkquote:First rider to depart: Frank (BMC): 16:09 CET (10:09am U.S. Eastern)
Gesink: 16:37 CET (10:37am U.S. Eastern)
Boonen: 18:19 CET (12:19pm U.S. Eastern)
Pereiro: 18:20 CET (12:20pm U.S. Eastern)
Millar: 18:28 CET (12:28pm U.S. Eastern)
Evans: 18:32 CET (12:32pm U.S. Eastern)
Contador: 18:33 CET (12:33pm U.S. Eastern)
Basso: 18:35 CET (12:35pm U.S. Eastern)
Grabsch: 18:37 CET (12:37pm U.S. Eastern)
Devolder: 18:38 CET (12:38pm U.S. Eastern)
Valverde: 18:39 CET (12:39pm U.S. Eastern)
Sporza zendt niets van de Dauphiné uit. Vreemd dat ze daar de Ronde van Zwitserland interessanter vinden.quote:
Da's raar.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:54 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Sporza zendt niets van de Dauphiné uit. Vreemd dat ze daar de Ronde van Zwitserland interessanter vinden.
bronquote:Gert Steegmans mag toch starten in Dauphiné Libéré
Gert Steegmans mag van de Katyusha-ploegleiding nu toch van start gaan in de Dauphiné Libéré. Vanmorgen besliste Katyusha zijn renner naar huis te sturen omdat hij weigerde een annex van zijn contract te tekenen. Volgens de laatste berichten komt hij ondanks het dispuut toch aan de start.
Opschudding vanochtend in hotel Des Pages in Lunéville, waar de troepen van Katyusha hun tenten opgeslaan hebben. Gert Steegmans, na een matig seizoensbegin als gevolg van fysieke problemen (rug), al niet in de bovenste lade van de ploegleiding, weigerde de voorbije dagen een annex te tekenen van zijn contract. Een toevoeging die de Russische ploeg in zijn contracten liet zetten na de positieve dopingplas van de Oostenrijker Christian Pfannberger.
Steegmans: 'Voor de Tour is dit niet ideaal.'
Waar slaat de clausule in het contract precies op? 'Als we in opspraak komen, moeten we een boete van vijf jaar brutoloon betalen. Ik weiger dat te tekenen (net als Kenny Dehaes en Robby McEwen). Je kunt zoals bijvoorbeeld Rutger Beke onterecht in opspraak komen, maar dan ben je wel failliet', aldus Steegmans.
'We hebben een tegenvoorstel gedaan waarbij je de ploeg een schadevergoeding betaalt bij dopinggebruik. Nu is het afwachten. Ik hoop dat ik de Tour mag rijden, maar ideaal is dit niet.'
Volgens de laatste berichten komt hij om 18u17 weldegelijk aan de start van de proloog. Is het dispuut opgelost? Had de makelaar van Steegmans contact met de UCI?
Wordt ongetwijfeld verzorgd.
De Dauphiné is enorm duur qua rechten, puur een centenkwestie waarschijnlijk.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:54 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Sporza zendt niets van de Dauphiné uit. Vreemd dat ze daar de Ronde van Zwitserland interessanter vinden.
kutquote:Op zondag 7 juni 2009 14:54 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
ach het scheelt je wel een hoop gezever over Boonen waarschijnlijkquote:Op zondag 7 juni 2009 16:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
kut![]()
een week lang naar het onzinnig geneuzel op eurosport luisteren...
Ah, dat verklaart het.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
De Dauphiné is enorm duur qua rechten, puur een centenkwestie waarschijnlijk.
Juist omgekeerd. Vorig jaar zonden ze voor het eerst in de historie uit.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:07 schreef Klonk het volgende:
is wel voor het eerst in jaren dat sporza er niets mee doet volgens mij (toch ?)
Gesink start wel heel vroegquote:Op zondag 7 juni 2009 16:13 schreef Atreidez het volgende:
http://criterium.ledauphine.com/criterium09/files/1244378378.pdf
Complete startlijst met tijden.
Hij's al onderweg!quote:
Wegdek schijnt niet nat te zijn.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:33 schreef FredWielergek het volgende:
Op de buienradar zie ik dat er buien zijn in en rond Nancy. Pas nog regen, het wegdek zal misschien nat zijn. Ongunstig voor Gesink...
Zal wel meevallen:quote:Op zondag 7 juni 2009 17:10 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Tamelijk matige tijd, dan verlies je misschien wel een minuut op de winnaar straks.
Denk niet dat die verschillen zo heel erg groot zullen worden. Gutierrez is natuurlijk geen misselijkmakende proloogrijderquote:Gutierrez (Caisse d'épargne) bat le temps de Bonnet de près de 7 secondes. Il termine en 16'12"59.
Het is geen proloogquote:Op zondag 7 juni 2009 17:15 schreef Sautor het volgende:
Gutierrez is natuurlijk geen misselijkmakende proloogrijder
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |