Heb je ergens ook maar enigszins bewijs voor deze onzin? En dan vooral het dikgedrukte stuk, want daar is je hele verhaal op gebaseerd. Ik weet dat de Britten een Joods thuisland hadden beloofd, maar voor zover ik weet hebben ze nooit officieel grenzen aangegeven.quote:Op woensdag 3 juni 2009 10:58 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het lijkt me niet, de wereld doet net alsof het "bezet" gebied is waarop ooit de Islamitische Republiek Palestijna gevestigd is geweest. In werkelijkheid is het door de arabieren betwist gebied en hoort het gebied Judea en Samaria (ook wel genoemd de Westbank) bij de 20% van het oorspronkelijke Palestijn / Eretz Israel dat door de britten in 1920 is bestemd voor het Joods thuisland (de overige 80% is al naar de arabieren gegaan en heet nu Jordanië). Nadat deze nu betwiste gebieden in 1947 door Jordanië zijn veroverd heeft Israel 20 jaar later de gebieden weer terugveroverd. In de jaren 80 heeft Jordanië de aanspraak op Judea en Samaria laten vallen waardoor het bij Israel hoort. Dat de Islamitische bevolking van de gebieden niet onder Israelisch bestuur willen leven is hun probleem. Als het ze niet bevalt dan verhuizen ze 50 kilometer naar rechts en men woont in het Islamitisch koninkrijk Jordanië tussen hun eigen volk (98% van de Jordaniërs is van oorsprong palestijns arabier).
Jordanie bestond toen nog niet. Het was het Britse mandaat Palestina.quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus je vindt het heel rechtvaardig dat er gewoon een nieuw land in het bestaande jordanie van toenderrtijd gecreerd werd. Nou iets in mijn moraal zegt toch dat het totaal niet rechtvaardig is om onder druk een heel stuk land op te offeren omdat dat moest door een bezittingensmacht van engeland in 1920.
Verder doet het lezen uit de koran van die lokale mensen totaal niets af aan het annexeren en het steeds meer bezetten van land door joden.
Benny Morris is op zijn zachts gezegd nogal omstreden. Als het al ethnische zuivering was dan hebben ze dat wel heel halfslachtig gedaan, er wonen nog steeds ruim een miljoen Arabieren in Israel. Dat is meer dan het aantal Joden dat in de hele Islamitische wereld bij elkaar woont. De Joden zijn namelijk wel ethnisch gezuiverd, het meest recent uit Gaza.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja daarvan zien we dagelijks bericht over in de media, kom eens met bewijs ipv lekker aan je dikke duim te zuigen.![]()
En het kan wel in de wet staan in jordanie, maar is er ook ooit daadwerkelijk een doodstraf uitgevoerd vanwege het verkopen van land aan een jood.
Mag ik je ook even in herinnering roepen dat ook israel zich schuldig gemaakt heeft aan etnische zuivering en daarmee die 2 gebieden vol heeft gekregen met een stel wilde mannen.
[..]
Nou ik zie toch in die eerdere link toch steeds andere grens lijnen staan. En helaas staat er geen recente kaart bij, want ik weet zeker dat de muren die men gebouwd heeft op palestijns grondgebeid staan. Dat noem ik toch echt wel annexeren. Hoe wil jij dat anders betitelen?
Israel is DE regionale macht. Daar hebben ze de Westbank echt niet voor nodig, dat zijn ze op basis van hun leger.quote:Op woensdag 3 juni 2009 14:14 schreef voyeur het volgende:
[..]
Welnee, de Israeliers hebben al lange tijd de ambitie een regionale macht te zijn.
Ethnisch gezuiverd uit Gaza?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:11 schreef Viajero het volgende:
[..]
Benny Morris is op zijn zachts gezegd nogal omstreden. Als het al ethnische zuivering was dan hebben ze dat wel heel halfslachtig gedaan, er wonen nog steeds ruim een miljoen Arabieren in Israel. Dat is meer dan het aantal Joden dat in de hele Islamitische wereld bij elkaar woont. De Joden zijn namelijk wel ethnisch gezuiverd, het meest recent uit Gaza.
Dat van die annexatie heb je wel gelijk in, en daar zou Israel ook direct mee moeten stoppen.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
Heb je ergens ook maar enigszins bewijs voor deze onzin? En dan vooral het dikgedrukte stuk, want daar is je hele verhaal op gebaseerd. Ik weet dat de Britten een Joods thuisland hadden beloofd, maar voor zover ik weet hebben ze nooit officieel grenzen aangegeven.
En 98% van de Jordaniers is Arabier, maar 50-60% is van Palestijnse afkomst.
Ik zie praktisch gezien het stoppen van annexatie en het opheffen van de nederzettingen gelijkstaan aan ethnische zuivering, namelijk het verdrijven van alle leden van een ethnische groep uit een bepaald gebied. Ik ben hiervoor omdat dat het enige is dat eventueel vrede kan brengen, niet uit morele gronden.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 01:27 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ethnisch gezuiverd uit Gaza?
Kromspraak! En ook in tegenspraak met je laatste zin!
De illegale nederzettingen in bezet gebied zijn door de bezettende staat alsnog ontruimd. Dat is geen ethnische zuivering, dat is herstellen van de gewenste toestand.
En het bleek later heel handig gedaan, want daardoor kon er zonder restricties gebombardeerd worden in Gaza. En kon Gaza zonder moeite afgesloten worden als een openluchtgevangenis of concentratiekamp.
quote:
niks eigen land. afgelopen 50 jaar hebben zij zich daar met militaire kracht genesteld.quote:Op woensdag 3 juni 2009 10:41 schreef buachaille het volgende:
Ik begrijp het probleem niet, de isralische bevolking groeit, het is niet meer dan logisch dat de bevolking zich vestigt waar ze dan ook willen in hun eigen land. Laat de arabieren maar lekker verhuizen naar Jordanië als ze persé in een 100% islamitisch land willen wonen.
Je hebt een punt.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:09 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik zie praktisch gezien het stoppen van annexatie en het opheffen van de nederzettingen gelijkstaan aan ethnische zuivering, namelijk het verdrijven van alle leden van een ethnische groep uit een bepaald gebied. Ik ben hiervoor omdat dat het enige is dat eventueel vrede kan brengen, niet uit morele gronden.
Als de Palestijnen een Judenrein land willen dan mag dat van mij, dan kunnen ze in elk geval Israel niet meer de schuld geven van hun eigen falen. Ik hoop wel dat ze dan ophouden met Israel aanvallen, en de ethnische zuivering van Gaza is wat dat betreft niet hoopgevend.
Wat is jouw definitie van ethnische zuivering?
Ik weet.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:11 schreef Viajero het volgende:
[..]
![]()
Zoals je weet probeer ik zo eerlijk mogelijk naar beide kanten van het verhaal te kijken, en vooral te zoeken naar praktische oplossingen. En daar hoort dit soort onzin niet bij.
Buachaille, ik heb nog geen bewijs gezien....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |