quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:10 schreef DefyingGravity het volgende:Hmm, ik kan niet bepaald spreken van beginnersgeluk. Gisteren trok ik mijn allereerste kaart (Pentakels of Munten Tien) en ik kon er eigenlijk niks van maken. Vandaag legde ik een patroon van 3 (verleden, heden, toekomst - Kracht, Staven Zes en Staven Schildknaap). In mijn miniboekje stond dat je dat eens kon proberen als je net begon. Maar helaas, het zei me weer helemaal niets

. Oefenen baart kunst zeker?
Moet je eigenlijk een vraag stellen en wierrook branden enzo? Want eigenlijk heb ik geen idee waarover ik precies een vraag zou moeten stellen. Uiteraard zijn er wel dingen die ik zou willen weten, maar echt iets specifiek? Dat eigenlijk niet.
Hoi
Ik ben zelf ook een beginner, maar misschien dat ik je toch een beetje in de goede richting kan sturen.
1) Oefening baart kunst? Ik weet het niet.. ik denk dat het een gevoel is die je leidt.. en dan maakt het niet uit of het je eerste keer is of dat je het al 20 jaar doet. Enige verschil is wel dat iemand die meer ervaring heeft, sneller verbanden kan leggen en ook sneller inziet wat bepaalde kaarten (en combinaties) inhouden. Maar misschien 'snapte' je de kaarten niet omdat je boekje misschien (voor jou) te beperkt is? Ik gebruik zelf nu ook een ander boek die duidelijker is in postities en achtergronden (deze mist helaas wel de betekenis van kaarten die ondersteboven liggen, dus ik overweeg om een ander boek aan te schaffen).
2) Je moet helemaal niks

Ik heb wel bepaalde spullen nodig om mij in mijn element te brengen. Ik doe de legging in de woonkamer en door de wierrook en muziek maak ik van mijn standaard woonkamer een meditatieruimte.. dat helpt mij om het dagelijkse te scheiden van het spirituele.. (anders ga ik mij bewust dan wel onbewust bezig houden met huishoudelijke taken)