quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:10 schreef DefyingGravity het volgende:Hmm, ik kan niet bepaald spreken van beginnersgeluk. Gisteren trok ik mijn allereerste kaart (Pentakels of Munten Tien) en ik kon er eigenlijk niks van maken. Vandaag legde ik een patroon van 3 (verleden, heden, toekomst - Kracht, Staven Zes en Staven Schildknaap). In mijn miniboekje stond dat je dat eens kon proberen als je net begon. Maar helaas, het zei me weer helemaal niets

. Oefenen baart kunst zeker?
Moet je eigenlijk een vraag stellen en wierrook branden enzo? Want eigenlijk heb ik geen idee waarover ik precies een vraag zou moeten stellen. Uiteraard zijn er wel dingen die ik zou willen weten, maar echt iets specifiek? Dat eigenlijk niet.
Hoi
Ik ben zelf ook een beginner, maar misschien dat ik je toch een beetje in de goede richting kan sturen.
1) Oefening baart kunst? Ik weet het niet.. ik denk dat het een gevoel is die je leidt.. en dan maakt het niet uit of het je eerste keer is of dat je het al 20 jaar doet. Enige verschil is wel dat iemand die meer ervaring heeft, sneller verbanden kan leggen en ook sneller inziet wat bepaalde kaarten (en combinaties) inhouden. Maar misschien 'snapte' je de kaarten niet omdat je boekje misschien (voor jou) te beperkt is? Ik gebruik zelf nu ook een ander boek die duidelijker is in postities en achtergronden (deze mist helaas wel de betekenis van kaarten die ondersteboven liggen, dus ik overweeg om een ander boek aan te schaffen).
2) Je moet helemaal niks

Ik heb wel bepaalde spullen nodig om mij in mijn element te brengen. Ik doe de legging in de woonkamer en door de wierrook en muziek maak ik van mijn standaard woonkamer een meditatieruimte.. dat helpt mij om het dagelijkse te scheiden van het spirituele.. (anders ga ik mij bewust dan wel onbewust bezig houden met huishoudelijke taken)
Wat ik gisteren deed was het volgende: ik schudde de kaarten terwijl ik hardop sprak over mijn vraag. Ik legde de probleemstelling uit, wat mijn huidige studie is en wat ik denk dat mijn nieuwe studie moet zijn en volgens mijn aantekeningenboekje (ik schrijf alles op) was mijn vraag: Wat zijn de gevolgen als ik stop met studie A en overstap naar studie B. Vervolgens maakte ik een waaier van de kaarten op de tafel. Maakte ik een 2e laag door de kaarten weer terug te schuiven en pakte ik de kaarten die er voor mij 'uitsprongen'. Maar zo heeft iedereen zijn eigen methode

Relatiespel was anders. Daarbij schudde ik de kaarten opnieuw en pakte ik de bovenste van de stapel. Daarbij zei ik hardop dat ik onze relatie zo zag. Toen schudde ik de kaarten weer en pakte ik de bovenste 3 kaarten en zei ik (terwijl ik de kaarten neerlegde) dat ik mijn vriend zo zag in onze relatie. Toen schudde ik de kaarten weer en legde ik 3 kaarten neer met hoe ik mijzelf zag in de relatie..
Het 'leuke' aan dit spel is. Niks is fout en niks is goed. Mijn methode zal misschien niet werken voor iemand anders en visa versa. Je moet voor jezelf ontdekken wat je het prettigste vind. Netzoals bij meditatie. De ene zit, de ander ligt en zelfs bij het zitten zijn er weer verschillende mogelijkheden. Ontspan je en laat je leiden.. op jouw manier

Edit: volgens mij is er wel een regel bij het stellen van de vraag. Volgens mij mag het antwoord niet ja of nee zijn
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)