Hoiquote:Op woensdag 3 juni 2009 18:10 schreef DefyingGravity het volgende:
Hmm, ik kan niet bepaald spreken van beginnersgeluk. Gisteren trok ik mijn allereerste kaart (Pentakels of Munten Tien) en ik kon er eigenlijk niks van maken. Vandaag legde ik een patroon van 3 (verleden, heden, toekomst - Kracht, Staven Zes en Staven Schildknaap). In mijn miniboekje stond dat je dat eens kon proberen als je net begon. Maar helaas, het zei me weer helemaal niets. Oefenen baart kunst zeker?
Moet je eigenlijk een vraag stellen en wierrook branden enzo? Want eigenlijk heb ik geen idee waarover ik precies een vraag zou moeten stellen. Uiteraard zijn er wel dingen die ik zou willen weten, maar echt iets specifiek? Dat eigenlijk niet.
quote:Ik persoonlijk zou nooit mijn kaarten uitlenen aan iemand anders, alleen mensen die ik vertrouw die mogen er alleen aanzitten. Maar dat is puur iets persoonlijks en waar je jezelf het prettigst bij voelt. Ik bewaar ze ook in een speciaal houten doosje, haal ze er alleen uit voor een legging, welke kaarten er niet meedoen met de legging gaan direct terug in het doosje, na de legging voeg ik ze allemaal weer bij elkaar en zet ik het doosje op veilige hoogte (kinderhandjes vrij). Ze worden nooit geshowed op een verjaardagsfeestje, teveel vreemde invloeden voor mijn gevoel.
Thanksquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:17 schreef Slaapmeisje het volgende:
Mooie OP Bastard
Wel een grappige overeenkomst dat jij jouw kaarten hetzelfde behandelt als ik de mijne:
[..]
Je zou eens kunnen snuffelen bij bol.com, hebben ze veel boeken staan, en als je de lezersreviews leest weet je of het wat is, of het leerzaam is. Het helpt enorm als je iedere dag een kaart er uit pikt, en daar de uitleg van leest.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:51 schreef DefyingGravity het volgende:
Dankjewel, daar kan ik wel wat mee! Helaas woon ik bij nog bij mijn ouders (ik zie ze graag hoor, daar niet van) en dat levert wel wat beperkingen op. Zo brand ik zelf graag wierook, maar mijn moeder krijgt er blijkbaar hoofdpijn van. En verder heb ik inderdaad een mini-boekje. Ik ben van plan om er eens een uitgebreider boek aan te schaffen, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee waar ik zoiets kan halen! Ik woon in een petieterig klein boerendorpje en je hebt hier enkel een bakker en een supermarkt
. Het kan nog een tijdje duren voor ik weer naar de stad kan, dus voorlopig moet ik het met dit doen.
Maar zoals eerder gezegd, ik vind het wel fijn de kaarten te leren kennen. Stiekem zit ik ze 1 voor 1 te bekijken.
Van Michielos kreeg ik al de hint naar Rider Waite te zoeken, dat zouden goede kaarten zijn voor beginnelingen met een interessant boek erbij. Helaas kan ik niet via bol.com bestellen, dus ik moet wachten op een uitje naar de stad!quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:04 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je zou eens kunnen snuffelen bij bol.com, hebben ze veel boeken staan, en als je de lezersreviews leest weet je of het wat is, of het leerzaam is. Het helpt enorm als je iedere dag een kaart er uit pikt, en daar de uitleg van leest.Probeer ook eens een legging als het keltische kruis, zijn meteen 10 kaarten die met elkaar een verhaal vertellen, dieper inzicht geven.
Klopt, het voordeel ervan echter is dat je voor 30 euro EN een Rider-Waithe deck krijgt(groot), En een doos om kaarten enz. in te doen EN een 250+ pagina voor dummies boek.. voor maar 30 euro.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:11 schreef Bastard het volgende:
Boek Tarot voor dummies ken ik verder niet, er zijn ook andere goede boeken
Als het even kan, hou ze dan gesealed voor de nieuwe ontvangerquote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:47 schreef Maraca het volgende:
Nou.. dan ga ik hem misschien toch maar aanschaffen. De kaarten kan ik eigenlijk altijd nog weggeven aan iemand
Doe ikquote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:52 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als het even kan, hou ze dan gesealed voor de nieuwe ontvanger
Ik bedoel met doos gewoon de voor DUmmies doos he.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:58 schreef Maraca het volgende:
[..]
Doe ik![]()
Heb vanmiddag ook een heel mooi doosje voor mijn eigen kaarten gekocht
Ieww.. zwartquote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:05 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik bedoel met doos gewoon de voor DUmmies doos he.
mocht je een doos willen, raad ik eigenlijk een zwart linnen zakje aan
Dan moet je niet bij mij thuis komenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |