abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69728408
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 06:55 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Mooie signature, maar hij gaat een beetje voorbij aan de maatschappelijke realiteit.

Als je maar genoeg have-nots hebt gaat de boel niet bijzonder zachtzinnig op de schop.
De boel is op de schop gegaan op verzoek van en door de haves

[ Bericht 0% gewijzigd door henkway op 05-06-2009 09:49:24 ]
pi_69728475
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:13 schreef Napalm het volgende:
Een hoog eigen risico is inderdaad een goed plan.

Ik stel voor dat het ten minste duizend euro wordt. Dat zou zoveel schelen in administratieve rompslomp waardoor we lagere premies kunnen krijgen. Efficiënt en eerlijker.
Ben je niet goed wijs ofzo?
1000+ knaken? Ik weet niet hoe dat met jou zit maar dat vis ik niet zomaar even uit een holle kies.
Die hele verzekering heb ik omdat ik niet dood wil gaan aan kosten mocht er wat gebeuren. Maar als ik bij alles toch zelf moet betalen en eigenlijk alleen de verzekering kan aanspreken als ik bijna dood lig te gaan dan neem ik het risico wel en steek die verzekering maar ergens waar de zon niet schijnt.
Owh, wacht. Nee dat kan niet want men verplicht je zo'n ding hebben. Super man.

Vroeger was het toch ook veel goedkoper? Ik weiger gewoon te accepteren dat die achterlijke stijging toe te wijten is aan inflatie, dat is gewoon niet zo.

[ Bericht 6% gewijzigd door McKillem op 05-06-2009 08:18:36 ]
pi_69730411
Het zou mooi zijn als de EU aan Nederland zou verplichten om ook Europese verzekeraars toe te laten.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 12:40:00 #79
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_69735359
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:00 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat zou ik met je eens zijn, ware het niet dan men je gewoon een zorgverzekering verplicht.
Dat is hier het geval dus we spreken niet van een dienst die je wel of niet kan betalen, we spreken van iets dat je MOET betalen, dus ook gewoon recht op hebt.
Dat ben ik met je eens. Daar had ik even niet bij stil gestaan. Als je het verplicht moet je het betaalbaar houden voor mensen, anders moet je de verplichting teniet doen.
pi_69735782
Is die verplichting er wel?

Er is al een aantal keer in het nieuws gekomen dat een steeds groter deel van de NLse bevolking z'n verzekering niet meer kan betalen en daardoor "gewoon" niet meer verzekerd is. De ziekenhuizen kregen daardoor steeds meer te maken met wanbetalers.

Een zorgverzekering (hoewel vreselijk duur) is toch altijd beter dan een weekje een ziekenhuisbed huren en die voor je eigen rekening nemen.... Ik ben het niet eens met de constante stijging van de prijs.

Maar goed, weet iemand of je een verzekeringsplicht hebt?
pi_69741497
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:53 schreef Freak187 het volgende:
Is die verplichting er wel?
[..]
Maar goed, weet iemand of je een verzekeringsplicht hebt?
quote:
Een zorgverzekering en aanvullende verzekering dekken de kosten voor geneeskundige zorg. Het hebben van een basisverzekering is wettelijk verplicht. De overheid stelt de inhoud van het basispakket vast.
bron: Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_69741614
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:40 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Daar had ik even niet bij stil gestaan. Als je het verplicht moet je het betaalbaar houden voor mensen, anders moet je de verplichting teniet doen.
AL zou men maar wat concurrentie toelaten en niet zo,n strak kartel aanhouden
  vrijdag 5 juni 2009 @ 15:49:50 #83
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_69742100
Ach ja.
Een paar tientjes wellicht betalen.

Waarom klagen mensen niet over de 320 euro per maand, 3838 per jaar (12,15% van 31.589), die ze aan AWBZ kwijt zijn.
Daarover in bijna geen enkele controle. Alleen als het ernstig misgaat, zoals bij Philadelphia Zorg, hoor je iets over de dingen die met je premie gedaan worden.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_69747810
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 15:49 schreef DiRadical het volgende:
Ach ja.
Een paar tientjes wellicht betalen.

Waarom klagen mensen niet over de 320 euro per maand, 3838 per jaar (12,15% van 31.589), die ze aan AWBZ kwijt zijn.
Daarover in bijna geen enkele controle. Alleen als het ernstig misgaat, zoals bij Philadelphia Zorg, hoor je iets over de dingen die met je premie gedaan worden.
Het verschil met de AWBZ is dat die naar instelllingen gaat en naar ouderen zorg, dus binnen het systeem blijft.

De 6,9 % over 32.369 = 2240 en de nominale premie 1190 en de bijverzekering im geval 320 euro pp totaal 3800 gaat naar private partijen en die plukken dat voor het grootste deel uit de schatkist met toestemming van den Haag.

Naar mijn mening moeten private partijen zelfstandig zaken doen

en de AWBZ is al jaren dat bedrag, maar de marktwerking zorgverzekering is binnen drie jaar vervijfvoudigd
overigens kost de AOW ook al jaren hetzelfde

[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 06-06-2009 13:20:14 ]
pi_69765975
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 18:41 schreef henkway het volgende:

[..]

Het verschil met de AWBZ is dat die naar instelllinegn gaat en naar ouderen zorg, dus binnen het systeem blijft.

De 6,9?% over 32.369 = 2240 en de nominale premie 1190 en de bijverzekering im geval 320 euro pp totaal 3800 gaat naar private partijen en die polukken dat voor het grootste deel uit de schatkist met toestemming van den Haag.

en de AWBZ is al jaren dat bedrag, maar de marktwerking zorgverzekering is binnen drie jaar vervijfvoudigd
die 6,9% (alhoewel hij nu gunstig voor mij is) snap ik ook niets van, je bent als staat gelden aan het innen van particuliere partijen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_69767297
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 12:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

die 6,9% (alhoewel hij nu gunstig voor mij is) snap ik ook niets van, je bent als staat gelden aan het innen van particuliere partijen
Ja de belastingdienst fungeert hier als verlengstuk van de bovengrondse zorgmaffia
pi_69767867
quote:
Medical problems caused 62% of all personal bankruptcies filed in the U.S. in 2007, according to a study by Harvard researchers. And in a finding that surprised even the researchers, 78% of those filers had medical insurance at the start of their illness, including 60.3% who had private coverage, not Medicare or Medicaid.
Die kant willen we niet op, toch?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_69767970
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 13:43 schreef Steeven het volgende:

[..]

Als het eigen risico zo fors om hoog blijft gaan dan zal men stoppen met verzekeren.
Dat heeft geen zin meer als je toch alles zelf moet betalen.

Nu al lopen heel veel kinderen met heel slechte gebitten rond.
pi_69780303
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 13:43 schreef Steeven het volgende:

[..]

Dus moeten we deze prijsverhogingen maar voor lief nemen?

Ik heb ook nog een normaal leven zegmaar, per maand ben ik alleen al 100 euro kwijt aan iets waar een substantiële kans voor bestaat dat ik het helemaal nooit aanspreek.
Vervolgens gaan ze daar ook nog mee rotzooien en gaan we een kant op waarbij je alsnog je medische heisa zelf moet betalen tot (voer achterlijk bedrag in) tenzij je helemaal naar de kanker ligt te gaan onder een vrachtwagen.

Het duurt niet zo lang meer dat ik vind dat die medische kosten achterlijke vormen aannemen, en ik zou bijna zeggen donder maar op en laat me maar lekker doodgaan als ik zo ernstig naar de tering ben dat ik toch moet eten door een rietje en in een rolstoel moet zitten die voor mij praat omdat ik het zelf niet meer kan.
pi_69781295
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 21:40 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dus moeten we deze prijsverhogingen maar voor lief nemen?

Ik heb ook nog een normaal leven zegmaar, per maand ben ik alleen al 100 euro kwijt aan iets waar een substantiële kans voor bestaat dat ik het helemaal nooit aanspreek.
Vervolgens gaan ze daar ook nog mee rotzooien en gaan we een kant op waarbij je alsnog je medische heisa zelf moet betalen tot (voer achterlijk bedrag in) tenzij je helemaal naar de kanker ligt te gaan onder een vrachtwagen.

Het duurt niet zo lang meer dat ik vind dat die medische kosten achterlijke vormen aannemen, en ik zou bijna zeggen donder maar op en laat me maar lekker doodgaan als ik zo ernstig naar de tering ben dat ik toch moet eten door een rietje en in een rolstoel moet zitten die voor mij praat omdat ik het zelf niet meer kan.
Volgens mij volg je me niet helemaal. We stevenen af op een zorgsysteem als in de V.S., met dat in het achterhoofd houdend moet je nog eens lezen wat ik in die quote zet. Ik heb liever een door de staat geregeld zorgsysteem waar iets meer loon voor wordt ingehouden, dan me scheel betalen aan medische rekeningen met alle gevolgen van dien.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_69782295
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 22:18 schreef Steeven het volgende:

[..]

Volgens mij volg je me niet helemaal. We stevenen af op een zorgsysteem als in de V.S., met dat in het achterhoofd houdend moet je nog eens lezen wat ik in die quote zet. Ik heb liever een door de staat geregeld zorgsysteem waar iets meer loon voor wordt ingehouden, dan me scheel betalen aan medische rekeningen met alle gevolgen van dien.
alleen in de US kun je zelf betalen voor de verzekeraar, en hier is geen concurrentie meer mogelijk

vroeger was ik bij de OHRA en nu nog alleen betaal ik nu totaal vijf keer zoveel dan in 2005
pi_69783776
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 22:18 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ja we zitten we op 1 lijn.

Het mag allemaal wel door de staat geregeld wezen, maar het moet eens ophouden met dat gestijg in kosten. Dan weer premie omhoog, dan eigen risico, dan weer premie omhoog, dan weer eigen risico omhoog zodat de premie niet omhoog hoeft en zo gaan we maar door.

Die ziektekosten stijgen harder dan mijn salaris heur...
Er is ook een punt waarom ik zeg flikker maar op het word me te duur ik ga me nou bezighouden met de periode waarin ik niet in het ziekenhuis lig in plaats van dat ik me scheel betaal aan een verzekering voor als ik onder een auto lig.
Het leven bestaat uit meer dan je druk maken om ziekenhuis kosten.
pi_69784517
Marktwerking in de zorg =

6 bejaarden in 1 slaapkamer, om het salaris van de directie en managers te spekken.
pi_69784596
quote:
Op zondag 7 juni 2009 00:21 schreef Bankfurt het volgende:
Marktwerking in de zorg =

6 bejaarden in 1 slaapkamer, om het salaris van de directie en managers te spekken.
Het is al eerder in dit topic aangegeven en ik ben het er mee eens. Zolang de regering bepaald wat een basispakket bevat (hetgeen van 90% van NL heeft) is er geen marktwerking.
pi_69784873
quote:
Op zondag 7 juni 2009 00:25 schreef McKillem het volgende:

[..]

Het is al eerder in dit topic aangegeven en ik ben het er mee eens. Zolang de regering bepaald wat een basispakket bevat (hetgeen van 90% van NL heeft) is er geen marktwerking.
Oh Nee ? Waarom dan die mega-salarissen van managers en interim-managers in de zorg ?

Dat zou verboden moeten worden. Al is het maar om beschaving bij te brengen.
  zondag 7 juni 2009 @ 04:00:07 #96
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69786717
quote:
Op zondag 7 juni 2009 00:38 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Oh Nee ? Waarom dan die mega-salarissen van managers en interim-managers in de zorg ?

Dat zou verboden moeten worden. Al is het maar om beschaving bij te brengen.
De PvdA kennende gaat het er niet van komen.
pi_69790787
quote:
Op zondag 7 juni 2009 04:00 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

De PvdA kennende gaat het er niet van komen.
Jammer dat de VVD dit communistisch maffia gedrocht heeft gecreëerd
pi_69792419
Ja de ziekenfondsen werkten kostenneutraal en hoefden niet ieder jaar dubbele winstcijfers met een stijgende curve te presenteren aan de superrijken.
Mogelijk is dat een van de oorzaken dat het vroeger veel goedkoper was ??
  maandag 8 juni 2009 @ 14:34:19 #99
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_69825831
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 22:51 schreef henkway het volgende:

[..]

alleen in de US kun je zelf betalen voor de verzekeraar, en hier is geen concurrentie meer mogelijk

vroeger was ik bij de OHRA en nu nog alleen betaal ik nu totaal vijf keer zoveel dan in 2005
Is dat bedrag inclusief de ziekenfondspremie van 8.2%.
Of reken je alleen je nominale premie van ¤ 25 per maand.

Ja ik weet dat je werkgever daar een flink deel van betaalde, maar ik heb de inkomensafhankelijke premie er bruto bij gekregen toen we overgingen naar het nieuwe systeem.
Dus ja, ik betaal daar ook 42% belasting over en dat is natuurlijk een grof schandaal, maar ik mocht tot vorig jaar ook de premie van mijn belasting aftrekken en dat leverde toch weer 42% op.

[ Bericht 8% gewijzigd door DiRadical op 08-06-2009 14:53:39 ]
  maandag 8 juni 2009 @ 14:51:35 #100
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_69826279
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 18:41 schreef henkway het volgende:

[..]

Het verschil met de AWBZ is dat die naar instelllingen gaat en naar ouderen zorg, dus binnen het systeem blijft.

De 6,9 % over 32.369 = 2240 en de nominale premie 1190 en de bijverzekering im geval 320 euro pp totaal 3800 gaat naar private partijen en die plukken dat voor het grootste deel uit de schatkist met toestemming van den Haag.
In de oude situatie (2005) was dit 8.2% over 32.369 = 2654 met nominale premie van 360 (12*30) + 240 (12*20) aanvullend = 3254 per jaar.
Dat is 17% in 4 jaar, ongeveer 4% per jaar.
Iets meer dan inflatie
De ziekenfondsgrens lag geloof ik bij 33.000
quote:

De AOW is dan ook al een paar jaar gefiscaliseerd, ik dacht nu al zo'n 20%.
Anders zou de premie van dit "Ponzi scheme" ook niet meer te betalen zijn voor de werkenden.

[ Bericht 1% gewijzigd door DiRadical op 08-06-2009 14:57:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')