De boel is op de schop gegaan op verzoek van en door de havesquote:Op vrijdag 5 juni 2009 06:55 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Mooie signature, maar hij gaat een beetje voorbij aan de maatschappelijke realiteit.
Als je maar genoeg have-nots hebt gaat de boel niet bijzonder zachtzinnig op de schop.
Ben je niet goed wijs ofzo?quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:13 schreef Napalm het volgende:
Een hoog eigen risico is inderdaad een goed plan.
Ik stel voor dat het ten minste duizend euro wordt. Dat zou zoveel schelen in administratieve rompslomp waardoor we lagere premies kunnen krijgen. Efficiënt en eerlijker.
Dat ben ik met je eens. Daar had ik even niet bij stil gestaan.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:00 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat zou ik met je eens zijn, ware het niet dan men je gewoon een zorgverzekering verplicht.
Dat is hier het geval dus we spreken niet van een dienst die je wel of niet kan betalen, we spreken van iets dat je MOET betalen, dus ook gewoon recht op hebt.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:53 schreef Freak187 het volgende:
Is die verplichting er wel?
[..]
Maar goed, weet iemand of je een verzekeringsplicht hebt?
bron: Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sportquote:Een zorgverzekering en aanvullende verzekering dekken de kosten voor geneeskundige zorg. Het hebben van een basisverzekering is wettelijk verplicht. De overheid stelt de inhoud van het basispakket vast.
AL zou men maar wat concurrentie toelaten en niet zo,n strak kartel aanhoudenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:40 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Daar had ik even niet bij stil gestaan.Als je het verplicht moet je het betaalbaar houden voor mensen, anders moet je de verplichting teniet doen.
Het verschil met de AWBZ is dat die naar instelllingen gaat en naar ouderen zorg, dus binnen het systeem blijft.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:49 schreef DiRadical het volgende:
Ach ja.
Een paar tientjes wellicht betalen.
Waarom klagen mensen niet over de 320 euro per maand, 3838 per jaar (12,15% van 31.589), die ze aan AWBZ kwijt zijn.
Daarover in bijna geen enkele controle. Alleen als het ernstig misgaat, zoals bij Philadelphia Zorg, hoor je iets over de dingen die met je premie gedaan worden.
die 6,9% (alhoewel hij nu gunstig voor mij is) snap ik ook niets van, je bent als staat gelden aan het innen van particuliere partijenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:41 schreef henkway het volgende:
[..]
Het verschil met de AWBZ is dat die naar instelllinegn gaat en naar ouderen zorg, dus binnen het systeem blijft.
De 6,9?% over 32.369 = 2240 en de nominale premie 1190 en de bijverzekering im geval 320 euro pp totaal 3800 gaat naar private partijen en die polukken dat voor het grootste deel uit de schatkist met toestemming van den Haag.
Naar mijn mening moeten private partijen zelfstandig zaken doen
en de AWBZ is al jaren dat bedrag, maar de marktwerking zorgverzekering is binnen drie jaar vervijfvoudigd
overigens kost de AOW ook al jaren hetzelfde
Ja de belastingdienst fungeert hier als verlengstuk van de bovengrondse zorgmaffiaquote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
die 6,9% (alhoewel hij nu gunstig voor mij is) snap ik ook niets van, je bent als staat gelden aan het innen van particuliere partijen
Die kant willen we niet op, toch?quote:Medical problems caused 62% of all personal bankruptcies filed in the U.S. in 2007, according to a study by Harvard researchers. And in a finding that surprised even the researchers, 78% of those filers had medical insurance at the start of their illness, including 60.3% who had private coverage, not Medicare or Medicaid.
Als het eigen risico zo fors om hoog blijft gaan dan zal men stoppen met verzekeren.quote:
Dus moeten we deze prijsverhogingen maar voor lief nemen?quote:
Volgens mij volg je me niet helemaal. We stevenen af op een zorgsysteem als in de V.S., met dat in het achterhoofd houdend moet je nog eens lezen wat ik in die quote zet. Ik heb liever een door de staat geregeld zorgsysteem waar iets meer loon voor wordt ingehouden, dan me scheel betalen aan medische rekeningen met alle gevolgen van dien.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 21:40 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dus moeten we deze prijsverhogingen maar voor lief nemen?
Ik heb ook nog een normaal leven zegmaar, per maand ben ik alleen al 100 euro kwijt aan iets waar een substantiële kans voor bestaat dat ik het helemaal nooit aanspreek.
Vervolgens gaan ze daar ook nog mee rotzooien en gaan we een kant op waarbij je alsnog je medische heisa zelf moet betalen tot (voer achterlijk bedrag in) tenzij je helemaal naar de kanker ligt te gaan onder een vrachtwagen.
Het duurt niet zo lang meer dat ik vind dat die medische kosten achterlijke vormen aannemen, en ik zou bijna zeggen donder maar op en laat me maar lekker doodgaan als ik zo ernstig naar de tering ben dat ik toch moet eten door een rietje en in een rolstoel moet zitten die voor mij praat omdat ik het zelf niet meer kan.
alleen in de US kun je zelf betalen voor de verzekeraar, en hier is geen concurrentie meer mogelijkquote:Op zaterdag 6 juni 2009 22:18 schreef Steeven het volgende:
[..]
Volgens mij volg je me niet helemaal. We stevenen af op een zorgsysteem als in de V.S., met dat in het achterhoofd houdend moet je nog eens lezen wat ik in die quote zet. Ik heb liever een door de staat geregeld zorgsysteem waar iets meer loon voor wordt ingehouden, dan me scheel betalen aan medische rekeningen met alle gevolgen van dien.
Ja we zitten we op 1 lijn.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 22:18 schreef Steeven het volgende:
[..]
Volgens mij volg je me niet helemaal. We stevenen af op een zorgsysteem als in de V.S., met dat in het achterhoofd houdend moet je nog eens lezen wat ik in die quote zet. Ik heb liever een door de staat geregeld zorgsysteem waar iets meer loon voor wordt ingehouden, dan me scheel betalen aan medische rekeningen met alle gevolgen van dien.
Het is al eerder in dit topic aangegeven en ik ben het er mee eens. Zolang de regering bepaald wat een basispakket bevat (hetgeen van 90% van NL heeft) is er geen marktwerking.quote:Op zondag 7 juni 2009 00:21 schreef Bankfurt het volgende:
Marktwerking in de zorg =
6 bejaarden in 1 slaapkamer, om het salaris van de directie en managers te spekken.
Oh Nee ? Waarom dan die mega-salarissen van managers en interim-managers in de zorg ?quote:Op zondag 7 juni 2009 00:25 schreef McKillem het volgende:
[..]
Het is al eerder in dit topic aangegeven en ik ben het er mee eens. Zolang de regering bepaald wat een basispakket bevat (hetgeen van 90% van NL heeft) is er geen marktwerking.
De PvdA kennende gaat het er niet van komen.quote:Op zondag 7 juni 2009 00:38 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Oh Nee ? Waarom dan die mega-salarissen van managers en interim-managers in de zorg ?
Dat zou verboden moeten worden. Al is het maar om beschaving bij te brengen.
Jammer dat de VVD dit communistisch maffia gedrocht heeft gecreëerdquote:Op zondag 7 juni 2009 04:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De PvdA kennende gaat het er niet van komen.
Is dat bedrag inclusief de ziekenfondspremie van 8.2%.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 22:51 schreef henkway het volgende:
[..]
alleen in de US kun je zelf betalen voor de verzekeraar, en hier is geen concurrentie meer mogelijk
vroeger was ik bij de OHRA en nu nog alleen betaal ik nu totaal vijf keer zoveel dan in 2005
In de oude situatie (2005) was dit 8.2% over 32.369 = 2654 met nominale premie van 360 (12*30) + 240 (12*20) aanvullend = 3254 per jaar.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:41 schreef henkway het volgende:
[..]
Het verschil met de AWBZ is dat die naar instelllingen gaat en naar ouderen zorg, dus binnen het systeem blijft.
De 6,9 % over 32.369 = 2240 en de nominale premie 1190 en de bijverzekering im geval 320 euro pp totaal 3800 gaat naar private partijen en die plukken dat voor het grootste deel uit de schatkist met toestemming van den Haag.
De AOW is dan ook al een paar jaar gefiscaliseerd, ik dacht nu al zo'n 20%.quote:Naar mijn mening moeten private partijen zelfstandig zaken doen
en de AWBZ is al jaren dat bedrag, maar de marktwerking zorgverzekering is binnen drie jaar vervijfvoudigd
overigens kost de AOW ook al jaren hetzelfde
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |