abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69652432
Waarom zijn de nieuwsberichten hierover op de Frontpage en Telegraaf.nl ineens verwijderd?
pi_69652448
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:55 schreef Steeven het volgende:
Maar serieus, zelfs de eerste lichting liberalen na Smith zagen al in dat de vrije markt niet in alle opzichten voordelig is voor de massa. Dit is typisch zo'n sector die niet geprivatiseerd kan/mag worden.
Het kan wel mits er concurrentie zou zijn, de VVD en CDA doen alles om dat te voorkomen en alleen verzekeraars toe te laten die aangesloten zijn bij de Nederlandse Zorg Autoriteit van Frank de Grave
  dinsdag 2 juni 2009 @ 23:30:38 #28
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_69652510
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 23:28 schreef henkway het volgende:

[..]

Het kan wel mits er concurrentie zou zijn, de VVD en CDA doen alles om dat te voorkomen en alleen verzekeraars toe te laten die aangesloten zijn bij de Nederlandse Zorg Autoriteit van Frank de Grave
Maar ondertussen betalen we de hoofdprijs. Hoeveel moeten ze de Nederlander nog afpersen voor het systeem op de schop gaat.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_69652619
De zorg is de afgelopen 20 jaar steeds duurder geworden dan gedacht .
Linksom of rechtsom, iemand zal het moeten betalen.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_69652675
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 23:30 schreef Steeven het volgende:

[..]

Maar ondertussen betalen we de hoofdprijs. Hoeveel moeten ze de Nederlander nog afpersen voor het systeem op de schop gaat.
Tot Neelie kroes (ook VVD) of iemand anders het toestaan van echte concurrentie afdwingt
quote:
29-09-2005 - Frank de Grave beoogd voorzitter Zorgautoriteit

Minister Hoogervorst heeft Frank de Grave gevraagd als voorzitter van de nieuw op te richten Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

De Grave zal, samen met mevrouw Van Beek, dr. Homan en drs. Barendregt, voorbereidingen treffen voor de start van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) wordt de ‘marktmeester’ in de gezondheidszorg en bewaakt, samen met de Inspectie voor de Gezondheidszorg, het verloop van de invoering van de nieuwe Zorgverzekeringswet.
Bron: Min. VWS
pi_69652751
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 23:36 schreef henkway het volgende:

[..]

Tot Neelie kroes (ook VVD) of iemand anders het toestaan van echte concurrentie afdwingt
Maar (veel) goedkoper zal het niet worden, denk ik
Zorg is gewoon heel duur en wordt alleen maar duurder omdat er zoveel mensen werken.
Daar kun je niet echt op bezuinigen
pi_69652772
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 23:38 schreef qonmann het volgende:

[..]

Maar (veel) goedkoper zal het niet worden, denk ik
Zorg is gewoon heel duur en wordt alleen maar duurder omdat er zoveel mensen werken.
Daar kun je niet echt op bezuinigen
wel als er concurrentie is en je jezelf ook in Belgie mag verzekeren
pi_69652837
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 23:39 schreef henkway het volgende:

[..]

wel als er concurrentie is en je jezelf ook in Belgie mag verzekeren
Hoeveel betalen de Belgen dan ?

en als je ziek wordt moet je dan naar Belgie ?
pi_69653002
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 23:41 schreef qonmann het volgende:

[..]

Hoeveel betalen de Belgen dan ?

en als je ziek wordt moet je dan naar Belgie ?
als je kosten hebt dan stuur je de nota naar JOUW verzekeraar
al zit die in schuddekutterveen maakt niet uit

welk ziekenhuis je neemt doet er niet toe, nu gaan er ook mensen naar andere landen voor een ingreep, mits men even informeert bij de verzekeraar en die verzekeraar kan best een kantoor in Duitsland hebben
pi_69653035
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:06 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat dus. Ik ben zelf kerngezond en heb in 32 jaar nog nooit een dokter van dichtbij gezien. Elke maand betaal ik een klein fortuin voor mijn ziektekostenverzekering. Mocht ik dus ooit eens een keer een dokter nodig hebben, mag ik dus nog eens een flink bedrag dokken, naast al dat geld wat er al naar toe gegaan is.

Eigen risico is nu toch ¤155,- of zo? Hoe hoog gaat het nu worden?
owhh god.. beginnen we weer over de mensen die nooit ziek zijn. En als jij volgende week een ongeluk krijgt en je moet uit de auto geknipt worden en met trauma heli weggebracht worden met daarnaast een paar jaar revalidatie dan zit je opeens niet meer te zeuren?
Dit keer zonder signature
pi_69653142
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 23:46 schreef henkway het volgende:

[..]

als je kosten hebt dan stuur je de nota naar JOUW verzekeraar
al zit die in schuddekutterveen maakt niet uit

welk ziekenhuis je neemt doet er niet toe, nu gaan er ook mensen naar andere landen voor een ingreep, mits men even informeert bij de verzekeraar en die verzekeraar kan best een kantoor in Duitsland hebben
en hoeveel betalen de Belgen ?
pi_69653231
Stel voor een arts die streft van de honger in Nederland..
pi_69653262
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 23:50 schreef qonmann het volgende:

[..]

en hoeveel betalen de Belgen ?
Daar gaat het niet om , het gaat er om dat er eens echte mogelijkheid komt om een verzekeraar te kiezen die niet een vriend van dit maffiakartel is

[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 03-06-2009 09:53:54 ]
pi_69653290
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 23:53 schreef henkway het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om , het gaat er om dat er eens echte mogelijkheid komt om een verzekeraar te kiezen die niet een vriend van deze maffia is
Jij bent degene die zegt dat het goedkoper kan, dan vraag ik jou hoe veel betaalt men daar ?
pi_69653415
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:46 schreef fathank het volgende:
Geen verzekering is ook geen optie. Heb 1 keer 1 nachtje in het ziekenhuis gelegen en een paar bloedonderzoekjes gehad. Dan was ik ruim 3000 euro lichter geweest als ik niet verzekerd was geweest .
Buiten het feit dat een verzekering verplicht is, dus zelfs als je het zou willen zou het niet kunnen.
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:05 schreef Boswachtertje het volgende:
De PvdA heeft laten weten tegen het voorstel te zijn.
Noteren we deze even?
Ze gaan straks niet akkoord met de verhoging, maar steunen het onderzoek of een verhoging een positief effect heeft op de begroting
Willem-Jan van Puffelen
pi_69655497
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 23:54 schreef qonmann het volgende:

[..]

Jij bent degene die zegt dat het goedkoper kan, dan vraag ik jou hoe veel betaalt men daar ?
In Nederland nominaal 1200 per jaar en bijverzekering (in mijn geval) 32 euro x 12 = 1200 en 384 - 1584
daarnaast betaald de werkgever 6,9 % tot 33236 = 2000 euro
en dan nog een ER van 150 euro

Sinds 2005 is mijn premie vervijfvoudigd
en toen was ik bij de Ohra en nu nog steeds, maar de VVD heeft de inkomsten van zorgverzekeraars skyhigh opgejaagd
quote:
Uw ziektekostenverzekering in België
Als u in Nederland woont en in België werkt, bent u in België verzekerd tegen ziektekosten. U moet zich hiervoor inschrijven bij een Belgisch ziekenfonds naar keuze. U betaalt dit ziekenfonds ongeveer ¤ 50 lidgeld per jaar. Daarnaast houdt uw werkgever een ziekenfondspremie van 3,55% in op uw loon.
zoek hier

[ Bericht 4% gewijzigd door henkway op 03-06-2009 11:04:38 ]
  † In Memoriam † woensdag 3 juni 2009 @ 09:36:50 #42
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_69656961
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:52 schreef henkway het volgende:
Leuk hoor die marktwerking in de zorgverzekeringen
Welke marktwerking?
Carpe Libertatem
pi_69657825
Ik dacht ergens gehoord te hebben dat de ziektekosten premie vanaf volgend jaar ingehouden gaat worden van je loon, weet iemand of dit klopt?
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:22:19 #44
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_69657834
Nog verder omhoog jezus kolere. Ik ga het eigen risico wat ik zelf al had (150 euro) maar eraf halen dan want anders zit ik straks met een eigen risico van 450 euro ofzo.
(en daar betaal je dan nog elke maand 85 euro aan )

Idioterie dit.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_69658134
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ik dacht ergens gehoord te hebben dat de ziektekosten premie vanaf volgend jaar ingehouden gaat worden van je loon, weet iemand of dit klopt?
Verbazingwekkend hoe berichten in no-time compleet verdraaid een eigen leven gaan leiden.

Een paar weken terug heeft de minister aangegeven te gaan onderzoeken of het mogelijk is om onverzekerden middels inhouding op loon of uitkering gedwongen te verzekeren.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_69658961
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ik heb wel gelezen dat volgend jaar je hele netto naar de overheid gaat en dat je dan gewoon zakgeld krijgt die je verplicht moet besteden aan vitaminen bij het zorgkartel
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:44:35 #47
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69660222
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:55 schreef Steeven het volgende:
Maar serieus, zelfs de eerste lichting liberalen na Smith zagen al in dat de vrije markt niet in alle opzichten voordelig is voor de massa. Dit is typisch zo'n sector die niet geprivatiseerd kan/mag worden.
Bron?

Zelfs Smith gaf al aan dat er grenzen waren aan de markt, en dat voor zo'n elitair figuurtje.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_69660481
Dat krijg je met dat rookbeleid van Klink. Nu zijn er teveel mensen gestopt en de rest rookt te weinig. Nu moet het geld dus ergens anders vandaan komen
pi_69661652
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 23:59 schreef Rauzer het volgende:
Ze gaan straks niet akkoord met de verhoging, maar steunen het onderzoek of een verhoging een positief effect heeft op de begroting
Hehe waarschijnlijk wel ja
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_69661911
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bron?

Zelfs Smith gaf al aan dat er grenzen waren aan de markt, en dat voor zo'n elitair figuurtje.
Noble.

En aan dat elitaire figuurtje heb je wel veel te danken vriend, dus niet zo denigrerend.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')