Het kan wel mits er concurrentie zou zijn, de VVD en CDA doen alles om dat te voorkomen en alleen verzekeraars toe te laten die aangesloten zijn bij de Nederlandse Zorg Autoriteit van Frank de Gravequote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:55 schreef Steeven het volgende:
Maar serieus, zelfs de eerste lichting liberalen na Smith zagen al in dat de vrije markt niet in alle opzichten voordelig is voor de massa. Dit is typisch zo'n sector die niet geprivatiseerd kan/mag worden.
Maar ondertussen betalen we de hoofdprijs. Hoeveel moeten ze de Nederlander nog afpersen voor het systeem op de schop gaat.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:28 schreef henkway het volgende:
[..]
Het kan wel mits er concurrentie zou zijn, de VVD en CDA doen alles om dat te voorkomen en alleen verzekeraars toe te laten die aangesloten zijn bij de Nederlandse Zorg Autoriteit van Frank de Grave
Tot Neelie kroes (ook VVD) of iemand anders het toestaan van echte concurrentie afdwingtquote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:30 schreef Steeven het volgende:
[..]
Maar ondertussen betalen we de hoofdprijs. Hoeveel moeten ze de Nederlander nog afpersen voor het systeem op de schop gaat.
quote:29-09-2005 - Frank de Grave beoogd voorzitter Zorgautoriteit
Minister Hoogervorst heeft Frank de Grave gevraagd als voorzitter van de nieuw op te richten Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).
De Grave zal, samen met mevrouw Van Beek, dr. Homan en drs. Barendregt, voorbereidingen treffen voor de start van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).
De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) wordt de ‘marktmeester’ in de gezondheidszorg en bewaakt, samen met de Inspectie voor de Gezondheidszorg, het verloop van de invoering van de nieuwe Zorgverzekeringswet.
Bron: Min. VWS
Maar (veel) goedkoper zal het niet worden, denk ikquote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:36 schreef henkway het volgende:
[..]
Tot Neelie kroes (ook VVD) of iemand anders het toestaan van echte concurrentie afdwingt
wel als er concurrentie is en je jezelf ook in Belgie mag verzekerenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:38 schreef qonmann het volgende:
[..]
Maar (veel) goedkoper zal het niet worden, denk ik
Zorg is gewoon heel duur en wordt alleen maar duurder omdat er zoveel mensen werken.
Daar kun je niet echt op bezuinigen
Hoeveel betalen de Belgen dan ?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:39 schreef henkway het volgende:
[..]
wel als er concurrentie is en je jezelf ook in Belgie mag verzekeren
als je kosten hebt dan stuur je de nota naar JOUW verzekeraarquote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:41 schreef qonmann het volgende:
[..]
Hoeveel betalen de Belgen dan ?
en als je ziek wordt moet je dan naar Belgie ?
owhh god.. beginnen we weer over de mensen die nooit ziek zijn. En als jij volgende week een ongeluk krijgt en je moet uit de auto geknipt worden en met trauma heli weggebracht worden met daarnaast een paar jaar revalidatie dan zit je opeens niet meer te zeuren?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat dus. Ik ben zelf kerngezond en heb in 32 jaar nog nooit een dokter van dichtbij gezien. Elke maand betaal ik een klein fortuin voor mijn ziektekostenverzekering. Mocht ik dus ooit eens een keer een dokter nodig hebben, mag ik dus nog eens een flink bedrag dokken, naast al dat geld wat er al naar toe gegaan is.
Eigen risico is nu toch ¤155,- of zo? Hoe hoog gaat het nu worden?
en hoeveel betalen de Belgen ?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:46 schreef henkway het volgende:
[..]
als je kosten hebt dan stuur je de nota naar JOUW verzekeraar
al zit die in schuddekutterveen maakt niet uit
welk ziekenhuis je neemt doet er niet toe, nu gaan er ook mensen naar andere landen voor een ingreep, mits men even informeert bij de verzekeraar en die verzekeraar kan best een kantoor in Duitsland hebben
Daar gaat het niet om , het gaat er om dat er eens echte mogelijkheid komt om een verzekeraar te kiezen die niet een vriend van dit maffiakartel isquote:
Jij bent degene die zegt dat het goedkoper kan, dan vraag ik jou hoe veel betaalt men daar ?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:53 schreef henkway het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om , het gaat er om dat er eens echte mogelijkheid komt om een verzekeraar te kiezen die niet een vriend van deze maffia is
Buiten het feit dat een verzekering verplicht is, dus zelfs als je het zou willen zou het niet kunnen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:46 schreef fathank het volgende:
Geen verzekering is ook geen optie. Heb 1 keer 1 nachtje in het ziekenhuis gelegen en een paar bloedonderzoekjes gehad. Dan was ik ruim 3000 euro lichter geweest als ik niet verzekerd was geweest.
Ze gaan straks niet akkoord met de verhoging, maar steunen het onderzoek of een verhoging een positief effect heeft op de begrotingquote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:05 schreef Boswachtertje het volgende:
De PvdA heeft laten weten tegen het voorstel te zijn.
Noteren we deze even?
In Nederland nominaal 1200 per jaar en bijverzekering (in mijn geval) 32 euro x 12 = 1200 en 384 - 1584quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:54 schreef qonmann het volgende:
[..]
Jij bent degene die zegt dat het goedkoper kan, dan vraag ik jou hoe veel betaalt men daar ?
zoek hierquote:Uw ziektekostenverzekering in België
Als u in Nederland woont en in België werkt, bent u in België verzekerd tegen ziektekosten. U moet zich hiervoor inschrijven bij een Belgisch ziekenfonds naar keuze. U betaalt dit ziekenfonds ongeveer ¤ 50 lidgeld per jaar. Daarnaast houdt uw werkgever een ziekenfondspremie van 3,55% in op uw loon.
Welke marktwerking?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:52 schreef henkway het volgende:
Leuk hoor die marktwerking in de zorgverzekeringen![]()
Verbazingwekkend hoe berichten in no-time compleet verdraaid een eigen leven gaan leiden.quote:Op woensdag 3 juni 2009 10:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ik dacht ergens gehoord te hebben dat de ziektekosten premie vanaf volgend jaar ingehouden gaat worden van je loon, weet iemand of dit klopt?
Ik heb wel gelezen dat volgend jaar je hele netto naar de overheid gaat en dat je dan gewoon zakgeld krijgt die je verplicht moet besteden aan vitaminen bij het zorgkartelquote:Op woensdag 3 juni 2009 10:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ik dacht ergens gehoord te hebben dat de ziektekosten premie vanaf volgend jaar ingehouden gaat worden van je loon, weet iemand of dit klopt?
Bron?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:55 schreef Steeven het volgende:
Maar serieus, zelfs de eerste lichting liberalen na Smith zagen al in dat de vrije markt niet in alle opzichten voordelig is voor de massa. Dit is typisch zo'n sector die niet geprivatiseerd kan/mag worden.
Hehe waarschijnlijk wel jaquote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:59 schreef Rauzer het volgende:
Ze gaan straks niet akkoord met de verhoging, maar steunen het onderzoek of een verhoging een positief effect heeft op de begroting
Noble.quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bron?
Zelfs Smith gaf al aan dat er grenzen waren aan de markt, en dat voor zo'n elitair figuurtje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |